صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر و موسیقی : بیوگرافی هنک ویلیامز
ads

بیوگرافی هنک ویلیامز

هنک ویلیامز

هنک ویلیامز قبل از مرگ زودهنگام در 29 سالگی، با آهنگ های موفقی مانند “Your Cheatin’ Heart” یکی از اولین سوپراستارهای موسیقی کانتری آمریکا شد.

هنک ویلیامز که بود؟

هنک ویلیامز با ترانه‌هایی مانند “Cold, Cold Heart”، “Your Cheatin’ Heart”، “Hey, Good Lookin” و “I’ll Go Out of This World” یکی از محبوب‌ترین خواننده‌ها/ترانه‌سراهای موسیقی کانتری آمریکایی در نظر گرفته می‌شود. زنده.” او در سال 1953 در 29 سالگی بر اثر سکته قلبی در صندلی عقب کادیلاک خود درگذشت.

سال های اولیه

هنک ویلیامز که به طور گسترده ای اولین سوپراستار موسیقی کانتری محسوب می شود، در 17 سپتامبر 1923 در مونت اولیو، آلاباما به دنیا آمد. ویلیامز، فرزند سوم لون و لیلی ویلیامز که از سهام روستایی بریده شده بود، در خانواده ای بزرگ شد که هرگز پول زیادی نداشت.

پدرش قبل از ورود به بیمارستان مدیریت کهنه‌کاران، زمانی که هنک جوان تنها شش سال داشت، به عنوان چوب‌بر کار می‌کرد. پدر و پسر در دهه بعد به ندرت یکدیگر را می دیدند، با مادر ویلیامز، که خانه های اتاق را اداره می کرد و خانواده را به گرینویل و بعداً مونتگومری، آلاباما منتقل می کرد.

بیشتر بخوانید: تاریخچه ساز گیتار

دوران کودکی او نیز با وضعیت ستون فقراتش، اسپینا بیفیدا شکل گرفت، که او را از دیگر بچه های هم سن و سالش متمایز می کرد و حس جدایی از دنیای اطرافش را تقویت می کرد.

دنیایی که به نظر می‌رسید بیشتر با آن همذات پنداری می‌کرد، صداهای موسیقی بود که از رادیو بیرون می‌آمد و از گروه‌های کر کلیسا بیرون می‌آمد. ویلیامز با یک مطالعه سریع، نحوه نواختن موسیقی محلی، کانتری و به لطف یک نوازنده خیابانی آفریقایی-آمریکایی به نام روفوس پین، بلوز را آموخت.

هنک ویلیامز

هنک ویلیامز

زمانی که در سال 1937 با مادرش به مونتگومری نقل مکان کرد، حرفه موسیقی ویلیامز در حال حرکت بود. ویلیامز که برای اولین بار در سن هشت سالگی گیتار را برداشت، تنها 13 سال داشت که اولین کار خود را در رادیو انجام داد. یک سال بعد او وارد شوهای استعدادیابی شد و گروه خود را داشت، هنک ویلیامز و کابوی های دریفتینگ.

مادرش لیلی در حمایت کامل از آرزوهای موسیقی ویلیامز بود. او پسرش و گروهش را به نمایش در سراسر جنوب آلاباما برد. در اوایل دهه 1940، او توجه مدیران موسیقی در نشویل را به خود جلب کرد.

تاریخچه ساخت گیتار
بیشتر بخوانید

اما همراه با استعداد آشکار هنک ویلیامز به عنوان یک خواننده و ترانه سرا، وابستگی فزاینده ای به الکل بود که او شروع به سوء استفاده از آن برای تسکین کمردرد گاهی طاقت فرسا خود کرده بود. در نتیجه او مجری قابل اعتمادی به حساب نمی آمد.

مرد متاهل

زندگی شخصی هنک ویلیامز در سال 1943 هنگامی که با آدری مای شپارد، که مادر یک دختر جوان بود و به تازگی یک ازدواج نامرتب را ترک کرده بود، ملاقات کرد، تغییر عمده ای پیدا کرد. شپرد تحت هدایت ویلیامز شروع به نواختن باس کرد و شروع به اجرا در گروه خود کرد.

ویلیامز و شپرد در سال 1944 ازدواج کردند. آنها در 26 می 1949 صاحب یک پسر به نام هنک ویلیامز جونیور شدند.

