صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر و موسیقی : زندگینامه لیل وین | زندگی شخصی و لیست اثار
ads

زندگینامه لیل وین | زندگی شخصی و لیست اثار

زندگینامه لیل وین

لیل وین خواننده رپ برنده جایزه گرمی است که به خاطر آلبوم های موفق، میکس تیپ ها و تک آهنگ هایش از جمله “A Milli” و “Lollipop” شناخته شده است.

لیل وین کیست؟

لیل وین با گروه هیپ هاپ Hot Boys کار کرد قبل از اینکه با آلبوم‌های Tha Carter و آلبوم‌های موفق II، III، IV و V شروع به فعالیت کند. او در سال 2009 چهار جایزه گرمی را برای تک‌آهنگ‌هایی مانند “A Milli” و “A Milli” دریافت کرد.

Lollipop” و با هنرمندانی از رابین تیک گرفته تا نیکی میناژ کار کرده است. این خواننده رپ همچنین در موارد متعددی با قانون دچار مشکل شده است و در سال 2010 به دلیل داشتن سلاح در پشت میله های زندان گذرانده است.

اوایل زندگی

لیل وین با نام دواین مایکل کارتر جونیور در 27 سپتامبر 1982 در نیواورلئان، لوئیزیانا به دنیا آمد. لیل وین از کودکی در هالیگرو، یکی از فقیرترین محله های نیواورلئان، موسیقی خلق می کرد.

لیل وین در سن 8 سالگی رپ را شروع کرد. او بعداً با برادران برایان و اسلیم ویلیامز، بنیانگذاران Cash Money Records آشنا شد که به اندازه کافی تحت تأثیر مهارت های او قرار گرفتند و یکی از کارت های ویزیت خود را به او دادند. وین بلندپرواز به تماس با آنها ادامه داد تا اینکه او را زیر بال خود گرفتند و به او اجازه دادند در دفاتر لیبل بچرخد.

زندگینامه لیل وین

رپر مشتاق

“داستان های واقعی”

اولین ضبط لیل وین برای Cash Money Records True Stories (1993) بود که با یک رپر ماهر دیگر به نام B.G با نام BGs اجرا کرد. دور از استودیوها به طرز خطرناکی زندگی می کرد. بر اساس مقاله ای در رولینگ استون، او برای مدتی کراک فروخت و به طور تصادفی به سینه خود شلیک کرد.

وین در سال 2008 به مجله گفت: “این اسلحه مادرم بود.” وین بعداً در مصاحبه ای با بیلبورد در سال 2018 فاش کرد که این شلیک در واقع تلاشی برای خودکشی بوده است، زیرا مادرش به او گفته است که دیگر اجازه ندارد رپ کند.

“دریافت که چگونه زندگی می کنی!” و “جنگ چریکی”

به عنوان بخشی از Hot Boys، لیل وین اولین طعم موفقیت خود را چشید. این گروه متشکل از چندین ستاره در حال ظهور Cash Money-B.G.، Juvenile، Turk و Wayne بود. اولین آلبوم آنها، Get It How U Live!! (1997)، بیش از 400000 نسخه فروخته شد. تلاش بعدی آنها، جنگ چریکی (1999)، حتی بهتر عمل کرد و در نهایت بیش از 1 میلیون نسخه فروخت. لیل وین در سن 16 سالگی در راه رسیدن به یک ستاره موسیقی بود.

بیوگرافی رایان گاسلینگ
بیشتر بخوانید

موفقیت های انفرادی

“Tha Block is HOT”

لیل وین کار انفرادی خود را با Tha Block Is Hot (1999) آغاز کرد. آهنگ عنوان موفقیت بزرگی بود و آلبوم به صدر جدول هیپ هاپ رسید. با حضور اعضای Hot Boys و همچنین Big Tymers (برایان ویلیامز و مانی فرش)، ضبط دو برابر پلاتین شد. Fresh همچنین به عنوان تهیه کننده وین در ضبط حضور داشت.

«چراغ خاموش»،«500 درجه»،«خشکسالی خشک»

دو آلبوم بعدی این خواننده رپ، Lights Out (2000) و 500 Degreez (2002) نسبت به اولین آلبوم او فروش متوسطی داشتند. سپس، در یک حرکت حرفه ای، لیل وین از ایجاد یک آلبوم به سبک سنتی فاصله گرفت و اولین مجموعه خود را از میکس تیپ های زیرزمینی خود منتشر کرد: Da Dought (2003). آهنگ‌های میکس‌تپ او معمولاً دارای ضرب‌هایی است که از هنرمندان دیگر با اشعار جدیدی که او خلق می‌کند، قرض گرفته شده است.

