صفحه اصلی > اخبار فناوری : مقایسه کامل PS5 در مقابل Xbox Series X کدام یک بهتر هستند؟
ads

مقایسه کامل PS5 در مقابل Xbox Series X کدام یک بهتر هستند؟

مقایسه کامل PS5 در مقابل Xbox Series X

مقایسه کامل PS5 در مقابل Xbox Series X کدام یک بهتر هستند؟ : 

PS5 و Xbox Series X به مصاف یکدیگر می روند

PS5 و Xbox Series X همچنان در حال ضربه زدن به این موضوع هستند که کدام کنسول می تواند بهترین بازی ها و ویژگی ها را ارائه دهد. با این حال ، با وجود فروش بیش از هشت ماه ، یافتن هر دو سیستم هنوز بسیار دشوار است. اگر موفق شده اید یکی را فریب دهید ، خود را خوش شانس بدانید زیرا تقاضا هنوز از عرضه پیشی می گیرد.

اما اگر نتوانید بین کنسول های نسل بعدی جدید تصمیم بگیرید؟ و در تقابل بین PS5 و Xbox Series X ، کدام یک برتر است؟ یا بهتر از آن ، آیا برنده ای در این مسابقه وجود دارد؟ چرا هر دو را دریافت نمی کنید؟

با توجه به عوارض ناشی از محدودیت های Covid-19 و کمبود مداوم نیمه هادی جهانی ، عرضه همچنان محدود است. با این حال ، ما انتظار داریم با پیشرفت 2021 شاهد عرضه بیشتر باشیم ، اما اگر هنوز نمی توانید بفهمید PS5 یا Xbox Series X بخرید ، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

سونی و مایکروسافت از بازیهای انحصاری مانند Demon Souls و Returnal در PS5 گرفته تا ویژگیهای جذاب جدید کیفیت زندگی مانند Quick Resume و FPS Boost در Xbox Series X ، تمام تلاش خود را می کنند تا بتوانند قلب و ذهن گیمرهای این نسل را به دست آورند. به نظر می رسد هر هفته یک اطلاعیه جدید منتشر می شود که یک کنسول را از دیگری جلوتر می آورد ، خواه یک بازی جدید ، معامله انحصاری ، ویژگی یا به روز رسانی کیفیت زندگی باشد.

اما آنچه شما باید بدانید این است: دو کنسول نسل بعدی بسیار قدرتمند هستند ، قادر به بازی 4K با حداکثر سرعت 120 فریم بر ثانیه هستند ، با پشتیبانی از ردیابی اشعه و همچنین زمان بارگذاری بسیار سریع. هر دو PS5 و Xbox Series X در نوع خود واقعاً نوآور هستند ، اما کدام یک برای شما مناسب است؟

ما در بررسی های خود احکام رسمی خود را در مورد کنسول های درخشان نسل بعدی سونی و مایکروسافت (از جمله Xbox Series S ارزان تر) ارائه کردیم و هر دو سیستم ما را تحت تأثیر قرار داد. در حالی که با هیچ یک از کنسول ها اشتباه نمی کنید و در دنیای ایده آل می توانید هر دو را به سادگی خریداری کنید ، برخی تفاوت های کلیدی بین دو دستگاه جدید وجود دارد که در صورت وزن دهی کدام یک را باید در نظر بگیرید.

مقایسه کامل PS5 در مقابل Xbox Series X

مقایسه کامل PS5 در مقابل Xbox Series X

هنوز در جستجوی PS5 یا Xbox Series X هستید؟

مراقب آخرین به روزرسانی ها و بسته های PS5 و محل خرید PS5 (و خرید PS5 UK) باشید تا از دست ندهید. ما همچنین موارد جدیدی را که باید Xbox Series X را خریداری کنیم و کجا به روزرسانی سهام Xbox Series S را خریداری کنیم ، پیگیری می کنیم.

دانستن نقاط قوت و ضعف هر سیستم نسل بعدی با نگاه کردن به آنها دشوار است ، و از این گذشته می توانید از مشخصات فنی آن چیزهای زیادی بدست آورید. بنابراین ، موارد زیادی برای بحث وجود دارد و مهم این است که قبل از اینکه قیمت پیشنهادی 499 دلار / 449.99 پوند / 749 دلار استرالیا را افزایش دهید ، دقیقاً بدانید چه چیزی به دست می آورید.

