صفحه اصلی > سینما : نقد فیلم آواز در باران
ads

نقد فیلم آواز در باران

فیلم آواز در باران

نقد فیلم آواز در باران

هیچ فیلم موزیکال از ” فیلم آواز در باران ” سرگرم کننده تر وجود ندارد و تعداد کمی از آنها که در طول سال به همان اندازه تازه باقی مانده اند ، اگر شما فکر کنید که فقط یکی از آهنگ های آن برای فیلم آواز در باران جدید نوشته شده است ، اصالت آن بسیار حیرت انگیز است.

با مقاله نقد فیلم آواز در باران با بامدادی ها همراه باشید

نقد فیلم آواز در باران

فیلم آواز در باران

تهیه کنندگان غرفه های ذخیره سازی MGM را برای مجموعه ها و وسایل غارت کردند و این فیلم در ابتدا در زیر “یک آمریکایی در پاریس” قرار گرفت که اسکار بهترین فیلم را به دست آورد. حکم سالها بهتر از اسکار می داند: ” فیلم آواز در باران ” یک تجربه متعالی است و هیچ کسی که عاشق فیلم است نمی تواند آن را از دست بدهد.

بیشتر بخوانید:بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی

فیلم آواز در باران بیش از هر چیز دلچسب و شاد است. این سه ستاره – جین کلی ، دونالد اوکانر و دبی رینولدز 19 ساله – برای تعداد رقص خود که شامل آکروباتیک هشدار دهنده است ، تمرین بی وقفه کرده اند ، اما در عملکرد آنها از شوخی احمق هستند.

پیتر وولن در مونوگرافی موسسه فیلم انگلیس نوشت: رقص خیس و مرطوب کلی ” فیلم آواز در باران ” رقص رقص “به یاد ماندنی ترین رقم فیلم” است. من این را کراوات با شماره نفسگیر “Make ’em Laugh” دونالد اوکانر می نامم ، که در آن او مانند یک شخصیت کارتونی خودش را اداره می کند.

کلی و اوکانر در زمان ساخت فیلم در سال 1952 ستاره های برجسته ای بودند. دبی رینولدز با پنج نقش کوچکتر قبلی تازه وارد بود و این بزرگترین شکست او بود. او مجبور است با دو حقه باز پیشکسوت همراه شود و این کار را می کند. هنگامی که همه به سمت کاناپه ای به شماره “صبح بخیر” قدم برمی دارند ، عزم راسخ را در چهره کوچک او نشان دهید.

” فیلم آواز در باران ” زندگی را تحت تأثیر قرار می دهد ؛ در فیلمی درباره ساخت فیلم ، می توانید شادی را که از ساخت این فیلم گرفته اند احساس کنید. کارگردانی مشترک آن را استنلی دونن ، آن زمان فقط 28 ساله و کلی بود که نظارت بر طراحی رقص را برعهده داشت.

بیشتر بخوانید: 100 فیلم برتر تاریخ

دونن در سال 1998 اسکار افتخاری دریافت کرد و با خواندن “گونه به گونه” هنگام رقصیدن با تندیس خود ، نمایش را به سرقت برد. وی در 17 سالگی ، در سال 1941 ، به عنوان دستیار کلی در فیلم های سینمایی شروع به کار کرد و آنها زمانی که فقط 25 سال داشت در “در شهر” (1949) همکاری کردند. از دیگر اعتبارات وی می توان به “چهره خنده دار” و “هفت عروس برای هفت برادر” اشاره کرد. “

نقد فیلم بری لیندون
بیشتر بخوانید

یکی از لذت های فیلم آواز در باران این است که واقعاً مربوط به چیزی است. البته این همانطور که اکثر موزیکال ها هستند در مورد عاشقانه است اما در مورد صنعت فیلم سازی در یک دوره انتقال خطرناک نیز هست. این فیلم تغییر شکل سکوت به صداپیشگی را ساده می کند ، اما جعل نمی کند.

