صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : بیوگرافی اندرو جکسون
ads

بیوگرافی اندرو جکسون

اندرو جکسون

اندرو جکسون هفتمین رئیس جمهور ایالات متحده بود. او به خاطر تأسیس حزب دمکرات و حمایتش از آزادی فردی شهرت دارد.

اندرو جکسون که بود؟

اندرو جکسون که یک وکیل و صاحب زمین بود، پس از شکست دادن بریتانیا در نبرد نیواورلئان در طول جنگ 1812، به قهرمان جنگ ملی تبدیل شد. جکسون در سال 1828 به عنوان هفتمین رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شد. جکسون بانک دوم ایالات متحده را ویران کرد، حزب دموکرات را تأسیس کرد، از آزادی فردی حمایت کرد و سیاست هایی را وضع کرد که منجر به مهاجرت اجباری بومیان آمریکا شد. او در 8 ژوئن 1845 درگذشت.

اوایل زندگی

اندرو جکسون در 15 مارس 1767 در خانواده اندرو و الیزابت هاچینسون جکسون، مستعمره‌نشینان اسکاتلندی-ایرلندی که در سال 1765 از ایرلند مهاجرت کردند، به دنیا آمد. اگرچه گمان می‌رود زادگاه جکسون در خانه‌های یکی از عموهایش در منطقه دورافتاده Waxhaws شمالی بوده است. کارولینای جنوبی و کارولینای جنوبی، مکان دقیق ناشناخته است زیرا مرز دقیق هنوز بررسی نشده است. تولد جکسون تنها سه هفته پس از مرگ ناگهانی پدرش در سن 29 سالگی اتفاق افتاد.

جکسون که در فقر در بیابان Waxhaws بزرگ شد، در سال‌های قبل از ورود جنگ انقلابی به کارولینای آمریکا، آموزش‌های نامنظمی دریافت کرد. پس از مرگ برادر بزرگترش، هیو، در نبرد استونو فری در سال 1779، رئیس جمهور آینده در سن 13 سالگی به یک شبه نظامی محلی پیوست و به عنوان یک پیک میهن پرست خدمت کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی رونالد ریگان

جکسون که در سال 1781 به همراه برادرش رابرت توسط بریتانیایی ها اسیر شد، پس از اینکه یک افسر بریتانیایی دست چپش را زخمی کرد و صورتش را با شمشیر برید، به دلیل اینکه پسر جوان از صیقل دادن چکمه های رد کت خودداری کرد، با زخمی ماندگار ماند. در زمان اسارت، برادران به آبله مبتلا شدند، که رابرت از آن بهبود نیافت.

اندرو جکسون

اندرو جکسون

یتیم شدن در 14 سالگی

چند روز پس از آنکه مقامات بریتانیایی برادران را در تبادل زندانی که توسط مادرشان ترتیب داده شده بود آزاد کردند، رابرت درگذشت. اندکی پس از مرگ برادرش، مادر جکسون بر اثر ابتلا به وبا در حالی که از سربازان بیمار و مجروح پرستاری می کرد، درگذشت. در سن 14 سالگی، جکسون یتیم شد و مرگ اعضای خانواده‌اش در طول جنگ انقلاب منجر به بی‌اعتنایی مادام‌العمر بریتانیایی‌ها شد.

اندرو جکسون که توسط عموهایش بزرگ شده بود، تحصیل در رشته حقوق را در سالزبری، کارولینای شمالی، در اواخر نوجوانی آغاز کرد. او در سال 1787 در کافه پذیرفته شد و کمی بعد، جکسون 21 ساله به عنوان وکیل دادگستری در ناحیه غربی کارولینای شمالی، منطقه ای که اکنون بخشی از تنسی است، منصوب شد.

او در سال 1788 به شهرک مرزی نشویل نقل مکان کرد و در نهایت به یک زمیندار ثروتمند از پولی که از یک فعالیت حقوقی پررونق انباشته بود تبدیل شد. در سال 1796، جکسون عضو کنوانسیونی بود که قانون اساسی تنسی را ایجاد کرد و به عنوان اولین نماینده تنسی در مجلس نمایندگان ایالات متحده انتخاب شد.

