صفحه اصلی > نقد فیلم : نقد فیلم Deliver Us | فیلم از شر شیطان نجاتمان بده
ads

نقد فیلم Deliver Us | فیلم از شر شیطان نجاتمان بده

فیلم Deliver Us

خاکستری، رنگ یخبندان زمستانی، نورپردازی با سوئیچ کم نور، و فیلمبرداری بد خلق. فیلم Deliver Us یک فیلم ترسناک و هیجان‌انگیز به سبک «The Omen» به سبک ضد مسیح نیز خاکستری است. فقط به پوستر و تریلر فیلم نگاه کنید. خاکستری فقط یک رنگ یا یک زیبایی شناسی نیست – یک حال و هوای کاملاً وحشتناک است.

بنابراین، ممکن است نگران باشید که علیرغم ماهیت خمیری این نوع مواد، فیلم Deliver Us نیز سرگرم کننده نباشد. خوشبختانه، صحنه‌های بسیار کمی در این فیلم وجود دارد، همه در مورد راهبه‌ای روسی که ادعای لقاح بی‌نقص را دارد و سپس دوقلو به دنیا می‌آورد، که باعث نمی‌شود کسی در تعجب، سردرگمی و شاید سرگرمی چشمانش را نگاه کند.

فیلم Deliver Us به کارگردانی کرو انیس و لی روی کونز، شامل نوزادان روان، یک کشیش آلمانی یک چشم قاتل، برهنگی، تله‌های خرس، اجراهایی با کیفیت و سبک‌های متفاوت، تصورات آخرالزمانی، شیر دادن، بریدن سر، گرگ‌های استونیایی و حتی مقداری رابطه جنسی اگر فقط در آنجا بتوانید آن را ببینید، این فیلم در درایو این عالی به نظر می رسد.

«ما را رها کن» با مجموعه‌ای از سر بریدن آغاز می‌شود. دوربین به آرامی خطی از چهره های لرزان را که در نمای نزدیک زانو زده اند، درست جلوتر از هموطنان خشن با قمه ردیابی می کند. ما فقط قمه قاتل را بعد از اینکه او برای آخرین قربانی در صف تیز می کند می بینیم. در هر صورت متوالی خون فوران می کند، بنابراین می توانید بگویید که همه این افراد وحشت زده و نفس های سنگین از چیزی می ترسند. اتفاقاً اینها زرتشتی هستند.

پس از خشونت، اجساد مختلف برهنه و بدون سر را می‌بینیم که روی شکم روی زمین کشیده می‌شوند، احتمالاً به این دلیل که اگر اندام تناسلی بازیگران را به ما نشان دهند، از یک خط عبور می‌کند. کشیش یک چشم، پدر سائول (توماس کرچمان)، کنار منقلی روشن در انتهای یک سلول وسیع و کم نور پاتوق می‌کند.

بیشتر بخوانید: کتاب همیشه همان | نویسنده رضا حقی

فیلم Deliver Us

فیلم Deliver Us

پوست یکی از قربانیان زرتشتیان به او هدیه داده شده است. او در حالی که روی پوست خون آلود و خالکوبی شده منافذ می زند، چهره ای می سازد که انگار یک متن مقدس است. فیلم Deliver Us به طور همزمان چنین است، و این نوع فیلم نیست.

نقد فیلم برج بی سایه | The Shadowless Tower 2023
بیشتر بخوانید

پدر سائول به زودی برمی گردد، هرچند که مشخصاً یک قهرمان داستان نیست. در عوض، او پدر فاکس چشمک زن (لی روی کونز، همچنین نویسنده/کارگردان/تهیه کننده فیلم) را از روسیه تا استونی پس از اینکه پدر فاکس توسط واتیکان برای یک ماموریت ویژه فراخوانده شد، تعقیب می کند.

