نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Origins :
بازی Assassin’s Creed Origins غواصی تاریک ، چند وجهی و عمیق در یکی از جذاب ترین تنظیمات این مجموعه است: مصر باستان. به عنوان بایک از سیوا ، که همزمان دلسوز ، جسور و با انتقام است ، شما درگیر داستان پیچیده ای از فرعون ها و رهبران فاسد ، عشق بدست آمده و از دست رفته ،
و گرفتاری های طبقه پایین در زمانی هستید که آنها بودند. به طور معمول تا سرحد مرگ کار می کرد و هیچکس چشم خود را از دست نداد. این یک سفر پرتنش است که مفاهیم درست و غلط شما را به چالش می کشد و باعث می شود اخلاق کسانی را که در این راه می کشید در نظر بگیرید-و در یک تغییر چشمگیر برای سریال ، همه اینها بخشی از یک بازی نقش آفرینی کامل است.
من 30 ساعت برای به پایان رساندن کمپین اصلی صرف کردم ، که کمی بیش از نیمی از نقشه وسیع و زیبا را که معماری و محیط های متنوع مصر باستان را بازآفرینی می کند ، طی کرد. این منطقه مملو از ماسه های نرم است که توسط طوفان های ماسه ای پویا ،
دامنه کوه های خائنانه و صخره ای ، دخمه های سازه های برجسته باستانی ساخته شده به نام خدایان و کلبه های رو به زوال مردم عادی پر شده است. با نشاط ، من همه این موارد را از طریق ارگانیک برای کاوش کشف کردم ، نه از طریق ساختار سنتی سری در صعود به دیدگاه ها و افشای آنها برای شما. رازهای بیشتری برای کشف وجود دارد ، و حس لذت بخش کشف هنوز مرا ترک نکرده است.
این همچنین بزرگترین و متصل ترین نقشه ای است که در بازی Assassin’s Creed دیده ایم. حتی مناطق بیابانی به ظاهر خالی دارای ویژگی های خاص خود هستند ، مانند منظره خیره کننده از بالاترین نقطه ، با فاصله قابل توجه چشمگیری ، چه در حال بازی در Xbox One X و چه در پلی استیشن 4 باشید.
شهرهای متعددی نیز وجود دارد که هر کدام دارای فرهنگ منحصر به فرد خود را با خدایان مختلف ، سیاست ، روابط نژادی ، و تعصبات برای کشف. آنها از نظر معماری و محیط متمایز هستند ، و این باعث می شود تعهد زمانی قابل توجهی متفاوت و شگفت انگیز باشد.
بازی Assassin’s Creed Origins
حس لذت بخش کشف هنوز مرا ترک نکرده است
تراکم آن با توجه به اینکه می توانید به طور کامل بدون هیچ صفحه بارگیری ، به استثنای برخی از صحنه های کوتاه داستان ، و در صورت انتخاب سفر سریع ، بسیار چشمگیر است. اگر می خواهید سریع رفت و آمد کنید ، یک سیستم حمل و نقل هوشمند در جهان به شما امکان می دهد با سوار خود تماس بگیرید و دکمه ای را فشار دهید تا مسیر اصلی را دنبال کنید ، یا به سمت نشانگر سفارشی که روی نقشه قرار داده اید بروید-همه کاملاً خودکار هستند ، از مناظر اطراف خود استفاده می کنید
در حالی که داستان اصلی به طرز دلپذیری عرفانی است و به تنهایی پیچیده است ، Origins همچنین دارای قوی ترین طراحی ماموریت واقعی است که در کل مجموعه 10 بازی-و شاید در هر RPG جهان باز-با آن مواجه شده ام. از جمع آوری سرنخ ها برای حل اسرار ، مسابقه با ارابه و مبارزه با گلادیاتورها ، تعقیب سرنخ ها و ترور دشمنان سطح بالا که در قلعه ها پنهان شده بودند ، تا مبارزه کشتی به کشتی به سبک پرچم سیاه ،
من از نحوه عملکرد هر یک از آنها به طرز دلپذیری شگفت زده شدم. مانند یک داستان کوتاه کوتاه و با گام خوب به نظر می رسید. نکته برجسته دیگر مجموعه معابد پنهان است که بدون هیچ چیز خراب شدن-در میان چیزهای دیگر به داستان علمی تخیلی Assassin’s Creed گره خورده است. آنها از هر مقبره دیگری که در مصر باستان پیدا می کنید متمایز هستند و حتی شامل برخی از بازگشت به معماهای مبتنی بر زمان و مورد علاقه طرفداران هستند که در Assassin’s Creed 2. در گذشته معرفی شده اند. یک چیز.