او سال بعد به عضویت سنای ایالات متحده انتخاب شد اما پس از 8 ماه خدمت استعفا داد. در سال 1798، جکسون به عنوان قاضی مداری در دادگاه عالی تنسی منصوب شد و تا سال 1804 در این سمت خدمت کرد.

حرفه نظامی، جنگ 1812

اندرو جکسون اگرچه فاقد تجربه نظامی بود، در سال 1802 به عنوان ژنرال ارشد شبه نظامیان تنسی منصوب شد. در طول جنگ 1812، او نیروهای ایالات متحده را در یک لشکرکشی پنج ماهه علیه سرخپوستان کریک متحد بریتانیا، که صدها شهرک نشین را قتل عام کرده بودند، رهبری کرد.

فورت میمز در آلابامای کنونی. این مبارزات با پیروزی جکسون در نبرد نعل اسبی در مارس 1814 به اوج خود رسید که منجر به کشته شدن حدود 800 جنگجو و در نهایت خرید 20 میلیون هکتار زمین در جورجیا و آلابامای کنونی توسط ایالات متحده شد. پس از این موفقیت نظامی، ارتش ایالات متحده جکسون را به درجه سرلشکری ارتقا داد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی رهبر ارتش سرخ و اتحاد جماهیر شوروی جوزف استالین

بدون دستورالعمل خاصی، جکسون نیروهای خود را به داخل قلمرو اسپانیایی فلوریدا هدایت کرد و در نوامبر 1814، پیش از تعقیب نیروهای بریتانیایی به نیواورلئان، پاسگاه پنساکولا را تصرف کرد. پس از هفته‌ها درگیری در دسامبر 1814، دو طرف در 8 ژانویه 1815 با هم درگیر شدند. اگرچه جکسون تقریباً دو به یک بیشتر بود، اما 5000 سرباز را به پیروزی غیرمنتظره بر بریتانیا در نبرد نیواورلئان رساند، که آخرین درگیری بزرگ بود. جنگ 1812

بیوگرافی نویسنده ایتالیایی دانته
بیشتر بخوانید

نام مستعار “هیکوری پیر”

اندرو جکسون که یک قهرمان ملی لقب گرفت، تشکر کنگره و مدال طلا را دریافت کرد. او همچنین در میان سربازانش محبوب بود، زیرا می‌گفتند که جکسون در میدان نبرد «به اندازه چوب هیکوی قدیمی» سرسخت بود و جکسون را «هیکوری قدیمی» نامید.

با توجه به فرماندهی لشکر جنوبی ارتش، جکسون در طول اولین جنگ سمینول در پایان سال 1817 دستور بازگشت به خدمت را دریافت کرد. شاید او فراتر از دستورات خود، به فلوریدا تحت کنترل اسپانیا حمله کرد، یک بار دیگر سنت مارک و پنساکولا را تصرف کرد، و دو تبعه بریتانیایی را اعدام کرد. برای کمک مخفیانه به سرخپوستان در جنگ و سرنگونی فرماندار فلوریدا غربی خوزه ماسوت.

معاهده آدامز اونیس

اقدامات او مورد سرزنش دیپلماتیک شدید اسپانیا قرار گرفت و بسیاری در کنگره و کابینه رئیس جمهور جیمز مونرو خواستار سرزنش او شدند، اما وزیر امور خارجه جان کوئینسی آدامز از جکسون دفاع کرد. اسپانیا بر اساس معاهده آدامز-اونیس 1819 فلوریدا را به ایالات متحده واگذار کرد و جکسون در سال 1821 چندین ماه فرماندار نظامی فلوریدا بود.

سناتور اندرو جکسون

استثمارهای نظامی اندرو جکسون او را به یک ستاره سیاسی در حال ظهور تبدیل کرد و در سال 1822 مجلس قانونگذاری تنسی او را نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده کرد. جکسون برای تقویت اعتبار خود، سال بعد در انتخابات مجلس سنای ایالات متحده شرکت کرد و پیروز شد.