در نهایت ، نسل بعدی همه چیز درباره قدرت ، سرعت و سطوح باورنکردنی بینایی است که قبلاً امکان پذیر نبود. و وقتی صحبت از مشخصات داخلی PS5 و Xbox Series X می شود ، این دو کنسول فاصله چندانی با هم ندارند ، اگرچه به نظر می رسد که مایکروسافت از نظر قدرت محاسباتی محوری بر کاغذ برتری دارد.

ما دیده ایم که هر دو شرکت سعی می کنند کنسول های خود را از دیگر شرکت ها متمایز کنند ، به ویژه از نظر طراحی. PS5 یک ماشین قدرتمند است و بزرگترین کنسولی که سونی تا به حال ساخته است. از سوی دیگر ، ایکس باکس سری ایکس به دلیل شکل مکعبی بیشتر شبیه به یک رایانه بازی است. صرف نظر از اینکه در مورد طراحی هر کنسول چه احساسی دارید ، هر دوی آنها می توانند در هنگام کار سرد و بی صدا بمانند.

سونی همچنین بر افزایش احساس غوطه ور شدن در بازی ها با کنترلر جدید DualSense خود و همچنین ارائه تجربیات منحصر به فرد تمرکز کرده است ، در حالی که مایکروسافت برای جلب مردم در اکوسیستم از پیشنهاد ارزشمند Xbox Game Pass استفاده می کند.

هر دو سیستم خوشبختانه با گذشته سازگار هستند ، اگرچه PS5 فقط از عناوین PS4 پشتیبانی می کند. در همین حال ، Xbox Series X قادر است بازی هایی را از هر نسل ایکس باکس مانند Xbox 360 و Xbox اصلی انجام دهد. اگر از بازی های قدیمی 360 خود استفاده کرده اید ، خوب است بدانید که می توانید آنها را در سیستم جدید مایکروسافت بازی کنید.

آیا می خواهید درباره شباهت ها و تفاوت های کلیدی دو کنسول بیشتر بدانید؟ در اینجا همه آنچه باید در مورد PS5 در مقابل Xbox Series X بدانید آورده شده است.

آنها چه هستند؟ ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 کنسول های نسل بعدی بازی های مایکروسافت و سونی هستند که تجربه های بلندپروازانه و گرافیکی چشمگیری را نسبت به گذشته ارائه می دهند.

هوش مصنوعی و کاربرد های آن
بیشتر بخوانید

تاریخ انتشار Xbox Series X و PS5: PS5 در 12 نوامبر 2020 در مناطق منتخب و 19 نوامبر برای سایر نقاط جهان منتشر شد. Xbox Series X در 10 نوامبر 2020 منتشر شد

چه چیزی می توانم روی آن بازی کنم؟ ما تا به حال بازی های بزرگی مانند Marvel’s Spider-Man Miles Morales و Halo Infinite (که به تاخیر افتاده است) را دیده ایم و قرار است بازی های بیشتری در سال های آینده به بازار بیایند.

هر دو کنسول از نظر عقب سازگار هستند ، اما این بدان معناست که از همان ابتدا بازی های زیادی وجود دارد

آیا PS5 قدرتمندتر از Xbox Series X است؟ قابلیت های پردازشی آنها بسیار شبیه به هم است ، اما مایکروسافت در مورد قدرت پردازشی محض مزیت کمی دارد

قیمت PS5 و Xbox Series X چقدر خواهد بود؟ قیمت PS5 499 دلار / 449 پوند / 795 دلار استرالیا است که همان قیمت Xbox Series X است.

PS5 VS XBOX SERIES X: قیمت و تاریخ انتشار

PS5 استاندارد سونی (با درایو دیسک) 499.99 دلار / 449.99 پوند / 749.95 دلار استرالیا هزینه دارد ، در حالی که نسخه دیجیتال پلی استیشن 5 (بدون درایو دیسک) 399.99 دلار / 359.99 پوند / 599.95 دلار استرالیا قیمت دارد. یافتن سهام PS5 بسیار دشوار است و سونی هشدار داده است که کمبود سهام ممکن است پس از عرضه به دلیل تقاضا همچنان ادامه یابد.

