صفحه اصلی > نقد فیلم : نقد انیمیشن Incredibles 2 | شگفت انگیزان ۲
ads

نقد انیمیشن Incredibles 2 | شگفت انگیزان ۲

انیمیشن Incredibles 2

اطلاعات کلی در مورد انیمیشن Incredibles 2

شگفت انگیزان (The Incredibles 2)

کارگردان : Brad Bird

نویسنده : Brad Bird

بازیگران :

Craig T. Nelson…Bob Parr / Mr. Incredible

Holly Hunter…Helen Parr / Elastigirl

Samuel L. Jackson…Lucius Best / Frozone

Jason Lee …Buddy Pine / Syndrome

رده سنی : PG ( مناسب برای افراد بالای 7 سال)

ژانر : انیمیشن

زمان : 115 دقیقه

ادامه شاهکار قدیمی به سبک مدرن

انیمیشن Incredibles به یکی از موفق ترین آثار پیکسار در طول فعالیت این شرکت تبدیل شد. انیمیشن ابرقهرمانی که در سال 2004 که دوران ابرقهرمانان است اکران شد، بر اکران سینماها و گیشه ها تسلط نداشت و فیلم هایشان چندان پرمخاطب و جذاب نیست.

نگاه کنایه آمیز سازنده جلد اول به مقوله ابرقهرمانان نیز در نوع خود جالب و پیشرو است. یعنی جایی که شخصیت طراح لباس در قسمت اول ایده های جالبی در مورد مدرن سازی مفهوم طراحی لباس ابرقهرمانی داد و در سال های بعد از این طرح ها استفاده شد و شنل کلاسیک کاربرد قدیمی خود را در مد لباس ابرقهرمانی از دست داد!

انیمیشن Incredibles 2

انیمیشن Incredibles 2

با این حال، پیکسار هرگز ریسک ساخت انیمیشن Incredibles 2 را نپذیرفت و در 14 سال گذشته همیشه این عنوان را نادیده گرفته است و در عوض دنباله‌های دیگری مانند «ماشین‌ها» و «در جستجوی نمو» را ساخته است. که با این کار در مقایسه با قسمت اول نتوانست موفقیت انچنانی کسب کند.

با این حال، در نهایت پیکسار با ساخت دنباله ای برای انیمیشن معروف خود موافقت کرد و شگفت انگیزان معروف و محبوب را به سینما بازگرداند تا نسل جدیدی از بینندگان جوان بتوانند خانواده فوق العاده و داستان کودکان و نوجوانان سابق را ببینند. آنها که اکنون بزرگ شده اند، خاطرات خوش گذشته خود را نیز با خود حمل می کنند.

داستان دقیقا از جایی شروع می شود که قسمت اول به پایان رسید. همراه با فروزن، خانواده شگفت انگیز با شرور جدیدی به نام «آندرماینر » آشنا می شود که قصد دارد شهر را نابود کند. شگفت انگیزها در یک مبارزه موفق می شوند از شر او خلاص شوند، اما در عین حال آسیب زیادی به شهر وارد می کنند.

به کسانی که هنوز نمی توانند به عنوان افراد عادی در جامعه زندگی کنند، فرصت جدیدی داده می شود. یک برادر میلیاردر که معتقد است داشتن ابرقهرمان ها می تواند جامعه را از شر نجات دهد، تصمیم می گیرد روی الاستیگرل، مادر خانواده شگفت انگیز سرمایه گذاری کند. این باب را مجبور می کند که در خانه بماند و از بچه ها مراقبت کند، اما…

نقد فیلم دلال | Broker 2022
بیشتر بخوانید

نسخه ای جدید و بهتر اما با جذابیت های قدیدمی

پیکسار در ساخت انیمیشن Incredibles 2 جذابیت قسمت اول را با جزئیات حفظ کرد و از ایجاد تغییرات اساسی برای کاهش ریسک تغییر جهت قسمت دوم اجتناب کرد.

بزرگ‌ترین و جالب‌ترین تصمیم پیکسار در ساخت انیمیشن Incredibles 2 را می‌توان با وجود ۱۴ سال فاصله بین قسمت اول و دوم و پیشرفت فنی قابل توجه، در طراحی گرافیکی این انیمیشن دید. امسال سازندگان تصمیم گرفتند موسیقی و فضای قسمت اول را حفظ کنند تا تجربه بصری مخاطب در هر دو قسمت تفاوت چندانی با هم دیگر نداشته باشند.

انیمیشن Incredibles 2

انیمیشن Incredibles 2

در قسمت داستان، انیمیشن  تقریباً همان روند قسمت اول را طی می کند، با این تفاوت که این بار شخصیت اصلی که خانواده را ترک می کند، یک زن است و باب باید با فرزندان سرکش خود و مشکلات انها دست و پنجه نرم کند. که باعث ایجاد محیط خانوادگی موقعیت های خنده دار و غیرعادی ایجاد می کرد و نویسندگان لحظات بسیار جالبی را خلق می کردند و با قلمی طنز مخاطب را به خنده می انداختند.

یکی از بهترین لحظات در قسمت اول این انیمیشن که در دقایق پایانی با آن آشنا شدیم، حضور شخصیت جوان خانواده شگفت انگیز جک جک بود. شخصیتی طنز که محبوبیتش منجر به ساخت انیمیشن کوتاهی از او شد که بسیار دیدنی هم بود.

در این قسمت نویسندگان از چاشنی حضور جک جک در داستان آگاه بودند و از او در طول داستان به خوبی استفاده کردند. جک جک را بی‌کفایت‌ترین ابرقهرمان خانواده شگفت‌انگیز می‌دانند که دارای توانایی‌های ابرقهرمانی مختلفی است و البته هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی او را بگیرد!

شجاعت سازندگان = یک شاهکار

انیمیشن Incredibles 2 تمامی ویژگی های جذاب قسمت اول را حفظ کرد و بهترین ها را در قالب داستانی جدید به مخاطب ارائه کرد، به همین دلیل این دنباله انیمیشن به یکی از موفق ترین و هوشمندترین آثار تبدیل شد.

پیکسار در سال های اخیر شجاعت سازندگان برای ایجاد تغییرات قابل توجه در ساختار داستان نباید به عنوان یک مشکل تلقی شود. تغییر گاهی اوقات می تواند سودمند و پیشگامانه باشد، و این فرمول به ویژه برای چیزی مانند The Fast and the Furious به خوبی کار می کرد، اما The Incredibles عنوانی عالی بود که نیازی به تغییر اساسی ساختار آن نداشت. در طول دهه گذشته، این خانواده نمادین در فیلم‌های گذشته و امروز محبوب شده‌اند و حتی شخصیت‌های فرعی داستان، از جمله فروزن، با موقعیت‌های مشابهی مواجه شده‌اند.

نقد انیمیشن وندل و وایلد 2022
بیشتر بخوانید
انیمیشن Incredibles 2

انیمیشن Incredibles 2

بنابراین بهترین راه حل ممکن است بازخوانی این ویژگی ها در قالب یک داستان جدید باشد که در نتیجه یکی از بهترین انیمیشن های سال است که باید هر بار تماشا کرد و از آن لذت برد.

دیدگاهتان را بنویسید

19 + هشت =