نقد و بررسی بازی Shadow of War :
خیلی بیشتر از موردور
بازی Shadow of War مانند Shadow of Mordor قبلاً بسیار بیشتر از یک بازی اکشن جهان باز با مبارزه بتمن است. سیستم شگفت انگیز Nemesis تقریباً هر رویارویی با یک دشمن را به نبردی به یاد ماندنی تبدیل می کند و محاصره جدید قلعه باعث می شود تا از طریق چند نفره ناهمزمان ، پا را فراتر از مبارزات بگذارد.
این داستان همانند آخرین بار با افسانه ارباب حلقه ها سریع و شل بازی می کند. بعد از اینکه ارواح ملحق ارباب جن های قدیمی سلبریمبور و آراگورن بدلکاری تالیون دو نفره ، حلقه جدیدی از قدرت را جعل می کنند و بلافاصله آن را از دست می دهند. گوشت گاو آنها با شکل عجیب و غریب سکسی انسان عنکبوت غول پیکر Shelob ، Witch King ، و حتی خود سائورون (دوباره) احساس می کنند که کشیده شده و پر از گفت و گوهای مشتاقانه و مشتق شده هستند ، اما لحظات قوی وجود دارد.
بازی Shadow of War
فلاش های فساد Ringwraiths به نازگول شبح انگیز جنبه غم انگیزی می دهد ، نبردها با Balrog آتشین در تماشای نمایش بزرگ است و شاهد تأسیس میناس مورگول (چند صد سال بعد از پیشنهاد JRR تالکین) همه برجسته هستند – اگر می توانید شکم را تحمل کنید نسخه غیرقانونی رویدادها کشمکش فزاینده بین سلبی برمبوی رواقی و عملگرا و تالیون همدل و وفادار به گوندور تا حدی به هر دو شخصیت می افزاید ، اگرچه با تمام وجود من انتظار انتخاب بین فلسفه های آنها را داشتم که هرگز به وجود نیامد. و چند شخصیت اصلی ، به ویژه Ratbag در حال بازگشت ، وجود دارند که در غیاب کوتوله ها یا هابیت ها کمیک قابل قبولی ارائه می دهند.
هر یک از پنج منطقه به طور قابل توجهی متفاوت به نظر می رسد
همه این مناطق کاملاً با اوروک ها می خزند و از رویارویی با آنها – به ویژه رهبران آنها – است که داستان واقعی سایه جنگ پدید می آید. بسیار عالی است که دائماً با شخصیت های رنگارنگ با نام هایی مانند Khrosh the Pickler ، Grom the مفسد و Borgu the Bard روبرو شوید که قبل از حمله با لوت خود به شما سرنید می دهد.
طیف قابل توجهی از صداها وجود دارد (من شمارش خود را از دست داده ام ، اما اگر تعداد آنها کمتر از 100 عدد باشد شگفت زده می شوم) و صورت و بدن با تعداد زیادی کلاه و زره و تغییر شکل های نفرت انگیز تغییر کرده است. من هنوز صداها ، چهره ها و عناصر زرهی جدیدی را بعد از 50 ساعت می بینم.
برخی اوروک ها به معنای واقعی کلمه عصبانی می شوند
در زیر ، هر کدام دارای ترکیب تصادفی خاص خود از مجموعه ای عظیم از توانایی های مبتنی بر کلاس ، نقاط قوت برای مقابله و ترس ها و ضعف ها برای بهره برداری هستند. این یک سیستم بسیار عمیق تر از آن چیزی است که در Shadow of Mordor دیدیم ، با همه چیز از مجهز شدن به سلاح های آتشین یا مسموم و بمب های بمب گرفته تا توانایی های پیچیده تر و ترسناک تر مانند کشتن شما ، نادیده گرفتن مکانیک آخرین شانس که به شما امکان می دهد ذخیره کنید وقتی سلامتی شما تمام می شود خودتان
بازی Shadow of War
برخی از حرکتها یا تیرهای اعدام مصون هستند و برخی می توانند مرگ را نادیده بگیرند و با باد دوم به سمت شما بازگردند ، فقط در صورتی که فکر می کنید برنده شده اید. برخی خشمگین می شوند (باعث می شوند با وحشیگری بیشتری حمله کنند و تا زمانی که یک درجه آرام نشوند ، آرامش بخشیدن به آنها امکان پذیر نیست) در حرکات خاصی مانند طاق زدن بر روی آنها یا استفاده از قدرت یخ زدگی – و برخی از همه به معنای واقعی کلمه عصبانی می شوند.