در حالی که جستجویی وجود دارد که صرفاً شامل یافتن یک مکان مخفی یا غارت ساختمان می شود ، Origins تا حد زیادی مینی نقشه شلوغ و پر از صندوقچه های بی فایده را از بین برده است. در عوض ، اکثریت قریب به اتفاق تلاشها برای تکمیل و داشتن شخصیت های چند وجهی جالب با انگیزه های باورپذیر نیاز به مراحل متعدد دارند. حتی زمانی که من واقعاً تلاش خود را برای XP آغاز کردم ،
بسیاری از آنها به وضوح به یاد ماندنی شدند. من مردی را به یاد می آورم که مصری های فقیر را مسموم می کرد تا او ، به عنوان یک یونانی ، هنگام مرگ آنها بتواند زمین آنها را تصاحب کند ، و دختر کوچکی را که مصنوعات سیوان جعلی را برای مادرش می فروخت ، به یاد می آورم و بارها به من اطمینان داد که آنها واقعی هستند. به تنها شکایت من استفاده بیش از حد NPC از “اعضای خانواده ام مرده است!” و خشم دائمی بایک از بی احترامی کسی به خدایان به عنوان نیروی محرک یک تلاش است.
بی نقص ترین پارکور و کوهنوردی تاکنون
البته ، به عنوان بازی Assassin’s Creed ، تعداد زیادی پارکور و کوهنوردی در Origins وجود دارد ، و این بدون شک بی نقص ترین نسخه Ubisoft از آن مکانیک خوب تمرین شده است. چیزهایی که می توان از آنها صعود کرد به صورت ارگانیک در ساختمان ها ترکیب شده و عمل صعود تمیز و تقریباً مانند دویدن منفعل به نظر می رسد.
درست است که این کار برخی از چالش هایی را که در بازی های قبلی وجود داشت برطرف می کند ، در حالی که باید بهترین مسیر را برای ساختن یک ساختمان مشخص کنید ، اما با این کار ناامیدی قابل توجهی وجود دارد. من هیچ لحظه ای نداشتم که بایک نتواند از چیزی که فکر می کردم باید بتواند صعود کند ، صاف شد و این صاف بودن اتزیو ، آلتایر و بقیه قاتلان قبلی را شرمنده کرد.
عناصر پیشرفت RPG مبتنی بر XP بسیار قوی هستند که Origins را در سطح جدیدی اعتیادآور می کند. Assassin’s Creed به شما اجازه می دهد مدتی قفل را باز کرده و توانایی های خود را ارتقا دهید ، اما بازی Assassin’s Creed Origins این کار را به گونه ای انجام می دهد که چندین گزینه خلاقانه را که می توانند به سبک بازی شما توجه کنند ، فعال می کند ، نه چیزهایی که شما به طور خودسرانه انتخاب می کنید. اگر می خواهید مخفیانه به مأموریت ها نزدیک شوید ، توانایی هایی وجود دارد که پاداش های مربوط به کشتارهای مخفیانه را به شما می دهد ،
توانایی هایی که به شما اجازه می دهد تیرها را پس از شلیک دقیق تر به سر خود در هوا کنترل کنید و مواردی که به شما امکان می دهد مسیر دشمن را بصورت تصویری پیش بینی کنید. راه خواهد رفت اگر ظرافت مورد نظر شما نیست ، گزینه هایی وجود دارد که شما را به عنوان یک جانور در مبارزه با غوغا در می آورد ، برخی دیگر که میزان پول شما را از غارت افزایش می دهد ،
بازی Assassin’s Creed Origins
و برخی دیگر عمدتاً زیبا به نظر می رسند (مانند فعال کردن slow-mo اگر شما در میانه هستید -هوا را با کمان بیرون بیاورید) در مراحل اولیه ، برخی از گزینه های آشکار وجود دارد ، اما من فکر می کنم اکثر افراد در پایان داستان اصلی با مجموعه ای از توانایی های بسیار متفاوت مواجه می شوند.