هر دو نسخه PS5 در 12 نوامبر در ایالات متحده ، ژاپن ، کانادا ، مکزیک ، استرالیا ، نیوزلند و کره جنوبی راه اندازی شد و بقیه جهان (از جمله انگلستان و ایرلند) آن را در 19 نوامبر دریافت کردند.

Xbox Series X و Xbox Series S مقرون به صرفه ، به ترتیب در 10 نوامبر 2020 با قیمت 499 دلار / 449 پوند / 749 دلار استرالیا و 299 دلار / 249 پوند / 499 دلار استرالیا عرضه شد. دستیابی به سهام Xbox Series X نیز در حال حاضر بسیار دشوار است. همانند سونی ، مایکروسافت نیز گفته است که سیستم پرچمدار آن به سختی پیدا می شود و اخیراً اعتراف کرده است که Xbox Series X تا ماه ژوئن به فروش می رسد.

XBOX SERIES X VS PS5: مشخصات

در مورد مشخصات ، سونی و مایکروسافت رویکرد مشابهی را اتخاذ کرده اند ، اگرچه چند تفاوت اساسی وجود دارد که باید به آنها اشاره کرد.

پلی استیشن 5 مجهز به نسخه سفارشی چیپست نسل سوم AMD Ryzen است که در هشت هسته با معماری جدید Zen 2 شرکت و گرافیک Navi بسته بندی شده است. CPU با فرکانس 3.5 گیگاهرتز کار می کند. پردازنده گرافیکی 36 واحد محاسباتی با فرکانس 2.23 گیگاهرتز و 10.28TFLOP ارائه می دهد.

این قطعات با 16 گیگابایت GDDR6 با پهنای باند 448 گیگابایت بر ثانیه جفت می شوند. این بدان معناست که PS5 قادر به پشتیبانی از ویژگی هایی مانند ردیابی اشعه است-یک روش نورپردازی با کارایی بالا که قبلاً به GPU های گران قیمت PC اختصاص داده شده بود ، و ما اکنون می دانیم که “در سخت افزار GPU” برای PS5 “ساخته خواهد شد.

PS5 همچنین از وضوح صفحه نمایش تا 8K پشتیبانی می کند – به مراتب بالاتر از استاندارد 1080p HD تلویزیون های اکثر مردم ، چه برسد به محبوبیت 4K که به طور فزاینده ای محبوب است. همچنین با نرخ تازه سازی 120 هرتز کار می کند و در صورت داشتن صفحه نمایش سازگار با HDMI 2.1 امکان حرکت فوق العاده روان در بازی ها را فراهم می کند.

اینها ویژگی های فوق العاده زیادی برای عملکرد هستند ، بنابراین ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که یک بازی به طور منظم به این استانداردها برسد (البته نیازی به تلویزیون گران قیمت که از آنها پشتیبانی می کند) نیست ، اما PS5 حداقل 4K/60fps را بیشتر به چشم می آورد.

PS5 همچنین هنگام استفاده از هدست هنگام پخش ، از صدای فراگیر و سه بعدی پشتیبانی می کند. سونی این صدا را از طریق Tempest Engine جدید خود ، که می تواند صدها منبع صدا را مدیریت کند ، برای محیط صوتی واقع بینانه تری ارائه می دهد. اگر تا به حال از فرمت صوتی فضایی استفاده کرده اید ، تجربه ای قابل مقایسه با Dolby Atmos است.

شاید جالب ترین عنصر ساخت سونی تعهد آن به استفاده از حافظه SSD باشد. درایو حالت جامد در پلی استیشن 5 یک سخت افزار سفارشی است که 825 گیگابایت فضای ذخیره سازی با 5.5 گیگابایت بر ثانیه ظرفیت خام (و داده های فشرده تا 9 گیگابایت بر ثانیه) ارائه می دهد. این باعث بارگیری فوق العاده سریع هنگام راه اندازی بازی می شود و به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا بر بسیاری از تنگناهای جریان و داده های گذشته غلبه کنند.