برخی دارای ضعف هایی هستند که به شما امکان می دهد آنها را فوراً با حملات آتش یا مخفی کاری بکشید ، برخی دیگر فقط در برابر انواع خاصی از آسیب پذیری آسیب پذیری جزئی دارند. (اگر مصونیت مزاحم علیه سلاح های غوغا از Shadow of Mordor در بازی Shadow of War وجود داشته باشد ، من با آن برخورد نکرده ام.)
اگرچه به طور کلی بازجویی از یک اوروک کم و یادگیری نقاط ضعف ناخدا آسان است ، اما گاهی اوقات ترجیح می دهم کور شده و با آزمایش و خطا در مبارزه ، ویژگی های آنها را کشف کنم. چیزهای دیگر را نمی توان به راحتی پیش بینی کرد: گاهی اوقات قوای دشمن از هیچ جا به کمین شما می افتند ، یا در صورت کمترین شک به شما حمله می کنند. آنها سرشار از شگفتی ها و شخصیت هستند ، به طوری که تقریباً شرم آور است که سر و اندام خود را با حرکات نمایشی متحرک و آهسته به پایان برسانید.
کاپیتان های اوروک همچنین در حال قدم زدن روی پیناتاهای گوشتی هستند که مملو از غنایمی است که می تواند بازی را تغییر دهد ، که شامل شمشیری می شود که می تواند چیزها را به آتش بکشد تا زرهی که شما را در حال سوختن به طور فعال شفا می دهد. هر چه سطح اوروک را بکشید ، پتانسیل چرخ دنده بهتر کاهش می یابد. این باعث می شود که یک کاپیتان اوروک را بجای شستشوی مغزی و استخدام او در ارتش خود ، معامله جالبی کنید.
هر قطعه غنیمت نادر ، حماسی یا افسانه ای با چالشی برای بازکردن ویژگی های قوی تر خود روبرو می شود: به عنوان مثال ، در حالی که بر روی کاراگور ببر سوار شده اید ، دشمنان X را بکشید و شمشیر شما ناگهان در حالی که سلامتی شما پایین است آسیب بیشتری می رساند ، یا دشمنان Y را از لبه ها بیرون بیندازید تا قدرت شنل شما فعال شود تا متحدان خود را در جنگ بیشتر آسیب بزنید. به لطف این اهداف جانبی ، همیشه چیز جدیدی برای انجام دادن هنگام مبارزه وجود دارد و پاداش دیگری در انتظار شماست.
بازی Shadow of War
برخی از این چالش ها بر اساس مخفی کاری بی رحمانه بخشنده ایجاد شده است (شما می توانید تقریباً تا یک اوروک بدوید و قبل از اینکه کسی متوجه شود او را به قتل برسانید) ، اما بیشتر آنها فعال و جالب هستند. همچنین یک سیستم ساخت و نصب جواهرات مانند Diablo وجود دارد که به شما امکان می دهد ساختار خود را روی هر قطعه از وسایل متناسب با سبک بازی خود با آسیب بیشتر ، سلامتی یا احتمال افت کیفیت خوب تنظیم کنید.