خوشبختانه ، بازی Assassin’s Creed Origins ماموریت های مخفی کاری خودکار قبلی و پیشنهادات سنگین خود را در مورد نحوه برخورد با اهداف خاص حذف می کند. در عوض ، در نهایت به شما آزادی مطلق و تقریباً در سطح هیتمن می دهد تا به هدفی که دوست دارید نزدیک شوید و انتخاب توانایی های شما می تواند راه حل های جدیدی را باز کند. به عنوان مثال ، به محض اینکه توانایی دوستی با حیوانات را پیدا کردم ،
نحوه برخورد من با مکانهای ماموریتی که در آن منطقه بودند تغییر کرد. من با همراهی پرنده بایک ، سنو ، منطقه را مورد بررسی قرار می دادم ، سپس به طور مخفیانه نگهبانان را در جلوی اردوگاه با کمان شکارچی بیرون می آوردم ، به شیر شیر در قفس وارد می شدم ، با او دوست می شدم و رهایش می کردم. این به طور کلی بیش از حد برای حواس پرتی کافی است تا بتوانید از نگهبانان باقی مانده عبور کرده و گروگان را که برای آزادی از قفس دیگری فرستاده شده بودم رها کنم ، و سپس به طور کامل دیده نشوم.
کارهای سنگ زنی زیادی باید انجام شود
در حالی که باز کردن قفل توانایی های جدید و ماموریت های داستانی به طور کلی با سرعت روان اتفاق می افتد ، در Origins کارهای زیادی باید انجام شود. این برای من زمانی اتفاق افتاد که سطح توصیه شده برای یک ماموریت اصلی جدید به عنوان چندین سطح بالاتر از جایی که من برای اولین بار باز کردم ظاهر شد – تفاوتی که می تواند دشمنان را کاملاً غیرقابل کنترل کند. این معمولاً اهمیت چندانی ندارد ،
زیرا Origins با فعالیت های جانبی که می تواند به شما در ایجاد تفاوت کمک کند ، سرشار است ، اما در دو مورد جداگانه ، من هیچ جستجوی جانبی در سطح خودم پیدا نکردم. این بدان معناست که من مجبور بودم برای پاداش های کوچک به جستجوهای سطح پایین بپردازم ، که این روند را ناراحت کننده می کرد. اگر می خواهید فوراً به رویداد داستان بعدی برسید – همانطور که من در یک نقطه در انتهای داستان انجام دادم – این پیشرفت مختل می تواند کمی ناامید کننده باشد.
با این اوصاف ، یکی از کارهای مورد علاقه من (و یکی از گزینه های زیاد برای سنگ زنی) این است که سعی کنم در قلعه ای نفوذ کرده و آن را آزاد کنم که دشمنان آن چند سطح بالاتر از من هستند ، فقط برای این که خودم را به چالش بکشم تا ببینم تا چه زمانی می توانم زنده ماندن در برابر مخالفانی که در صورت کشف من می توانند در چند ضربه من را بکشند.
برای من ، بزرگترین جذابیت معرفی سیستم سطح Origins در آن چالش اختیاری و خودخواسته است. بازی های قبلی Assassin’s Creed هنگامی که به توانایی های خود اطمینان پیدا کردید چیزی برای مبارزه ندارند ، اما اگر به دنبال آن باشید در Origin در هر مرحله چالش وجود دارد.
