صفحه اصلی > سینما : فیلم ای. تی. موجود فرازمینی
ads

فیلم ای. تی. موجود فرازمینی

فیلم ای. تی. موجود فرازمینی

نقد فیلم ای. تی. موجود فرازمینی

فیلم ای. تی. موجود فرازمینی : یکشنبه روی کاناپه بزرگ سبز نشسته و ” فیلم ای. تی. موجود فرازمینی ” را به همراه مادر و بابا تماشا کردیم. این اولین باری بود که هرکدام از شما آن را می دیدید ، اگرچه کمی از آنچه انتظار داشتید می دانستید زیرا ما ” فیلم ای. تی. موجود فرازمینی ” را گرفتیم. با هم در تور جهانی سوار شوید.

با مقاله نقد فیلم ای. تی. موجود فرازمینی همراه ما باشید.

من از زمان اکران فیلم ای. تی. موجود فرازمینی در سال 1982 بارها و بارها را دیده بودم ، بنابراین یک چشم را به صفحه و دیگری را به شما دو نگاه داشتم. می خواستم ببینم پسری در چهارمین سالگرد تولدش و دختری که یک هفته پیش 7 ساله شده بود چگونه به فیلم ای. تی. موجود فرازمینی پاسخ می دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های تام هاردی

همانطور که در تجارت پدربزرگ راجر می گوییم خوب ، برای هر دوی شما “کار” بود.

ریون ، هیچ وقت چشم از صفحه بر نداشتی – حتی وقتی به نظر می رسید E.T. داشت می میرد و مجبور شدی کنار من رد کنی چون ترسیدی.

امیل ، تو مجبور شدی چند بار روی زانوی پدرت بنشینی ، اما هرگز تماشا را متوقف نکردی. بدون سفر به دستشویی یا به دنبال اسباب بازی های گمشده: با تمام توجه آن فیلم را تماشا می کردید.
صحنه های اولیه فرود یک سفینه فضایی را نشان می دهد و آنها حاکی از آن است که موجودی کوچک از قلم افتاده است. کشتی پس از آمدن مردان سوار بر وانت به سرعت در حال فرار از آن است. چراغ های جلو و چراغ قوه آنها در شب مه آلود پرتوهای قابل مشاهده ای ایجاد می کند و همان اثر را هنگام سواری در Universal به یاد می آورید. و کلیدهای آویزان از کمربندشان روی موسیقی متن قرار می گیرند. این چگونه یک فرازمینی گمشده آن را تجربه می کند.

سپس عکسهایی از یک خانه حومه ای وجود دارد ، مانند خانه ای که در آن زندگی می کنید ، با یک بزرگراه بزرگ و یک حیاط پشتی بزرگ. پسر کوچکی به نام الیوت (هنری توماس) وقتی فکر می کند چیزی را می بیند یا می شنود در حیاط است. ما قبلاً می دانیم که این E.T.
دوربین در حال حرکت الیوت را تماشا می کند. و ریون ، آن وقت است که از من پرسیدی ، “آیا این چشم انداز E.T است؟” و من گفتم ، بله ، ما همه چیز را از نظر E.T می دیدیم. و من فکر کردم که شما یک سوال خیلی خوب پرسیده اید ، زیرا اکثر بچه های همسن شما متوجه دیدگاه دوربین نمی شوند – اینکه ما همه چیز را از پایین تا زمین می بینیم ، همانطور که یک موجود کوچک کوتاه می بیند آن ، و تجربه آنچه او (یا) پس از سرگردانی از جنگل در یک سیاره عجیب و غریب می بیند.

نقد فیلم میزبان
بیشتر بخوانید

در حالی که مشغول تماشا بودیم ، متوجه شدم که شما چقدر حق داشتید این سوال را بپرسید. کل فیلم ای. تی. موجود فرازمینی براساس آنچه سازندگان فیلم ای. تی. موجود فرازمینی “نقطه نظر” می نامند ساخته شده است. تقریباً هر ضربه مهم به صورت E.T دیده می شود. آنرا می دید ، یا همانطور که الیوت می دید. و همه چیز آنطور که آنها می فهمند درک می شود. هیچ لحظه حیاتی وجود ندارد که دوربین به عقب برگردد و به نظر برسد که بزرگ شده است. ما معمولاً از طریق چشم کودک – یا یک فرد خارجی ، به چیزها نگاه می کنیم.

بیشتر بخوانید : بهترین فیلمهای دیکاپریو

وقتی الیوت و E.T. برای اولین بار همدیگر را ببینید ، هر دو با ترس و تعجب به عقب می پرند و زرد می کنند. ما هر یک از نظر دیگری را می بینیم. وقتی دوربین عقب می ایستد تا یک صحنه کامل را نشان دهد ، از نشان دادن آن از طریق چشم بزرگسالان جلوگیری می کند. برای مثال لحظه ای وجود دارد که مادر الیوت (دی والاس استون) مشغول انجام کارهای خانه است و هرگز نمی فهمد که E.T. دور از دید او دور اتاق می چرخد. دوربین از او دور می شود. ما نمی بینیم که او به این طرف و آن طرف نگاه می کند ، زیرا این در مورد این نیست که او به کدام سمت نگاه می کند.

بعداً ، یک عکس عالی دریافت می کنیم که نشان می دهد آنچه او می بیند: او در کمد الیوت به دنبال همه اسباب بازی های پر شده او است که به صف شده اند و متوجه نمی شود که یکی از “اسباب بازی ها” در واقع E.T. همه ما با آن شلیک خندیدیم ، اما این یک استثنا بود. در واقع ما از طریق چشمان کوچک ، نه چشمان بزرگ نگاه می کردیم (به عنوان مثال ، در صحنه ای که آنها E.T. را با یک ورق بالای سرش کلاهبرداری می کنند ، و ما می توانیم مانند او از سوراخهای ورق ببینیم.)

