ساختارگرایی یک جنبش هنری آوانگارد روسی بود که از اشکال هندسی و مواد صنعتی برای اهداف اجتماعی استفاده می کرد. درباره تاریخ هنر سازه گرایان ، انواع هنرهای درون جنبش و هنرمندان برجسته سازه ساز بیشتر بدانید.
هنر ساخت گرایی چیست؟
سازه گرایی یک جنبش هنری آوانگارد روسی بود که از اشکال هندسی و مواد صنعتی استفاده می کرد. سازه گرایان آثار هنری خلق کردند که آرمان های کمونیستی را منعکس می کرد ، و به نفع منافع عمومی اختصاص داشت و جامعه ای آرمان شهر را ارتقا می داد. جنبش هنری ساخت گرایی در اوایل قرن بیستم و پس از انقلاب روسیه رشد کرد. این جنبش در کنار والاگرایی، جنبش هنری انتزاعی دیگر در روسیه در آن زمان رشد کرد.
جنبش هنر ساختارگرایی
تاریخچه مختصر هنر ساخت گرایی
ساختارگرایی در اوایل قرن بیستم دنیای هنر و سیاست در روسیه را تحت تأثیر قرار داد.
ایجاد سازه گرایی: در اوایل دهه 1900 ، یک هنرمند روسی به نام ولادیمیر تاتلین در کنار کازیمیر مالویچ در جنبش هنری کوبو-فوتوریست (ادغام کوبیسم و آینده گرایی) کار می کرد. تاتلین در سال 1913 به پاریس سفر کرد و با ساخت و سازهای برجسته پابلو پیکاسو هنوز زندگی (1914) روبرو شد. تاتلین با الهام از خود نقش برجسته های سه بعدی را ایجاد کرد. در سال 1915 ، تاتلین مجموعه ای از ساخت و سازها به نام Corner Counter-Relief را در آخرین نمایشگاه آینده نگر نقاشی های 0،10 به نمایش گذاشت. آثار هنری وی در کنار نقاشی های والاگرایی مالویچ ظاهر شد.
برج تاتلین و اولین کارگروه سازه گرایان: در سال 1919 ، تاتلین از یک مدل برج بلند به نام بنای یادبود سومین بین الملل رونمایی کرد که معمولاً با نام برج تاتلین شناخته می شود. این طرحهای بلند پروازانه اگرچه هرگز ساخته نشده اند ، ایده های مربوط به معماری در روسیه را تحت تأثیر قرار داده اند. گروهی از هنرمندان روسی که در رسانه های مختلف کار می کردند ، اولین گروه کاری سازه گرایان را تأسیس کردند. این گروه نمایشگاه بحث برانگیز 5×5 = 25 را در پاییز 1921 برپا کردند و ساخت گرایی روسیه را به عنوان یک جنبش هنری قدرتمند تاسیس کردند.
ساخت گرایی فراتر از روسیه: ال لیسیتسکی هنرمند سازنده با هنرمندان هلندی از جنبش De Stijl همکاری کرد و بعداً حضور خود را در آلمان تثبیت کرد. آنها بر باهاوس ، جنبش معماری و طراحی آلمانی تأثیر گذاشتند. جنبش سازه گرایی در هنگام فرار هنرمندان روسی نائوم گابو و آنتوان پوسنر در آغاز جنگ جهانی دوم از غرب به لندن ادامه یافت. ساختارگرایی در روسیه با ایجاد جنبش رئالیسم سوسیالیستی ، که نسخه ایده آل زندگی روزمره در اتحاد جماهیر شوروی را به تصویر می کشید ، پایان یافت.
جنبش هنر ساختارگرایی
4 نوع هنر در جنبش هنر ساختارگرایی
هنر ساخت گرایی طیف گسترده ای از رسانه های هنری را در بر می گیرد.