ده ها دستگاه اورک می توانند به طور همزمان روی صفحه نمایش پخش شوند
درست مانند Shadow of Mordor ، uruks فردی و رتبه ای آنقدر تهدید آمیز نیستند که اساساً پیکاپ های سلامتی هستند. به معنای واقعی کلمه – سریعترین راه برای بازگرداندن سلامتی شما این است که آن را از قربانی بی خبر (یا یکی از موش هایی که در مناطق خاصی سر و صدا می کنند) تخلیه کنید.
اما هنگامی که ده ها نفر از آنها به طور همزمان روی صفحه می آیند ، باید به آنها توجه کنید و اگر سعی کنید زندگی دوستان خود را از بین ببرید ، آنها را مورد ضرب و شتم قرار می دهند. وقتی یک کاپیتان وارد یک مسابقه می شود ، مانند صحنه ای در یک فیلم است که در آن دو قهرمان مخالف یکدیگر را در میدان جنگ می بینند و ارتش خود را برای نبرد در می آورند.
بنابراین به سختی می توانید غرق شوید ، حتی وقتی Talion با توانایی های مسخره ای قدرتمند مانند انتقال از راه دور به هر دشمن اصلی در چشم و تسریع کشتن آنها با Shadow Strike برخوردار باشد.
درخت مهارت بسیار انعطاف پذیر است و هریک از ده ها قابلیت بازشدنی خود دارای دو یا سه ارتقاء احتمالی (یکی از آنها می تواند در یک زمان فعال باشد) است که می تواند به عنوان مثال به شما اجازه فراخوانی یک کاراگور را بدهد. یا حتی یک دریک برای کوه. آنقدر مرتباً سطح خود را بالا می برید که همیشه چیز جدیدی برای آزمایش وجود دارد.
آگاهی از زمان عقب نشینی و یافتن راهی برای بهبودی بسیار مهم است: به لطف تحرک Talion و سرعت نسبتا پایین uruk تقریباً همیشه می توانید به راحتی فرار کنید. اما به ویژه هنگامی که در شرایط سختی قرار دارید ، بازی Shadow of War در حفظ فشار بسیار بهتر از Shadow of Mordor عمل می کند و uruk های سطح بالا همچنان به راه خود ادامه می دهند ، بنابراین نبردهای آن هرگز به این راحتی ها به پایان نمی رسد.
با توجه به اینکه در واقع مرگ و میر به دلیل نحوه رتبه بندی دشمنان بسیار موثر و سرگرم کننده است ، این کار بسیار خوبی است. هر اوروک بی نامی که در یک شانس خوش شانس قرار گیرد ، به عنوان پاداش کاپیتان می شود – و همچنین به یک هدف عالی برای جلب رضایت انتقام تبدیل می شود.
Drakes یکی از تاثیرگذارترین مبارزه های اژدها از زمان Skyrim است
این درست است که شما می توانید انواع دشمنانی را که در Shadow of Mordor ظاهر نشده اند ، از یک سو شمارش کنید ، و من دوست داشتم تنوع بیشتری در مکان های مختلف دیده باشم. اما تعداد کمی از آن ها تأثیر عمده ای دارند: اولوگ های هالکینگ ، که شبیه ترول های غارهای فیلم های ارباب حلقه ها هستند ، با ضربه های سنگین خود و شیوه ای که شما را از هوا دور می کنند ، بسیار تأثیرگذار است. و اگر سعی می کنید آنها را زیر و رو کنید ، توپ را دوست دارید.
و هنگامی که یک دریک به سمت بالا پرواز می کند ، نفس آتشین آن وضعیت را به طور قابل توجهی تغییر می دهد: شما باید سریع حرکت کنید تا از منطقه انفجار پیش بینی شده جلوگیری کنید. هنگامی که فرود می آیند ، آنها از زمان Skyrim تا کنون از جذاب ترین نبردهای اژدها هستند و هنگامی که توانایی سوار شدن بر آنها را پیدا کردید ، به یکی از قدرتمندترین سلاح های بازی Shadow of War تبدیل می شوند (مگر اینکه شخصی از آتش سوزی مصون باشد).
