نقد و بررسی بازی Sifu :
از همان اولین ضربه، سیفو در طراحی خود کاملاً سازش ناپذیر است. آخرین ضربآهنگ هنرهای رزمی Sloclap، سازنده Absolver، جسورانه است، مبارزات عالی، انیمیشنهای درجه یک،
موسیقی فوقالعاده آن، و داستان آن – در عین سادگی – تند و ظریف است. همچنین نابخشودنی و عذرخواهی است، همراه با لحظات ناامیدکننده ای که مطمئناً در جای خوشحالی خود نبودم. اما در پایان، سیفو حس تقریباً بینظیری از تسلط و موفقیت را به من ارائه داد، و نمیتوانم تصور کنم که اگر ضربههایش را میکشید، نصف آن لذت را میبردم.
سیفو، همانطور که بسیاری از داستان های هنرهای رزمی انتقام جویانه انجام می دهند، با یک قتل شروع می شود. پدر و استاد هنرهای رزمی شما درست جلوی چشمان شما کشته می شوند، در چیزی که به سادگی یکی از بهترین فصل های پیش درآمدی است که من در خاطرات اخیر بازی کرده ام.
این هم به عنوان یک آموزش عالی عمل می کند و هم به شما گوشزد می کند که چه چیزی در آینده برای شما رقم خواهد خورد، زیرا به کل کاتالوگ حرکات بازشدنی دسترسی کامل دارید. هشت سال بعد، شما برای کشتن هر یک از پنج نفر درگیر، راهی سفر می شوید.
این یک فرض بسیار ساده است اما به طرز شگفت انگیزی اجرا شده است. شما با اطلاعات بسیار کمی در مورد اهداف خود شروع می کنید، اما در طول کمپین شروع به جمع آوری سرنخ ها و شواهد در هر سطح می کنید. من انگیزهای منحصربفرد برای جستجوی هر یک از آنها پیدا کردم،
نه تنها به دلیل اطلاعات اضافی و زمینهای که در مورد تلاش شخصیت اصلی برای انتقام ارائه کردند، بلکه به این دلیل که پیدا کردن یکی میتواند به طور بالقوه قفل درها را در سطوح قبلی باز کند که منجر به کاملاً جدید شود. بخش ها بعلاوه، نحوه افزودن اطلاعات جدید به صفحه کارآگاهی که نشان می دهد چگونه همه چیز به هم متصل می شود، لمس خوبی است.
بازی sifu
من کونگ فو بلدم
مبارزه هنرهای رزمی سیفو یکی از بهترینهایی است که تا به حال بازی کردهام، ساده و ساده. دوربین گاهی اوقات در گوشه ای منقبض می شود و دیدن آنچه در راه است را سخت می کند، اما جدای از آن، یافتن بسیاری از ایرادات دشوار است. نمیتوانم در مورد روان بودن انیمیشن، تأثیری که هر ضربهای به آن ضربه میزند
(که در هنگام بازی در پلیاستیشن 5 بهطور شگفتانگیزی توسط لمسی کنترلر DualSense تأکید میشود) و اینکه چگونه هر شمارندهای طبیعی به نظر میرسد، چیزهای خوبی بگویم. مهم نیست که حمله از چه زاویه ای باشد یا از چه نوع ضربه ای پرتاب شود. این فقط در سطحی کاملاً سطحی صحبت می کند. از نظر مکانیکی، به همان اندازه چشمگیر است.
مبارزات هنرهای رزمی سیفو یکی از بهترین هایی است که تا به حال بازی کرده ام
دو دکمه حمله وجود دارد که میتوانید برای انواع ترکیبها بین آنها بروید، که هر کدام عملکرد خاص خود را دارند. یک دکمه محافظ برای بلوک ها، پاری ها، و نوسانات. دکمه ای برای طاق زنی روی اشیاء در محیط؛ یک دکمه برای برداشتن سلاح؛ دکمه ای برای پرتاب سلاح؛ و یک دکمه فوکوس که به شما امکان می دهد از انواع حملات ویژه غیرقابل انسداد با جلوه های خاص خود استفاده کنید که همگی به فوکوس متر گره خورده اند.
در حالی که مشت های دست به دست عالی هستند، سیفو واقعاً با استفاده از مبارزات محیطی خود را از سایر ضرب و شتم ها متمایز می کند. دشمنان مبهوت شده را می توان از پله ها، از طریق موانع و حتی روی نرده ها برای کشتن فوری به پایین پرتاب کرد. اسلحه ها را می توان مستقیماً از روی زمین به صورت اراذل پرتاب کرد. و انواع حذف های متنی وجود دارد که به طور یکپارچه محیط شما را در انیمیشن های خود ترکیب می کند.