“Tha Carter” و “Tha Carter II”

در سال 2004، لیل وین آلبوم Tha Carter را منتشر کرد، آلبوم بسیار محبوبی که به تثبیت شهرت او به عنوان یکی از اجراکنندگان برجسته رپ کمک کرد. تک آهنگ “Go D.J.” در چارت های هیپ هاپ و پاپ خوب عمل کرد. کریستین هورد، منتقد رولینگ استون گفت که “آهنگ شربتی وین بیش از همیشه در این آلبوم به نظر می رسد”.

وین با دنبال کردن سریع آخرین موج موفقیت، Tha Carter II را در دسامبر 2005 منتشر کرد. این آلبوم در رتبه دوم جدول پاپ بیلبورد قرار گرفت و تحسین منتقدان بیشتری را برای وین به ارمغان آورد. یک حضور کوتاه در سریال سرنوشت ساز «سرباز» تنها محبوبیت وین را بیشتر کرد.

تقدیم، جلد. 2 و «مثل پدر، مثل پسر»

در طی چند سال آینده، لیل وین چندین میکس‌تپ محبوب دیگر از جمله Dedication، Vol. 2 (2006) که او با DJ Drama ساخته است. تقریباً در همان زمان، وین با برایان ویلیام، مربی Cash Money (همچنین با نام‌های «بچه» و «مرد پرنده» شناخته می‌شود) همکاری کرد تا آلبومی مانند پدر، مثل پسر (2006) را بسازند، که باعث موفقیت «Stuntin’ Like My Daddy» شد. “

جوایز گرمی برای Tha Carter III

در پاسخ به چندین آهنگ منتشر نشده که از طریق اینترنت عمومی شد، لیل وین در سال 2007 EP The Leak را که فقط دانلود می‌شد منتشر کرد. این آهنگ‌ها از کار او بر روی آلبوم استودیویی بعدی‌اش که با نگرانی انتظار می‌رفت، می‌آمدند، که سرانجام در سال 2008 منتشر شد: Tha Carter III. با فروش بیش از 1 میلیون نسخه در هفته اول انتشار، در صدر جدول رپ، هیپ هاپ و پاپ قرار گرفت.

گروه‌های موسیقی متال در تاریخ
بیشتر بخوانید

Tha Carter III چندین تک آهنگ موفق را شامل می شود، از جمله آهنگ های شماره 1 “A Milli” و “Lolipop”، آهنگی که او با Static Major ضبط کرد. جی زی در آهنگ “آقای کارتر” ظاهر شد و تی پین در “پول گرفتم” حضور داشت. Babyface، Robin Thicke، Busta Rhymes و Juelz Santana نیز کمئو ساختند.

این پروژه جایزه گرمی را برای بهترین آلبوم رپ دریافت کرد و لیل وین سه جایزه گرمی دیگر را در مراسم جوایز فوریه 2009 دریافت کرد که برنده بهترین آهنگ رپ برای “Lollipop”، بهترین اجرای انفرادی رپ برای “A Milli” و تقسیم جایزه بهترین شد. اجرای رپ توسط دو یا گروه با Jay-Z، T.I. و کانیه وست، برای “Swagga Like Us”.

زندگینامه لیل وین

در طول تابستان 2009، لیل وین بیشتر وقت خود را با جشنواره Young Money Presents: America’s Most Wanted Music Festival گذراند که در آن یانگ جیزی، سولجا بوی و دریک نیز حضور داشتند. در آگوست 2009، وین با رپر Bow Wow با لیبل خود قرارداد امضا کرد. در همان سال، رپر با جی شان در آهنگ موفق خود “Down” از آلبوم 2009 شان به نام All of Nothing اجرا کرد.

آلبوم های بیشتر

“تولد دوباره” و “من یک انسان نیستم”

لیل وین هفتمین آلبوم استودیویی خود را تحت تأثیر راک Rebirth در فوریه 2010 منتشر کرد. هشتمین پروژه استودیویی او با نام I Am Not a Human Being در همان سال منتشر شد. هر دو پروژه با استقبال خوبی مواجه شدند.

“Tha Carter IV” و “I Am Not a Human Betting II”

در آگوست 2011، وین Tha Carter IV را منتشر کرد که به سرعت با موفقیت روبرو شد. در طول چهار روز اول آنلاین بودن، این آلبوم شاهد 300000 بار دانلود آهنگ در iTunes بود که رکورد جدیدی را ثبت کرد. آهنگ‌های این آلبوم شامل «Mirror» با آواز روان برونو مارس و «این خوب است» با حضور رپرهای همکار Drake و Jadakiss هستند.

در مارس 2013، لیل وین دهمین آلبوم استودیویی خود را با نام I Am Not a Human Being II منتشر کرد که مورد تحسین قرار گرفت. این ضبط در هفته اول 217000 نسخه فروخت و در رتبه دوم بیلبورد 200 قرار گرفت.

