صفحه اصلی > دکوراسیون : تاریخ مختصر بلندترین آسمان خراش تایوان
ads

تاریخ مختصر بلندترین آسمان خراش تایوان

آسمان خراش

تاریخ مختصر بلندترین آسمان خراش تایوان : 

تایپه 101 ، واقع در تایوان ، یکی از بلندترین ساختمانهای بلند مرتبه در جهان است. بازدیدکنندگان می توانند ساختمانی را که شامل یک مرکز خرید بزرگ ، رستوران های درجه یک و عرشه مشاهده در فضای باز است ، کاوش کنند.

تاریخ مختصر تایپه 101

برج تایپه 101 (که قبلاً مرکز مالی تایپه یا مرکز مالی جهانی تایپه نامیده می شد) یک ساختمان اداری در تایپه ، تایوان است. این آسمان خراش در املاک برتر در جاده Xinyi واقع شده است ، یک گذرگاه اصلی در منطقه Xinyi در شهر تایپه. C.Y. Lee & Partners این آسمان خراش را طراحی کردند که 101 طبقه دارد و 1666 است (این ارتفاع شامل گلدسته بالای طبقه بالای آن است).

این برج افتتاحیه رسمی خود را در شب سال نو در دو هزار و چهار با نمایش آتش بازی جشن گرفت. این ساختمان به دلیل طراحی سازه ای یکی از برجسته ترین ساختمانهای بلند جهان است.

آسمان خراش

اگرچه در حال حاضر بلندترین ساختمان جهان نیست ، تایپه 101 در افتتاحیه آن در 2004 این عنوان را داشت. قبل از آن ، برجهای پتروناس مالزی در کوالالامپور بلندترین ساختمان جهان محسوب می شد. تایپه 101 همچنین رکورد دیگری را به عنوان ساختمان با بالاترین طبقه مسکونی ثبت کرد. برج ویلیس شیکاگو (که قبلاً به عنوان برج سیرز شناخته می شد) قبلاً این عنوان را داشت.

تایپه 101 بلندترین ساختمان در تایپه باقی مانده است ، اما در سراسر جهان برج ساعت ابرج البیت در مکه از آن پیشی گرفته است. یک مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک ؛ برج جهانی لوته در سئول ؛ ساختمان برج خلیفه در دبی ، امارات متحده عربی ؛ و دیگران.

آسمان خراش

6 ویژگی های قابل توجه تایپه 101

ارتفاع تایپه 101 تنها چیزی نیست که آسمان خراش را به یک نقطه عطف قابل توجه تبدیل می کند. در اینجا شش ویژگی مهم برج وجود دارد:

سیستم سازه ای پیشرفته: سیستم سازه دارای خرپاهای برجسته (دیوارهای بتنی مسلح) با چندین ستون فوق العاده برای پشتیبانی بیشتر است. ستونها با بتن پر شده اند. ستون های بزرگ پشتیبانی مهندسی سازه اضافی را در برابر بادهای شدید ارائه می دهند.

راهنمای معماری خانه های مکعبی روتردام
بیشتر بخوانید

آسانسورهای سریع السیر: تایپه 101 دارای شصت و یک آسانسور در داخل برج است. دو عدد از این آسانسورها دارای سرعت بالا هستند و قادرند با سرعت بیش از سی و هفت مایل در ساعت حرکت کنند. هنگامی که برج باز شد ، آنها سریع ترین آسانسورهای جهان بودند ، قبل از اینکه با آسانسورهای برج شانگهای ، در شانگهای چین ، و مرکز مالی Guangzhou Chow Tai Fook در گوانگژو چین ، از آنها عبور کنند و قادر بودند بیش از چهل و پنج مایل در ساعت حرکت کنند. به

طبقه چهل و چهارم: عدد چهار در فرهنگ چین بدشانس تلقی می شود. بنابراین ، طبقه چهل و چهارم وجود ندارد. در عوض ، طبقه “چهل و دو A” و طبقه چهل و سه را پیدا خواهید کرد.

در برابر بادهای شدید مقاومت می کند: تایپه در منطقه زلزله و طوفان گرمسیری قرار دارد و ساختمان تایپه 101 نزدیک خط گسل است. معمار و مهندسان سازه ساختمان را برای مقاومت در برابر بادهای شدید طوفان و زلزله طراحی کردند. این ساختمان به گونه ای ساخته شده است که انعطاف پذیر بوده و در برابر بادهای شدید تاب می خورد.

آسمان خراش

برای انجام این کار ، دارای یک پاندول فولادی غول پیکر (دمپر باد) به عنوان یک سیستم کنترل باد است. میراگر باد از طبقه هشتاد و هفت تا طبقه نود و دو معلق است و به عنوان یک ضد تعادل در برابر بادهای شدید عمل می کند. توپ پاندول بزرگترین توپ دمپر جرمی تنظیم شده جهان (TMD) با وزن 660 تن متریک است.

ساختمان و عملکرد پایدار: تایپه 101 یکی از بلندترین ساختمانهای سبز جهان است. آسمان خراش گواهینامه LEED Platinum (در سال 2011) را دریافت کرد. چندین ویژگی طراحی صرفه جویی در انرژی شامل فناوری تهویه مطبوع پایدار است. این دستگاه دارای وسایل کم جریان و تأسیسات بازیافت آب در داخل ساختمان است که به پایداری آن می افزاید.

طراحی نمادین: ساختمان بلند برای نشان دادن ساقه بامبو که به آسمان می رسد طراحی شده است ، اگرچه برخی می گویند که شبیه بتکده است.

آسمان خراش

داخل تایپه 101 چیست؟

این آسمان خراش محل ده ها دفتر تجاری و همچنین بورس تایوان است. عموم مردم می توانند از چندین منطقه از برج تایپه 101 دیدن کنند ، از جمله:

معرفی سبک دکوراسیون ساحلی | طراحی داخلی به سبک ساحلی
بیشتر بخوانید

رصدخانه داخلی: رصدخانه تایپه 101 در طبقه هشتاد و نهم واقع شده است و نمای 360 درجه ای از تایپه را ارائه می دهد.

عرشه مشاهده در فضای باز: می توانید پله ها را از رصدخانه طبقه هشتاد و نهم به عرشه دید در فضای باز در طبقه نود و یک برسانید ، که در صورت اجازه آب و هوا باز است. در اینجا می توانید از تایپه دیدن کنید ، از جمله منطقه پیاده روی که اطراف شیانگشان را احاطه کرده است ، یا کوه فیل ، یک مکان دیدنی طبیعی.

رستوران ها: می توانید در چند رستوران غذاهای چینی بخورید. علاوه بر فودکورت بزرگ واقع در یکی از طبقه های زیرزمین ، چندین رستوران تایوانی نیز وجود دارد.

مرکز خرید: برای خرید در مرکز خرید تایپه 101 ، به طبقه پنجم بروید که بیش از 828،000 فوت مربع مساحت دارد.

آسمان خراش

پایان مقاله تاریخ مختصر بلندترین آسمان خراش تایوان

مجله با دوربین

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم زولا | آموزش مقاله نویسی | فرایند کلی نگارش و چاپ مقاله | فیلم هاراکیری | نحوه افتتاح رستوران | معرفی سبک موسیقی راک اند رول | طراحی داخلی سبک روستایی | نقد فیلم The Nest | فیلم لانه | فیلم ناصر الدین شاه آکتور سینما | نقد فیلم تابستان ۸۵ | نحوه استفاده از رینگ لایت برای عکاسی پرتره |

دیدگاهتان را بنویسید

14 + نوزده =