در سال 1824، جناح‌های ایالتی پیرامون «هیکوری قدیمی» گرد هم آمدند و یک کنوانسیون پنسیلوانیا او را برای ریاست جمهوری ایالات متحده نامزد کرد. اگرچه جکسون آرای مردمی را به دست آورد، هیچ نامزدی اکثریت آرای کالج الکترال را به دست نیاورد که باعث شد انتخابات به مجلس نمایندگان کشیده شود.

هنری کلی، رئیس مجلس، که در رای گیری الکترال چهارم شده بود، از رقیب اصلی جکسون، آدامز، که پیروز شد، حمایت کرد. در ابتدا جکسون شکست را پذیرفت، اما زمانی که آدامز کلی را به عنوان وزیر امور خارجه معرفی کرد، حامیان او آنچه را که به عنوان یک معامله پشت سر هم می‌دانستند که به «معامله فاسد» معروف شد، محکوم کردند.

ریاست جمهوری

پس از یک مبارزات انتخاباتی کبود، جکسون – با جان سی. کالون از کارولینای جنوبی به عنوان معاون معاون رئیس جمهور – در انتخابات ریاست جمهوری سال 1828 با قاطعیت بر آدامز پیروز شد. با انتخاب خود، جکسون اولین رئیس جمهور مرزی و اولین مدیر اجرایی شد که در خارج از ماساچوست یا ویرجینیا اقامت داشت.

اندرو جکسون اولین رئیس‌جمهوری بود که مردم را برای شرکت در مراسم تحلیف کاخ سفید دعوت کرد، که به سرعت باعث محبوبیت او شد. جمعیتی که وارد شد به حدی بود که اثاثیه و ظروف شکسته شد، زیرا مردم برای دیدن رئیس جمهور با هم تکان می خوردند. این رویداد باعث شد جکسون لقب «شاه اوباش» را به خود اختصاص دهد.

دستاوردها:

حزب سیاسی جدید

واکنش منفی به تصمیم مجلس منجر به نامزدی مجدد جکسون برای ریاست جمهوری در سال 1825، سه سال قبل از انتخابات بعدی شد. همچنین حزب دموکرات-جمهوری خواه را به دو قسمت تقسیم کرد. حامیان مردمی «هیکوری قدیمی» خود را دموکرات می نامیدند و در نهایت حزب دموکرات را تشکیل می دادند. مخالفان جکسون به او لقب «جَکَس» دادند، لقبی که نامزد به آن علاقه داشت – به طوری که او تصمیم گرفت از نماد خر برای نشان دادن خود استفاده کند. این نماد بعداً به نماد حزب دمکرات جدید تبدیل شد.

اندرو جکسون

اندرو جکسون

قدرت وتوی جکسون

پس از اینکه اندرو جکسون رئیس جمهور شد، در سیاست گذاری به کنگره تسلیم نشد و اولین رئیس جمهوری بود که با حق وتو فرماندهی را بر عهده گرفت. در حالی که روسای جمهور قبلی فقط لوایحی را رد می کردند که آنها معتقد بودند خلاف قانون اساسی است، جکسون با استفاده از قلم وتو به عنوان یک موضوع سیاست، سابقه جدیدی ایجاد کرد.

او که هنوز از نتایج انتخابات 1824 ناراحت بود، معتقد بود که با لغو کالج الکترال، قدرت انتخاب رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور را به مردم آمریکا می دهد و به او لقب “رئیس جمهور خلق” را می دهد. جکسون در مبارزات انتخاباتی علیه فساد، اولین رئیس جمهور شد که به طور گسترده حامیان خود را جایگزین مقامات فعلی کرد، که به “سیستم غنائم” معروف شد.

بیوگرافی سیاست‌مدار و فعال حقوقی آمریکایی جان لوئیس
بیشتر بخوانید

دومین بانک ایالات متحده

اندرو جکسون در بزرگترین شاهکار خود به عنوان رئیس جمهور، درگیر نبرد با بانک دوم ایالات متحده شد، یک شرکت خصوصی از لحاظ نظری که در واقع به عنوان یک انحصار تحت حمایت دولت عمل می کرد. جکسون بانک را نهادی فاسد و نخبه گرا می دانست که پول کاغذی را دستکاری می کرد و قدرت زیادی بر اقتصاد داشت. رقیب او برای انتخاب مجدد در سال 1832، هنری کلی، معتقد بود که بانک اقتصاد قوی را تقویت می کند.