با این وجود ، کنترلر DualSense ، هیجان انگیزترین عنصر PS5 است. این دستگاه از بازخورد لمسی استفاده می کند و جایگزین فناوری غوغای DualShock 4 می شود که می تواند انواع ارتعاشات ظریف را در دست شبیه سازی کند. بازخورد هپتیک به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا احساسات بازیکنان را مانند احساس بارندگی یا دویدن در ساحل شنی به خوبی تنظیم کنند. این فوق العاده خوب کار می کند ، و بازخورد و غوطه وری را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

کنترلر PS5 DualSense همچنین دارای ماشه های تطبیقی است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا مقاومت محرک ها را برای شبیه سازی دقیقتر اقدامات برنامه ریزی کنند. شما می توانید تنش عقب کشیدن سیم کمان یا ضربه تپانچه را برای مثال احساس کنید. باز هم ، این یک احساس فوق العاده است.

بررسی دوربین DJI Action 2
بیشتر بخوانید

کنترلر همچنان جک هدفون دارد اما اکنون میکروفون داخلی دارد. اگر هدست در دست ندارید ، می توانید فقط با استفاده از کنترلر چت کنید یا یک پیام صوتی برای یک دوست ارسال کنید.

با وجود همه این ویژگی های جدید ، شاید تعجب آور نباشد که سونی تأیید کرده است که کنترلر قدیمی DualShock 4 با بازی های جدید انحصاری PS5 کار نخواهد کرد. DualShock 4 همچنان با بازی های PS4 که به لطف سازگاری با گذشته روی کنسول بازی می کنید کار می کند ، اما انتظار نداشته باشید هنگام بازی نسخه PS5 بازی Horizon Forbidden West از آن استفاده کنید.

از سوی دیگر ، مایکروسافت اطمینان داده است که Xbox Series X با همه کنترلرهای Xbox در تمام بازی های خود کار می کند.

در همین حال ، Xbox Series X روی کاغذ فوق العاده چشمگیر است.

مقایسه کامل PS5 در مقابل Xbox Series X

مقایسه کامل PS5 در مقابل Xbox Series X

همچنین از داخلی داخلی سفارشی AMD با استفاده از معماری Zen 2 و RDNA 2 PS5 استفاده می کند و 2 برابر قدرتمندتر از Xbox One X است-از نظر فنی سخت افزارهای بازی قابل توجه ترین نسل گذشته.

پردازنده گرافیکی Xbox Series X دارای 12 ترافلاپس عملکرد محاسباتی است و 3328 سایه زن به 52 واحد محاسبه کننده اختصاص داده شده است. با فرکانس 1،825 گیگاهرتز قفل شده کار می کند و برخلاف اکثر پردازنده های گرافیکی ، بین سرعت ها نوسان ندارد. در عوض ، بدون در نظر گرفتن دمای واحد یا بازی ای که در حال انجام آن هستید ، سرعت ساعت یکسانی را ارائه می دهد.

این پردازنده یک پردازنده سفارشی AMD Zen 2 با هشت هسته و 16 رشته است. جالب اینجاست که توسعه دهندگان می توانند چند رشته ای همزمان (SMT) را برای رسیدن به حداکثر سرعت 3.8 گیگاهرتز غیرفعال کنند ، یا در صورت فعال بودن سرعت پایه 3.6 گیگاهرتز را انتخاب کنند.

اگر دارای تلویزیون سازگار با HDMI 2.1 هستید ، Xbox Series X از وضوح 8K و نرخ تازه سازی 120Hz در 4K پشتیبانی می کند. Xbox Series X همچنین با ارائه قابلیت ردیابی اشعه DirectX با PS5 مطابقت دارد و مجهز به یک SSD NVMe داخلی 1 ترابایتی فوق سریع (که با کارت NVMe مناسب قابل افزایش است) است و می تواند به عنوان RAM مجازی برای افزایش بار استفاده شود.

تا 40 برابرRAM معمولی از نوع GDDR6 خواهد بود و Xbox Series X شامل 16 گیگابایت است – ارتقاء مطلوبی نسبت به GDDR5 12 گیگابایتی Xbox One X. این مشخصات نشان می دهد که Xbox Series X نسبت به PS5 از نظر عملکرد خام اندکی پیش می رود ، اما تا کنون شکاف در عملکرد دنیای واقعی قابل تشخیص نیست.

