صفحه اصلی > بازیگران و کارگردان ها : بهترین فیلمهای وس اندرسون
ads

بهترین فیلمهای وس اندرسون

بهترین فیلمهای وس اندرسون

بهترین فیلمهای وس اندرسون

کمتر فیلمساز وجود دارد که کار او به همان اندازه وس اندرسون قابل شناسایی باشد. اگرچه او از نشان دادن تأثیرات فراوان خود نمی ترسد ، اما سبکی کاملاً خاص خودش را دارد که بسیاری سعی در تکرار آن داشته اند اما فایده ای ندارد.

او یک هنرمند ماهر با صدایی مجزا است ، آوازی که کودکی های ناب را با تلاطم های مرده ، چوب دستی با مالیخولیایی ترکیب می کند ، و به نوعی همه در تقارن کامل کار می کند. برای برخی ، شما کار او را دوست دارید یا از آن متنفرید ، اما سطح فیلمبرداری او بیش از این موارد است.

او نویسنده و کارگردانی است که از زمان انفجار در صحنه 22 سال پیش با بطری موشک رشد کرده و تماشای پیشرفت او جذاب بوده است.

با مقاله بهترین فیلمهای وس اندرسون همراه بامدادی ها باشید. مشتاقانه منتظر شنیدن نظر شما هستیم.

بهترین فیلمهای وس اندرسون

 بهترین فیلمهای وس اندرسون

1) فیلم هتل گراند بوداپست
هتل گراند بوداپست در بالای لیست قرار دارد زیرا نشان می دهد آندرسون بزرگترین قدم را به جلو در حرفه خود بردارد. او راه خود را با Fantastic Mr. Fox و Moonrise Kingdom هموار کرد ، اما بوداپست او را وادار می کند وارد چیزی بزرگتر و مسلماً نگران کننده شود.

این فیلم با بازی باورنکردنی از رالف فاینس (“گه مقدس ، شما او را گرفتید!”) هنوز خنده دار است ، اما با کانال گذاری کار ارنست لوبیتش و همچنین کمی از پاول و پرسبرگر ، می توانید یک فیلم ساز را ببینید که مایل است بیرون از منطقه راحتی خود گام بردارید در حالی که سبک خود را هرگز از دست نمی دهد. اندرسون همیشه اراده مالیخولیایی را به طرز دردناکی خنده دار دستکاری کرده است ، اما هرگز به نظر نمی رسد مانند اینجا. این فیلم از اینکه غمگین ، مبهم ، غریب ، حیله گرانه باشد ، ترس ندارد و ویترین کامل یک فیلمساز فراموش نشدنی در بالای بازی اش است.( بهترین فیلمهای وس اندرسون )

بیشتر بخوانید: 100 فیلم برتر تاریخ

2) Tenenbaums سلطنتی
دو اسلات برتر بسیار نزدیک به تعویض مکان ها بودند و یک روز دیگر از من س askال کنید و آنها می توانند متفاوت باشند. Royal Tenenbaums مسلماً شاهکار آندرسون است که در آن یک اجرای طنز ناک اوت از ژن هکمن به عنوان پدرسالار یک خانواده از نوابغ افتاده وجود دارد. از برخی جهات ، Tenenbaums فیلمی است که تمام فیلم های دیگر اندرسون اندازه گیری می شود زیرا نشان می دهد او کاملاً به سبک هنری و حساسیت های او تسلط دارد ، بنابراین برای تقلید طنز حتی بیشتر می شود.

فیلم گزارش فرانسوی
بیشتر بخوانید

و با این وجود فیلم خودش بسیار عمیق است زیرا می بینید پدری در جستجوی آخرین فرصت با بچه هایش است حتی اگر او احتمالاً لیاقت آن را ندارد و روش دقیق برای دستیابی به آن را نمی داند. آنچه بسیاری از مراجع تقلید اندرسون از دست می دهند این است که در زیر همه سبک ها ، معمولاً قلب تپنده ای وجود دارد و برای تننبامس ، در مورد چگونگی ترمیم خانواده ای از هم پاشیده است.( بهترین فیلمهای وس اندرسون )

بیشتر بخوانید: سریال خیلی نزدیک

3) پادشاهی طلوع ماه
در حالی که اندرسون قبلاً هرگز از داستان های عاشقانه شانه خالی نکرده است ، در اینجا او با نشان دادن اولین عشق بین دو نفر از اخراج ها قلب خود را بر روی آستین خود می بندد. این یک فیلم جاده ای است که سم (جارد گیلمن) و سوزی (کارا هیوارد) از طبیعت عبور می کنند و تلاش می کنند راه خود را در جهان پیدا کنند ، اما آنقدر شیرین است که داستان بدون زحمت پیش می رود.

