صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : امانوئل اشمیت
ads

امانوئل اشمیت

امانوئل اشمیت

امانوئل اشمیت : در طی دهه های اخیر ، اریک امانوئل اشمیت به یکی از نویسندگان مطرح و بزرگ فرانسوی با خوانندگی و اجرای بیشتر در جهان گردیده است.  با تحسین تماشاگران و منتقدان ، نمایشنامه های وی موفق به کسب چندین مولیر و جایزه بزرگ دو تئاتر آکادمی فرانسه شده است.

کتاب های او به 46 زبان زنده دنیا ترجمه شده است و بیش از 50 کشور به طور منظم نمایش های او را اجرا می کنند. طبق آمار اخیر ، وی اکنون بیشترین مطالعه را در زمینه نویسنده در مدارس و کالج ها دارد.

وی در سال 1960 در کشور فرانسه متولد شد و در دوره Ecole Normale Supérieure معتبر حضور یافت و در آنجا دکترای فلسفه و مدرک برتر تدریس فرانسه را دریافت کرد.

اریک امانوئل اشمیت برای نخستین بار در سال 1991 با فیلم Don Juan on Trial در تئاتر نام خود را به نام خود معرفی كرد ، پس از آن نمایشنامه The Visitor ، نمایشی است كه دیدار فروید و (احتمالاً) خدا را رقم می زند.

بیشتر بخوانید : معرفی لئوناردو داوینچی

این اثر خیلی زود به یک کلاسیک تبدیل شد و در حال حاضر قسمتی از رپرتوار نمایشی بین المللی است. موفقیت های بعدی به سرعت به دنبال داشت ، از جمله تغییرات Enigma با آلن دلون و فرانسیس هوستر و لیبرتین با برنارد ژیرودو ؛ فردریک یا بلوار جنایت با حضور ژان پل بلموندو ؛ بین جهانیان با روفوس ؛ شرکای جنایت با شارلوت رامپلینگ و برنارد ژیرودو. آقای ابراهیم و گل های قرآن در کنار برونو آبراهام-کرمر. انجیل های مطابق پیلاطس با ژاک وبر؛ اسکار و بانوی صورتی پوش با دانیل داریو ؛ تکتونیک احساسی با Clémentine Célarié و Tchéky Kario. کیکی ون بتهوون با دانیل لبرون ؛ دفتر خاطرات آن فرانک با فرانسیس هوستر (نخست وزیر جهانی با اجازه مهربانانه از بنیاد آن فرانک) ؛ با Roland Giraud تسهیلات un homme trop؛ گیتری ها با کلر کیم و مارتین لاموتند. خیانت انیشتین با فرانسیس هوستر ، ژان کلود دریفوس و دن هرتزبرگ ؛ Georges & Georges با بازی Alexandre Brasseur و Davy Sardou ، و Si در زمان شروع کار با Michel Sardou ، هر دو نمایشنامه به کارگردانی استیو سوئیسا هستند.

بیوگرافی خواننده سبک کانتری زک برایان
بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید : بهترین فیلمهای جان فورد

در تاریخ 28 مارس 2012 ، اریک-امانوئل اشمیت Théâtre Rive Gauche را در پاریس با برونو متزگر خریداری کرد و در همان زمان مدیر هنری تئاتر شد.

اریک امانوئل اشمیت کیست؟

امانوئل اشمیت

در سال 2015 ، او در تئاتر Rive Gauche به همراه ستاره باله ماری کلود پیاتراگالا در اجرای اکسیر عشق اقتباس شده از رمان نامه ای به همین نام در تئاتر ظاهر شد.

این مطلب ادامه دارد پس با مجله بامدادی ها همراه باشید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

پنج × 4 =