صفحه اصلی > شیوه زندگی : پماد هیدروکینون چیست و چه تاثیری در درمان لک صورت دارد
ads

پماد هیدروکینون چیست و چه تاثیری در درمان لک صورت دارد

هیدروکینون

بیاموزید که چگونه با خیال راحت از هیدروکینون برای درمان هایپرپیگمانتاسیون پوست و حتی رنگ پوست خود استفاده کنید.

هیدروکینون چیست؟

هیدروکینون یک عامل روشن کننده پوست است که پوست را سفید می کند. معمولاً برای درمان هایپرپیگمانتاسیون ، ملاسما ، لکه های پیری ، زخم های آکنه و دیگر رنگدانه های تیره روی پوست استفاده می شود.

هیدروکینون

هیدروکینون چگونه کار می کند؟
هیدروکینون با جلوگیری از تولید تیروزیناز ، آنزیمی که ملانین ایجاد می کند ، تعداد ملانوسیت های زیر پوست را کاهش می دهد. تعداد کمتر ملانوسیت به این معنی است که بدن ملانین کمتری تولید می کند و در نتیجه پوست را روشن می کند.

اشکال رایج هیدروکینون
می توانید هیدروکینون را به صورت ژل ، کرم یا لوسیون خریداری کنید. این فرمولاسیون روشن کننده پوست هیدروکینون را با سایر مواد مانند رتینول یا ترتینوئین مخلوط می کند. هیدروکینون بدون نسخه در داروخانه ها و فروشگاه های زیبایی با دو درصد قدرت موجود است. امولسیون قوی هیدروکینون یا محلول فقط هیدروکینون تنها با تجویز متخصص پوست در دسترس است.

6 نکته برای استفاده از هیدروکینون
می توانید از هیدروکینون برای درمان لکه های تیره و ایجاد رنگ یکدست پوست استفاده کنید ، اما برای افزودن ایمن این محصول به روتین مراقبت از پوست خود ، این نکات را رعایت کنید:

به عنوان درمان موضعی استفاده کنید. هیدروکینون را در یک لایه نازک به مناطق آسیب دیده صورت بمالید. آن را روی سایر نواحی صورت اعمال نکنید ؛ در غیر این صورت ، آن پوست را سفید می کند.

از محصولات پراکسید خودداری کنید. از استفاده از هیدروکینون با محصولات پراکسید مانند بنزوئیل پراکسید یا پراکسید هیدروژن که می تواند باعث تغییر رنگ شود ، خودداری کنید.

هیدروکینون

از آلفا هیدروکسی اسیدها خودداری کنید. ترکیب هیدروکینون و آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs) می تواند پوست شما را تحریک کند.

کرم ضد آفتاب بزنید. هنگام استفاده از هیدروکینون ، در طول روز از کرم ضد آفتاب با SPF قوی استفاده کنید زیرا قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث آسیب بیشتر پوست از جمله هیپرپیگمانتاسیون شود.

عوارض جانبی را در نظر بگیرید. هیدروکینون به طور کلی برای همه انواع پوست بی خطر است ، اما ممکن است عوارض جانبی داشته باشد ، به ویژه برای افرادی که دارای پوست حساس هستند. عوارض جانبی احتمالی شامل سوزش پوست ، قرمزی ، خشکی و درماتیت تماسی هنگام اولین استفاده از هیدروکینون است. در صورت تداوم این عوارض جانبی ، استفاده از هیدروکینون را قطع کنید. در صورت بارداری یا شیردهی از هیدروکینون خودداری کنید.

ریشه ی حسادت به همکاران در محیط کار و راه حل آن
بیشتر بخوانید

پس از پنج ماه برنامه را متوقف کنید. اگر پوست شما روشن شد ، استفاده منظم از هیدروکینون را متوقف کنید و فقط در صورت ظاهر شدن دوباره نقاط تیره از آن استفاده کنید. دو یا سه ماه منتظر بمانید تا از آن در مناطق مشابه استفاده کنید. استفاده طولانی مدت از هیدروکینون ممکن است منجر به اخترونوز بیرونی شود که می تواند باعث رنگدانه های سیاه و سفید و پاپول ها ، برجستگی های قرمز روی پوست شود.

هیدروکینون
نحوه استفاده از هیدروکینون

برای افزودن هیدروکینون به روال مراقبت از پوست خود این مراحل را دنبال کنید:

روی پوست خود آزمایش کنید قبل از شروع درمان ، هیدروکینون را در ناحیه کوچکی از پوست خود آزمایش کنید و 24 ساعت منتظر بمانید تا عوارض جانبی احتمالی را مشاهده کنید.

صورت خود را با پاک کننده بشویید. قبل از استفاده از هیدروکینون صورت خود را تمیز کنید.

دوبار در روز از هیدروکینون استفاده کنید. می توانید صبح و عصر از هیدروکینون استفاده کنید. اجازه دهید قبل از استفاده از محصولات دیگر مانند مرطوب کننده در پوست فرو رود و بعد از استفاده از هیدروکینون دستان خود را بشویید تا انگشتان شما سفید نشوند.

پوست خود را ارزیابی کنید. نواحی تحت درمان باید در چهار هفته روشن تر ظاهر شوند. آنها پس از سه ماه روشن نمی شوند ، استفاده از هیدروکینون را قطع کرده و از پزشک متخصص پوست خود مشاوره بگیرید. ممکن است به غلظت قوی تری از هیدروکینون یا درمان جایگزین مانند ویتامین C نیاز داشته باشید.

قبل از شروع رژیم مراقبت از پوست جدید

افراد حساسیت های متفاوتی را نسبت به مواد موجود در محصولات مختلف مراقبت از پوست تجربه می کنند. برای جلوگیری از عوارض جانبی ، قبل از استفاده از محصول جدید روی پوست خود ، با متخصص پوست مشورت کنید. این مقاله فقط برای اهداف آموزشی و اطلاع رسانی است و جایگزین توصیه های پزشکی حرفه ای نیست.

منبع با دوربین

بیشتر بخوانید:

فیلم رزم ناو پوتمکین | نقد انیمیشن مزار کرم های شب تاب | Grave of the Fireflies | بیت کوین چیست؟ آشنایی با BTC و سایر ارزهای رمزنگاری شده | مدل رنگ HSV (رنگ، ​​اشباع، ارزش) چیست؟ | نقد فیلم اورفه  | نقد فیلم شکوفه‌های پژمرده | فیلم شیرینی شانس | نقد فیلم Jolt : بازگشت شوک آور کیت بکینسیل به ژانر اکشن | انواع مبلمان اداری | فیلم پسران در گروه

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

20 + 10 =