مانند بهترین اثر اندرسون ، Moonrise Kingdom احساس می کند که اقتباسی از یک کتاب بزرگسال جوان را می بینید که هرگز ساخته نشده است. با این وجود ، شکوفایی های هنری نیز وجود دارد که نشان می دهد آندرسون به عنوان کارگردان به رشد خود ادامه می دهد و دیگر به گفتن داستان تنش روابط پدران و فرزندانشان بسنده نمی کند. این یک تصویر غنی تر ، پر جنب و جوش تر است که هرگز زیبایی و مالیخولیای عشق اول را از دست نمی دهد.( بهترین فیلمهای وس اندرسون )

4) آقای فاکس خارق العاده
آندرسون اساساً با این فیلم متوقف کننده توقف ، زندگی خود را احیا کرد. این اولین بار بود که او یک کار کامل را در حرکت متحرک انجام می داد ، و اولین بار بود که کارهای شخص دیگری را اقتباس می کرد ، در این مورد ، کتاب رولد دال به همین نام. اما این معجزه کرد ، جذابیت کار اندرسون را با کیفیت کتاب دال تطبیق داد.

بیشتر بخوانید: سریال Dancing Queens

این فیلم دارای تمام علائم تجاری اندرسون است و با این وجود احساس تازه و جسورانه ای دارد. در آنجا اطمینان وجود دارد که به نظر می رسد از دیگر کارهای او محو می شود و در حالی که عنصر “پدران بد” هنوز وجود دارد ، مانند دیگر فیلم های او احساس سرسختی نمی کند ، شاید به دلیل این واقعیت است که شخصیت ها حیوانات جنگلی هستند. آقای فاکس خارق العاده یکی از بهترین خطوط را در کل فیلمبرداری اندرسون دارد: “این فقط ترانه سرایی ضعیفی است! تو آهنگ بدی نوشتی پتی! “( بهترین فیلمهای وس اندرسون )

بهترین فیلمهای ناتالی پورتمن
بیشتر بخوانید

بهترین فیلمهای وس اندرسون

 بهترین فیلمهای وس اندرسون

5) فیلم راشمور
این فیلم همیشه کارساز بوده است ، اما اکنون بیشتر از همه به خاطر عملکرد جیسون شوارتمن به نوعی کار کرده است. روی کاغذ ، ماکس فیشر باید دافعه باشد. او خودمحور ، نیازمند است و خانم کراس (اولیویا ویلیامز) فقیر را ساقط می کند ، و آنچه را که باید یک شکست ساده باشد ، به یک جنگ تمام عیار با دوست رقیب دوست خود ، آقای بلوم (بیل موری) تبدیل می کند.

اما از آنجا که شوارتزمن بسیار شیرین و کودکانه ظاهر می شود ، خودشیفتگی شخصیت او کمرنگ است ، اما به سختی انجام می شود. راشمور که توسط بازیگر نقش اول با استعداد خود در کنار هم برگزار شده است ، قادر به خلق و خوی است و نشان می دهد که اندرسون در دومین ویژگی خود قادر است تمام قولی را که با بوتل موشک نشان داد ، پرداخت کند.( بهترین فیلمهای وس اندرسون )

بیشتر بخوانید: سریال Tragic Jungle

6) جزیره سگ ها
بازگشت کارگردان به انیمیشن استاپ موشن بسیار سرگرم کننده است و این همچنین نشان می دهد که او مایل است با مضامین خود بلند پروازانه عمل کند. بله ، از نظر رابطه بین شهردار کوبایاشی (کونیچی نامورا) و برادرزاده اش آتاری (کویو رانکین) کمی “پدر بد” در آنجا وجود دارد ، اما تمرکز واقعاً بر روی زیر متن سیاسی ، به ویژه مهاجرت و چگونگی اخراج گروه ها است.

