صفحه اصلی > موسیقی : سبک موسیقی رقص الکترونیکی
ads

سبک موسیقی رقص الکترونیکی

سبک موسیقی رقص الکترونیکی

سبک موسیقی رقص الکترونیکی : این سبک موسیقی که موسیقی رقص الکترونیکی نیز شهرت دارد که به اصطلاح به آن EDM نیز می گویند ، اصطلاح چتری برای کل سبک های موسیقی است که در اواسط دهه 1980 میلادی ظهور کرد.

موسیقی رقص الکترونیکی (EDM) به جای تعیین یک ژانر تک شامل سبک های مختلف از موسیقی هاردکور 200 بیت در دقیقه با موسیقی خانگی ، تکنو ، طبل و باس ، دبستپ و ترنس از جمله نمونه های برجسته است در این سبک هست که در آن استفاده می شود.

به عنوان یک کل ، موسیقی الکترونیک در نظر گرفته می شود با چندین ویژگی مشخص و صدای بلند عمدی ، که اغلب توسط دنده ارزان اوایل دهه 1980 تولید می شود مانند سینتی سایزر 303 باس و دستگاه درام 808 هر دو ساخته شده توسط شرکت الکترونیکی ژاپن رولاند یا از نمونه های ضبط شده قبلی ساخته شده است.

سازهای زنده و آواز اغلب برجسته هستند اما معمولاً به عنوان تزیین و پیش غذای این سبک هستند و نه غذای اصلی.

مهمتر از همه موسیقی به طور خاص برای عملکرد اجتماعی رقص در تمام شب ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید : نقد فیلم شام من با آندره

بنابراین تأکید زیاد بر ریتم در اکثر سبکهای EDM معمول است ، در حالی که موسیقی محیطی که تمرکز کمتری بر حفظ ضرب آهنگ دارد ، یک بالشتک شنوایی برای نشستن در آخر شب فراهم می کند.

علاوه بر این ضبط های EDM اساساً برای پخش در باشگاه های رقص توسط جوك های دیسك (دی جی) و در تركیب با ضبط های دیگر از همان نوع ، به جای شنوندگان خانگی تولید می شود هرچند بسیاری از آهنگ ها به مخاطبان سبک موسیقی پاپ منتقل شده است.

موسیقی رقص الکترونیکی حداقل از اوایل دهه 1970 میلادی به نوعی وجود داشته است. برای نمونه شماره یک موسیقی پاپ Sly and the Family Stone “Family Affair” (1971) ، یک دستگاه طبل به کار گرفت.

همچنین ، تهیه کنندگان دیسکو (مانند جورجیو مورودر) و کنش های پاپ مصنوعی (مانند Kraftwerk) نقش مهمی در توسعه صوتی EDM داشتند.

با این حال ، موسیقی رقص الکترونیکی که به یک فرهنگ جهانی تبدیل می شود از اوایل دهه 1980 در غرب میانه آمریکا پخش شد.

تعریف سمفونی در موسیقی کلاسیک
بیشتر بخوانید

در شیکاگو ، فرانکی ناکلز ، دی جی ساکن در کلوپ همجنس گرایان آفریقایی تبار آمریکایی ، Warehouse ، ویرایش های خود را بر روی نوار حلقه ای به حلقه ، از دیسکوی فرقه ای که بازی می کرد ، ایجاد می کرد و شیارها را برای حفظ رقص شبانه گسترش می داد.

بیشتر بخوانید : نقد فیلم پنجه طلا

کف پر شده وقتی ناکلز به همراه دی جی های دیگر در شیکاگو ، مانند رون هاردی استیو (“سیلک”) هرلی و فارلی (“جک مستر”) فانک – یک دستگاه طبل به مجموعه های خود اضافه کرد ، فرمول اصلی موسیقی خانه را مدون کرد.

به همین ترتیب تکنو دیترویت بسیاری از پیشگامان اولیه را دارد اما یک شخصیت سازنده کاملاً مورد توافق است: خوان اتکینز ، که در 1981 با ریک دیویس به عنوان سایبوترون همکاری کرد و تک آهنگ “کوچه های ذهن شما” را صادر کرد.

اندکی پس از انتشار یک آلبوم ، Enter (1983) ، این دو از هم جدا شدند ، در آن زمان اتکینز لیبل خود را به نام Metroplex راه اندازی کرد و شروع به انتشار تک آهنگ های وینیل 12 اینچی با نام Model 500 کرد. به سرعت کوین ساندرسون و دریک می که به همراه اتکینز ، دی جی جمعی Deep Space را تشکیل می داد همچنین لیبل هایی را شروع کرد (به ترتیب KMS و Transmat) و موسیقی خود را پخش کردند.

سبک موسیقی رقص الکترونیکی

صدایی که از صحنه دیترویت پدیدار شد عمدتاً ابن ابزاری انتزاعی بود ، هرچند که ساندرسون اغلب از خواننده ها استفاده می کرد و بزرگترین بازدیدهای خود را با دو نفره نفوذ روح شهر درون داشت.

این سبک پس از اتکینز ، در سال 1988 میلادی با نام قطعه ای “تکنو موسیقی” که در گلچین تعریف کننده آن سال ، شامل (و الهام بخش عنوان) بود ، به عنوان یک سبک رسمی شد! صدای رقص جدید دیترویت بود.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

شانزده + سه =