صفحه اصلی > سینما : نقد انیمیشن Minions | مینیون ها
ads

نقد انیمیشن Minions | مینیون ها

انیمیشن Minions

شروع داستان موجوداتی بینظیر انیمیشن Minions

یکی از جذاب ترین شخصیت های خلق شده در سال های اخیر بدون شک مینیون ها هستند. شخصیت زرد بامزه اولین بار در انیمیشن «من نفرت انگیز 1» به سینما معرفی شدن و بیشتر موفقیت این انیمیشن و قسمت دوم آن به دلیل وجود موجود زرد عجیبی است که حرف های خاص خودش را دارد.

البته از لهجه های ایتالیایی استفاده می کنند! در سال های اخیر این شخصیت های معروف از دنیای انیمیشن بیرون آمده اند و نقش مهمی در تبلیغات رسانه ای که بیشتر مربوط به فناوری سه بعدی است ایفا نقش کرده اند.

این شخصیت های پولساز این بار برای اولین بار در قالب یک فیلم مستقل با عنوان «مینیون ها» در سینماها ظاهر شدند و برای اولین بار فیلم خود را  دارند و داستان هایشان را برای طرفدارانشان تعریف کردند.

انیمیشن مینیون ها نیز در معرفی پرفروش ترین انیمیشن تاریخ جایگاه ویژه ای دارد.

انیمیشن Minions

انیمیشن Minions

انیمیشن Minions داستان شروع این موجودات زرد ناز را روایت می کند. مینیون ها هم زمان با وجود زمین در اطراف بوده اند و به نظر می رسد که به دنبال رئیس هستند. آنها در طول زندگی خود با اربابان مختلفی از جمله تیرانوزاروس، فرعون مصر و حتی دراکولا کار کرده اند، اما هر بار به طور تصادفی انها را به کشتن داده اند.

سال ها گذشت و مینیون ها اکنون افسرده شده اند زیرا نمی توانند رئیسی برای خود پیدا کنند و برای رهایی از این وضعیت، باهوش ترین آنها، مینیونی به نام کوین، به همراه باب و استوارت باید دست به کار شوند.

  ایا می توانند از این وضعیت خارج شوند پس از یک سفر طولانی، آنها سرانجام به نیویورک می رسند و با اسکارلت (ساندرا بولاک)، زنی شیطانی با نقشه ای شیطانی تر روبرو می شوند.

انیمیشن Minions با یک مقدمه عالی و خنده دار شروع می شود، تنوع خلاقیت در نمایش این معرفی این موجودات و داستانشان ستودنی است.

نقص بصری در داستان انیمیشن Minions

اما در سال 1968 زمانی که 3 Minions موفق به ورود به نیویورک شدند، داستان بدتر شد که عمدتاً به دلیل نقش ضعیف شرورها در داستان و روند فیلم بود. پس از معرفی مینیون ها، فیلم به ماجرای دزدی تاج ملکه انگلیس می پردازد که برای مخاطبانی که قبلا این مینیون ها را در داستان های نجیب «من نفرت انگیز» دیده اند، داستان جذابی نیست.

نقد فیلم دنباله رو
بیشتر بخوانید
انیمیشن Minions

انیمیشن Minions

عجله در نگارش داستان و نبود شخصیت های بامزه ای مثل گرو در Minions وجود دارد. پیش از این در «من نفرت‌انگیز» ماهیت شیطانی گورو و اعمال شیطانی او را می‌دیدیم، حضور عواطف انسانی و داستان قیم کودک به خوبی انجام می‌شد و احساسات مخاطب را برانگیخت. اما در «مینیون ها» از این نکات ظریف فیلمنامه نویسی استفاده نمی شود و در عوض شاهد تصمیم مینیون بر اساس دلایل و دلایلی هستیم که باعث می شود این موجودات زرد مثل قبل کاملا ناشناخته باشند!

اما «مینیون ها» یک قسمت مهم هم دارد که مشخصاً به خود مینیون ها و نحوه جوک سازی آنها برمی گردد که سرگرم کننده و خنده دار است. در فیلمی که به آنها تقدیم می شود، مینیون ها فرصت بیشتری برای شوخی و جنون دارند، با کلمات و جملات خنده دار که معروف ترین آنها «موز» است، شما را بخندانند. و طرفداران راضی کنند.

خوشبختانه کیفیت طنز در مورد حیوانات زرد «مینیون ها» کم نشده و خلاقیت سازندگان همچنان به قوت خود باقی مانده است. اما ایراد اصلی این جوک خنده دار عدم ارتباط و تعامل با فرم اصلی انیمیشن است.

انیمیشن Minions

انیمیشن Minions

متاسفانه طنز قسمت اصلی فیلم بدیع و لذت بخش نیست، عموما این مینی ها با شوخی های خود در موقعیت های مختلف مخاطب را به خنده می اندازند و فیلم را از ته نشین شدن دور می کنند.

حرف اخر

انیمیشن Minions را بدون مینیون های تصور کنید، داستانی ساده، آزاد و بسیار کلیشه ای که نمی تواند با هیچ انیمیشن موفق دیگری در هالیوود امروز رقابت کند، یعنی. ” وارونه ” اما اگر شخصیت مینیون ها را به داستان اضافه کنید و جوک های آن ها را در قسمت های مختلف تماشا کنید، «مینیون» آزاردهنده نیست و لحظات خنده داری زیادی را برایتان به ارمغان می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

1 + 12 =