فراتر از اینکه واقعاً فوقالعاده باشد، همه اینها یک مزیت استراتژیک نیز ارائه میدهد، و برخی از مبارزات که در ابتدا غیرممکن به نظر میرسیدند از بین بروند، زمانی که برای کاوش در اتاق و جستجوی فرصتهایی برای استفاده از آن وقت صرف کردم، بسیار قابل دستیابیتر شدند. محیط به نفع من
این گزینه های دفاعی است که واقعا سیفو را به آواز خواندن وا می دارد
اما بیش از هر چیز، این گزینه های دفاعی هستند که واقعا سیفو را به آواز خواندن وادار می کنند. دقیقاً مانند فیلم Sekiro: Shadows Die Twice، یک «ساختار متر» وجود دارد که هم بر نگهبانان شما و هم دشمنانتان نظارت می کند. اگر ضربه های زیادی را مسدود کنید، سازه متر شکسته می شود و در زمان بدی خواهید بود. برای جلوگیری از آن، می توانید دکمه بلوک را نگه دارید و چوب را به سمت بالا یا پایین حرکت دهید تا از مسیر حملات بالا یا پایین خارج شوید. تاب خوردن برای زمانی ایده آل است که می دانید حمله آخرین ضربه ترکیبی است،
زیرا به شما فرصتی برای ضدحمله می دهد و حتی حریف را برای پرتاب جهت دار باز می کند، اما خطر اشتباه کردن آن یا انتخاب جهت اشتباه را نیز به همراه دارد. . و در نهایت، میتوانید با ضربه زدن روی دکمه بلوک درست زمانی که حمله میشود، سعی کنید حمله را متوقف کنید. پاری ها عالی هستند زیرا ترکیبی از حریف را در مسیر خود متوقف می کنند و آنها را برای ضدحمله یا پرتاب باز می کنند، اما آنها به زمان بندی فوق العاده دقیق نیاز دارند، به خصوص در حملات قدرتی بسیار آسیب رسان که اکثر باس ها دوست دارند از آنها استفاده کنند.
بازی sifu
بسیار خوب است که هوش مصنوعی دشمن در سیفو به اندازه کافی تهاجمی است که واقعاً شما را مجبور به تسلط بر این مکانیک های دفاعی عمیق می کند. آنها فقط دور خود میچرخند و منتظر نوبت خود نمیمانند – آنها با مشتهای سوپرمن میپرند، سعی میکنند شما را احاطه کنند، بطریها را از آن طرف اتاق پرت میکنند، از روی میلهها میپرند و با یک ضربه تبر شما را در هم میکوبند، و به طور کلی یک ضربهی بسیار به شما وارد میکنند.
مبارزه سخت در تمام سطوح. اسلوکلپ این تعادل بسیار خوب را پیدا می کند که در آن دشمنان به اندازه کافی قابل پیش بینی هستند، جایی که شما می توانید یاد بگیرید که ترکیبات خاصی را که به سمت شما می آیند تشخیص دهید و در برابر اولین ضربه دفاع کنید، اما همچنین تنوع کافی در الگوهای حمله آنها وجود دارد که می توانید غافلگیر شوید. اگر تمرکز خود را از دست بدهید
سن فراتر از یک عدد است
روی کاغذ، sifu در واقع یک بازی بسیار کوتاه است. پنج سطح آن را می توان تنها در چند ساعت تکمیل کرد، حتی از اولین باری که یک فایل ذخیره جدید را شروع می کنید. من بسیار تحت تأثیر قرار خواهم گرفت اگر واقعاً در اولین بازی خود موفق به انجام این کار شوید (برای اولین بار حدود 10 ساعت طول کشید تا به پایان برسم) اما غیرممکن نیست. به احتمال زیاد، شما در طول تلاش خود خواهید مرد، و روشی که سیفو با مرگ مقابله می کند واقعاً منحصر به فرد است:
با کمک یک طلسم جادویی، می توانید درست از همان جایی که به آن سر زده اید دوباره زنده شوید و به مبارزه ادامه دهید، اما می توانید هر چند سالی که شمارنده مرگ فعلی شما در آن باشد، سن شما افزایش می یابد. بنابراین، در حالی که چند مرگ اول شما ممکن است فقط یک،
دو یا سه سال شما را پیر کند، اما اگر به جان باختن در برابر همان دشمن یا رئیس ادامه دهید، به سرعت متوجه میشوید که هر بار پنج، شش، هفت سال یا بیشتر پیر میشوید. برو پایین. تنها راه کاهش آن، شکست دادن برخی از دشمنان خاص (و سرسخت) است، که طبیعتاً خطرات خود را برای بالا بردن آن در این فرآیند به همراه دارد.
