صفحه اصلی > بازیگران و کارگردان ها : بهترین فیلم های الیور استون
ads

بهترین فیلم های الیور استون

فیلم های الیور استون

اولیور استون ، برنده سه بار اسکار ، با مجموعه ای از درام های سیاسی بلند پروازانه و عصبانی که از لحاظ فنی جنجال برانگیز است ، مجادله کرده و اوج و فرودهای تاریخ آمریکا را شرح می دهد. اما چه تعداد از عناوین وی همچنان کلاسیک باقی مانده اند؟ به افتخار سالروز تولد او ، بیایید نگاهی بیندازیم به 20 فیلم او ، رتبه بندی بدترین و بهترین.

با مقاله بهترین فیلم های الیور استون با بامدادی ها همراه باشید.

استون متولد 1946 ، قبل از ثبت نام در مدرسه فیلم NYU در جنگ ویتنام خدمت می کرد. او ابتدا به عنوان نویسنده فیلم نامه مورد توجه قرار گرفت و اسکار را برای نوشتن “Midnight Express” (بهترین فیلمنامه اصلی در 1978) قبل از نوشتن “Conan the Barbar” (1982) ، “Scarface” (1983) و “Year of the Dragon” دریافت کرد. 1985) در همین دوره ، او فیلم های ترسناک با بودجه کم “تصرف” (1974) و “دست” (1981) را کارگردانی کرد.

او وقتی 40 ساله بود با یک جفت درام تحسین شده جنگی که در سال 1986 منتشر شد: “سالوادور” و “جوخه” به عنوان مدیر A لیست شد. هر دو برای او نامزدی بهترین فیلمنامه اصلی را به ارمغان آوردند ، در حالی که “جوخه” که بر اساس تجربیات خودش در سرباز در ویتنام بود ، اولین جایزه بهترین کارگردانی را برای او به ارمغان آورد (سه جایزه دیگر از جمله بهترین فیلم را به دست آورد). وی تنها سه سال بعد برای یک درام دیگر جنگ ویتنام ، “متولد چهارم ژوئیه” (1989) ، دومین جایزه کارگردانی خود را به خانه برد ، و همچنین پیشنهادات بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اقتباسی را برای آن برداشت.

فیلم های الیور استون

فیلم های الیور استون

استون با “JFK” (1991) ، بررسی بلند پروازانه و جنجالی تئوری های توطئه پیرامون ترور کندی ، به مسابقه اسکار بازگشت. علی رغم دریافت انتقادات به دلیل رفتار مشکوک واقعیت ها ، فیلم همچنان پیشنهادات بهترین فیلم ، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی را برای فیلم Stone بدست آورد. وی آخرین نامزدی خود را در بهترین فیلمنامه اصلی برای “نیکسون” (1995) ، یک درام بیوگرافی رئیس جمهور سابق ننگین ریچارد نیکسون (آنتونی هاپکینز) به دست آورد.

10 فیلم برتر کریس همسورث
بیشتر بخوانید

علاوه بر موفقیت در اسکار ، استون برای کارگردانی “جوخه” ، “متولد چهارم ژوئیه” و “JFK” و نوشتن “اکسپرس نیمه شب” و “چهارم ژوئیه متولد” برنده گلدن گلوب شد و پیشنهادات بیشتری برای تابلوهای “Platoon” و “JFK” و برای کارگردانی “قاتلان متولد طبیعی” (1994). او جایزه های DGA را برای “جوخه” و “متولد چهارم ژوئیه” به خانه برد و سومین نامزدی “JFK” را برداشت. وی برای کارگردانی “جوخه” موفق به کسب BAFTA شد و برای نوشتن “متولد چهارم ژوئیه” ، “JFK” و “Evita” (1996) به کارگردانی آلن پارکر هدیه “Midnight Express” رقابت کرد. در سمت تلویزیون ، او به خاطر تولید “کیفرخواست: دادگاه مک مارتین” (1995) امی دریافت کرد.

استون همچنین روی تعدادی مستند گسترده و بحث برانگیز کار کرده است که از جمله آنها می توان به مجموعه چند بخشی “تاریخ ناگفته ایالات متحده” اشاره کرد. او سه فیلم غیر داستانی درباره فیدل کاسترو (2003 “Comandante” ، 2004 “به دنبال فیدل” و 2012 “Castro در زمستان)” و یک سریال درباره ولادیمیر پوتین (“مصاحبه های پوتین” 2017) ساخت.