بعداً ، در صحنه هایی که واقعاً شما را نگران کرده است ، ریون ، مردان کامیون برمی گردند. آنها می دانند E.T. در خانه الیوت است و آنها دانشمندانی هستند که می خواهند این موجود بیگانه را بررسی کنند. اما لحظه ای نیست که آنها از صحبت های بزرگسال استفاده کرده و توضیح دهند که چه می کنند. ما فقط قطعات کوچکی از گفتگوی آنها را می شنویم ، زیرا الیوت ممکن است آن را بشنود.
در آن زمان ما الیوت و E.T را می شناسیم. از نظر ذهنی با هم مرتبط هستند ، بنابراین الیوت می تواند احساس کند که E.T. در حال مرگ است. الیوت با فریاد بزرگسالان را ترک می کند. به تنهایی ، اما بزرگترها او را جدی نمی گیرند. یک بچه می داند چه حسی دارد. و سپس ، هنگامی که الیوت برادر بزرگ خود را به رانندگی با ماشین فرار سوق می دهد ، و برادر می گوید: “من قبلاً هرگز جلو نرفتم!” خودشان این کار را بکنند

نقد فیلم تپه‌ها چشم دارند 2006
بیشتر بخوانید

ما صحنه پرواز دوچرخه را دوست داشتیم. ما شک داشتیم که در راه است ، زیرا E.T. الیوت را زودتر با دوچرخه سواری شخصی سوار کرده بود ، بنابراین می دانستیم که او می تواند این کار را انجام دهد. من فکر می کردم که صحنه تعقیب و گریز قبل از پرواز دوچرخه ها کمی طولانی است ، گویی استیون اسپیلبرگ (که فیلم را ساخته است) سعی در ایجاد تعلیق بیش از حد غیر ضروری دارد.

بیشتر بخوانید : بهترین فیلمهای نیکول کیدمن

اما وقتی آن دوچرخه ها بلند شدند ، چه لحظه ای عالی! یادم می آید وقتی فیلم را در کن دیدم. حتی مخاطبان آنجا ، افرادی که هزاران فیلم دیده اند ، و در آن لحظه یک فریاد سپس صحنه در انتها است. E.T. به خانه تلفن کرده و سفینه آمده است تا او را بگیرد. او با الیوت در جنگل است.

گانگپانک موجود در کشتی پایین می آید و در آستانه در می توان موجود دیگری مانند E.T را مشاهده کرد. ایستاده با چراغ پشت امیل ، تو گفتی ، “این مامان E.T است!” “و سپس یک ثانیه مکث کردید ، و گفتید ،” حالا من از کجا این را فهمیدم؟ “

همه ما خندیدیم ، زیرا شما این کار را مانند اغلب موارد خنده دار نشان دادید – شما یک کمدین طبیعی هستید. اما با یادآوری آن ، از خودم پرسیدم – امیل از کجا این را می داند؟ این می تواند پدر ، خواهر یا خلبان کشتی E.T باشد. اما من با شما موافقم که احتمالاً مامان او بوده است ، زیرا وقتی صدای تلفن E.T را صدا می کرد درست مثل یک مادر صدا می کرد.
و بعد فکر کردم ، این واقعیت که شما می دانستید این نشانه ای از خوب ساختن فیلم خود استیون اسپیلبرگ بود. در 4 سالگی ، شما کمی جوان هستید که “دیدگاه” را درک می کنید ، اما به اندازه کافی بزرگسال هستید که می توانید به یک واکنش نشان دهید. برای کل فیلم ، شما تقریباً همه چیز را از نگاه ET یا الیوت می دیدید.

لحظه ها ، شما در حال شناسایی شدن با ET بودید و چه کسی بیشتر دلش برای او تنگ شده است؟ می خواست چه کسی را ببیند که برای او در درب سفینه ایستاده است؟ مادرش. البته شاید استیون اسپیلبرگ آن را به همان شکل ندیده باشد ، و فکر کرده است E.T. فقط یک کودک به نظر می رسید و واقعاً 500 ساله بود. این مهم نیست ، زیرا اسپیلبرگ آن را برای همه ما باز گذاشت.

نقد فیلم مرد منطقی A Man of Reason 2022
بیشتر بخوانید

این نشانه یک فیلمساز بزرگ است: او فقط آنچه را که باید توضیح دهد را توضیح می دهد و با داشتن یک فیلم عالی هرچه بیشتر طول بکشد ، باید کمتر توضیح داده شود. برخی از فیلمسازان دیگر که چندان خوب نبودند ممکن است زیرنویس هایی داشته باشند که می گوید: “ای تی؟ شما آنجا هستید؟ مامان است!” اما این گنگ بود.
و این باعث می شد که شما امیل ، لذت دانستن اینکه این مادر E.T است ، و همچنین لذت اینکه می توانید به بقیه ما بگویید ، لذت را از شما می گرفت.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های برد پیت

خوب ، این برای این نامه است. آخر هفته عالی داشتیم بچه ها. من افتخار می کردم که در اولین سوارکاری های خود با اسب چقدر شجاع بودید. و به چه منتقدان فیلم خوبی نیز افتخار می کنید.

پایان نقد فیلم ای. تی. موجود فرازمینی

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.