در خارج از ترول های محاصره و ساپرها ، تنها دشمنان جدید قابل توجه دیگر خود نازگول هستند که برای مبارزه با رئیس ظاهر می شوند و هر کدام به حرکت خاصی نیاز دارند تا آنها را در برابر حمله آسیب پذیر کند. این دعواها می تواند سخت شود ، به ویژه هنگامی که در میانه یک نزاع بزرگتر رخ دهد ، جایی که تمرکز بر مقابله همزمان با همه چیز دشوار است.
نبرد با قلعه Overlord شوخی نیست
بزرگترین ویژگی های جدید بازی Shadow of War قلعه های آن هستند ، که می توانید با یک نیروی تهاجمی در مقیاس وسیع از اوروک های شستشوی مغزی که قبل از هر حمله سفارشی و ارتقا دهید ، آنها را فتح کنید. نبردها از این نظر چشمگیر هستند که احتمالاً بین 100 تا 200 اوروک در حال هک کردن یکدیگر هستند ،
بازی Shadow of War
اما روند شکستن دیوارها و نگه داشتن نقاط تسخیر بسیار آسان است: شما از ارتش پشتیبانی می کنید که توسط شما رهبری می شود. سرسخت ترین فرماندهان شما و ارتقاء یافته با همه چیز ، از سواره نظام تا توپخانه محاصره به عنوان پشتیبانی ،
بنابراین مگر اینکه از طرف دیگر به شدت برتری داشته باشید ، اولین مرحله محاصره مشکلی ایجاد نخواهد کرد. (من هنوز در واقع یکی از این موارد را شکست داده ام.) اما نبرد در پایان با Overlord محلی و حامیان او شوخی نیست: آنها نه تنها به طور کلی uruks قدرتمندی هستند ، بلکه اتاقهای تاج و تخت معمولاً با شعله یا سم تقلب شده اند. سمپاش ها ، و مرتباً دژخیمان جدیدی به سمت شما پرتاب می کنند تا شما را از تنفس محروم کنند.
اوروک هایی که شما اسیر می کنید در اصل غارت هستند
هنگامی که قلعه ای را تصرف کردید ، می توانید نیروهای خود را برای دفاع از آن در برابر تهاجمات تعیین کنید ، هم به عنوان بخشی از داستان و هم به صورت چندنفره ناهمزمان که سایر بازیکنان اساساً می توانند نسخه ای از uruks شما را برای مبارزه بارگیری کنند (به این معنی که آنها این کار را نمی کنند) اگر آنها قلعه شما را با موفقیت تسخیر کنند ، نمی میرند). این بدان معناست که uruks هایی که شما ضبط می کنید اساساً غارت هستند ،
همچنین ، کاپیتان های حماسی و افسانه ای بیشترین احتمال را برای ایجاد مشکل برای مهاجمان ارائه می دهند. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که هیچ نیروی uruk بتواند یک بازیکن شایسته را متوقف کند ، اما مطمئناً می توانید سرعت آنها را کاهش دهید ، و سرعت چیزی است که هنگام هدایت یک فتح به آن امتیاز می دهید.
ارتقا سطح اوروک های امیدوار کننده با ارسال آنها به ماموریت های ترور علیه اوروک های متخاصم یا در مبارزات گودال هوش مصنوعی در مقابل هوش مصنوعی ، به آنها احساس تقریباً پوکمون می دهد ، مگر با افزایش تنش uruk مورد علاقه در صورت از دست دادن.
اما کنترل کافی بر ارتش شما در هر دو حمله یا دفاع وجود ندارد تا آنها واقعاً استراتژیک به نظر برسند. شما نمی توانید سربازان خود را بر روی نقشه قرار دهید و نمی توانید هیچ تله یا هر چیزی را که دشمن را به قتل برساند ، قرار دهید-ارتقاء دفاعی مانند جوش های سمی گوجه فرنگی یا دریک های قفسی که به عنوان شعله افکن عمل می کنند ، از قبل آماده شده است.