همه اینها در دنیایی غنی و پرجنب و جوش تنظیم شده اند که انیمیشنی را که در Fantastic Mr. Fox دیدیم می برد و آن را به سطح بالاتری می رساند. جایی که فیلم کوتاه می شود و منتقدان تندی مانند جاستین چانگ و کارن هان به آن اشاره کرده اند ، تخصیص فرهنگی است. لازم نیست کارگردانان در این مورد بی احتیاط باشند (کوکو بخاطر توجه نزدیک به فرهنگ مکزیک مورد تحسین قرار گرفت) ، اما به نظر می رسد اندرسون در این زمینه به وضوح لغزش کرده است.( بهترین فیلمهای وس اندرسون )

7) زندگی آبزی با استیو زیسو
Life Aquatic با استیو زیسو در کنار ساحل آندرسون است و بسیار خوب کار می کند ، اما در عین حال کمبود بخار را شروع می کند. بر اساس شایستگی های خود ، مشکل خاصی در زندگی آبزیان وجود ندارد. برخی از زرق و برق دارترین تصاویر فیلم سازی اندرسون (به ویژه صحنه های زیر آب) را به خود اختصاص داده است ، بیل موری بار دیگر نشان می دهد که چرا او یکی از قوی ترین همکاران کارگردان است و ویلم دافو اساساً کل فیلم را می دزدد.

بهترین فیلم های تام هنکس
بیشتر بخوانید

اما با این وجود موضوع “پدران بد” کاملاً نازک است و شما یک فیلمساز دارید که به نظر می رسد ممکن است حرفهایش تمام شود. The Life Aquatic از هر نظر فیلم بدی نیست ، اما وقتی فیلم های دیگر را در فیلمبرداری اندرسون کنار بگذارید ، کارگردانی راکد شدن را نشان می دهد.( بهترین فیلمهای وس اندرسون )

بیشتر بخوانید: سریال Awake

8) موشک بطری
Bottle Rocket پر از وعده و همه لبه های ناهمواری است که شما از صاحب نامی مانند اندرسون در اولین ویژگی خود انتظار دارید. این قدم زدن خسته کننده است ، اما سبک و اعتماد به نفس ملایمی که از تصاویر اندرسون انتظار داریم در آنجا باشد. آنچه احتمالاً یک فرض درجه یک در فیلم بعدی آندرسون خواهد بود – فیلمی دزدی با جنایتکاران نابجا (چیزی که دوباره در آقای فاکس خارق العاده ظاهر می شود) – بیشتر به عنوان یک فیلمساز در تلاش برای یافتن صدای خود ظاهر می شود.

رابطه موپی لوک ویلسون با یک خانه دار متل مهارکننده تصویر است ، اما وقتی زنده یاد اوگن ویلسون با صدای بلند و با اعتماد به نفس Dignan در مرکز بازی قرار می گیرد ، زنده می شود. هر بار که به Bottle Rocket برمی گردم ، نمی توانم توانایی آن را انکار کنم ، اما همیشه احساس می کنم باید یک فیلم بهتر از آنچه هست در حال حاضر باشد.( بهترین فیلمهای وس اندرسون )

بیشتر بخوانید: سریال دانشکده حقوق

9) فیلم دارجیلینگ محدود
این فیلم علی رغم اعتبار سایر فیلم های اندرسون ، واقعاً کارایی ندارد. این کار بدون اشتباه کارگردان است ، اما همچنین تمایل به نشان دادن بدترین گرایش های او مانند کاهش اقلیت ها به کلیشه ها ، نمادگرایی بصری آشکار (بچه هایی که چمدان خود را از بین می برند قابل انعطاف است) و شخصیت هایی که خصوصیات متداول آنها را تحریک می کند ، نشان می دهد.

لطف پس انداز فیلم این است که به نظر می رسد قلبی وجود دارد که در زیر همه شکوفایی ها می تپد و احساس رفاقت بین اندرسون و نویسندگان مشترک رومن کوپولا و جیسون شوارتزمن حتی در ضعیف ترین لحظات فیلمنامه به وجود می آید. متأسفانه ، بارها و بارها ، The Darjeeling Limited احساس می کند که خودآزادترین کار اندرسون است ، فیلمی که بیشتر برای تماشاگران طراحی شده است.

بیوگرافی جولیان مور
بیشتر بخوانید

پایان مقاله ( بهترین فیلمهای وس اندرسون )

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

2 × 5 =