صفحه اصلی > نقد فیلم : نقد فیلم Cobweb 2023 | برترین فیلم ترسناک 2023
ads

نقد فیلم Cobweb 2023 | برترین فیلم ترسناک 2023

فیلم Cobweb 2023
با ما همراه باشید تا به فیلم Cobweb 2023 به عنوان یک فیلم ترسناک آمریکایی که توسط ساموئل بودین در اولین تولیدش ساخته شده است نگاه کنیم.

نقد فیلم Cobweb 2023

فیلمنامه فیلم Cobweb 2023 توسط کریس توماس دولین نوشته شده و در سال 2018 در لیست سیاه قرار گرفت. بازیگران: لیزی کاپلان، وودی نورمن، کلئوپاترا کلمن و آنتونی استار. در این مقاله قصد داریم به بررسی و رتبه بندی Spider-Man به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک سال 2023 بپردازیم.

فیلم «تار عنکبوت» یک فیلم ترسناک درباره پیتر، پسر بچه هشت ساله شجاع و خجالتی است که مورد آزار و اذیت قرار می گیرد. او می ترسد و هر شب از صدایی که از دیوار خانه اش می شنود از خواب بیدار می شود. در همان زمان، والدینش سعی می کنند او را متقاعد کنند که این صداها فقط تخیلات او هستند و واقعی نیستند. اما پیتر به زودی متوجه می شود که والدینش ممکن است رازی را از او پنهان کنند.

بررسی را با یک سوال اساسی ادامه می دهیم. آیا «تار عنکبوت» بهترین فیلم ترسناک سال است؟ این بستگی به سلیقه و دیدگاه شخصی هر فرد دارد. هر فیلمی طرفداران و منتقدان خود را دارد. اما برای ارزیابی بهتر سعی کرده ایم در این مقاله به شما پاسخ دهیم.

فیلم داستانی از عشق و آرزو

فیلم Cobweb 2023

ساموئل بودین چند سالی است که در فیلمبرداری  « فیلم Cobweb 2023 » شرکت می کند. در سال 2018، لاینزگیت حقوق فیلم را بر اساس فیلمنامه ای از کریس توماس دولین به دست آورد. انتشار این اثر حدود دو سال بعد آغاز شد و بازیگرانی چون آنتونی استار و لیزی کاپلان در آن شرکت کردند.

باید بدانید که «فیلم تار عنکبوت» از آن دسته فیلم هایی است که بیش از هر چیز دیگری از طرح داستانی خود سود می برد. منظور ما از تانترا این است که در حین تماشای فیلم، به عنوان مخاطب، نمی دانیم بعد از آن چه اتفاقی خواهد افتاد. این روند به داستان تعلیق و سرگرمی می بخشد.

به من اعتماد کنید، من اهل اغراق نیستم و هر چه می گویم صادقانه است. اگر این فیلم را تماشا کنید، درام روانشناختی را در نیمه اول فیلم تجربه خواهید کرد، اما بعد از آن درام چرخشی می گیرد. در این مرحله، تعلیق از هسته داستان بیرون می آید و شما را به یک پاسخ دشوار می رساند.

نقد فیلم مرد منطقی A Man of Reason 2022
بیشتر بخوانید

فیلم Cobweb 2023 از ابتدا تمام زمان های تاریک و غم انگیز را نشان می دهد و مسیرهای غیرمنتظره ای را طی می کند. بازی عالی کارگردان و بازیگران و همچنین استفاده از دوربین های پویا این فیلم را بسیار جذاب کرده است. اما در این نوع فیلم های ترسناک، برخی جزییات کوچک با دیگر عناصر اثر جور در نمی آید. برای مثال رفتار گروهی از شخصیت ها در مواجهه با خطر، پرهیز از تماس با پلیس، سوال بزرگی را در ذهن ایجاد می کند. همچنین نتیجه گیری عجولانه ای که در پایان فیلم می آید کمی با سبک مورد نظر فیلم خارج است.

در فیلم Cobweb 2023 وودی نورمن نقش اصلی را بازی کرد. مرد جوانی به نام پیتر که صدای دیوارهای خانه اش را می شناسد. وودی نورمن بیشتر برای بازی در فیلم “C’mon C’mon” در کنار خواکین فینیکس و همچنین حضور در سریال های “Poldark” و “War of the Worlds” شناخته می شود.