بازی Assassin’s Creed Origins
Combat به طور قابل توجهی برای Origins بازسازی شده است
اگرچه در برخی موارد ، به دنبال شما می آید. جهان همچنین مملو از مدیران کوچک به نام Phylakes است که دائماً به دنبال شما هستند و-هنگامی که برای اولین بار معرفی شدند-سطح بسیار بالاتری از شما هستند. اگر بی خیال باشید و یکی از آنها در زمان بدی ظاهر شود ، تقریباً حکم اعدام دارد ، و بالاخره جسارت برای برخورد عمدی با یکی از آنها یکی از قسمت های مورد علاقه من در پایان بازی بود.
(بی شباهت به برداشتن Guardians در The Legend of Zelda: Breath of the Wild نیست.) این نام حتی باعث رضایت بیشتر می شود – شما پسری را که شما را کشته است به خاطر می آورید و این به معنی دو برابر بیشتر است خیلی وقتی که بالاخره می توانید این لطف را پس دهید. این کار به اندازه سیستم Nemesis of Middle-earth: Shadow of War پیچیده نیست ، اما شما از همان طعم کینه بازی لذت می برید.
این نبردها فوراً متفاوت از هر چیزی است که ما در بازی Assassin’s Creed تا به امروز انجام داده ایم ، زیرا مبارزه به طور قابل توجهی برای Origins بازسازی شده است. یکی از بزرگترین تفاوت ها معرفی هیت باکس ها است ، بدین معنا که وقتی دکمه حمله را فشار می دهید ، این پتانسیل را دارید که به چندین دشمن ضربه بزنید ، یا به هیچ یک از آنها ضربه نزنید و بسته به محل حمله سلاح خود ، خودتان را در برابر حمله بسیار آسیب پذیر می کنید.
(این متفاوت از سیستم قبلی است که بر روی نبردهای یک به یک متمرکز شده بود.) و از آنجا که دشمنان شما به طور قابل توجهی بیشتر از آنچه قبلاً دیده ایم در هر ضربه آسیب می رسانند ، فوریت بیشتری در دانستن زمان بلوک ، زمان فرار وجود دارد. و چه موقع مجالس بگیرید ؛ البته این بستگی کامل به این دارد که با چه نوع دشمنی می جنگید ، انیمیشن های رزمی خاص آنها چیست و چند نفر از آنها به طور همزمان به شما حمله می کنند. این یک تنش بسیار متفکرانه تر از بازی های قبلی ایجاد می کند.
تنوع بسیار خوبی نیز وجود دارد که شما را در برابر سپرهایی که نیاز به حملات سنگین برای عقب انداختن دارند ، قرار می دهد ، تیراندازانی که اگر آنها را نادیده بگیرید به سرعت شما را سوار می کنند (مخصوصاً اینکه هوش مصنوعی به اندازه کافی هوشمند است که مکان بعدی شما را پیش بینی کرده و تیرها را پرتاب می کند. بر این اساس) ،
قاتلان سرکش که تقریباً به اندازه شما سریع و غیرقابل نفوذ هستند و حتی حیوانات وحشی که ممکن است در زمان نامناسب ظاهر شوند (صفحه ای از دفترچه بازی Far Cry را بردارید). هر دشمن چالش خاص خود را ارائه می دهد و ترکیب آنها در حال حاضر باعث می شود برخوردهای رزمی کمی شبیه یک پازل باشد.
شما همچنین می توانید در یک زمان روی یک هدف خاص قفل شوید ، و در حالی که من از آن به طور مداوم برای برخوردهای یک به یک استفاده می کردم ، تعویض بین دشمنان در گرمای نبرد به ندرت مثر بود. این کار به سادگی جابجایی چوب مناسب است ،
اما بیشتر اوقات ، هدف قفل شده من ، هرچقدر هم که تلاش کردم ، اصلا حرکت نمی کرد. خوشبختانه ، در لحظات مخفی کاری که دشمنان به طور نامنظم حرکت نمی کردند ، کاملاً کار کرد و ترور دشمن از ایمنی یک بوته یا انبار کاه به همان اندازه رضایت بخش است. تنها مشکل من ناتوانی در گرفتن تیغه های مخفی دوگانه است ، اما توانایی ارتقاء میزان صدمه ای که تیغه پنهان شما از طریق شکار و صنایع دستی Far Cry انجام می دهد ، کمی جبران کرد.