بله ، دوربین ها در غرفه های ضد صدا قرار داشتند و میکروفون ها تقریباً در نمای ساده پنهان بودند. و ، بله ، مخاطبان پیش نمایش هنگام شنیدن صدای برخی از ستاره های مشهور ، خندیدند ؛
صحبت های گاربو! ” تبلیغات نوید داده شده بود ، اما جان گیلبرت ، همبازی وی ، بهتر بود دهان خود را بسته نگه داشت. این فیلم در پیش نمایش های دزدکی حرکت باز و بسته می شود ، دارای سکانس هایی در مراحل صدا و استودیوهای دوبله و بچه ها به روشی است که استودیوها عاشقانه های بین ستاره های خود را تولید می کنند.

هنگامی که تهیه کننده آرتور فرید و نویسندگان بتی کمدون و آدولف گرین در MGM به پروژه گماشته شدند ، دستورالعمل آنها بازیافت گروهی از آهنگهایی بود که استودیو قبلاً در اختیار آنها بود و بیشتر آنها توسط خود فرید نوشته شده بود و همراه با ناسیو هرب براون بود.

بیشتر بخوانید:فیلم نوبت عاشقی

نقد فیلم آواز در باران

فیلم آواز در باران

کامدون و گرین خاطرنشان کردند که ترانه ها از دوره ای پخش می شدند که فیلم های صامت جای خود را به صدا می دادند ، و آنها تصمیم گرفتند یک موزیکال درباره تولد ناطق ها بسازند. این منجر به شخصیت لینا لامونت (ژان هاگن) ، بمب بور با صدای مانند ناخن های انگشت روی تخته سیاه شد.

هاگن در واقع صدای کاملاً قابل قبولی داشت که همه در هالیوود می شناختند. شاید این امر به او کمک کند تا نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید:فیلم احمد جوان

(“سینگین” نیز برای امتیاز خود نامزد شد ، اما هیچ یک از اسکارها را برنده نشد – یک شروع آهسته برای فیلمی که در لیست 100 فیلم بزرگ 10 در موسسه فیلم آمریکا قرار گرفت و به عنوان چهارمین فیلم بزرگ در همه زمان ها انتخاب شد نظرسنجی Sight & Sound.)

نقد فیلم مرداب | فیلم Stillwater
بیشتر بخوانید

او در نقش یک مو بور کاریکاتور نقش بسته ، که معتقد است عاشق مرد برجسته خود ، دون لاک وود (کلی) است ، زیرا او آن را در یک مجله طرفداران خوانده است. او برخی از جالب ترین خطوط (“آنها چه می کنند فکر می کنم من هستم؟ گنگ یا چیز دیگری؟ چرا ، من درآمد بیشتری از آنچه کالوین کولیج کنار هم قرار می دهم! “)

کلی و اوکانر سبک های رقصی داشتند که قوی تر و آکروباتیک تر از استاد بزرگ ، فرد آستر بود. شماره “Make ’em Laugh” از اوکانر همچنان یکی از شگفت انگیزترین سکانس های رقصی است که تاکنون فیلمبرداری شده است – بسیاری از آن در مدت زمان طولانی تری طول می کشد.

او با یک آدم ساختگی کشتی می گیرد ، از دیوارها می دوید و به عقب برگردانید ، بدن خود را مانند یک پارچه به دور خود می اندازد عروسک ، چرخ های چرخ دستی را روی زمین می چرخاند ، به یک دیوار آجری و یک تخته الوار برخورد می کند ، و از طریق پس زمینه تصادف می کند.

کلی ، طبق مطالعه وولن ، مغز متفکر شکل نهایی شماره ” فیلم آواز در باران ” بود. فیلمنامه اصلی آن را بعداً در فیلم قرار داد و به هر سه ستاره اختصاص داد (که می توان آنها را با هم آواز خواند كلی آن را برای یك انفرادی كسب كرد و درست بعد از آنكه كیتی سلدن (رینولدز) و جوان فهمیدند عاشق هم می شوند ، آن را به نقطه ای منتقل كرد.

بیشتر بخوانید:نقد فیلم نشانی از شر

این رقص را توضیح می دهد: او خیس نمی شود ، زیرا او کلی دوست داشت رقص هایی را طراحی کند که از وسایل و مکان های موجود در آن رشد کرده باشد. او با چتر می رقصد ، از یک چراغ تاب تاب می خورد ، یک پا در حاشیه و دیگری در ناودان و در نقطه اوج صحنه است ، به راحتی در یک گودال باران بالا و پایین می پرد.

