صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : بیوگرافی لینی ویلسون
ads

بیوگرافی لینی ویلسون

لینی ویلسون

لینی ویلسون خواننده کانتری و ترانه سرای نامزد جایزه گرمی است که پس از پخش موسیقی او در درام تلویزیونی یلوستون به شهرت رسید. او در سال 2023 به عنوان بهترین سرگرم کننده سال CMA انتخاب شد.

آخرین خبر: لینی ویلسون نامزد اولین جایزه گرمی شد

آلبوم Lainey Wilson از Bell Bottom Country قبلاً در جوایز CMA در ماه گذشته موفق به کسب افتخارات برتر شده بود و به زودی می تواند تمجیدهای بیشتری را کسب کند. آلبوم 16 آهنگی این خواننده کانتری نامزد جایزه بهترین آلبوم کانتری در گرمی 2024 است که در 4 فوریه در لس آنجلس برگزار می شود.

ویلسون، 31 ساله، همچنین نامزد بهترین اجرای دونفره/گروهی کانتری برای «نجات من»، همکاری او با هنرمند جدید CMA، جلی رول، شده است.

لینی ویلسون کیست؟

لینی ویلسون خواننده و ترانه سرای موسیقی کانتری نامزد دریافت جایزه گرمی است که با ترانه‌هایی مانند «چیزهایی که یک مرد باید بداند»، «مهتاب هندوانه» و «قلب مثل کامیون» شهرت دارد. ویلسون که اصالتاً اهل لوئیزیانا بود، در سن 19 سالگی به نشویل، تنسی نقل مکان کرد که مصمم بود تبدیل به یک ستاره کانتری شود.

لینی ویلسون

لینی ویلسون

با این حال، بسیاری از مدیران بر این باور بودند که سبک موسیقی او با ژانر مدرن مطابقت ندارد و او سال ها برای رسیدن به موفقیت تلاش کرد.

تا زمانی که آهنگ‌های او در درام تلویزیونی محبوب Yellowstone در سال 2019 پخش شد، این برداشت شروع به تغییر کرد و ویلسون به محبوبیت گسترده‌ای دست یافت. او بیشترین نامزدی را در بین هر هنرمندی در جوایز CMA 2023 دریافت کرد – در نهایت برنده پنج بخش از جمله سرگرم کننده سال و خواننده زن سال شد.

لینی ویلسون اهل کجاست؟

لینی دنای ویلسون در 19 می 1992 متولد شد و در باسکین، لوئیزیانا، شهر کوچکی با جمعیت کمتر از 300 نفر بزرگ شد. پدرش برایان ویلسون، کشاورز نسل پنجم و مادرش میشل ویلسون، معلم مدرسه است. لینی یک خواهر بزرگتر به نام جانا دارد.

سبک های موسیقی و مد او از همان دوران کودکی تحت تأثیر والدینش قرار گرفت. پدرش روی میز آشپزخانه خانواده گیتار می‌نواخت، لینی و جانا جوان برای آهنگ‌های او می‌رقصیدند.

برایان از هنرمندانی مانند باک اونز و گلن کمپبل الهام گرفته شده بود، که با ایستادن روی میز پیک نیک با گیتار خود برای رانندگان عبوری، خود را به عنوان یک پسر جای می داد. لاینی همچنین دالی پارتون را بت می کرد. او در نهایت با آهنگ 2021 “WWDD” که مخفف “What Dolly Dolly?” بود به خواننده افسانه ای ادای احترام کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی خواننده مشهور دریک

به طور مشابه، میشل به الهام بخشیدن حس مد دخترش کمک کرد. لینی که اکنون بخشی از لباس روی صحنه است، یک جفت کتانی زنگوله ای از مادرش در زمانی که دختر جوانی بود دریافت کرد.

لینی ویلسون در مورد شلوار پلنگ آبی به بیلبورد گفت: «در یک لحظه [مادرم] چنین می‌گفت: «باید آنها را دربیاوری، ما باید آنها را بشوییم». من همیشه عاشق چیزهایی بوده‌ام که به عقب برمی‌گردند، چه موسیقی و چه داستان.»

بیوگرافی لنگستون هیوز
بیشتر بخوانید

لینی در فعالیت های فوق برنامه مانند تشویق و بسکتبال شرکت می کرد، اما بیشتر به سمت موسیقی گرایش داشت. او با الهام از ستاره پاپ و همکار لوئیزیانایی خود، بریتنی اسپیرز، اولین آهنگ خود را در 9 سالگی نوشت و در 11 سالگی شروع به نواختن گیتار کرد. من نمی‌دانستم چگونه می‌خواهم این کار را انجام دهم، اما می‌دانستم که این یک سفر خواهد بود.» او در سال ۲۰۲۱ به هالر گفت.