مبارزه یک فرایند تصمیم گیری مداوم است و برای آن غنی تر است
سپس سلاح هایی وجود دارد که از نظر نوع ، نادر بودن و تأثیر متفاوت است. برخی به شما سلامتی می دهند یا آسیب خونریزی ایجاد می کنند ، و به شما اجازه می دهند کاملا سبک مورد علاقه خود را در سبک بازی تهیه کنید ، در حالی که به طور مرتب از غنای جدیدی برای تغذیه استفاده می کنید تا شما را مجبور به امتحان چیز دیگری کنید. هنگامی که آنها را بر می داشتم و کاربردهای آنها را می آموختم ، همیشه سه نوع کمان متفاوت را در دست خود داشتم و بسته به برخورد مرتباً بین آنها تعویض می کردم ،
مانند استفاده از کمان سبک برای شکار حیوانات از زمان قفل شدن ، تعظیم شکارچی برای یک شات کشتن دشمنان در جایی که من وقت داشتم منتظر بمانم و هدف بگیرم ، و شکارچی برای رویارویی با دشمنان بزرگتر که درست جلوی من بودند تعظیم می کرد. همین تنوع و انتخاب به مبارزات رئیس و دشمنان سرسختی کمک می کرد که ممکن است سریعتر با یک تار سنگین اما کند آهسته از بین بروند ، جایی که در بین گروهی از دشمنان می خواستم با شمشیر سریع بمانم. این یک فرایند تصمیم گیری مداوم است و مبارزه برای آن بسیار غنی تر است.
در بازی Assassin’s Creed Origins نیز سلاح های Legendary و Rare وجود دارد و در حالی که یافتن یک اسلحه Legendary یک هیجان است ، اما مانند بازی Destiny 2 دراماتیک نیست ، زیرا اسلحه های افسانه ای به راحتی در ماموریت های اصلی داستان به دست می آیند و اکثر آنها مزایای هیجان انگیز من در نهایت با یک انتخاب بسیار واضح برای هر نوع به پایان رسیدم: انتخابی که بیشترین آسیب را وارد کرد ، شاید گاهی اوقات در نظر بگیرم که با چیزی که آسیب دیدگی یا سلامتی در ضربه داشت عوض کنم ،
اما هیچ تغییر چشمگیری وجود ندارد که ممکن است نحوه بازی شما را تغییر دهد. یا شما را وادار به معامله سلاح کم آسیب به دلیل مزایای دیگر آن می کند. استثنائات کمیابی وجود دارد ، اما من با چیز مهمی برخورد نکردم. یکی از منحصر به فردترین سلاح هایی که من پیدا کردم ، سلاحی بود که دارای گله های قوی تری بود ، اما “نفرین شده” بود ، بدین معنا که اگر آن را مجهز کرده باشید ، دو میله سلامتی خود را از دست داده اید. من بسیار مجذوب شدم ، اما در نهایت ارزش استفاده از آن را نداشت.