روشی که سیفو با مرگ برخورد می کند واقعا منحصر به فرد است
پیری فقط برای نمایش نیست. هر بار که 10 ساله میشوید حداکثر سلامتی شما کاهش مییابد، اما اندکی آسیب بیشتری خواهید دید، زیرا بدن شما ضعیفتر میشود اما مهارتها و تجربیات شما واضحتر میشود. به محض اینکه به 70 سالگی رسیدید، جادوی طلسم شما تمام می شود و دفعه بعد که بمیرید، بازی تمام می شود.
اما در اینجا همه چیز دشوار می شود: می توانید یک سطح را مجدداً راه اندازی کنید و دوباره امتحان کنید، اما مهارت ها، سن و شمارشگر مرگ بهترین بازی خود را در سطح قبلی حفظ خواهید کرد. بنابراین، اگر در سن 65 سالگی به سختی در برابر رئیس سطح دوم با یک شمارنده مرگ 5 یا 6 خراشیدم، هر بار که سطح سوم را مجدداً راه اندازی می کنم، 65 ساله خواهم شد و تا پایان کمپین فقط دو زندگی خواهم داشت ( مگر اینکه من موفق به کاهش چشمگیر شمارنده مرگ خود شوم،
که انجام آن آسان نیست). بدیهی است که یک سناریوی ایده آل نیست. اساساً، معنی آن این است که فقط شکست دادن یک سطح کافی نیست – باید سطح را شکست دهید و به اندازه کافی باقیمانده عمر داشته باشید تا بتوانید واقع بینانه با همه چیز بعد از آن مقابله کنید.
این تنها نقطه درد در طراحی بازی sifu است: شبیه به یک سرکش، میخواهد سطوح را به طور مکرر پخش کنید تا زمانی که بتوانید اساساً بر آنها مسلط شوید. اما برخلاف بازیهای سرکش، هیچ تولید سطح رویهای یا لوت تصادفی وجود ندارد تا مقداری از تکرارهای مربوط به بازی مکرر سطوح مشابه را کاهش دهد. شما همیشه همان اسلحه ها،
بازی sifu
همان دشمنان و همان رئیس ها را دارید که باید با آنها مبارزه کنید. این بدان معنا نیست که من سطوح رویهای را ترجیح میدادم، زیرا سطوح دستساخته سیفو با خلاقیت و سبک سرازیر میشوند، بهویژه در نقاطی که هر سطح از محدودیتهای واقعیت خارج میشود و به قلمرو سورئال وارد میشود. با این حال، تأکید بر بازیهای تکراری در تضاد با ثابت بودن همه چیز است که منجر به تکرار خستهکننده میشود.
متأسفانه، میانبرهایی وجود دارد که میتوانید در بازیهای بعدی قفل آن را باز کنید، بنابراین به ندرت مجبور خواهید بود یک سطح کامل را دوباره بازی کنید. در یک مرحله خاص، زمانی که برای اولین بار با رئیس مبارزه کردید، تقریباً میتوانید مستقیماً با او تماس بگیرید. اما در موارد دیگر، مانند سطح دوم به طور خاص،
شما هنوز باید 10 تا 20 دقیقه بازی کنید تا حتی فرصتی برای تلاش مجدد برای رئیس داشته باشید. میدانم که همه چیز بد به نظر میرسد، و مطمئناً یک برآمدگی قابلتوجه بود که باید آن را پاک میکردم – اما وقتی این کار را انجام دادم، واقعاً عاشق مبارزات استادانه و گیمپلی لحظه به لحظه بازی sifu شدم. ناگفته نماند که موسیقی متن بسیار عالی پویا، روشهای جالبی که از صداهای محیط بلندگوهای کنترلر استفاده میکند و سبک هنری آبرنگ فوقالعاده آن.
لایحه مهارت
سیفو را با تمام مهارتهایی که برای رسیدن به پایان نیاز دارید شروع میکنید: تعداد انگشت شماری از ترکیبهای اصلی، حرکتی که میتواند دشمنان را از پای درآورد، چنگ زدن به دشمنان زمینگیر که به شما امکان میدهد دو ضربه سریع بزنید و آنها آنها را دوباره برگردانند. پاها، فشاری که دشمنان را از شما دور می کند و یک حمله تمرکز چشمگیر. علاوه بر آن مهارتهای اساسی، اما، هر بار که میمیرید –
یا هر بار که زیارتگاهی پیدا میکنید که تعدادی علاقهمند را برای آن دویدن خریداری کنید – فرصتی برای اضافه کردن مهارتهای جدید به کارنامه خود دارید تا موقعیتهایی را به شما ارائه دهد. مزایای. این شامل گزینه هایی مانند توانایی گرفتن پرتابه های وارده، ضد حمله ای است که می توان در حالی که روی زمین هستید از آن استفاده کرد، یا حمله اردکی که به شما امکان می دهد زیر یک حمله بلند لغزید تا دشمن را مستقیماً در فاق مشت کنید.