طراحی پارچه: پس از انقلاب روسیه ، ارتباط روسیه با صنعت مد با مرکزیت پاریس قطع شد. هنرمندان سازنده مانند Varvara Stepanova و Lyubov Popova که به طرحهای جدید صنعتی برای مبلمان و لباس احتیاج داشتند ، برای تولید انبوه طرحهای جدید منسوجات را تولید کردند.
طراحی گرافیکی: هنرمندانی مانند گوستاو کلوتسیس و الکساندر رودچنکو از فوتومونتاژ برای ایجاد سبک های جدیدی از طراحی گرافیک با حروف درشت استفاده کردند.
معماری و مجسمه سازی: سازه گرایان سبک های جدیدی از معماری و مجسمه سازی را توسعه دادند. طرح های ال لیسیتسکی برای Cloud Iron (1924) ، مجموعه ای از آسمان خراش ها با سطح افقی گسترده در بالا. ولادیمیر تاتلین Letatlin (1932) را ایجاد كرد ، یك دستگاه پرواز ساخته شده از مواد صنعتی.
نقاشی: عمدتا از جنبش هنری والاگرایی الهام گرفته شده ، نقاشی های سازنده از اشکال هندسی رنگارنگ مانند مربع ها ، دایره ها ، صلیب ها و خطوط روی زمینه های ساده استفاده می کردند.
4 هنرمند برجسته ساختارگرایی
اگر می خواهید در مورد جنبش هنری ساخت گرایی بیشتر بدانید ، کارهای این هنرمندان سازنده را کاوش کنید.
ولادیمیر تاتلین (1885–1953): تاتلین ، پدر بنیانگذار ساختارگرایی ، راه هایی را برای استفاده از مواد صنعتی در آثار هنری برای بهبود جامعه کمونیستی جستجو کرد. یکی از نقاشی های اولیه او ، ملوان: خود پرتره (1911) ، شامل بافت های مختلف رنگ و سبک تحت تأثیر سایر جنبش های هنری مدرن مانند کوبیسم و آینده گرایی بود.
لیوبوف پوپووا (1924-1889): لیوبوف پوپوا در مسکو متولد شد و با قدردانی از کوبیسم و آینده گرایی بزرگ شد. پوپوا بر پویایی یا نمایش جنبش در هنر متمرکز شد و در طول کار خود چندین اثر هنری پویا ایجاد کرد – مانند ترکیب با چهره ها (1913) و Painterly Architectonic (1917).
الكساندر رودچنكو (1891–1956): كازیمیر مالویچ ، بنیانگذار چنبش هنری والاگرایی، اصطلاح ساخت گرایی را برای توصیف رودچنكو و آثارش ابداع كرد. عکس های رودچنکو اغلب از زوایای کج و چشم اندازهای غیر معمول برای گرفتن اشیا روزمره استفاده می کنند ، همانطور که در The Staircase (1930) دیده می شود. با آثار هنری فتومونتاژ مانند کتاب (لطفا)! در همه شاخه های دانش (1924) ، رودچنکو سبک های جدید طراحی گرافیکی را برای تولید انبوه ایجاد کرد.
ال لیسیتسکی (1941-1890): ال لیسیتسکی هنرمندی همه فن حریف بود که در طول زندگی حرفه ای خود در چندین مدیوم کار می کرد. او عمیقاً سیاسی شد و کارهای هنری مانند ضرب و شتم سفیدپوشان با گوه سرخ (1919) را ایجاد کرد ، بخشی از تبلیغات شوروی که نشان دهنده بلشویک ها بود و ارتش سفید ضد کمونیست را شکست داد.
جنبش هنر ساختارگرایی
منبع سایت مداد
بیشتر بخوانید:
نقد فیلم مانتی پایتون و جام مقدس | فیلم سارا | بیوگرافی استنلی کوبریک | بهترین فیلم های برد پیت | مبانی کسب درآمد طراحی اپلیکیشن | فیلم کروئلا | کسب درآمد با تدریس آنلاین | کسب درآمد اینترنتی از تولید محتوا | فیلم فارگو | موسیقی فلامنکو | سبک های فلامنکو | اصطلاحات گیتار فلامنکو