مایکروسافت قصد دارد تاخیر را در Xbox Series X به گذشته تبدیل کند ، با ویژگی های آینده نگر مانند حالت خودکار با تأخیر کم (ALLM) ، بهبود ارتباطات در کنترلر Xbox و پشتیبانی از نرخ تجدید متغیر (VRR) با استفاده از تلویزیون با پشتیبانی از HDMI 2.1 اگر در حال بازی روی مانیتور هستید ، می توانید وضوح تصویر را روی 1440p تنظیم کنید.

ایکس باکس بعدی با لوازم جانبی سخت افزاری پشتیبانی کننده ایکس باکس وان سازگار است ، بنابراین لازم نیست برای خرید پد جدید یا هدست جدید عجله کنید. کنترلر Xbox Series X ، در حالی که در یک نگاه آشنا است ، شامل ویژگی های جدیدی مانند دکمه اشتراک گذاری اختصاصی و ضربه گیرها و ماشه های بافت دار است. این دستگاه به اندازه کنترلر DualSense نوآورانه نیست – دقیقاً مانند کنترلر Xbox One عمل می کند – اما به لطف ابعاد دقیق و ارگونومی بهبود یافته ، بیش از هر زمان دیگری در دسترس است.

بازی های کنسول ایکس باکس وان مانند Gears 5 ارتقا یافته اند تا از قدرت Xbox Series X نهایت استفاده را ببرند. و اگر شما برای خرید بازی های دیجیتالی به دنبال خرید بازی های دیجیتالی هستید ، دیسک درایو فیزیکی دارد. درست مانند PS5 ، می تواند دیسک های Blu-ray 4K UHD را پخش کند.

Xbox Series X همچنین دارای ویژگی های جدید بسیار خوبی مانند Smart Delivery است که در آینده بازی شما را به “بهترین نسخه ممکن” ارتقا می دهد. بنابراین می توانید یک بازی مانند Cyberpunk 2077 را برای Xbox One خریداری کنید ، بدون توجه به اینکه می توانید نسخه بدون نسخه را در Xbox Series X بدون هزینه اضافی بازی کنید.

ایکس باکس جدید مایکروسافت نیز دارای ویژگی به نام Quick Resume است. این به شما امکان می دهد چندین بازی را به طور همزمان تعلیق کنید ، بنابراین می توانید بازی دیگری را شروع کنید و سپس در عرض چند ثانیه از جایی که در عنوان قبلی کنار گذاشته اید ادامه دهید. فوق العاده مفید است

شایان ذکر است که Xbox Series X تنها کنسول نسل بعدی مایکروسافت نیست. Xbox Series S فقط دیجیتالی مقرون به صرفه است ، هرچند قدرت کمتری دارد و 299 دلار / 249 پوند / 499 دلار استرالیا هزینه دارد. سونی نسخه تمام دیجیتالی PS5 را ارائه می دهد ، اما این یک پیشنهاد کاملاً متفاوت برای Xbox ارزان تر مایکروسافت است ، که می تواند بازار را به شدت متزلزل کند.

XBOX SERIES X VS PS5: بازی های

در چند ماه گذشته ، ما تصویر واضح تری از تجربیاتی که می توانید در Xbox Series X و PS5 مشاهده کنید ، به دست آورده ایم.

در ابتدا ، مایکروسافت تأیید کرد که Halo Infinite ، معروف به Halo 6 ، دیگر عنوان جدیدی برای Xbox Series X نیست. حق رای Halo فروشنده بزرگی برای مایکروسافت است ، بنابراین تاخیر آن برای مدت طولانی مد نظر بوده است. قرار بود که روز اول در Xbox Game Pass نیز حضور داشته باشد ، که نشان می دهد مایکروسافت همچنان از خدمات اشتراک بازی خود پشتیبانی می کند. اولین نگاه ما به فیلم های درون بازی مطمئناً هیجان انگیز بود ، حتی اگر به سرعت متوجه شدیم که این فیلم بر روی رایانه به جای Xbox Series X ضبط شده است.