1. JFK (1991) فیلم جی اف کی
به کارگردانی الیور استون. فیلمنامه ای از الیور استون و زاكاری اسكلار ، بر اساس كتاب های “On the Trail of the Assassins” نوشته جیم گاریسون و “Crossfire: The Plot That Killed Kennedy” نوشته جیم مارس بازیگران کوین کاستنر ، کوین بیکن ، تامی لی جونز ، لوری متکالف ، گری اولدمن ، مایکل روکر ، جی او ساندرز ، سیسی اسپاچک ، ادوارد اسنر ، دونالد ساترلند ، جو پسی ، جک لمون ، والتر ماتائو ، وینسنت دو اونفریو ، جان کندی ، وین نایت ، سالی کرکلند.

اگرچه واقعیت های آن در بهترین حالت مشکوک است ، اما فیلم سازی در تریلر سیاسی مبتنی بر پارانویای استون بلند پروازانه ، جذاب و هیجان انگیز است. “JFK” به شکلی درخشان سو into ظن ما در مورد ترور کندی را مورد استفاده قرار می دهد ، و گرچه تا پایان به جواب نزدیکتر نخواهید بود ، با این وجود کاملاً سرگرم خواهید شد. در مرکز آن کوین کاستنر به عنوان جیم گاریسون در نیواورلئان است که هزاران شواهد و اطلاعات را برای کشف یک توطئه و پوشش گسترده جستجو می کند. استون با استفاده از بازیگران لیست A ، انواع سهام فیلم و تدوین سریع به ما کمک می کند تا همه قطعات پازل را خودمان جمع کنیم. این یک شاهکار فیلم سازی است که برای او برنده گلدن گلوب برای کارگردانی و نامزدی اسکار در بهترین فیلم ، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی است.( فیلم های الیور استون )

دیوید لینچ
بیشتر بخوانید

2. PLATOON (1986) فیلم
نویسنده و کارگردان الیور استون. بازیگران تام برنگر ، ویلم دافو ، چارلی شین ، کیت دیوید ، فارست ویتاکر ، فرانچسکو کوین ، کوین دیلون ، جان سی مک گینلی ، جانی دپ.

استون خاطرات خود را از خدمت به عنوان یک شخص خصوصی در ویتنام برای “جوخه” استفاده کرد ، شاید شخصی ترین دیدگاه جنگ هنوز دیده شده است. چارلی شین در نقش یک سرباز جوان بازی می کند که خود را تحت فشار قرار داده و بین دو نیروی سلطه گر کشیده شده است: گروهبان بارنز (تام برنگر) زخم خورده و بدبین و گروهبان ایده آلیست الیاس (ویلم دافو). استون به جای این که به سخنرانی های ضد جنگ بپردازد ، پیام خود را با سکانس های جنگی دلهره آور که از نگاه غرغر دیده می شود ، انتقال می دهد و جنگ را به عنوان جهنمی واقعی نشان می دهد. این فیلم قدرتمند برنده جایزه اسکار شد و چهار جایزه از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برای سنگ را به دست آورد ، که همچنین برای فیلمنامه اصلی خود (نه کمتر از خودش برای “سالوادور”) رقابت کرد.( فیلم های الیور استون )

3. NIXON (1995) فیلم نیکسون
به کارگردانی الیور استون. نوشته شده توسط استفان جی ریول ، کریستوفر ویلکینسون ، استون. بازیگران آنتونی هاپکینز ، جوآن آلن ، پاورز بوته ، اد هریس ، باب هوسکینز ، ای.جی. مارشال ، دیوید پیمر ، دیوید هاید پیرس ، پاول سوروینو ، مری استینبورگن ، جی تی والش ، جیمز وودز.