به نظر می رسد شپرد بسیار مشتاق بود تا در تجارت نمایشی اثر بگذارد و علیرغم استعداد محدودش، شوهرش را تحت فشار قرار داد تا اجازه دهد او آواز بخواند. علاوه بر این، رابطه او با مادر ویلیامز پیچیده بود. این دو اغلب برای زمان و توجه ویلیامز رقیب بودند.

موفقیت تجاری

در سال 1946، هنک ویلیامز به نشویل سفر کرد تا با فرد رز ناشر موسیقی و شرکت انتشارات آکوف-رز ملاقات کند. چیزی که با نوشتن مطالب ویلیامز برای خواننده مولی اودی آغاز شد، سرانجام جای خود را به یک قرارداد ضبط با لیبل اخیراً تأسیس شده MGM داد.

یک سال پس از اولین ملاقات با رز، ویلیامز اولین موفقیت خود را با نام “Move It On Over” داشت. در آوریل 1948، او دومین موفقیت بیلبورد را با “Honky Tonkin” به دست آورد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی گروه بیتلز (The Beatles)

اما همراه با این موفقیت اولیه، رفتار نامنظم ویلیامز افزایش یافت، که اغلب در اجراهای زنده مست ظاهر می شد. برای مدتی رابطه او با فرد رز رو به وخامت گذاشت، اما آن دو توانستند حصارها را اصلاح کنند، و راه را برای ویلیامز هموار کرد تا به یکی از اعضای ثابت «لوئیزیانا هایرید»، اجرای معمولی شنبه شب که توسط یک ایستگاه رادیویی در شریوپورت میزبانی می شد، هموار شود.

اجراها تا حد زیادی به رسمیت شناختن نام ویلیامز افزودند، اما او هنوز یک ضربه شماره یک را نداشت. همه چیز در سال 1949 با انتشار “Lovesick Blues” تغییر کرد.

بیوگرافی هانا آرنت
بیشتر بخوانید

این آهنگ در میان طرفداران موسیقی و همچنین مدیران اجرایی Grand Ole Opry در نشویل که ویلیامز را برای اجرا دعوت کردند، طنین انداز شد.

زندگی هنک ویلیامز به شکلی که برای این پسر روستایی فقیر غیرقابل تصور به نظر می رسید، به سرعت تغییر کرد. ستاره شدن او پول در جیبش گذاشت و به او آزادی خلاقی داد که هنرمندان آرزوی آن را داشتند. در طی چند سال بعد، او چندین موفقیت بزرگ دیگر از جمله “Cold, Cold Heart”، “Your Cheatin’ Heart”، “Hey Good Lookin”، “Lost Highway” و “I’ll Never Get Out of” را ساخت. این جهان زنده است.” او همچنین تعدادی آهنگ مذهبی با نام مستعار لوک دریفتر نوشت.

زمان های سخت

همانطور که از عناوین برخی از آهنگ های ویلیامز پیداست، دلشکستگی و آشفتگی هرگز آنقدر از زندگی او دور نبود. همانطور که موفقیت او عمیق تر شد، وابستگی ویلیامز به الکل و مورفین نیز افزایش یافت. اوپری در نهایت او را اخراج کرد و در سال 1952، او و شپرد طلاق گرفتند.

ظاهر فیزیکی او هم کمرنگ شد. موهایش شروع به ریزش کرد و 30 پوند اضافه وزن اضافه کرد. در اواخر سال 1951، هنگام ملاقات با خواهرش در فلوریدا، دچار حمله قلبی جزئی شد.

کمی بیشتر از یک سال بعد، در 30 دسامبر 1952، ویلیامز که به تازگی با زنی جوانتر به نام بیلی جین ازدواج کرده بود، خانه مادرش را در مونتگومری به مقصد چارلزتاون، ویرجینیای غربی ترک کرد. او که مشروب خورده بود و مرفین مصرف می کرد، در اتاق هتلی در ناکسویل، تنسی به زمین افتاد. یک دکتر برای معاینه او فراخوانده شد. علیرغم نارسایی‌های فیزیکی ویلیامز، برای سفر بیشتر معاف شد.

در روز سال نوی 1953، او در پشت کادیلاک آبی پودری سال 1952 خود نشست. هنگامی که راننده او، دانشجوی کالج، چارلز کار، به سمت محل برگزاری کنسرت در کانتون، اوهایو حرکت می کرد، وضعیت سلامتی ویلیامز بدتر شد. در نهایت، پس از دو ساعت بی‌اطلاعی از خواننده، راننده خودرو را در ساعت 5:30 صبح در اوک هیل، ویرجینیای غربی، کنار زد. مدت کوتاهی بعد اعلام شد که ویلیامز مرده است.