کارخانه تولید مفتول فولاد توفیقی؛ بزرگترین تولید کننده سیم گالوانیزه و سیاه
بیشتر بخوانید

در زمان عرضه ، Xbox Series X نمونه هایی مانند Dirt 5 ، Yakuza: Like a Dragon و Assassin’s Creed Valhalla با موضوع وایکینگ را ارائه می دهد. در ادامه خط ، انتظار داشته باشید عناوینی مانند Vampire: Masquerade – Bloodlines 2 و The Medium به کنسول وارد شوند – به علاوه خیلی بیشتر. در اینجا لیست فعلی بازی های تایید شده Xbox Series X وجود دارد.

اعلان راه اندازی مجدد Fable در نمایشگاه مایکروسافت در ماه ژوئیه ، همراه با نسخه جدید Forza ، و RPG فانتزی قرون وسطایی از Obsidian به نام Avowed ، بسیار هیجان انگیزتر بود. سونی به طور سنتی در بازی های انحصاری پیروز شده است ، اما مایکروسافت مطمئناً برای کنسول نسل بعدی خود پیشرفت می کند.

مایکروسافت اخیراً اعلام کرد که قصد دارد ZeniMax Media ، شرکت مادر Bethesda را خریداری کند. این بدان معناست که بازی هایی مانند The Elder Scrolls 6 و Starfield می توانند به انحصاری Xbox تبدیل شوند و بسیاری از بازی های استودیوهای ZeniMax در آینده نزدیک با بازی Doom Eternal به Xbox Game Pass عرضه می شوند.

شاید به اندازه بازی های جدید این واقعیت مهم باشد که Xbox Series X با تمام پلتفرم های موجود Xbox سازگار است. اگر بازی هایی برای ایکس باکس اصلی ، ایکس باکس 360 و ایکس باکس وان دارید ، به احتمال زیاد آنها روی Xbox Series X – به ویژه کتابخانه Xbox One شما کار می کنند.

نه تنها این ، مایکروسافت واقعاً مشتاق است تا چندی بعد از راه اندازی Xbox Series X از بازی های بین نسل پشتیبانی کند. این بدان معناست که Xbox Series X در چند سال آینده هیچ انحصاری نخواهد داشت. شما را به ارتقاء می رساند ، که یکی از بزرگترین انتقادها در بررسی ما بود ، اما این رویکردی مناسب برای مصرف کنندگان و در دسترس است و سری X هنوز هم با بالاترین کیفیت تجربه دستگاه های خانواده Xbox را ارائه می دهد.

البته ، بازی هایی که توسط استودیوهای اول شخص مایکروسافت توسعه نیافته اند می توانند موضوع متفاوتی باشند-این استودیوها باید تصمیم بگیرند که آیا می خواهند بازی خود را برای ایکس باکس وان و سری X و در نهایت حتی اولین حزب مایکروسافت توسعه دهند یا خیر. استودیوها پس از چند سال به سری X منتقل می شوند.

در مورد بازی های PS5 ، از جمله بازی های راه اندازی می توان به Astroom’s Playroom که از قبل روی هر کنسول نصب شده است ، اشاره کرد و همچنین موارد انحصاری جذابی مانند Marvel’s Spider-Man: Miles Morales و Demon Souls.

در ادامه خط ، انتظار بازی جدید Ratchet & Clank ، Horizon: Forbidden West و Gran Turismo 7. Final Fantasy 16 در حال حاضر به عنوان یک بازی انحصاری PS5 ، با یک بازی جدید God of War ، که انتظار داریم باشد ، وجود دارد. به نام God of War 2: Ragnarok ، نیز تأیید شد.

مقایسه کامل PS5 در مقابل Xbox Series X

مقایسه کامل PS5 در مقابل Xbox Series X

اگر نمی خواهید در روز اول تعدادی بازی جدید را از بین ببرید ، PS5 سازگار با عقب است. این کنسول تقریباً از کل کتابخانه بازی PS4 پشتیبانی می کند ، اما این ویژگی به نسل PS3 و PS2 تعمیم نمی دهد. علاوه بر این ، دارندگان PS5 می توانند از پاداش مشترک PS Plus جدیدی به نام PlayStation Plus Collection برخوردار شوند. این اجازه می دهد تا صاحبان PS5 به 20 مورد از بهترین بازی های PS4 برای بارگیری در کنسول جدید خود از روز اول دسترسی پیدا کنند ، از جمله عناوینی مانند God of War ، Uncharted 4 و Bloodborne.