بازی sifu را با تمام مهارت هایی که برای رسیدن به انتها نیاز دارید شروع می کنید
نکته مهم این است که وقتی بازی تمام می شود، تمام مهارت های شما به صفر می رسد. با این حال، پیشرفت مداومی به سبک سرکش وجود دارد، به این صورت که میتوانید یک مهارت را پس از اینکه در مجموع شش بار آن را خریداری کردید، به عنوان ثابت دائمی در بارگیری خود تبدیل کنید.
بازی sifu
بنابراین شما باید در هر دویدن مشخصی انتخاب کنید که آیا میخواهید امتیازات خود را برای دو برابر کردن مهارتی که واقعاً برای بازیهای آینده میخواهید صرف کنید یا تجربه خود را در اطراف پخش کنید تا بهترین شانس ممکن را در آن دویدن خاص به خود بدهید.
من خودم را در این مورد ناامید میبینم، زیرا از یک طرف فکر میکنم با توجه به برداشت منحصربهفرد سیفو از مرگ و تمرکز آن بر پخش مجدد سطوح آن، یک سیستم پیشرفت خوب طراحی شده است. اما در عین حال، بیشتر مهارتها به قدری موقعیتی هستند که اغلب متوجه میشدم که XP به سختی به دست آوردهام برای مهارتی که هرگز فرصت استفاده از آن را پیدا نکردم یا مهارتی که واقعاً هیچ نوع راهحل جدیدی برای مشکلی ارائه نکرده است،
خرج میکنم. در آن زمان مواجه بود. داشتن آن حرکت اردک و کشاله ران جالب است، اما زمانی که می توانم در حال حاضر زیر حملات اردک بزنم و برای بیهوش کردن دشمنان ضدحمله کنم، احساس بیهودگی می کند. تعداد کمی استثنا وجود دارد، اما بسیاری از مهارت های دیگر از این جهت پیروی می کنند که حملات جالبی هستند که واقعاً مفیدتر از مجموعه اصلی توانایی های شما نیستند.
حکم
بازی sifu چیزهای زیادی از شما می خواهد، و این شمشیری است که هر دو طرف را قطع می کند. مبارزات آن بی عیب و نقص است، با انیمیشن فوق العاده روان و تاثیرگذار، مکانیک های مبارزه عمیق و دشمنان چالش برانگیز که واقعاً شما را وادار می کند برای هر پیروزی چنگ و دندان بجنگید. در عین حال،
تکراری که از پخش مجدد سطوح ناشی میشود، بنابراین میتوانید اساساً امتیاز بالایی تعیین کنید و به خودتان فرصتی برای تکمیل بقیه کمپین کوتاه با آنچه که در واقع یک مجموعه پایدار از زندگی است، میتواند منجر به لحظاتی واقعاً خستهکننده و بدون هیچوقت شود.
مسیر خارج از تلاش و تلاش را مشخص کنید تا زمانی که در آن بهتر شوید، که می تواند ناامید کننده باشد. با این حال، در سوی دیگر این منحنی یادگیری باطل، یکی از تاثیرگذارترین بیتامآپهایی است که تا به حال اجرا کردهام، با طراحی سطح عالی، موسیقی فوقالعاده، و – زمانی که همه چیز تمام شد – حس موفقیت و موفقیت رضایتی که تعداد کمی از بازی های ویدیویی دیگر می توانند فراهم کنند.
بازی sifu
پایان مقاله نقد و بررسی بازی Sifu
مجله با دوربین
بیشتر بخوانید:
بیت کوین چیست؟ آشنایی با BTC و سایر ارزهای رمزنگاری شده | بررسی دوربین GoPro Hero 10 Black | ریچارد واگنر کیست | ۵ نکته مفید برای بهبود برند تجاری شما | نقد و بررسی بازی Unravel | بررسی ساعت Apple Watch 7 | نقد فیلم همه می دانند | سایت و منابع گرافیکی | مشخصات و قیمت گوشی گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ | نقد و بررسی دوربین Polaroid Now |