صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر و بازیگران و کارگردان ها : بیوگرافی جنا اورتگا | بازیگر جوان آمریکایی
ads

بیوگرافی جنا اورتگا | بازیگر جوان آمریکایی

جنا اورتگا
جنا اورتگا بازیگر نقش اصلی خود در سریال پرطرفدار نتفلیکس Wednesday است.

جنا اورتگا کیست؟

جنا اورتگا بازیگر نقش اصلی سریال پرطرفدار نتفلیکس چهارشنبه است. اورتگا که اصالتاً مکزیکی و پورتوریکویی است، از 9 سالگی بازیگری را آغاز کرده است. او با ایفای نقش در چندین فیلم ترسناک، مانند X و استودیو 666، با موفقیت از ستاره اولیه خود در کانال دیزنی عبور کرد.

در راه‌اندازی مجدد فرنچایز Scream در این دهه، ملکه فریاد واقعی نقش تارا کارپنتر را بازی می‌کند. بازی او در نقش Wednesday آدامز برای او نامزدی امی 2023 برای بهترین بازیگر نقش اول زن در یک سریال کمدی را به همراه داشت.

با این حال، جنا اورتگا از حمایتی که از خانواده‌اش دریافت می‌کند سپاسگزار است و می‌گوید: «آن‌ها برای انجام کاری که انجام می‌دهم، چیزهای زیادی برای من فدا کردند.» قبل از اینکه او به شهرت برسد، مادر اورتگا او را از خانه خانوادگی‌شان در دره کواچلا کالیفرنیا به لس‌آنجلس می‌برد تا امتحان بدهد، سفری که ساعت‌ها رانندگی در هر طرف طول می‌کشد.

نقد فیلم روزی روزگاری در هالیوود
جنا اورتگا

جنا اورتگا

ناتالی یک پرستار اورژانس است و ادوارد در دفتر دادستان منطقه کالیفرنیا کار می کند. اورتگا، که اصالتاً مکزیکی و پورتوریکویی است، یکی از شش خواهر و برادر است.

فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی: «چهارشنبه»، «شما»، «مرد آهنی 3» و بیشتر…

پس از یک حضور کوتاه در Iron Man 3، جنا اورتگا با چندین نقش بزرگ از جمله یک نقش تکرارشونده در برنامه تلویزیونی CW، جین باکره، سریال نتفلیکس You، شخصیت اصلی فیلم Disney’s Stuck in the Middle، و جدیدترین نقش‌ها به موفقیت دست یافت.

در فرانچایز فیلم Scream در نقش تارا کارپنتر. با این حال، موفقیت او روی پرده سینما همیشه اینطور نبود، و اورتگا در بعضی مواقع در مورد سختی گرفتن نقش‌ها صحبت می‌کرد، زیرا احساس می‌کرد که مدیران انتخاب فکر نمی‌کردند که او «آن ظاهری را که می‌خواستند» داشته باشد. با این حال، فداکاری اورتگا به بازیگری نتیجه داد زیرا او شروع به دریافت نقش های بزرگتر و بزرگتر در رسانه های اصلی کرد.

بزرگترین نقش اورتگا تا به امروز به عنوان نقش اول در چهارشنبه نتفلیکس است، که در آن او شخصیت نمادین چهارشنبه آدامز را در نمایی مدرن و لایو اکشن از سریال محبوب خانواده آدامز به تصویر می کشد.

بهترین فیلم های دنیل رادکلیف | فیلم برتر
بیشتر بخوانید

ایفای نقش جنا اورتگا از شخصیت اصلی، نامزدی جوایز امی، گلدن گلوب و انجمن بازیگران سینما و همچنین جایزه بهترین اجرای نمایش در جوایز فیلم و تلویزیون MTV 2023 را برای او به ارمغان آورد. دیگر بازیگران سنگین وزن هالیوود در روز چهارشنبه در کنار اورتگا ظاهر شدند، از جمله کاترین زتا جونز، لوئیس گوزمان و دوست محبوب اورتگا، گوندولین کریستی.

در این نمایش، کریستی نقش پرینسیپال ویمز را بازی می کند و با قد 6 فوتی خود بر فراز اورتگا 5 فوتی 1 اینچی بلند می شود.

بازیگر سابق کودک دیزنی همچنین تا حدودی به یک ملکه جیغ تبدیل شده است و چندین نقش در فیلم‌های اسلشر از جمله X، Insidious: Chapter 2 و The Babysitter: Killer Queen دریافت کرده است. اورتگا همچنین به عنوان یکی از بازیگران فیلم های ریبوت به مجموعه طولانی مدت Scream پیوسته است.

جنا اورتگا

جنا اورتگا

جین باکره

جنا اورتگا یک جین ویلانووا جوان را در کنار نسخه بزرگسال شخصیت اصلی که جینا رودریگز بازی می‌کرد، در چندین قسمت از این نمایش موفق در CW به تصویر کشید. در فلاش بک ها، اورتگا جین را در حالی به تصویر می کشد که او بر موانع اصلی زندگی روزمره خود مانور می دهد. اورتگا این نقش را در 30 قسمت از سال 2014 تا 2019 تکرار کرد.

گیر افتادن در میان

جنا اورتگا در فیلم Stuck in the Middle از دیزنی در نقش هارلی دیاز مخترع پسر وسط و مشتاق بازی کرد. اورتگا در این سریال از سال 2016 بازی کرد تا اینکه در سال 2018 لغو شد. او همچنین صداپیشگی پرنسس ایزابل در انیمیشن سریال Elena of Avalor را بر عهده داشت.

