صفحه اصلی > سینما : نقد فیلم شین
ads

نقد فیلم شین

فیلم شین

نقد فیلم شین / نقد فیلم Shane

با روشی خاص ، کل داستان ” فیلم شین ” به سادگی پس زمینه ای است که قهرمان می تواند سرکوب و پشیمانی شخصی خود را بازی کند. این فیلم به طور متداول به عنوان داستان کشاورزان ایستاده در برابر قانون وحشیانه اسلحه در غرب قدیم شناخته می شود ، در حالی که یک سوار تنها به یک مهاجم کمک می کند تا در مقابل اراذل و اوباش اجیر شده زمین خود را نگه دارد.

با مقاله نقد فیلم شین با بامدادی ها همراه باشید.

کمی با دقت بیشتری نگاه کنید و متوجه می شوید که سوارکار و همسر کشاورز برای یکدیگر احساس جذابیت می کنند. و تحسین جوی جوان ، پسر زوج مزرعه ، شین را تحت تأثیر قرار می دهد. فروید را به تصویر بکشید و انواع و اقسام احتمالات را کشف خواهید کرد ، زیرا تازه وارد قبل از اینکه بر روی شش تفنگ خود بپیچد و خود را به عنوان مرد بهتر نشان دهد ، با لباسهای سیسی لباس می پوشد و اهانت و مجازات گون ها را در سالن جذب می کند.

نقد فیلم شین

نقد فیلم شین

این طور نیست که یک حقیقت بزرگتر در اعماق ” فیلم شین ” (1953) جورج استیونز در کمین است. این است که همه این سطوح در کنار هم هستند و فیلم را پیچیده تر از یک بازی ساده اخلاقی می کنند. بله ، در ظاهر ، شین همان تفنگچی است که می خواهد گذشته خود را پشت سر بگذارد ، و آرزو می کند به نوعی از وطن خود در مکان جو استارت در گراند تتون ها پی ببرد.

بله ، کسی باید در برابر روفوس ریکر (Emile Meyer) بی رحم بایستد ، که می خواهد نرده ها را خراب کند و اجازه دهد گاوهایش آزادانه پرسه بزنند. بله ، شین مرد است – حتی اگر او می داند که اگر موفق شود مجبور است که دره را ترک کند. شین پس از شلیک به سه مرد که در سالن کشته شدند ، به جوی می گوید: “با کشتن زندگی نمی شود.” “هیچ بازگشتی از آن وجود ندارد. درست یا غلط ، این یک مارک است ، مارکی که می چسبد.”

بله ، تصویر در آن سطح کار می کند و در آن سطح به عنوان یکی از بهترین فیلم های سال 1953 معرفی شد. اما اگر فقط در آن سطح کار می کرد ، مانند “فیلم ماجرای نیمروز ” و برخی دیگر از وسترن های کلاسیک قدیمی می شد . رمز و رازهای جذاب در “شین” وجود دارد ، معماها و چالش ها ، از جمله در شخصیت عنوان و شیوه بازی او توسط آلن لاد.

فیلم بالا رو نگاه نکن | بازیگران | تاریخ پخش | داستان فیلم بالا رو نگاه نکن
بیشتر بخوانید

لاد ستاره سینما با قد و قامت زیر متوسط ​​و ظاهری کاملاً چشمگیر بود و در بیشتر دوران حرفه ای خود در نقش های مختلفی که از او عکس گرفته شده بود کار می کرد تا سخت و بلند قد به نظر برسد. در ” فیلم شین ” ، او صادقانه به عنوان یک آدم جمع و جور و جمع و جور دیده می شود ، و هیچ مسابقه فیزیکی برای اسلحه های اجیر شده مانند ویلسون (جک پالانس) و کالووی (بن جانسون) که بیش از او برج دارند.

او با یک حاشیه پوست بلوط روی ژاکت خود ، به شهر نگاه می کند و به نظر من چشمی گرانبها به نظر می رسد ، و برای خرید یک کیت جدید به فروشگاه می رود – لباس های کوتاه و یک پیراهن آبی با یقه باز که باعث می شود او در مقابل برعکس تقریباً جلوه کند به افراد مسلح تنومند و پچ پچ که برای ریکر کار می کنند و ظاهراً در سالن زندگی می کنند.