اگرچه ممکن است دقیقاً شبیه ترفند دیک به نظر نرسد ، اما آنتونی هاپکینز به عنوان رئیس جمهور سابق رسوا در این نسخه بی نظیر عظیم ، بسیار عجیب است. این فیلم زندگی ریچارد نیکسون را از کودکی تا ریاست جمهوری رسوایی اش دنبال می کند که در پایان تحقیقات واترگیت با استعفا پایان یافت. با توجه به شهرت استون به عنوان یک شورشگر عصبانی لیبرال ، جای تعجب است که چقدر احساس همدلی برای این شخصیت کاملاً ناقص و بحث برانگیز ایجاد می کند ، در کمترین چیزی از عملکرد برجسته هاپکینز به عنوان یک مرد رانده شده به قدرت و در نهایت با حسادت ، پارانویا و عصبانیت او خنثی می شود . این فیلم برای او اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را به ارمغان آورد ، در حالی که جوآن آلن خواستار حمایت از بازی در نقش همسر پر تحملش بود. استون همچنین برای فیلمنامه اصلی خود رقابت کرد.( فیلم های الیور استون )

بیوگرافی چانینگ تاتوم
بیشتر بخوانید

بهترین فیلم های الیور استون

فیلم های الیور استون

4. فیلم متولد چهارم ژوئیه (1989)
به کارگردانی الیور استون. فیلمنامه الیور استون و رون کوویچ ، بر اساس کتاب رون کوویچ. بازیگران تام کروز ، کیرا سدویک ، ریموند جی بری ، جری لوین ، فرانک والی ، ویلم دافو.

سه سال پس از ضرب طلای اسکار با فیلم “جوخه” ، استون به سنگرهای ویتنام بازگشت تا حماسه ضد شورانگیز دیگری خلق کند. “متولد چهارم ژوئیه” داستان واقعی ران کوویچ (تام کروز) را روایت می کند ، مرد جوانی که مشتاقانه برای جنگ ثبت نام کرد و از سینه و پایین فلج بازگشت. او که به صندلی چرخدار بسته شده ، خشم خود را از کشوری که به او خیانت کرده تبدیل به فعالیت می کند. کروز این درام گسترده را با اجرای برجسته ای پر از عصبانیت ، شور و قدرت متناسب با فیلم سازی لنگر می اندازد. این فیلم برای استون دومین اسکار بهترین کارگردانی را به ارمغان آورد و نامزدی بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اقتباسی (مشترک با کوویچ) را به همراه داشت ، به علاوه برندگان گلدن گلوب در هر سه دسته.( فیلم های الیور استون )

5. NATURAL BORN KILLERS (1994) فیلم
به کارگردانی الیور استون. فیلمنامه ریچارد روتوفسکی ، الیور استون و دیوید ولوز ، داستان کوئنتین تارانتینو. بازیگران وودی هارلسون ، ژولیت لوئیس ، رابرت داونی جونیور ، تامی لی جونز ، تام سایزمور.

شاید بحث برانگیزترین عنوان در کارنامه استون (و این حرف های زیادی است) ، “قاتلان طبیعی متولد شده” یک هجو پرخاشگرانه از رسانه ها است – و به تعبیر خود ما – مجذوب قتل عام. بر اساس اسکریپت اصلی کوئنتین تارانتینو ، از میکی (وودی هارلسون) و مالوری ناکس (جولیت لوئیس) ، دو شخص عمیقا آسیب دیده ای که عاشق یکدیگر می شوند و کشور را با شور و شعف قتل عام سرخ می کنند ، پیروی می کند. عکسبرداری شده به سبک متغیر استون و خشونت شدید ، تقریباً کارتونی ، این برای همه مناسب نیست. هنوز هم ، این یک کیفرخواست قدرتمند برای خونخواهی ملی ماست ، به ویژه در عصر تیراندازی های دسته جمعی. اگرچه آکادمی فیلم را نادیده گرفت ، اما برای کارگردانی استون پیشنهاد گلدن گلوب را به دست آورد.( فیلم های الیور استون )

بیوگرافی لیام نیسون
بیشتر بخوانید

بهترین فیلم های الیور استون

فیلم های الیور استون

پایان مقاله بهترین فیلم های الیور استون

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

فیلم هر نفسی که می‌کشی|نقد فیلم نشانی از شر|نقد فیلم گایا gaia 2021|بهترین فیلم های آنا د آرماس|۱۰ کلید میانبر ایلاستریتور|جدید ترین سریال های نتفلیکس|کسب درآمد با تدریس آنلاین|نقد فیلم جولیتای ارواح|هنر و معماری باروک

دیدگاهتان را بنویسید

دو × پنج =