تصمیم گیری در مورد لباس و رویه حتی راحت تر است زیرا کاملاً زیبا هستند و انتخاب های محدودی وجود دارد … مگر اینکه آنها را به عنوان بخشی از سیستم انتقال ریز Origins خریداری کنید ، جایی که حتی می توانید یک اسب شاخدار با قیمت 4.99 دلار خریداری کنید. با این حال ، به دلیل روش سخاوتمندانه سیستم غارت ، بسیاری از افراد به سلاح های دقیق مشابهی دست پیدا می کنند و تقریباً نیازی به هزینه زیاد یا حتی بازدید از یک آهنگر معمولی نیست ، زیرا هر چیزی که بخرید یا تهیه کنید زائد یا منسوخ در کوتاه ترین زمان
بازی Assassin’s Creed Origins
معاملات خرد کمی ناخوشایند به نظر می رسد
در مورد مبادلات خرد: من بازی Assassin’s Creed Origins را با 200 سکه Helix شروع کردم – ارزی که باید با پول واقعی خریداری کنید. موارد زیبایی وجود دارد که پشت سکه های Helix قفل شده اند و در دنیای بازی وجود ندارند ، به این معنی که تنها در صورت پرداخت پول در دنیای واقعی می توانید آنها را تهیه کنید. همین امر در مورد نقشه هایی که می توانند مکان هایی برای کلکسیون ها در اختیار شما قرار دهند ، وجود داشت که در دنیای بازی های قبلی بازی های Assassin’s Creed وجود داشت. این ، همراه با کمبود لباس و گزینه های نصب ،
کمی ناخوشایند به نظر می رسد. من 200 سکه خود را صرف ساخت وسایلی کردم که در دسته “صرفه جویی در زمان” ذکر شده بودند (که در آن می توانید پول درون بازی را نیز خریداری کنید) ، و دسته ای از مواد را برای ارتقاء آسیب های مختلف ، آسیب های ناشی از غوغا ، تیغه پنهان هزینه کردم. آسیب و سلامت کلی یافتن این منابع به آسانی در Origins ‘Egypt از طریق شکار یا سایر فعالیتهای جانبی است که فکر نمی کنم وجود این معاملات خرد بر بازیکنانی که علاقه ای به خرید آنها ندارند تأثیر بگذارد.
من همچنین برخی مشکلات جزئی را در مورد ظاهر شدن محیط ها ، دستی پر از اشکالات (بیشتر بایک یا کوه او روی چیزی گیر کرده) ، نرخ فریم حتی در ایکس باکس وان ایکس کاهش می یابد ، و دو خرابی در طول بازی من. اما لازم به ذکر است که Ubisoft می گوید برخی از اصلاحات در وصله روز اول ارائه می شود و ما به جای سخت افزارهای خرده فروشی ، بر روی کیت های توسعه Xbox One X بازی می کردیم ،
بنابراین باید از مزایای این تردید استفاده کرد. به نظر می رسید که Origins دارای اشکالات بیشتری نسبت به بازی معمولی Assassin’s Creed است ، از جمله برخی از موارد خنده دار مانند بافت نوک سینه شخصیت بدون پیراهن که به طور قابل توجهی بیشتر از آنچه که باید در بدن او ظاهر می شود. اما هیچ یک از این موارد به اندازه ای روی من تأثیر نگذاشت که مانع پیشرفت من شود یا باعث شود که من دیگر بازی را متوقف کنم.
حکم
بازی Assassin’s Creed Origins با داشتن مجموعه ای غنی از فرهنگ ها ، شخصیت های اصلی و تنوع مأموریت بیشتر از هر بازی دیگری در این سری ، عمیقاً به درک واقعاً خیره کننده مصر باستان می پردازد. این مبارزه چالش برانگیز و متفکرانه است ، و در حالی که سیستم لوت با بازی هایی مانند Destiny 2 مطابقت ندارد ،
به اندازه کافی انواع سلاح های مختلف و تنوع دشمنان کافی وجود دارد تا بتوانید با توجه به شرایط ، بین سلاح ها جابجا شوید. عناصر RPG چالش های خود را تشویق می کنند ، و حتی با وجود تعداد انگشت شماری از اشکالات ، من به شدت می خواستم بازی را ادامه دهم.
بازی Assassin’s Creed Origins
پایان مقاله نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Origins
مجله با دوربین
بیشتر بخوانید:
فیلم مهتاب | نقد و بررسی بازی No Man’s Sky | بهترین مینی سریال های نتفلیکس | هارمونی در موسیقی چیست | نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man | راهنمای موسیقی هوی متال : غرق شدن در موسیقی هوی متال | طراحی داخلی سبک روستایی | پرسونا در بازاریابی و کسب و کار | بهترین فیلم های مارلون براندو | فیلم خاطرات قتل |