اولین بازدید او از سالن زمینه زیرین کل داستان را ایجاد می کند. او که لباس نرم و براق دارد ، یک نوشابه پاپ سفارش می دهد. گاوچران snicker. Calloway خوشش می آید و او را “سودبازی” می نامد که بوی خوک می دهد – اشاره ای به وظایف شخم زدن او در مزرعه Starrett (ون هفلین). شین می پرسد ، “تو با من صحبت می کنی؟” کالووی پاسخ می دهد ، “من هیچ کس دیگری را نمی بینم که آنجا ایستاده باشد.” این درگیری با پرتاب یک نوشیدنی روی پیراهن جدید شین توسط کالووی پایان می یابد ، در حالی که ما تعجب می کنیم که آیا تراویس بیکل از طرفداران این فیلم بوده است؟

نقد فیلم شین

فیلم شین

در مزرعه ، ژان آرتور نقش ماریون ، همسر جو و مادر جوی را بازی می کند و شیمی آشکاری بین او و بازدید کننده خوش تیپی وجود دارد که اکنون در انبار خوابیده است. او هرگز به آن عمل نمی کند ، و نه شین. ما احساس می کنیم که آنها بیش از حد به جو احترام می گذارند.

در همین حال جوی کوچک از تحسین چنان ستاره دار است که شین به یک پدر تبدیل می شود ، و به طور چشمگیری نحوه شلیک اسلحه را به او می آموزد. در طی یک صحنه جنگ ، جوی هنگام خوردن یک آب نبات با خوشحالی تماشا می کند. در روز چهارم ژوئیه ، شین و ماریون در حالی که جو تماشا می کند ، می رقصند ، چهره او نه به اندازه تشخیص وضعیت نگران کننده است.

نقد فیلم نگهبان شب
بیشتر بخوانید

مانند بسیاری از وسترن ها قبل و بعد ، ” فیلم شین ” همه به یک تیراندازی در یک اتاق باربری منتهی می شوند ، اگرچه ابتدا یک مکالمه غیرمعمول وجود دارد. مردم دره ، مانند امروز شخصیت های عملی ساده ای نیستند ، اما با ایده هایی درباره اقدامات خود دست و پنجه نرم می کنند.

رایکر دو بار سعی می کند جو را قانع کند که برای کارش پیش او برود و یک بار هم سعی می کند شین را استخدام کند. رایکر و ویلسون در مورد احتمال خشونت توری (الیشا کوک جونیور) ، یکی دیگر از کشاورزان محلی ، گفتگوی آرام و متفکرانه ای دارند.

جو مهاجران را درگیر بحث در مورد چگونگی پاسخ به تهدیدهای رایکر می کند. تنها شخصیتی که حرف زیادی برای گفتن ندارد ، ویلسون (Palance) ، اسلحه معروف اجاره ای خارج از شهر است. او دوازده خط گفتگو دارد و اساساً به عنوان حضور منع كننده وجود دارد. (او با پای پیاده وارد شهر می شود ، اسب خود را هدایت می كند – یك ورودی موثر ، حتی اگر گفته های هالیوود بگوید كه پالانس در آن زمان سوار بر اسب چنان ناجور بود كه استیونس او ​​را ناامیدانه روی پای خود قرار داد.)

ویلسون مظهر اصل قدیمی غربی قدرت بیش از حد درست است. یک سکانس ترسناک وجود دارد که در آن Torrey برای یک مسابقه با ویلسون به شهر می رود و به ضرب گلوله کشته می شود. استیونس آن را با ذخیره سخت لبه دار می زند ، تقریباً كاملاً در شوت دور ماندن ، نشان می دهد كه توري با زنجبیل از راهروهای واگن گلی جاده عبور می كند و سپس در لجن به موازات ایوان چوبی سالن قدم می زند – زمینی بلند كه قدم های ویلسون با او مطابقت دهید.

توري هرگز حتي بر روي ايوان بلند نمي شود. او ، بیرون کشیده ، در گل و لای می میرد. این یکی از غم انگیزترین مرگ های تیراندازی در هر وسترن است ، قابل مقایسه با مرگ کیت کارادین در فیلم “مک کیب و خانم میلر” رابرت آلتمن.