نقش والدین پیتر را لیزی کاپلان و آنتونی استار بازی می کنند. نام آنها به ترتیب کارول و مارک است. لیزی کاپلان بیشتر به خاطر همکاری با پارامونت و نقش هایی چون «جذب کشنده» و «مشکل فلیشمن» شناخته می شود.

آنتونی استار همچنین در سریال The Promise گای ریچی بازی کرد و در فصل چهارم سریال پرطرفدار آمازون پرایم The Boys حضور خواهد داشت.

کلئوپاترا کولمن نیز در « تار عنکبوت » حضور دارد و نقش داوینا، همسر معلم پیتر را بازی می کند. او بازیگر استرالیایی است و سابقه بازی در سریال آخرین مرد روی زمین را در کارنامه خود دارد. او به تازگی در سریال دوپسیک و فیلم استخر بی نهایت نیز حضور داشته است.

حقایق سه گانه فیلم پدرخوانده

فیلم Cobweb 2023

یه جورایی ترسناکه

« فیلم تار عنکبوت » یک نمونه بسیار قوی از یک فیلم ترسناک است که به سرعت صحنه های ترسناک و هیجان انگیز را معرفی می کند و سپس متوقف می شود. اما در کل، فیلم امن است، او دوست دارد ترس را در فضایی تاریک و غیرقابل پیش بینی زنده نگه دارد. به عنوان مثال، می‌توانید از کدو تنبل‌های در حال پوسیدگی هالووین در حیاط خلوت فیلم برای نشان دادن این عامل ترسناک جدی بدون استفاده مستقیم از تکنیک‌هایی مانند پریدن از جای زخم استفاده کنید. کارگردان در این اثر، والدین را در پرده‌ای از رمز و راز می‌پوشاند که بینندگان را به زیر سوال بردن هویت و واقعیت انگیزه‌هایشان سوق می‌دهد.

نقد فیلم Tenet - تنت | اثر پیچیده کریستوفر نولان
بیشتر بخوانید

نتیجه

در مجموع می توان گفت فیلم Cobweb 2023 که در سال 2023 فیلمبرداری شد، فیلم خوش ساختی بود. البته این فیلم نقاط ضعف و قوت خودش را دارد. در مورد نقاط قوت این فیلم می توان به انتخاب لوکیشن های مناسب در داخل محل سکونت پیتر و خانواده اش اشاره کرد. راهرو، اتاق والدین و به خصوص اتاق پیتر به گونه ای طراحی شده است که بستری مناسب برای فیلمبرداری فیلم ترسناک ایجاد کند. به همین ترتیب، عناصری که برای ایجاد ترس در مخاطب در تار عنکبوت به کار می روند، از صحنه های آغازین تا پایان فیلم به خوبی ساخته شده و قابل مشاهده هستند.

همچنین نورپردازی عالی و صدای مناسب با ژانر فیلم از نقاط قوت « فیلم Cobweb 2023 » بوده و به خوبی اجرا شده است. با این حال، برخی ایرادات را می توان عمدتاً به کارگردان فیلم نسبت داد. در برخی از پلان‌ها، به‌ویژه در قسمت‌هایی که حساس‌ترین و ترسناک‌ترین قسمت‌های فیلم به حساب می‌آیند، کات‌های اجباری وجود داشت که به وضوح انتقال از قسمت اول به قسمت بعدی را نشان می‌دهد.

به طور کلی می توان گفت که فیلم تار عنکبوت به دلیل لحن کلی و دنیای ترسناکش برای علاقه مندان به ژانر ترسناک کافی است تا از زمان صرف شده در این فیلم لذت ببرند. اما برای پاسخ به سوال ابتدایی این نقد که آیا تار عنکبوتی بهترین فیلم ترسناک سال است یا خیر، باید بگوییم تار عنکبوتی بهترین فیلم ترسناک سال تاکنون بوده است. زیرا بدون نیاز به اتفاقات غیرمنطقی و ترس از پرش فضایی، با دوربین، موسیقی و خانه قدیمی به بهترین شکل ممکن ترس و تعلیق ایجاد می کند.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

هشت + هشت =