صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر و بازیگران و کارگردان ها : بیوگرافی بازیگر آمریکایی امی راسوم
ads

بیوگرافی بازیگر آمریکایی امی راسوم

امی راسوم

هنرپیشه امی روسوم در سال 2004 در فیلم موزیکال The Phantom of the Opera با قلب خود آواز خواند. او در برنامه تلویزیونی نیز نامی برای خود دست و پا کرد.

امی راسوم کیست؟

بازیگر امی راسوم متولد 12 سپتامبر 1986، دوران کودکی خود را با خوانندگی در اپرای متروپولیتن نیویورک گذراند. در سن 11 سالگی، او در تلویزیون و در نوجوانی در سینما حضور داشت.

راسوم استعدادهای آوازی و بازیگری خود را با هم ترکیب کرد و در 18 سالگی در اقتباس سینمایی «شبح اپرا» اثر اندرو لوید وبر به یک ستاره تبدیل شد. آهنگ او در این موزیکال در سریال تلویزیونی Shameless نقشی جذاب‌تر و جذاب‌تر داشت.

سال های اولیه

امانوئل “امی” گری روسوم در 12 سپتامبر 1986 در شهر نیویورک متولد شد و تنها توسط مادرش شریل روسوم که یک عکاس شرکتی بود بزرگ شد. پدرش که یک بانکدار بود در زندگی او غایب بود. علیرغم نداشتن خواهر و برادر، او پس از پیوستن به گروه کر کودکان اپرای متروپولیتن در سن 7 سالگی، عضوی از خانواده بسیار بزرگتری شد.

امی راسوم

امی راسوم

این نوجوان خود را در کنار افرادی مانند پلاسیدو دومینگو و لوچیانو پاواروتی دید. تنها اشکالش این بود که شغلش با تحصیلش تداخل داشت. پس از ترک مدرسه معتبر دخترانه اسپنس در منهتن، راسوم تحصیلات دبیرستان خود را به صورت آنلاین در برنامه ای که توسط دانشگاه استنفورد تامین می شد، به پایان رساند.

آغاز کار تلویزیون و سینما

مانند بسیاری از بازیگران نوپا، این خواننده آموزش دیده کلاسیک تلویزیون خود را با یک صابون در روز شروع کرد: در 11 سالگی، امی راسوم در برنامه As the World Turns حضور داشت. چند حضور مهمان دیگر در درام های مختلف راه را برای بازی او در نقش آدری هپبورن نوجوان در فیلم اصلی ABC The Audrey Hepburn Story در سال 2000 هموار کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی جادا پینکت اسمیت

راسوم در همان سال از تیوب به یک فیلم مستقل رفت و در فیلم Songcatcher یک یتیم آپالاچی را به تصویر کشید. او برای کارش با نامزدی جایزه Spirit شناخته شد. در سال 2003، زمانی که او سرانجام وارد فیلم‌های بلند شد، با همبازیانی مانند کوین بیکن و شان پن در فیلم رودخانه عرفانی به کارگردانی کلینت ایستوود، بسیار خوب بود. تریلر آخرالزمانی The Day After Tomorrow بعدی در سال 2004 بود.

بهترین فیلم های فرانک کاپرا
بیشتر بخوانید

“شبح اپرا”

سپس، راسوم در نقشی فراتر از ایده آل برای او، صفحه را روشن کرد، زیرا خوانندگی اپرا نسخه سینمایی The Phantom of the Opera در سال 2004 است. اندرو لوید وبر شخصاً او را زمانی که فقط 16 سال داشت انتخاب کرد تا با جرارد باتلر، که نقش فانتوم را بازی می کرد، جفت شود.

امی راسوم

امی راسوم

این یک انتخاب هوشمندانه را ثابت کرد. او نه تنها در این نمایش موزیکال درخشید، بلکه نامزدی گلدن گلوب و همچنین جایزه هیئت ملی بازبینی برای بهترین نقش آفرینی زن و جایزه انجمن منتقدان پخش فیلم برای بهترین بازیگر زن جوان – هر دو در سال 2004 – برای نقش خود به دست آورد.

این موفقیت سکوی پرشی برای راسوم برای انتشار دو آلبوم بود: Inside Out، در سال 2006، شامل آهنگ هایی که او نوشت. و سفر احساسی، پر از استانداردها، چندین سال بعد.

“بی شرم” در تلویزیون

راسوم در سال 2011 به تلویزیون بازگشت و نقشی متضاد را بازی کرد که او را در شبح اپرا به شهرت رساند. در سریال «شرمانه» که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، او در نقش فیونا گالاگر، بزرگترین فرزند از شش فرزند، که نقش پدر و مادر خواهر و برادر کوچک‌ترش و همچنین پدر مست و ناکارآمدش (ویلیام اچ میسی) را بازی می‌کند، نقشی مسابقه‌ای با برهنگی فراوان است ، که راسوم به دلیل واقعی تر کردن نمایش از آن دفاع می کند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی جیمی لی کرتیس

فیلم های اخیر

در سال 2013، امی راسوم در نقش آژیر ریدلی دوکانز در درام/عاشقانه ماوراء الطبیعه Beautiful Creatures بازی کرد. در سال 2014، او در درام Before I Disappear، Comet رام مستقل و در کنار هیلاری سوانک در You’re Not You بازی کرد.

امی راسوم

امی راسوم

دیدگاهتان را بنویسید

یک × چهار =