سونی تا حدی متفاوت از فراسنجه مایکروسافت ، تأکید کرده است که هنوز به نسل ها اعتقاد دارد و بر اهمیت انحصاری های نسل بعدی خود در بیشترین استفاده از قابلیت های PS5 تأکید می کند. هرچند که در یک چرخش نسبتاً شدید ، برخی بازی های انحصاری PS5 مانند Spider-Man Miles Morales و Horizon Forbidden West نیز برای PS4 در دسترس خواهند بود.

البته ، موضوع جریان بازی نیز وجود دارد. با ورود گوگل به بازی در حال پخش با پلتفرم پخش بازی Google Stadia همراه با Luna آمازون ، مایکروسافت و سونی در واقع برای مشارکت و همکاری در زمینه فناوری های پخش بازی برای نسل آینده وارد مشارکت شده اند. این که دقیقاً چگونه پیش خواهد رفت باید دید.

اما سرویس جریان مایکروسافت Project xCloud در حال حاضر در دسترس است و با اشتراک Xbox Game Pass Ultimate به صورت رایگان ارائه می شود. این به دارندگان Xbox اجازه می دهد بازی های Xbox Game Pass را در دستگاه های تلفن همراه Android پشتیبانی شده خود انجام دهند. EA Play همچنین برای Xbox Game Pass Ultimate در دسترس است ، که این معامله را حتی شیرین تر از قبل می کند.

افزودن Project xCloud که در حال حاضر ارزش پول را ارائه می دهد ، Game Pass و Xbox را به گزینه ای جذاب تر برای کسانی که دوست دارند از انعطاف پذیری پلتفرم برخوردار باشند تبدیل می کند. به نظر می رسد عرضه PlayStation Now سونی را پشت سر می گذارد ، حتی اگر مجموعه PlayStation Plus در حال حاضر اعلام شده باشد.

بررسی گوشی Xiaomi Mi 10T Pro
بیشتر بخوانید

ما می دانیم که بسیاری از بازی هایی که در فاصله بین پایان این نسل تا روزهای بعدی نسل بعدی منتشر می شوند ، عناوینی بین نسل خواهند بود. این بدان معناست که بازی Cyberpunk 2077 و Assassin’s Creed Valhalla بر روی کنسول های کنونی و نسل بعدی عرضه می شوند.

شما می توانید آخرین معاملات ارزان قیمت بازی PS5 را در اینجا پیدا کنید.

بازی های PS5: آنچه انتظار داریم در کنسول ببینیم
بازی های Xbox Series X: همه بازی ها شایعه شده و برای Xbox بعدی تایید شده است

سری XBOX X VS PS5: مقایسه قیمت

قیمت Xbox Series X و قیمت PS5 یکسان است.

کنسول Xbox Series X مبتنی بر دیسک مایکروسافت با قیمت 499 دلار / 449 پوند / 749 دلار استرالیا به فروش می رسد ، در حالی که PS5 استاندارد نیز 499 دلار / 449 پوند / 749 دلار استرالیا است. انتخاب بین بسته های پیش خرید Xbox Series X یا بسته های پیش خرید PS5 را انتخاب سختی می کند.

یکی از دلایلی که PS4 محبوبیت بیشتر کنسول را در نسل گذشته نشان داد این واقعیت بود که با قیمت جذاب تر 399.99 دلار / 349.99 پوند عرضه شد. این یک سرقت نسبی در مقایسه با ایکس باکس وان 499 دلار / 429 پوند بود که در زمان راه اندازی باید هزینه ردیاب حرکتی بد بخت (و نسبتاً کوتاه مدت) Kinect را در نظر بگیرد.

Kinect در ابتدا به عنوان یکی از تمایزهای کلیدی بین کنسول ها مورد استقبال قرار گرفت ، اما در بین توسعه دهندگان و گیمرها مورد استقبال قرار نگرفت و باعث شد مایکروسافت به تدریج آن را کنار بگذارد تا قیمت بسته کلی را با تجدید نظرهای بعدی کنسول کاهش دهد.

هیچ کدام با کنسول های جدید خود این اشتباه را نکرده اند که نسخه های درجه یک را با هم مطابقت داده است. پس از آن فقط نسخه های دیجیتالی وجود دارد که تفاوت های واقعی قابل مشاهده است.