با این حال، درگذشت او پایانی برای ستاره شدن او نداشت. در واقع می توان ادعا کرد که مرگ زودهنگام او فقط افسانه او را تقویت کرد. اگر ویلیامز زندگی می کرد، کاملاً مطمئن نیست که جامعه موسیقی نشویل، که آنقدر مشتاق است ریشه های تپه ای خود را از بین ببرد، همچنان به استقبال موسیقی ویلیامز ادامه می داد. در سال‌های پس از مرگ ویلیامز، تأثیر ویلیامز تنها رشد کرده است، و هنرمندان مختلفی مانند پری کومو، دینا واشنگتن، نورا جونز و باب دیلن همه آثار او را پوشش می‌دهند.

مارک تواین
بیشتر بخوانید

دختر جت ویلیامز

گویی مستقیماً از یک آهنگ کانتری خارج شده بود، چند دهه بعد مشخص شد که ویلیامز پدر دختری به نام جت است که اندکی پس از مرگ او به دنیا آمد. هویت پدر مشهورش تا اوایل بیست سالگی برای او یک رمز و راز باقی ماند.

جت که نام قانونی او کتی دوپری ادکینسون است، به مدت دو سال توسط مادر ویلیامز بزرگ شد تا اینکه او درگذشت. سپس جت به طور قانونی پذیرفته شد. از زمان افشای پدر مشهورش، او ادعاهای حقوقی را در مورد دارایی او آغاز کرد و با برادر ناتنی خود که برای مدت طولانی از تصدیق او خودداری کرد، مبارزه کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی تیلور سویفت

در سال 1989، دادگاه عالی ایالت آلاباما در نهایت به نفع او رای داد و او را یک وارث برابر تشخیص داد، پس از آن که یک سند قدیمی پیدا شد که نشان می‌داد ویلیامز و مادر جت توافقنامه حضانت مشترک امضا کرده بودند.

جت در رابطه با برادر ناتنی‌اش و جایگاهی که امروز دارند، گفت: «تا جایی که رابطه شخصی داریم، ما مانند برادر و خواهر رابطه نداریم، اما با هم کنار می‌آییم. ما تجارت می‌کنیم و فکر می‌کنم دنیا متوجه است که هر دوی ما بهترین منافع پدرمان را در دل داریم.»

افتخارات و بیوگرافی

هنک ویلیامز یکی از اولین دسته از هنرمندانی بود که در سال 1961 وارد تالار مشاهیر موسیقی کانتری شد و در سال 2010، هیئت پولیتزر به او یک استناد ویژه برای ترانه سرایی اعطا کرد. زندگی و حرفه او موضوع فیلمی بیوگرافی من در سال 2015 با بازی تام هیدلستون در نقش ویلیامز و الیزابت اولسن در نقش همسر اولش آدری بود.

زندگی و موسیقی او در سال 2019 با مستند 16 ساعته کن برنز، موسیقی کانتری، که به طور برجسته ای نماد را در اپیزودی با عنوان “شکسپیر هیلبیلی” به نمایش گذاشت، جلوه تازه ای یافت.

هنک ویلیامز  در موسیقی کانتری یک چهره محبوب و البته غم انگیز باقی می ماند و آثار او تا به امروز بر موسیقیدانان تأثیر می گذارد.

هنک ویلیامز

هنک ویلیامز

حقایق کلی

نام: هنک ویلیامز
سال تولد: 1923
تاریخ تولد: 17 سپتامبر 1923
ایالت تولد: آلاباما
شهر تولد: کوه زیتون
کشور تولد: ایالات متحده آمریکا
جنسیت مذکر
معروف ترین: هنک ویلیامز قبل از مرگ زودهنگام در 29 سالگی با آهنگ های موفقی مانند “Your Cheatin’ Heart” یکی از اولین سوپراستارهای موسیقی کانتری آمریکا شد.
صنایع
کشور
علامت نجومی: باکره
سال مرگ: 1953
تاریخ مرگ: 1 ژانویه 1953
ایالت مرگ: ویرجینیای غربی
شهر مرگ: اوک هیل
کشور مرگ: ایالات متحده

دیدگاهتان را بنویسید

سیزده − 12 =