در دوران راهنمایی و دبیرستان، ویلسون با جعل هویت هانا مونتانا – شخصیت محبوب کانال دیزنی با بازی مایلی سایرس – در جشن تولدها، خانه های سالمندان و سایر مکان های عمومی، طعم اولیه زندگی به عنوان یک مجری را چشید. او همچنین یک گروه کاور به نام کادیلاک کینگز تشکیل داد که علیرغم اینکه گروه زیر سن قانونی بودند در بارها و کلوب ها می نواختند.

لینی 19 ساله پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، در آگوست 2011 به نشویل، تنسی نقل مکان کرد که مصمم بود در موسیقی کانتری حرفه ای ایجاد کند.

مبارزات شغلی اولیه

علیرغم خوش بینی او، هجوم اولیه لینی ویلسون به صنعت آنقدرها هم موفقیت آمیز نبود. این خواننده به مدت سه سال پس از نقل مکان خود در یک تریلر کمپر Flagstaff با صرفه جویی زندگی کرد و آن را درست بیرون یک استودیوی ضبط که متعلق به یکی از دوستان خانوادگی بود که به پدربزرگش مدیون لطف بود، پارک کرد.

او در نوامبر ۲۰۲۲ به صبح بخیر آمریکا گفت که اغلب با سه جفت جوراب و چند ژاکت می‌خوابید تا در ماه‌های زمستان گرم بماند. او همچنین مجبور شد آب، سرویس اینترنت و برق را از همسایه‌اش قرض بگیرد.

لینی ویلسون

لینی ویلسون

در تمام این مدت، او در ردیف موسیقی نشویل بالا و پایین می رفت و دموها و سی دی ها را در جستجوی فرصتی که ممکن است شروع کننده کار او باشد پخش می کرد. با این حال، مدیران موسیقی ویلسون را به عنوان “بیش از حد کشور برای کشور”، با صدای تند و ترانه سرایی عمیقا شخصی او در تضاد با آهنگ های پاپ القا شده که در این ژانر پیشرو بودند، درک کردند.

او به People گفت: “من افراد زیادی را داشتم که در را به صورتم می کوبیدند.” زمان‌های سختی بود، روزهای سختی بود، زمان‌هایی که احتمالاً باید آن را جمع می‌کردم و به خانه می‌رفتم.»

با وجود این، او حاضر به تسلیم نشد. لینی ویلسون اولین آلبوم خود را در سال 2014 منتشر کرد. یک سال بعد، او با ماندلین مونچیک ملاقات کرد که با شنیدن آهنگ ویلسون “Dreamcatcher” متقاعد شد که خواننده استعداد “سطح بعدی” دارد و به گفته واشنگتن پست مدیر او شد.

لینی ویلسون دومین آلبوم خود به نام Tougher را در سال 2016 منتشر کرد و اولین موفقیت خود را با Tougher تجربه کرد که در رتبه 44 در لیست برترین آلبوم های کشور بیلبورد قرار گرفت.

در سال 2018، ویلسون قرارداد انتشاری را امضا کرد و با Broken Bow Records قرارداد امضا کرد. با این حال، ویلسون به دور از یک نام آشنا در صحنه کشور بود. برای شروع تغییر آن به کمک یک برنامه تلویزیونی در حال ظهور نیاز است.

بیوگرافی جیسون موموآ
بیشتر بخوانید

موسیقی و نقش در یلو استون

مانند دیگر هنرمندان نوظهور کشور مانند زک برایان، لینی ویلسون زمانی که موسیقی او در سریال درام Yellowstone با بازی کوین کاستنر به نمایش درآمد، بسیار سود برد.

اولین آهنگ لینی ویلسون که در برنامه پارامونت ظاهر شد، “Working Overtime” در فصل 2 2019 بود. از آن زمان، تیلور شریدان، خالق سریال، تک آهنگ های ویلسون “Straight Up Sideways” و “Small Town Girl” را در فصل 3 نیز به نمایش گذاشته است. به عنوان “Smell Like Smoke” – آهنگی که ویلسون به طور خاص برای فصل 5 نوشته است.

شریدان که به سادگی از به اشتراک گذاشتن موسیقی خود راضی نبود، در نهایت به ویلسون پیشنهاد کرد که نقشی جلوی دوربین برای فصل پنجم سریال در سال 2022 داشته باشد. ویلسون در چهار قسمت ظاهر شد، نقش ابی، یک موسیقیدان محلی که با رایان، کارگر مزرعه، یک سریال معمولی است.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی خانم فرح الفارسی – نوازنده ساز قانون ایرانی؟!