Xbox Series S فقط دیجیتال 299 دلار / 249 پوند / 499 دلار استرالیا قیمت دارد در حالی که نسخه دیجیتال پلی استیشن 5 (بدون درایو دیسک) 399.99 دلار / 359.99 پوند / 599.95 دلار استرالیا به فروش می رسد.

اما این مقایسه ای شبیه به هم نیست. کنسول دیجیتالی مایکروسافت ضعیف تر از بقیه است – تمرکز آن بر وضوح 1440p به جای 4K است و 60/120 فریم بر ثانیه را هدف قرار می دهد. با PS5 Digital Edition ، اما دقیقاً همان مشخصات نسخه استاندارد است – فقط به جز سینی دیسک فیزیکی.

Xbox Series S از نظر ارزش کامل برنده خواهد شد – اما با برخی احتیاطات همراه است. هم آن و هم PS5 دیجیتال توانایی پخش دیسک های Blu-ray 4K را نیز از دست می دهند. در واقع ، بیش از هر زمان دیگری به نظر می رسد که انتخاب این بار به وفاداری شما به یک مارک کنسول یا دیگری – و خدمات آنها ، به علاوه تعهد هر شرکت برای احترام به کتابخانه بازی هایی که قبلاً با آنها ساخته اید ، بستگی دارد.

حکم

PS5 و Xbox Series X هر دو دستگاه فوق العاده ای هستند ، اما در حال حاضر ، کنترلر فوق العاده ، رابط کاربری سرگرم کننده و تازه PlayStation 5 و خط راه اندازی قوی تر آن تحت تأثیر قرار گرفته ایم. شباهت های این دو کنسول بسیار چشمگیر است ، اما هر دو در نوع خود نسبتاً منحصر به فرد هستند.

از نظر طراحی ، این دو کنسول نمی توانند تفاوت بیشتری با هم داشته باشند. هر دو در عملکرد ساکت هستند و بسیار قدرتمند هستند ، اما PS5 از نظر اندازه عظیم است. ایکس باکس سری ایکس کوچکتر است ، اما شکل جعبه ای آن مورد توجه همه قرار نخواهد گرفت ، به ویژه هنگامی که کنسول به صورت افقی قرار می گیرد.

تعهد مشترک سونی و مایکروسافت به فناوری SSD به این معنی است که بازی ها سریعتر از همیشه بارگیری می شوند و زمان بوت اغلب ثانیه به جای دقیقه طول می کشد. هر دو کنسول همچنین پشتیبانی فوق العاده ای از قابلیت سازگاری با گذشته را ارائه می دهند ، اگرچه تعهد مایکروسافت به ویژه در زمینه لوازم جانبی بیشتر است.

البته هنوز در بین طرفداران قبیله گرایی وجود دارد و بنابراین ، مثل همیشه ، محتواهای بازی شخص ثالث شاید مهمتر از همیشه باشد. سونی دوباره در این زمینه شروع به کار کرده است ، در حالی که عدم وجود Halo Infinite مطمئناً به جذابیت اولیه Xbox Series X لطمه زده است.

مقایسه کامل PS5 در مقابل Xbox Series X

مقایسه کامل PS5 در مقابل Xbox Series X

هر کنسولی را که بخواهید خریداری کنید ، به یاد داشته باشید که این نسل تازه شروع شده است – در سالهای آینده هیجان بیشتری وجود دارد و رقابت به احتمال زیاد در سراسر جهان شدید خواهد بود.

مقایسه کامل PS5 در مقابل Xbox Series X کدام یک بهتر هستند؟

مجله نگاه 

بیشتر بخوانید:

موسیقی جاز چیست؟ | معرفی سبک موسیقی جاز یا جز (Jazz) | بهترین فیلمهای جنیفر انیستون | ایوان آیوازوفسکی کیست بیوگرافی آیوازوفسکی و هنرمند | معرفی و نقد سریال برکینگ بد | سریال خیلی نزدیک | کتاب خوشه های خشم | پابلو پیکاسو | میکا والتاری | بیوگرافی لنگستون هیوز | نقد فیلم شب زنده داری |

«پست قبلی

پست بعدی»

دیدگاهتان را بنویسید

دو × دو =