نقد فیلم شین

نقد فیلم شین

کل فیلم به واقعیتی اجتناب ناپذیر برمی گردد که شین باید سرانجام با ویلسون و افراد مسلح دیگر روبرو شود. اگر بعد از آن شین هنوز زنده باشد ، مجبور است شهر را ترک کند. او نمی تواند بماند ، فقط به این دلیل که توسط یک قتل “مارک” شده است ، اما به دلیل اینکه هیچ تصمیم قابل قبولی برای احساسات او نسبت به ماریون وجود ندارد.

نقد فیلم بی نهایت
بیشتر بخوانید

حالا چرا آنجا نیست؟ خوب ، او می تواند جو را به داخل شهر رها کند و کشته شود ، کاری که جو می خواهد انجام دهد. این باعث می شود ماریون و جوی به یک مرد احتیاج داشته باشند. اما شین برای جلوگیری از این کار جو را ناک اوت می کند. او شاید جو را بیش از حد دوست دارد.

یا او؟ شین در کناره گیری خاموش از مبادلات معمولی چنان ساکت ، چنان باطن ، خودشیفته است که به نظر می رسد همیشه در این نقش بازی می کند. نقشی که در آن تا جایی که بتواند توانایی های خشونت آمیز خود را دریغ می کند و سپس خود را در موقعیتی قرار می دهد که محکوم به استفاده از آنها می شود ، پس از آن او را به تنهایی به شهر بعدی می رساند.

او دارد . . . مسائل یک داستان بستگی به این دارد که چه کسی آن را تعریف می کند ” فیلم شین ” از دیدگاه شهر و پسری گفته می شود که معروف گریه می کند “شین! شین! برگرد!” در صحنه پایانی اگر ما می خواستیم شین را از شهری به شهر دیگر تعقیب کنیم ، من گمان می کنم که بازسازی های مناسبی از الگویی که او در آن گیر کرده است را پیدا خواهیم کرد.

توجه داشته باشید که پس از توقف یک نوشیدنی آب در محل جو ، او آماده است تا وقتی مردان رایکر بالا می روند ، آنجا را ترک کند. این زمانی است که او خود را به مشاجره مرد دیگری علاقه مند می کند ، خود را “دوست” معرفی می کند ، شش اسلحه خود را به نمایش می گذارد و اساساً تصمیم می گیرد درگیر سناریویی شود که کار او نیست و منجر به خاتمه ای می شود که گمان می کنیم وی بارها دیده است .

چرا او این کار را انجام داد؟ کمی از سامورایی ها و شوالیه قرون وسطایی در او وجود دارد. او یک کد دارد. و اما – چیزی وجود دارد که با رفتار ، شخصیت ، کل لحن او پیشنهاد شود.

در اینجا مردی به اندازه کافی سخت گیر است که می تواند تهدیدها را برطرف کند و به اندازه کافی خوش تیپ است که تقریبا قلب هر زنی را به دست آورد. چرا او خود را ضعیف نشان می دهد؟ چرا او بدون زن است؟ باید یک جریان عمیق ترس وجود داشته باشد ، که توسط مازوخیسم زنده می شود.

نقد فیلم زیر پوست (Under the Skin) اثر جاناتان گلیزر
بیشتر بخوانید

آیا او از زنان می ترسد؟ شاید. آیا او عمداً مردان را به این فکر سوق می دهد که می توانند او را اداره کنند و سپس آنها را می کشد؟ آشکارا آیا او از روی شجاعت و شهامت این کار را انجام می دهد و به این دلیل که به انجام کار درست اعتقاد دارد؟ این جواب متعارف است.

آیا او نیز این کار را انجام می دهد زیرا این امر نیازهای عمیق یا اشتیاق را بیان می کند؟ یک احتمال واقعی ” فیلم شین ” هرگز نمی گوید ، و شاید هرگز نمی داند. شین کلاه سفید و پالانس کلاه سیاه می پوشد ، اما روانشناسی مدفون این فیلم یک خاکستری خالدار ، ناراحت و جذاب است.

پایان مقاله نقد فیلم شین

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

سبک موسیقی رمانتیک|فیلم چرخش زمان|فیلم های مشابه موربیوس را تماشا کنید|معرفی سبک موسیقی کانتری|بهترین فیلم های کیت وینسلت|کسب درآمد اینترنتی از تولید محتوا|بهترین فیلم های دیوید فینچر|فیلم هری پاتر و محفل ققنوس|نقد فیلم جنگ ستارگان|نقد فیلم آفساید

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

یک × پنج =