کلی و حامیانش که به دنبال تبدیل بانک به یک موضوع کمپین مرکزی بودند، لایحه‌ای را از طریق کنگره تصویب کردند تا این مؤسسه را مجدداً منصوب کنند. در ژوئیه 1832، جکسون منشور مجدد را وتو کرد، زیرا از «پیشرفت عده‌ای معدود به ضرر تعداد زیادی» حمایت می‌کرد.

مردم آمریکا از نظرات رئیس جمهور در مورد این موضوع حمایت کردند و جکسون در مبارزات انتخاباتی مجدد خود در سال 1832 در برابر کلی با 56 درصد آرای مردم و تقریباً پنج برابر آرای الکترال پیروز شد. در دوره دوم جکسون، تلاش‌ها برای اجاره مجدد بانک ناکام ماند و موسسه در سال 1836 تعطیل شد.

معاون جکسون: جان سی کالهون

یکی دیگر از مخالفان سیاسی که اندرو جکسون در سال 1832 با آن روبرو شد، یک مخالف غیر محتمل بود – معاون خودش. پس از تصویب تعرفه‌های فدرال در سال‌های 1828 و 1832 که به زعم آن‌ها به نفع تولیدکنندگان شمالی بود، مخالفان در کارولینای جنوبی قطعنامه‌ای را تصویب کردند که این اقدامات را در ایالت باطل و بی‌طل اعلام کردند و حتی تهدید به جدایی کردند. معاون رئیس جمهور کالهون از اصل ابطال همراه با این تصور که دولت ها می توانند از اتحادیه جدا شوند، حمایت کرد.

اندرو جکسون با وجود اینکه معتقد بود تعرفه بسیار بالاست، تهدید کرد که برای اجرای قوانین فدرال در کارولینای جنوبی از زور استفاده خواهد کرد. کالهون که قبلاً با مارتین ون بورن، وزیر امور خارجه سابق جکسون، در بلیط 1832 جایگزین شده بود، اعتراض کرد و اولین معاون رئیس جمهور در تاریخ آمریکا شد که در 28 دسامبر 1832 از سمت خود استعفا داد.

در عرض چند هفته، مصالحه ای به تصویب رسید که شامل آن می شد. کاهش اندک در تعرفه ها همراه با مقرراتی که به رئیس جمهور این اختیار را می دهد تا در صورت لزوم از نیروهای مسلح برای اجرای قوانین فدرال استفاده کند. از یک بحران جلوگیری شد، اما نبرد بر سر حقوق ایالت‌ها، جنگ داخلی را سه دهه بعد نشان داد.

در دوره دوم جکسون، او هدف اولین سوءقصد ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا قرار گرفت. هنگامی که در 30 ژانویه 1835 مراسم یادبود یکی از اعضای کنگره را در ساختمان کنگره ایالات متحده ترک می کرد، ریچارد لارنس نقاش خانه آشفته از میان جمعیت بیرون آمد و یک تپانچه طلای تک گلوله را به سمت رئیس جمهور گرفت.

هنگامی که تفنگ موفق به شلیک نشد، لارنس تپانچه دوم را بیرون آورد که آن نیز شلیک نکرد. جکسون خشمگین تیرانداز را شلیک کرد و با عصای خود به او ضربه زد در حالی که تماشاچیان اقدام به قتل را تحت کنترل درآوردند. لارنس انگلیسی الاصل که معتقد بود وارث تاج و تخت بریتانیا است و مقدار زیادی پول از سوی دولت ایالات متحده بدهکار است، به دلیل جنون بی گناه شناخته شد و تا پایان عمر در موسسات محبوس شد.