سایر اعداد رقص نیز از وسایل واقعی استفاده می کنند. كلی و اوكانور ، در حالی كه از یك معلم صدا دروس شگفتی را می گرفتند ، “موسی فرض می كند” را در حالی كه روی میز و صندلی ها تعادل برقرار می كنید (این تنها آهنگی بود كه مخصوص فیلم نوشته شده بود) انجام می دهند.

نقد فیلم بچه‌ی تخس | نقد فیلم Enfant Terrible
بیشتر بخوانید

“صبح بخیر” از آشپزخانه و محل زندگی لاك وود استفاده می كند خانه (از قضا مجموعه ای برای یک فیلم جان گیلبرت ساخته شده است). در اوایل فیلم ، کلی سوار بر یک کالسکه می شود و به داخل کانورتیبل کتی می پرد. نتایج حاصل از جهش نشان می دهد كه كلی ماشین را در یك تلاش از دست داده و در خیابان فرود آمده است.

خط داستان با علامت دو سوم قطعه قطعه فیلم ، “Broadway Ballet” ، شماره رقص فانتزی پیچیده ای با بازی کلی و سید چاریس ، به حالت تعلیق درآمده است. با یک رویای بزرگ (“رقص Gotta!”) به برادوی می رسد و با دوست دختر لگد گانگستر درگیر می شود.

موزیکال های MGM دوست داشتند نمایش را برای تعداد زیادی از تولید متوقف کنند ، اما لذت بردن از “باله برادوی” ممکن است و هنوز هم تعجب می کنید که آیا واقعاً به آن احتیاج دارد یا خیر.

اوج به طرز مبتکرانه ای از استراتژی هایی استفاده می کند که فیلم آواز در باران قبلاً به کار گرفته است ، برای سرنگونی لینا کم نور و جشن کتی چهره تازه. پس از تماشای پیش نمایش ، تماشاگران فیلم جدید لینا (صدای او را کتی دوبله کرده است) ، او در آواز در صحنه گیر افتاده است.

در حالی که لینا کلمات را به زبان می آورد ، کتی با اکراه موافقت می کند که در یک مایک پشت صحنه آواز بخواند ، و سپس دو دوست او برای بالا بردن پرده به رئیس استودیو می پیوندند تا مخاطبان این حقه را ببینند.

کتی از راهرو فرار می کند – اما پس از آن ، در یکی از لحظات عاشقانه عالی فیلم ها ، او را در نزدیکی صحنه نگه داشته در حالی که لاک وود ، در صحنه ، فریاد می کشد ، “خانمها و آقایان ، آن دختر را متوقف کنید! آن دختر که از راهرو عبور می کند! این دختری است که امشب صدایش را شنیدی و دوستش داری! او ستاره واقعی تصویر است – کتی سلدن! ” قرنیه است اما عالی است.

جادوی ” فیلم آواز در باران ” زنده است ، اما موزیکال هالیوود از نمونه آن درس نگرفت. به جای موزیکال های اصلی ، ساخته شده برای فیلم مانند این موزیکال (و “یک آمریکایی در پاریس” و “The Band Wagon”) ، هالیوود بازیافت بازدیدهای پیش فروش برادوی را شروع کرد.

فیلم شنیده‌ها و دیده‌ها
بیشتر بخوانید

این نتیجه ای نداشت ، زیرا برادوی هدف مخاطبان مسن تر بود (بسیاری از بازدیدهای وی ویترین افسانه های زن بی سن و سال بود). بیشتر موزیکال های مدرن خوب همانطور که “یک شب سخت روز” ، “تب شنبه شب” و “پینک فلوید دیوار” به طور مستقیم از موسیقی جدید گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: پابلو پیکاسو

در همین حال ، ” فیلم آواز در باران ” همچنان یکی از معدود فیلم هایی است که مطابق تبلیغات خود عمل می کند. “چه احساس باشکوهی است!” پوسترها گفته شده است. این حقیقت ساده بود.

پایان مقاله نقد فیلم آواز در باران

منبع سایت مداد

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

پانزده + 19 =