«آلبوم رایگان ویزی» و «تا کارتر وی»

در حالی که انتظار می رفت وین با Tha Carter V دنبال کند، او انتشار آلبوم را به دلیل اختلافات با لیبل Cash Money به تعویق انداخت، در عوض میکس Sorry 4 the Wait 2 و آلبوم Free Weezy خود را در سال 2015 کنار گذاشت. Tha Carter V که مدت‌ها منتظرش بود، از قرارداد Cash Money خود در ژوئن 2018، در سپتامبر در جایگاه اول بیلبورد قرار گرفت.

بیوگرافی کیتی هلمز
بیشتر بخوانید

دستگیری و جنجال

لیل وین که به سیگار کشیدن ماریجوانا معروف است، چندین بار با قانون دچار مشکل شده است. او در سال 2006 در جورجیا به دلیل نگهداری مواد مخدر و دوباره در آریزونا به اتهامات مربوط به مواد مخدر در ژانویه 2008 دستگیر شد.

یکی دیگر از دستگیری‌های مرتبط با مواد مخدر، در شهر نیویورک در سال 2007، منجر به اتهامات جنایی به دلیل داشتن سلاح شد و وین در سال 2010 هشت ماه را پشت میله‌های زندان در مجتمع بدنام جزیره Rikers در شهر گذراند. او بعداً خاطراتی از این تجربه را منتشر کرد، Gone. تایل نوامبر: مجله جزیره رایکرز، در سال 2016.

زندگینامه ایزاک نیوتن

لیل وین پس از قراردادی با پپسی برای تبلیغ نام تجاری نوشابه Moutain Dew خود، در ماه می 2013 پس از انتشار آهنگی حاوی اشعار تحقیرآمیز که به نماد حقوق مدنی Emmett Till اشاره می کرد، از این شرکت کنار گذاشته شد.

کارتر در دسامبر 2019 به دلیل حمل یک تفنگ پر شده در جت شخصی خود دستگیر شد. او یک سال بعد به جرم خود اعتراف کرد و در ژانویه 2021، رئیس جمهور دونالد ترامپ، خواننده رپ را عفو کرد.

زندگی شخصی

این خواننده رپ یک سازمان خیریه برای کمک به جوانان شهری به نام بنیاد یک خانواده تأسیس کرد، که از طریق آن برای بازسازی زمین های ورزشی در مدرسه قدیمی خود، مدرسه متوسطه النور مک مین، پس از تخریب آنها توسط طوفان کاترینا در سال 2005، کار کرد.

وین قبلا با یک دوست دختر دبیرستانی ازدواج کرده بود که از او یک دختر دارد. او همچنین سه فرزند دیگر از طریق روابط مختلف دارد.

حقایق کلی

نام: لیل وین
سال تولد: 1982
تاریخ تولد: 27 سپتامبر 1982
ایالت محل تولد: لوئیزیانا
شهر تولد: نیواورلئان
کشور تولد: ایالات متحده آمریکا
جنسیت مذکر
معروف ترین: لیل وین خواننده رپ برنده جایزه گرمی است که به خاطر آلبوم های موفق، میکس تیپ ها و تک آهنگ هایش از جمله “A Milli” و “Lolipop” شناخته می شود.
علامت نجومی: ترازو
مدارس
مدرسه ابتدایی لافایت در نیواورلئان
مدرسه متوسطه النور مکمین در نیواورلئان

نقل قول ها

اسلحه مامانم بود انگار هلی کوپتر به من برخورد کرد. اما گلوله مستقیماً از بین رفت و من در عرض دو هفته برگشتم.
هیپ هاپ یک بیان است. و مد یک بیان است. و این دو کاملاً دست به دست هم می دهند.
من فکر می‌کنم اکثر افرادی که از [زندان] بیرون می‌آیند فقط می‌خواهند از زندگی پس از آن نهایت استفاده را ببرند. راستش این فقط یک تجربه بزرگ تواضع بود.
عناوین عنوان هستند و نام ها نام هستند. تا زمانی که مردم من را برای همیشه به یاد داشته باشند، برای من کافی است.
من از 8 سالگی رپ را شروع کردم… هیچ کس در دنیا نمی توانست به من بگوید که من رپر نمی شوم. بنابراین، بله، من همیشه می دانستم که قرار است یکی شوم.
عجیب ترین چیزی که تا به حال در مورد خودم خوانده ام این است که من مرده بودم. خواندن اینکه من مرده ام به نوعی عجیب بود – بیشتر به این دلیل که داشتم آن را می خواندم.
این را بگویم، من چیزی نمی نویسم که انتظار شنیدن آن را در استادیوم نداشته باشم.
خالکوبی فقط راهی برای بیان خودم است. من که من هستم من فقط دیوونه شدم
فکر نمی‌کنم زندگی به سرعت باشد، آهسته یا سریع زندگی کردن. فکر می کنم شما فقط زندگی می کنید، می دانید منظورم چیست؟ یا زنده ای یا مرده ای
من هرگز به موسیقی دیگری جز موسیقی خودم گوش نداده ام.

دیدگاهتان را بنویسید

7 + هجده =