با بازی یان بوهن وقتی تیلور به من گفت، من می‌خواهم یک شخصیت خاص برای تو بسازم – می‌خواهم لباس‌های زنگوله‌ات را بپوشی، آهنگ‌های خودت را بخوانی و تقریباً خودت باشی، می‌دانستم که او می‌خواهد به من کمک کند. او به ورایتی گفت.

لینی ویلسون علیرغم هیجانی که داشت، پس از اینکه پدرش برایان دچار عفونت شد و دچار سکته شد، تقریباً ترک کرد. او به 9 عمل جراحی از جمله برداشتن چشم چپ نیاز داشت. اما پس از شنیدن صحبت های لینی در مورد وضعیت از طریق تماس تلفنی در بیمارستان، برایان اصرار کرد که او به تعهدات خود عمل کند.

او به مردم گفت: «گفتم بابا، نمی‌توانم تو را ترک کنم». او گفت: «بهتر است بروی و بهتر است تا کار تمام نشده برنگردی.» این دختری است که او بزرگ کرده است. بنابراین به آن سمت رفتم و آن را انجام دادم.»

موفقیت و ستاره شدن

به لطف موفقیت یلو استون، نشویل سرانجام متوجه لینی ویلسون و موسیقی او شد. او EP 2019 Redneck Hollywood خود را منتشر کرد که حاوی تک‌آهنگ زندگی‌نامه‌ای «LA» با اشاره به ایالت زادگاهش لوئیزیانا بود. ویلسون همچنین به همراه یکی دیگر از سوپراستارهای نوظهور کشور، مورگان والن، به تور رفت.

بلافاصله پس از آن در فوریه 2020، یکی از بزرگترین رویاهای ویلسون با اولین حضور او در Grand Ole Opry در نشویل به حقیقت پیوست. بعداً در همان تابستان، تک‌آهنگ او به نام «چیزهایی که یک مرد باید بداند» برای پخش رادیویی منتشر شد و آهنگ اصلی او شد.

تا سپتامبر 2021، این آهنگ به صدر جدول کانتری ایرپلی رسید – و اولین موفقیت ویلسون را به دست آورد – و بیلبورد این خواننده را برترین هنرمند جدید کانتری خود برای آن سال معرفی کرد. آلبوم استودیویی او در سال 2021، Sayin’ What I’m Thinkin’ نیز در چارت جدول قرار گرفت، اما تنها به رتبه 40 رسید.

بیوگرافی صدام حسین
بیشتر بخوانید

با این حال، مسیر ویلسون مشخص بود. آلبوم سال 2022 او به نام Bell Bottom Country، حاوی تک آهنگ های موفق متعددی بود، از جمله آخرین ایرپلی کانتری شماره 1 “Hatermelon Moonshine” و “Heart Like a Truck” که در رتبه 2 قرار گرفت.

لینی ویلسون در موسیقی کانتری آن سال در شش بخش نامزد شد. جوایز انجمن و برنده هنرمند جدید سال و خواننده زن سال. «به شما قول می‌دهم می‌دانم که برای خیلی‌ها تازه کار هستم، اما همه شما را ناامید نخواهم کرد. من به شما قول می دهم،» او در حالی که جایزه خود را برای دومی می پذیرفت، گفت.

CMA سرگرم کننده سال 2023

لینی ویلسون با حفظ قول خود از سال قبل، در سال 2023 برای یک جفت دوئت موفق همکاری کرد: «در کامیون صبر کن» با هاردی و «من را نجات بده» با جلی رول.

لینی ویلسون

لینی ویلسون

او همچنین خود را به عنوان یکی از پرکارترین هنرمندان موسیقی تثبیت کرد و در یک مصاحبه رادیویی در اکتبر تخمین زد که بیش از 160 اجرا در طول سال برنامه ریزی کرد. او گفت: «سخت بود، سرم شلوغ بود، اما این لحظاتی هستند که من در مورد آنها خواب دیده‌ام و دعا کرده‌ام.

جای تعجب نیست که تحسین ها ادامه پیدا کرد. ویلسون در چهار بخش در آکادمی موسیقی کانتری در ماه می 2023 برنده شد، از جمله آلبوم سال برای Bell Bottom Country و هنرمند زن سال، که بت او، دالی پارتون، به آن اهدا کرد. او

سپس در ماه سپتامبر، ویلسون با ۹ نامزد جایزه CMA، نامزدترین هنرمند سال شد. ویلسون علاوه بر حفظ جایزه بهترین خواننده زن خود در مراسم جوایز نوامبر، اولین مجری زنی بود که پس از تیلور سویفت در سال 2011 برنده جایزه سال شد و در مجموع پنج جایزه را دریافت کرد.

لینی ویلسون در ماه می 2024 تور Country’s Cool Again خود را آغاز خواهد کرد که بیش از 35 نمایش را در بر می گیرد. علاوه بر این، او به عنوان یک مهمان ویژه در تور یک شب در یک زمان مورگان والن چندین حضور خواهد داشت.

