صفحه اصلی > سینما : لیست کامل ژانرهای انیمه با توضیحات
ads

لیست کامل ژانرهای انیمه با توضیحات

انیمه

ژانرهای اصلی انیمیشن

ژانرهای زیر دسته های گسترده ای هستند که انیمه ها می توانند در آن جا شوند. این ژانرهای معمولی هستند که برای طبقه بندی رسانه های دیگر مانند فیلم یا کتاب استفاده می شوند. از آنجا که اینها انواع اصلی روایت ها هستند ، انیمه ها در این دسته ها حضور دائمی در صنعت دارند. برخی از انیمه ها می توانند ترکیبی از انواع مختلف روایت ها باشند اما معمولاً می توان آنها را به راحتی با یک یا دو دسته زیر برچسب گذاری کرد.

اکشن

ژانر اکشن در انیمه سطوح بسیار بالای اکشن شدید را به تصویر می کشد. بیشتر اوقات ، شما شاهد نبردهای هیجان انگیز و صحنه های مبارزاتی اکشن در نمایش های این ژانر خواهید بود. این مجموعه ها باعث می شوند از صندلی خود بپرید یا جوراب های خود را از پا در بیاورید. به طور کلی ، ژانر اکشن معمولاً دارای صحنه های نبرد ، انیمیشن روان و عناصر بسیار جذاب است که باعث افزایش آدرنالین شما می شود!

برخی از نمونه های انیمه اکشن شامل موارد زیر است:
کشتن لا کشته
گورن لاگان
کیمیاگر تمام فلز
مثلث
تیره تر از سیاه

انیمه

ماجراجویی

ژانر ماجراجویی درباره سفر و انجام ماجراجویی در مکان خاصی یا در سراسر جهان است (که ممکن است گاهی اوقات به کل جهان یا حتی به ابعاد دیگر برسد). در این سبک ، شخصیت های اصلی معمولاً در یک مکان نمی مانند. آنها معمولاً با یک هدف (به عنوان مثال جستجوی گنج ، کاوش در مکان جدید ، شکست یک شرور شنیع ، یا نجات جهان) به چندین مکان مختلف می روند. انیمه های ماجراجویی آنقدر وسیع و انعطاف پذیر هستند که این نمایش ها معمولاً می توانند در تعداد زیادی قسمت پخش شوند و با ژانرهای متعدد ، معمولاً با اکشن همپوشانی دارند.

نمونه هایی از انیمه های ماجراجویی شامل موارد زیر است:
یک تکه
دم پری
شکارچی در شکارچی
سفر کینو
ادویه و گرگ

انیمه

کمدی

هدف اصلی ژانر کمدی این است … شما به آن رسیدید … برای خنداندن شما! اگر نتواند شما را بخنداند یا حداقل شما را بخنداند ، این یک شکست است. اما باز هم ، طنز می تواند به طنز شخصی شما بستگی داشته باشد. این انیمیشن ممکن است به اندازه برنامه های تلویزیونی در بخش اکشن و درام چشمگیر نباشد ، اما این را می توان برای خنده ها بخشید. لحظات خنده دار ، صحنه های خنده دار ، دیالوگ های عجیب و غریب ، اتفاقات کمیک – همه اینها در انیمیشن در ژانر کمدی پوشش داده شده است!

فیلم خشم مردانه
بیشتر بخوانید

نمونه هایی از انیمه های کمدی عبارتند از:
گینتاما
مالیخولیای هاروهی سوزومیا
شیطان یک نیمه وقت است!
زندگی روزانه پسران دبیرستانی
نیچیجو

انیمه

درام

اشک و موج احساسات را برای ما به ارمغان می آورد اساساً همان چیزی است که ژانر درام بهترین کار را می کند! انیمه درام تمایل دارد بینندگان را به تجربیات شخصیت ها وصل کند. این امر باعث می شود بینندگان احساس کنند شخصیت ها در چه شرایطی قرار دارند. خواه قلقلک دادن احساسات باشد یا رگبار احساسات ، هدف این مجموعه این است که قلب ما را لمس کند. در انیمه ، یکی از بزرگترین نشانه هایی که نشان می دهد این درام به طور م workedثر کار کرده است این است که بتواند شما را به گریه بیاندازد.

نمونه هایی از انیمه های نمایشی شامل موارد زیر است:
کلناد
آنوهانا: گلی که آن روز دیدیم
دروغ شما در آوریل
کانون
باسترهای کوچک!

انیمه

برشی از زندگی

وقتی کسی تکه ای از زندگی را می گوید ، این به معنای زندگی خوب دنیوی است. داستان هایی که در این ژانر به تصویر کشیده می شوند واقع بینانه در حوزه زندگی واقعی تنظیم شده اند. هیچ چیز خارق العاده ای اتفاق نمی افتد ، اما نکته این است! زندگی روزمره در یک چشم انداز واقع گرایانه به تصویر کشیده می شود ، بدون هیچ چیز فراتر از این فرضیه خراب کننده فوق العاده.

نمونه هایی از انیمیشن تکه ای از زندگی عبارتند از:
باراکامون
غیر غیر بیوری
نقاشی های دیواری کوفوکو
ستاره خوش شانس
وگناریا !!

انیمه

فانتزی

ژانر فانتزی در انیمه در درجه اول به جهان های فانتزی و رویدادها و مکان های سورئال می پردازد. بیشتر اوقات ، محیط در دنیایی جادویی است که در آن شخصیت ها ماجراجویی را آغاز می کنند. گاهی اوقات آنها از دنیای واقعی به آنجا فرستاده می شوند. سحر و جادو غالباً جزء این ژانر است و عناصر عرفانی مختلف به عنوان سنگ بنای داستان عمل می کنند. اگر محیط و فضا آنقدر خیره کننده و رویایی به نظر برسد که شما را مجذوب و فریبنده کند ، اغلب می دانید که این یک انیمه فانتزی است.

نمونه هایی از انیمه های فانتزی شامل موارد زیر است:
بدون بازی بدون زندگی
ناناتسو نو تایزایی
اینویاشا
اسکافلون
قاتلان

نقد فیلم زیر پوست (Under the Skin) اثر جاناتان گلیزر
بیشتر بخوانید

انیمه

مقاله لیست کامل ژانرهای انیمه با توضیحات ادامه دارد

مجله نگاه 

بیشتر بخوانید:

نکات کلیدی نورپردازی برای خانه و انواع روش های آن | بهترین فیلم های درام تاریخ سینما | ۱۰ فیلم برتر قهرمان محور | نقد فیلم حرکت ناگهانی ممنوع | بهترین فیلم های اورسن ولز | نقد فیلم لانسکی | lansky 2021 | کسب درآمد اینترنتی از بهینه سازی سایت (سئو) | هنر والاگرایی یا سوپره‌ماتیسم چیست؟ | 4 هنرمند برجسته Suprematist | فیلم آخرین سامورایی | بهترین فیلمهای جان فورد |

دیدگاهتان را بنویسید

هفده − شانزده =