تصمیمات بحث برانگیز

دنباله اشک

با وجود محبوبیت و موفقیت او، ریاست جمهوری جکسون بدون بحث و جدل نبود. یکی از جنبه‌های نگران‌کننده آن، برخورد او با بومیان آمریکا بود. او قانون حذف سرخپوستان در سال 1830 را امضا و اجرا کرد که به او این قدرت را داد تا با قبایل معاهداتی ببندد که منجر به آواره شدن آنها به قلمرو غرب رودخانه می سی سی پی در ازای وطن اجدادی آنها شد.

اندرو جکسون همچنین در حالی که جورجیا یک معاهده فدرال را نقض کرد و نه میلیون هکتار را در داخل ایالت که برای قبیله چروکی تضمین شده بود تصرف کرد، ایستاد. اگرچه دادگاه عالی ایالات متحده در دو مورد حکم داد که جورجیا هیچ اختیاری بر سرزمین های قبیله ای ندارد، جکسون از اجرای تصمیمات خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی رهبر ارتش سرخ و اتحاد جماهیر شوروی جوزف استالین

در نتیجه، رئیس‌جمهور قراردادی را میانجی گری کرد که در آن چروکی‌ها زمین خود را در ازای قلمرو در غرب آرکانزاس تخلیه می‌کردند. این توافق پس از ریاست جمهوری جکسون در Trail of Tears، جابجایی اجباری حدود 15000 سرخپوست چروکی به غرب حاصل شد که جان حدود 4000 نفر را گرفت که از گرسنگی، قرار گرفتن در معرض و بیماری جان خود را از دست دادند.

بیوگرافی تام هاردی
بیشتر بخوانید

تصمیم درد اسکات

اندرو جکسون همچنین حامی خود راجر تانی را به دیوان عالی ایالات متحده معرفی کرد. سنا نامزدی اولیه را در سال 1835 رد کرد، اما زمانی که قاضی ارشد جان مارشال درگذشت، جکسون تانی را مجدداً نامزد کرد که متعاقباً در سال بعد تأیید شد.

قاضی تانی بیشتر به خاطر تصمیم بدنام درد اسکات شناخته شد، که اعلام کرد آمریکایی های آفریقایی تبار شهروند ایالات متحده نیستند و به همین دلیل فاقد جایگاه قانونی برای طرح دعوی هستند. او همچنین اظهار داشت که دولت فدرال نمی تواند برده داری را در سرزمین های ایالات متحده ممنوع کند. تانی در دوران کاری خود به عنوان قاضی دیوان عالی، آبراهام لینکلن را به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد کرد.

در حالی که حامیان جکسون حزب دموکرات را تشکیل دادند، مخالفان او نیز در یک حزب سیاسی جدید متحد شدند و در ضدیت با رئیس جمهور و سیاست های او متحد شدند. حزب ویگ که همان نام ضد سلطنت در انگلستان را برگزید، در دوره دوم ریاست جمهوری جکسون در اعتراض به آنچه به عنوان سیاست های خودکامه «شاه اندرو اول» می دانست، تشکیل شد.

حزب ویگ در انتخابات ریاست جمهوری 1836 که توسط مارتین ون بورن تسخیر شد، شکست خورد. جکسون، با این حال، جانشین خود را با اقتصاد آماده به دهانه گذاشت. «هیکوری قدیمی» معتقد بود که پول کاغذی به نفع مردم عادی نیست و به دلالان اجازه می‌دهد تا بخش‌های عظیمی از زمین را بخرند و قیمت‌ها را به‌طور مصنوعی بالا ببرند.

اندرو جکسون

اندرو جکسون

اندرو جکسون که خود از اسکناس‌های کاغذی بی‌ارزش ضرر مالی دریافت کرده بود، بخشنامه Specie را در ژوئیه 1836 صادر کرد که برای زمین‌های عمومی مستلزم پرداخت طلا یا نقره بود. اما بانک ها نتوانستند این تقاضا را تامین کنند. آنها شروع به شکست کردند و وحشت ناشی از 1837 اقتصاد را در طول دوره ریاست جمهوری یک دوره ون بورن ویران کرد.