دوست پسر

لینی ویلسون ازدواج نکرده است و تا همین اواخر جزئیات زندگی شخصی خود را خصوصی نگه می داشت.

در ماه مه 2023، لینی ویلسون همراه با بازیکن سابق فوتبال NFL، Devlin “Duck” Hodges در مراسم جوایز ACM شرکت کرد. مردم با نمایندگان خواننده تایید کردند که این جفت با هم قرار می گذاشتند. سپس طی یک ماه پس از ACMs در جریان حضور در The Bobby Bones Show، ویلسون فاش کرد که او و هاجز در واقع بیش از دو سال با هم بودند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی خواننده سبک کانتری رندی تراویس

این زوج در سال 2021 در نشویل، تنسی، از طریق دوستان مشترک یکدیگر را ملاقات کردند. لینی ویلسون به People گفت که رابطه خود را با مدافع سابق پیتسبورگ استیلرز مخفی نگه داشته است، زیرا می‌خواست ببیند آیا هاجز «به دلایل درست» در آن رابطه دارد یا خیر.

بیوگرافی میچ مک کانل
بیشتر بخوانید

هاجز 27 ساله در سال 2022 از فوتبال بازنشسته شد و اکنون در املاک و مستغلات کار می کند. ویلسون گفت: «او می‌داند که تعقیب یک رویا چیست، زیرا این کار را برای خودش انجام داده است. اما من به شما می گویم، او مانند طلا خوب است. از من حمایت می‌کند، هرگز بین هر کاری که می‌خواهم انجام دهم نمی‌آید. او می‌گوید: «برو بگیر، دختر.»

کاهش وزن

لینی ویلسون همچنین در سال های اخیر تغییرات قابل توجهی در برنامه های ورزشی و رژیم غذایی خود ایجاد کرده است. در سال 2020، این خواننده اعلام کرد که در حال گرفتن “سال سلامت” است. او لبنیات، شکر و غذاهای فرآوری شده را از رژیم غذایی خود حذف کرد و همچنین یک مربی شخصی استخدام کرد. با این مراحل، و همچنین تعهد به دویدن و پیاده روی، گزارش شده است که او 70 پوند وزن کم کرده است.

در نتیجه، ویلسون در دسامبر 2022 برای یک ویدیوی TikTok که نشان می‌دهد خواننده با شلوار پلنگی که چهره او را برجسته می‌کرد، اجرا می‌کند، در فضای مجازی منتشر شد.

لینی ویلسون به طرز طنزآمیزی توجهی را که این ویدیو ایجاد کرد تایید کرد و در یک ویدیوی اینستاگرامی گفت: «هر چیزی که مردم را وارد می‌کند، هر چیزی که مردم را وارد می‌کند! اما من فقط به شما اطلاع می دهم، بروید رکورد من را بررسی کنید، بل پایین کشور. خوشحالم که در هر صورت شما را دارم. با این حال من را پیدا کردی، خوشحالم.»

لینی ویلسون

لینی ویلسون

نقل قول ها

یادم می آید که این مرد به من گفت که من خوب نیستم و چقدر امیدوار بود که وقتی ایستگاه را ترک کردم گریه نکنم. روی میزش خم شدم و گفتم: “با این همه سالی که در نشویل بودم، تو به من گفتی که اینطور نیست…” این احتمالاً یک ویژگی روانی من است، اما همین باعث شد که خیلی بیشتر [موفقیت] بخواهم.

من تازه به نقطه خاصی رسیدم که برای مدت طولانی در نشویل بودم [و] عذابم کمی از بین رفت. احساس کردم، “چرا فقط آنچه را که می خواهم بگویم آنطور که می خواهم بگویم، نمی گویم؟” این یکی از افکاری است که واقعاً مرا آزاد می کند.

وقتی به گذشته نگاه می‌کنم، صادقانه بگویم، اگر می‌دانستم که این کار به این سختی [در صنعت] خواهد بود، نمی‌دانم می‌رفتم و دوباره این کار را انجام می‌دادم یا نه. و این دیوانه کننده به نظر می رسد، اما سخت بوده است. اما این تنها گزینه من است.

هیچ طرح B برای من وجود نداشت.

به نظر من، مانند پدر، پسر، روح القدس و دالی پارتون است. من آن را اینگونه می بینم.

من می خواهم این بچه ها بدانند که هیچ چیز یک شبه اتفاق نمی افتد – حداقل نه چیزهای خوب. می خواهم بدانند که اگر چیزی را می خواهید، آن زمان و انرژی و تلاش را صرف می کنید. و وقتی کسی به شما می گوید نه، شما به نوعی آن را به یک بله تبدیل می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

پنج × 5 =