نقد فیلم تفریق | رابطه ای ضربدری
شما

جنا اورتگا در فصل 2 سریال You’s Netflix نقش الی آلوز، خواهر کوچکتر یک خبرنگار را بازی کرد که در همان ساختمانی با قاتل سریالی وسواس جو زندگی می کند. طرفداران و مجریان برنامه به طور یکسان از بازی اورتگا در نقش الی آنقدر لذت بردند که از او برای بازگشت به فصل 4 دعوت شد، اما در نهایت به دلیل درگیری های برنامه ریزی هنگام فیلمبرداری چهارشنبه، مجبور شد این پیشنهاد را رد کند.

Fallout

جنا اورتگا در فیلم 2021 مکس The Fallout در نقش یکی از بازماندگان تیراندازی در مدرسه دسته جمعی بازی کرد. عملکرد جنا اورتگا به‌عنوان وادا، دانش‌آموز دبیرستانی که مجبور شد با عواقب، تروما و غم و اندوه این رویداد کنار بیاید، بسیار مورد تحسین قرار گرفت.

بیوگرافی لیونل مسی
بیشتر بخوانید
Scream (2022) و Scream VI

جنا اورتگا در فیلم جیغ (2022) تارا کارپنتر دبیرستانی را به تصویر می‌کشد و صحنه آغازین معروفی را بازسازی می‌کند که در آن یک قاتل زنجیره‌ای به نام Ghostface پس از دریافت تماسی از یک شماره ناشناس به او طعنه می‌زند. نقش اورتگا در این فیلم – به ویژه پس از نقش‌های او در فیلم‌های ترسناک دیگر مانند Insidious: Chapter 2 و X غم‌انگیز که پس از فیلم Scream در سال 2022 منتشر شد – شروع به تثبیت جایگاه او به عنوان یک فیلم اسلشر کرد. Scream VI در مارس 2023 منتشر شد و اورتگا در نقش دختر آخر تارا کارپنتر دوباره ظاهر شد.

چهار شنبه

جنا اورتگا در سریال پربیننده نتفلیکس چهارشنبه، که پربیننده ترین اولین نمایش سال 2022 بود، ایفای نقش می کند. اجرای ظریف اورتگا در نقش چهارشنبه آدامز به طور گسترده مورد تحسین قرار گرفت و به تضمین فصل دوم کمک کرد.

در این نمایش، اورتگا در مدرسه ای پر از دانش آموزان ماوراء الطبیعه (و ماوراء الطبیعه- مجاور) ثبت نام می شود، پس از اخراج از یک مدرسه دولتی عادی به دلیل اینکه او عمداً تیم شنا را معلول کرده است. هنگامی که چهارشنبه در حفاری های جدید خود قرار می گیرد که از آنها متنفر است.

جنا اورتگا

جنا اورتگا

خود را در مرکز چندین راز می بیند و تصمیم می گیرد حقیقت را کشف کند. اورتگا با این شخصیت دست به کار شد و تغییراتی در فیلمنامه ایجاد کرد و حتی سکانس رقص محبوبی که در قسمت چهارم فصل اول دیده شد را طراحی کرد.

جنا اورتگا در 20 سالگی به دلیل نامزدی امی در سال 2023 برای بهترین بازیگر نقش اول زن در یک کمدی، با چهارشنبه نیز دست به دست شد. طبق گزارش هالیوود ریپورتر، این او را به دومین جوان ترین نامزد بازیگر نقش اول زن در نقش کمدی پس از نامزدی پتی دوک در سال 1964 در سن 18 سالگی تبدیل کرد.

آب سوسک 2

تقریباً چهار دهه پس از کارگردانی فیلم کالت-کلاسیک Beetlejuice، تیم برتون پشت دوربین قرار می گیرد تا دنباله این فیلم، Beetlejuice 2 را کارگردانی کند. اورتگا، که قبلاً چهارشنبه با برتون کار کرده بود، در این فیلم در نقش دختر لیدیا دیتز در کنار وینونا رایدر و وینونا رایدر بازی خواهد کرد. مایکل کیتون، که تایید شده است که نقش های خود را دوباره ایفا می کنند. Beetlejuice 2 برای اکران در 6 سپتامبر 2024 در نظر گرفته شده است.

نوید محمدزاده اهل کجاست | بیوگرافی کامل و حواشی
بیشتر بخوانید

سرمایه و دارای مالی

طبق گزارش ها، دارایی خالص اورتگا نزدیک به 5 میلیون دلار است. با این حال، مشخص نیست که اورتگا برای برخی نقش‌ها، از جمله دستمزد چهارشنبه‌اش، چه دستمزدی می‌گیرد.

راهنمای کامل سفر به کشور روسیه

زندگی شخصی

جنا اورتگا در مورد چندین جنبه از زندگی خود، از جمله اینکه با چه کسی قرار ملاقات می‌گذارد، به طور بدنام خصوصی است. اورتگا در مصاحبه ای با پادکست مارس 2023 با Dax Shepard در مورد زندگی دوستی خود گفت که به دلیل سختی برنامه کاری و آسیب پذیری که یک رابطه نیاز دارد، در حال حاضر علاقه خاصی به قرار ملاقات ندارد.

جنا اورتگا همچنین به ال گفت که ایده قرار ملاقات او را تحت فشار قرار می دهد و حداقل در حال حاضر، “نیازی نیست در حال حاضر به این موضوع فکر کنم.” با این حال، این امر مانع از ایجاد شایعات نشده است. حدس و گمان هایی وجود دارد که اورتگا ممکن است با بازیگر پیت دیویدسون رابطه عاشقانه داشته باشد، اما هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

سه × دو =