حضور فاکس به طور خاص توسط خواهر یولیا (ماریا ورا راتی)، یک راهبه روسی درخواست شده است که پس از صحنه ای مبهم که توسط صداهای باد و نورهای سوسوزن مورد حمله قرار می گیرد، به طور مرموزی دوقلو باردار می شود.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم آرگو | ضد ایرانی و غیر واقعی

تا زمانی که فاکس را ملاقات می کنیم، او قبلاً شهرت پیدا کرده است، زیرا در یک جن گیری در مورمانسک کمک کرده است. نه واقعا. پدر فاکس با اکراه پرونده یولیا را قبول می کند، البته تنها پس از مشورت گرفتن از شریک استونیایی خود لورا (ژائون کیمل). لورا فاکس را تشویق می کند در حالی که او با آرامش و روشمند کلم قرمز را در نزدیکی شدید خرد می کند. لورا به رابطه خود ایمان دارد و حتی به زندگی آینده درخشان خود با پدر خوب اشاره می کند، زمانی که آنها در کانادا مستقر شوند.

بنابراین پدر فاکس به همراه کاردینال روسو (الکساندر سیدیگ) تاثیرگذار به صومعه روسی یولیا سفر می کند، یک کاتولیک با لهجه کنجکاو که فکر می کند عجیب ترین چیزها “جذاب کننده” هستند. فاکس و روسو با هم به یولیا کمک می کنند تا دوقلو به دنیا بیاورد، یکی از آنها ممکن است “فرزند مسیح” و یکی از آنها دجال باشد.

فیلم Deliver Us

فیلم Deliver Us

واتیکان می خواهد هر دو کودک را سقط کند تا در امان باشد. پدر سائول همچنین فرزندان یولیا را می‌خواهد، بنابراین او و فاکس را به املاک منزوی استونیایی لورا تعقیب می‌کند. فاکس همچنین دیدهای کمپینگ را تجربه می کند، از جمله یک کابوس که در آن دوقلوها را از یک دریاچه یخی نجات می دهد.

حداقل در یک صحنه، دوقلوها قدرت های روانی از خود نشان می دهند. یکی از آن‌ها با صدای مردانه درشت‌ساله صحبت می‌کند.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم شنای پروانه | سر و صدای بسیار برای هیچ

برخی از شاخص‌های سبک‌شناختی، مانند آهنگ شلوغ سازهای زهی و کوبه‌ای و برخی فیلم‌برداری هنرمندانه با تمرکز عمیق، نشان می‌دهد که فیلمسازان خود و این داستان را بسیار جدی بگیرند.

نقد فیلم Good Will Hunting | ویل هانتینگ نابغه
بیشتر بخوانید

با این وجود، «ما را رها کن» به طرز خطرناکی در حالات و لحن هایی که به ندرت به طور کامل بیان می شوند، متمایل می شود. پخش خط های خش دار، دید موسیقی-ویدئویی نرم، و خشونت های غیرقابل پیش بینی طبیعی این فیلم هستند. بی ثباتی مداوم فیلم Deliver Us طلسم بدی را ایجاد می کند.

فیلم Deliver Us از بسیاری دیگر از فیلم‌های اخیر در ژانر مستقل جدا است که با انبوهی از شکوفایی‌های وحشتناک و ترسناک همراه است. تقلید از سینمای ریپف ژانر Eurosleazy دیروز کافی نیست.

فیلم Deliver Us

فیلم Deliver Us

برای نزدیک شدن به آن اعماق عظمت بی‌نظیر، باید آنقدر به واقعیت گونزو متعهد باشید که در حال تصویر کردن آن هستید که شما و همکارانتان بدون توجه به قدرت تخیلی یا دقت فنی‌تان، کمی چشمک‌زن به نظر می‌رسید.

بسیاری از انتخاب‌های خلاقانه در «ما را تحویل بده» مرا به این فکر انداخت که چه سالی بود و چگونه این فیلم با عنوان جایگزین «Beyond the Door VII: More Doors, More Problems» اکران نشد.

کلام آخر

فیلم Deliver Us متمایز است زیرا سازندگانش تعادل ایده‌آل سکوت‌های آرامش‌بخش را با نشانه‌های نقطه‌گذاری بی‌نظیر ژانر ایجاد کرده‌اند. چندان منطقی نیست، یا به آرامی از یک صحنه به صحنه دیگر جریان می یابد. اما پسر، “ما را تحویل دهید” مطمئناً همان کاری را که انجام می دهد انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

15 − یک =