همسر اندرو جکسون

هنگامی که جکسون در سال 1788 وارد نشویل شد، با ریچل دانلسون روباردز آشنا شد که در آن زمان ازدواج ناخوشایندی با کاپیتان لوئیس روباردز داشت اما از او جدا شد. راشل و اندرو قبل از اینکه طلاق او به طور رسمی کامل شود، ازدواج کردند – واقعیتی که بعداً در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری جکسون در سال 1828 آشکار شد. اگرچه این زوج به طور قانونی در سال 1794 ازدواج مجدد کرده بودند، مطبوعات ریچل جکسون را به دو همسری متهم کردند.

دوئل اندرو جکسون

تمایل جکسون برای درگیر شدن با مهاجمان متعدد خود و همسرش باعث شد که او به عنوان یک مرد نزاعگر شهرت پیدا کند. در طی یک حادثه در سال 1806، جکسون حتی یکی از متهمان، چارلز دیکنسون، را به دوئل دعوت کرد. جکسون علیرغم مجروح شدن از ناحیه قفسه سینه بر اثر شلیک حریف، ایستادگی کرد و گلوله ای شلیک کرد که دیکینسون را مجروح کرد. “هیکوری پیر” گلوله حاصل از آن مبارزه – همراه با گلوله دوئل بعدی – را تا پایان عمر در سینه خود حمل کرد.

اندرو جکسون ها هرگز فرزند بیولوژیکی نداشتند، اما سه پسر را به فرزندی پذیرفتند، از جمله یک جفت بچه یتیم بومی آمریکایی که اندرو جکسون در طول جنگ کریک با آنها مواجه شد: تئودور، که در اوایل سال 1814 درگذشت، و لینکویا، که در آغوش مادر مرده اش در میدان جنگ پیدا شد.این زوج اندرو جکسون جونیور، پسر برادر ریچل، سورن دونلسون را نیز به فرزندی پذیرفتند.

در 22 دسامبر 1828، دو ماه قبل از تحلیف ریاست جمهوری جکسون، ریچل بر اثر سکته قلبی درگذشت، که رئیس جمهور منتخب آن را به دلیل استرس ناشی از مبارزات انتخاباتی ناخوشایند معرفی کرد. او دو روز بعد در شب کریسمس به خاک سپرده شد.

مرگ

اندرو جکسون پس از اتمام دوره دوم خود در کاخ سفید به تنسی بازگشت و در 8 ژوئن 1845 در سن 78 سالگی درگذشت. علت مرگ مسمومیت با سرب ناشی از دو گلوله بود که چندین گلوله در قفسه سینه او باقی مانده بود. سال ها. او در باغ مزرعه در کنار محبوبش راشل به خاک سپرده شد.

بیوگرافی الن برستین
بیشتر بخوانید

اندرو جکسون همچنان به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین روسای جمهور ایالات متحده در تاریخ و همچنین یکی از تهاجمی‌ترین و جنجالی‌ترین رؤسای جمهور آمریکا شناخته می‌شود. حمایت پرشور او از آزادی فردی باعث ایجاد تغییرات سیاسی و دولتی، از جمله بسیاری از سیاست های برجسته و پایدار ملی شد.

خانه اندرو جکسون: هرمیتاژ

در سال 1798، اندرو جکسون مزرعه وسیعی در شهرستان دیویدسون، تنسی (نزدیک نشویل) به نام هرمیتاژ به دست آورد. در ابتدا، نه قوم برده شده آفریقایی آمریکایی در مزرعه پنبه کار می کردند. با این حال، تا زمان مرگ جکسون در سال 1845، تقریباً 150 برده در مزارع هرمیتاژ کار می کردند.

اندرو جکسون و رئیس جمهور ترامپ

اندرو جکسون یکی از اسلاف مورد علاقه چهل و پنجمین رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ بود که پرتره ای از قدیمی هیکوری را در کاخ سفید آویخت. از قضا، این پرتره در نوامبر 2017 جایگاه برجسته ای را در پشت ترامپ به دست آورد تا از سخنرانان کد ناواهو – بومیان آمریکایی که در طول جنگ جهانی دوم با انتقال پیام های رمزگذاری شده از طریق زبان مادری خود، به تفنگداران دریایی ایالات متحده کمک کردند.