شما تقریباً سربازان اسباب بازی خود را خنثی می کنید و اجازه می دهید آنها به تنهایی با آن مبارزه کنند – تماشای آن در اطراف شما بسیار سرگرم کننده است ، اما چندان چالشی نیست.
این نبردها و تقویت آنها جایی است که به احتمال زیاد بیشتر وقت خود را با بازی Shadow of War می گذرانید. مأموریت های مبارزات انتخاباتی در محدوده 15 تا 20 ساعت است ، اما من به راحتی آن مدت طولانی را برای ایجاد ارتش خود در جنگ با uruks گذراندم و هم محاصره های مبارزاتی و هم آنلاین را انجام دادم. علاوه بر این ، تعداد زیادی از ماموریت های چالش برانگیز وجود دارد که به عنوان یک فلاش بک به دوران اوج سلبریمبور ارائه می شود و مجموعه های کلکسیونی زیادی برای مشغول نگه داشتن شما.
دیگر ویژگی آنلاین از Shadow of Mordor منتقل می شود: در صورت کشته شدن ، سایر بازیکنان فرصتی برای کشتن uruk که شما را کشت ، و برعکس. پیوستن به یکی از آن مأموریت های وندتا یک راه خوب برای اطمینان از یک چالش اثبات شده است: معمولاً ، اگر اوروک فردی را کشته باشد ، این یک فشار اضافی نخواهد بود. اگر تمایل زیادی دارید ، این یک راه عالی برای امتیازدهی به برخی از جعبه های غنیمت تا حدودی بازی Shadow of War است.
در این باره ، یک کلمه سریع درباره معاملات کوچک بحث برانگیز: شما می توانید و باید به طور کامل آنها را نادیده بگیرید. خرید جعبه های غارت فقط راهی برای به دست آوردن غنیمت است که uruks را نمی کشد ، که بهترین چیز در مورد بازی Shadow of War است. وجود این موارد بسیار عجیب است زیرا جذابیت بازی Shadow of War اینقدر زیاد است که دشمنان آن در ابتدا جعبه های غنیمت هستند. بنابراین ، هنگام خرید آنها ،
اساساً باید هزینه کنید تا از خراشیدن بلیط قرعه کشی استعاره ای جلوگیری کنید که برای نشان دادن غنایمی است که قصد دارید به دست آورید. علاوه بر این ، من بیش از اندازه پول نقد درون بازی برای خرید هر آنچه که از نظر ارتقاء نیاز دارم ، خریداری کرده ام (از این وسیله برای افزایش دنده یا باز کردن اسلات کاپیتان برای محاصره و دفاع استفاده می شود) ، بنابراین بدون نیاز یا حتی تمایل به صرف یک سکه
بازی Shadow of War
حکم
مشابه روش Batman: Arkham City که بر اساس بنیاد Arkham Asylum ساخته شده است ، بازی Shadow of War بزرگتر و بلند پروازانه تر از Shadow of Mordor است ، با نتایج عالی. نحوه گسترش سیستم Nemesis با تنوع بسیار بیشتر و محاصره دژ حتی از شخصیت های برجسته ایجاد شده نیز استفاده بهتری می کند و نبردهای آن با کاپیتان های خاطره انگیز uruk در تمام طول مبارزات انتخاباتی و چند نفره هوشمند ناهمزمان فراتر از آن همچنان چالش برانگیز است.
پایان مقاله نقد و بررسی بازی Shadow of War
مجله نگاه
بیشتر بخوانید:
فیلم دعوت | جان هیوستون | واقعیت مجازی | نقد فیلم پسر کو ندارد نشان از پدر | Like Father, Like Son | فیلم یانکی دودل دندی | بهترین فیلم های پیتر جکسون | سریال حرکت به بهشت | بهترین فیلم های مارلون براندو | نقد و بررسی بازی No Man’s Sky | زندگینامه ایزاک نیوتن |