صفحه اصلی > سینما : فیلم مارپیچ
ads

فیلم مارپیچ

فیلم مارپیچ

فیلم مارپیچ

” فیلم مارپیچ : از کتاب اره” ناامیدکننده تر از دنباله متوسط ​​ترسناک متوسط ​​است زیرا شما می توانید به راحتی از پس فرصت موجود در صفحه نمایش رمزگشایی کنید. داستان از این قرار است که کریس راک ایده اصلی خود را داشت که با راه اندازی مجدد سریال “Saw” که در اصل در سال 2004 توسط تریلر جذاب جیمز وان که در یک صنعت تأثیرگذار بود راه اندازی شد ، و راک اساساً راه خود را برای وجود تولید صحبت کرد.

بیشتر بخوانید :فیلم تعطیلات موسیو اولو

با نقد فیلم مارپیچ همراه ما باشید.

پیش فرض ترکیب حساسیت کمیک راک ، که اغلب درخشان است ، با جهان تله های الهام گرفته و اخلاق متناقض روی کاغذ باورنکردنی به نظر می رسید. و سپس ساموئل ال جکسون به همراه یکی از کارگردانان حق رای دادن اصلی ، دارن لین بوسمن ، که قسمت های دو تا چهار را هدایت می کرد ، سوار شدند. اگرچه درک اینکه ” فیلم مارپیچ ” چه چیزی ممکن است دشوار باشد ، تشخیص اینکه کجا نتوانسته است به چنین پتانسیلی برسد ، حتی ساده تر است.

ایده های جالبی مطرح شده اما کشف نشده است و حتی این بار دام ها نیز بی روح هستند. قاتل اره منبت کاری اره مویی احتمالاً یکی دو کلمه را با این فیلمسازان دوست دارد ، افرادی که ممکن است برخی از صفحات حق رای دادن را چنگ زده باشند اما واقعاً هرگز کتاب را درک نکرده اند.
البته ، ” فیلم مارپیچ ” با یک دام باز می شود. پلیس یک مرد را می بیند که کیف دستی زن را ربوده و او را به داخل تونلی بدرقه می کند ، جایی که به سرعت کلروفرم می شود. او با یک منع اختلال در خواب بیدار می شود که آشکارا الهام گرفته از قاتل جیگساو است که اکنون درگذشته است ، مردی که دوست داشت ادعا کند که هرگز کسی را به قتل نرساند ، و همیشه به آنها راهی برای خروج از مخمصه می دهد.

در این حالت ، این مرد اساساً در یک مسیر مترو به زبان آویزان است. او از طریق چهره ای از لباس خوک (“اره برقی”؟) به او اطلاع داده است که قطار دو دقیقه دیگر آنجا خواهد بود و او را تبدیل به موش می کند. او به معنای واقعی کلمه می تواند خود را از دستگاه جدا کند ، زبان خود را قطع کند ، اما جان خود را نجات می دهد. این به خوبی ختم نمی شود ، مطمئناً یک راننده قطار مترو آسیب دیده است.

بیشتر بخوانید :فیلم کسانی که آرزو دارند من بمیرم

کارآگاه Zeke Banks (راک) و شریک جدیدش (Max Minghella) به این قضیه رسیدند و به سرعت فهمیدند که یک کپی Jigsaw در میان آنها وجود دارد. به نظر می رسد که بنکس به دلیل برخی مسائل مربوط به امور داخلی گذشته ، در بخش خود محبوبیت خاصی ندارد ، و قاتل این بار تصمیم می گیرد راه خود را از طریق برخی از افسران همکار فاسد Zeke ادامه دهد و آنها را به طرز شگفت انگیزی بدون روحیه ناک اوت کند.

نقد و اطلاعات فیلم حبس شده
بیشتر بخوانید

راه ها. کسی امیدوار است که راک و همکارانش حداقل برای تهیه مجدد حق رای دادن به دستگاه های هوشمندی دست پیدا کرده باشند ، اما مثلاً دستگاهی که انگشتان مرد را می شکافد ، احساس می کند چیزی که یک مستی پس از گرفتن آن در یک بار آمده است با حق امتیاز در HBO Max. مانند اکثر فیلم ها ، تله ها بیشتر شبیه الزامات قراردادی هستند ، به ندرت از نظر طراحی یا مضمون خلاقانه هستند.
” فیلم مارپیچ ” از برخی از مشکلات شدید زنگ نیز رنج می برد. در اوایل ، به نظر می رسد راک برای گفتگوی درام پلیس دهه 80 با چیزهایی که تقریباً شبیه به تقلید از فیلم های پلیس در حاشیه است ، و او چند تبادل نظر کمدی با شریک زندگی جدید خود دارد که اشاره به یک فیلم کاملا متفاوت دارد. از آنچه که این اتفاق می افتد وقتی که همه اینها برای سبک شدید بی پروای بوسمن کنار گذاشته می شوند.

بدترین چیز این است که بوسمن ایده ای برای ایجاد تنش ندارد. در اینجا عمل صعودی صفر است. این فیلمی است که با تبدیل شدن یک مرد به یک بالون آب خونین باز می شود و در کل در همان سطح باقی می ماند ، حتی اگر به آخرین حد قابل پیش بینی و کسل کننده ای برسد. گوش کنید ، هیچ کس به یک فیلم “اره” احتیاج ندارد تا کاملا منطقی باشد ، اما حداقل با بینندگان خود مانند احمق ها رفتار نکنید ، و این فیلم در این تست ناموفق است. در واقع ، شاید بهتر بود پیچش های اینجا حتی بیشتر از ریل باشد. همانطور که هست ، این ترکیبی از “متعجب” و “مه” است. فیلم اول با صحنه های آخر خود موج می زد. این یکی اصلاً نخواهد بود.

بیشتر بخوانید : سریال حرکت به بهشت

آنچه بسیار خشمگین است ، میزان کارایی این مسئله است. من ساموئل ال جکسون و کریس راک را کاملاً در فیلم پلیس پلیس پدر دهه 80 پدر و پسر تماشا می کردم. چه کسی نمی کند؟ و این تصور که اخلاق جهان “اره” اکنون به دنبال جاسوسی در پلیس فاسد است ، به موقع احساس می کند به گونه ای که این حق رای دادن به ندرت در s00 و 10 پوند بوده است. اما با این مضمون کاری انجام نمی شود.

فیلم جعبه سیاه
بیشتر بخوانید

هیچ اتفاق جالب و پر تنشی رخ نمی دهد. بوسمن هرگز راهی برای بالا بردن میزان خطر پیدا نمی کند – فلاش بک های مداوم با موهای هیستریک صورت کمکی نمی کند – و بنابراین فیلم با تکرار همان عادت های بدترین نوشته های سریال گیر می کند تا اینکه ” فیلم مارپیچ : از کتاب اره” کاملاً صاف می شود ناخوانا.

بیشتر بخوانید : داستان کوتاه سین جیم

پایان مقاله نقد فیلم مارپیچ

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

«پست قبلی

پست بعدی»