حقایق کلی

نام: جکسون
سال تولد: 1767
تاریخ تولد: 15 مارس 1767
کشور تولد: ایالات متحده آمریکا
جنسیت مذکر
معروف ترین: اندرو جکسون هفتمین رئیس جمهور ایالات متحده بود. او به خاطر تأسیس حزب دمکرات و حمایتش از آزادی فردی شهرت دارد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی توماس جفرسون

صنایع
سیاست و حکومت
علامت نجومی: حوت
حقایق جالب
رئیس جمهور اندرو جکسون در سن 13 سالگی برای جنگیدن در جنگ انقلابی به ارتش پیوست.
رئیس جمهور اندرو جکسون اولین رئیس جمهوری بود که در سال 1833 سوار قطار شد.
از آنجایی که زادگاهش Waxhaws در مرز بین کارولینای شمالی و کارولینای جنوبی بود، رئیس جمهور اندرو جکسون تنها فرمانده کل است که وضعیت دقیق تولد او مشخص نیست.
سال مرگ: 1845
تاریخ مرگ: 8 ژوئن 1845
ایالت مرگ: تنسی
شهر مرگ: شهرستان دیویدسون
کشور مرگ: ایالات متحده

نقل قول ها

هر مردی که ارزش نمکش را داشته باشد به آنچه درست اعتقاد دارد پایبند خواهد بود، اما یک مرد کمی بهتر نیاز دارد تا فوراً و بدون قید و شرط تصدیق کند که در اشتباه است.

همانطور که دولت عمومی به حقوق ایالت ها تجاوز می کند، به همان نسبت به قدرت خود آسیب می رساند و توانایی آن را برای تحقق اهداف ایجاد خود کاهش می دهد.

وقتی دیده شد که جنگ علیه دولت صورت گرفته، چاقو و تاماهاوک بالای سر زنان و کودکان است، شهروندان صلح‌جو کشته شده‌اند، زمان مقاومت فرا رسیده است.

ما باید و پیروز خواهیم بود – ما باید به عنوان افرادی که هیچ مدیون شانس نیستیم پیروز شویم. و چه کسی، در بحبوحه پیروزی، هنوز می تواند به آنچه ناشی از انسانیت است، فکر کند.

هنگامی که مردان بلندپایه تلاش می‌کنند تا حقوق ضعیفان را پایمال کنند، بهترین چیز برای مثال یا مجازات هستند. به طور کلی، بزرگان می توانند از خود محافظت کنند، اما فقیر و فروتن به بازو و سپر قانون نیاز دارند.

فردی که از دفاع از حقوق خود سر باز می زند که توسط دولتش فراخوانده شود، سزاوار است برده باشد و باید به عنوان دشمن کشورش و دوست دشمن او مجازات شود.

اندرو جکسون

اندرو جکسون

من در آخرین خندق خواهم مرد، قبل از اینکه یک پایم تسلیم شود…یا اتحادیه را از هم پاشیده ببینم.

بدون اطاعت، بدون نظم، بدون انضباط، تمام تلاش شما بیهوده است. مرد شجاعی که به وظیفه خود بی توجه است، برای کشورش ارزش کمی بیشتر از ترسویی دارد که او را در ساعت خطر ترک می کند.

برای خود من، این که در رهایی چنین کشوری نقش داشته باشم، بزرگترین نعمتی است که بهشت می تواند به او بدهد.

تا زمانی که حکومت ما به نفع مردم اداره می شود و با اراده آنها تنظیم می شود. تا زمانی که حقوق شخصی و دارایی، آزادی وجدان و مطبوعات را برای ما تضمین کند، ارزش دفاع را دارد.

وقتی کشورم به ایستگاهی که در آن اشغال می‌کنم فراخوانده شد، بدون احساس عمیق مسئولیت‌های طاقت‌فرسا و بی‌اعتمادی شدید به خودم نبود که به این دعوت اطاعت کردم.

یک مرد با شجاعت اکثریت را بدست می آورد.

بانک می خواهد مرا بکشد، اما من آن را می کشم!

آن اسلحه ها را کمی پایین تر ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

5 − پنج =