صفحه اصلی > نقد فیلم : نقد فیلم Blood and Honey | یک فاجع از خاطرات کودکی
ads

نقد فیلم Blood and Honey | یک فاجع از خاطرات کودکی

فیلم Blood and Honey

فیلم Blood and Honey یکی از جدیدترین اکران‌های ژانر اسلشر و ترسناک است.وینی پو داستانی متفاوت از انیمیشن محبوب دوران کودکی وینی پو و داستان های او با پسری به نام کریستوفر رابین است.

مطمئنا خیلی ها این داستان کودکانه را می شناسند، اما در نسخه 2023 شاهد داستانی ترسناک و هولناک از این شخصیت هستیم.

فیلم Blood and Honey با داستان کریستوفر رابین شروع می شود که در آن پو و سایر حیوانات معرفی می شوند. کریستوفر رابین زمان زیادی را با آنها می گذراند و برای آنها غذا تهیه می کرد.اما پس از مدت ها کریستوفر رابین تصمیم گرفت به دانشگاه برود. به دلیل این تصمیم، این حیوانات به راحتی به غذا دسترسی ندارند و برای تهیه غذا با مشکلات زیادی مواجه می شوند و در نهایت یکی از آنها را برای استفاده به عنوان غذا از بین می برند.

فیلم Blood and Honey

فیلم Winnie the Pooh Blood and Honey

این سختی ها و اتفاقات توسط Poh Bear و Pig تعیین خواهد شد. از آنجایی که کریستوفر رابین آنها را رها کرد، اکنون از همه انسان ها متنفرند و آنها را دشمن خونی خود می دانند.اینجاست که اولین مشکل فیلم Winnie the Pooh Blood and Honey شروع می شود.

در این سری از فیلم ها، از ابتدا تا انتها به نظر می رسد که هیچکس حتی به نوشتن فیلمنامه فکر نکرده است.ابتدای فیلم هم همینطور. از زمانی که کریستوفر رابین پو را ترک کرد تا به دانشگاه برود، به وحشیانه ترین شکل قربانی شده است.این علت و معلول کودکانه ضعیف ترین راه ممکن برای پیشبرد داستان است و ظاهرا کارگردانی که خود فیلمنامه را نوشته فقط می خواسته سرعت فیلمش را بالا ببرد.در مورد فیلمنامه، به جرات می توان گفت که فیلم های وینی پو به معنای واقعی کلمه یک دقیقه فیلمنامه ندارند.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم هزارتوی پن | فیلم Pan’s Labyrinth

فیلمی که سعی می کند کلیشه فیلم های ترسناک را تکرار کند اما در تکرار آن کلیشه ناکام است.برخی از دوستانی که برای گردش به منطقه جنگلی رفته بودند توسط خرس پو و خوکچه کشته می شوند.فیلم حتی قادر به ایجاد یک دوستی سطحی و فرمولی نیست. این نمی تواند به دوستی یا عشق عادی منجر شود. او افرادی را که فقط روی کاغذ با هم دوست هستند متحد کرد و هیچ اثری از دوستی بین آنها نیست.اگرچه فیلم حاوی این متن نیست، اما در عوض پر از اطلاعاتی است که در فیلمنامه ریخته شده است.

نقد فیلم عمارت تسخیر شده
بیشتر بخوانید

فیلم Blood and Honey

فیلم Winnie the Pooh Blood and Honey

ماریا که به نظر می رسد شخصیت اصلی در میان گروه دوستانی است که شخصیت اصلی آن ناشناخته است و متفاوت از سایر افراد تصور نمی شود، داستانی غیرعادی دارد. اما این پس زمینه خنده دارتر و بیشتر از کمک به فیلم و ساختن شخصیت هاست. اولین باری که ماریا جان را دیدیم در مطب روانشناس بود. متوجه شدیم که مردی در حال پرسه زدن است. از خانه اش عکس گرفتم و ماریا احساس کرد که او همیشه او را تماشا می کند.

حتی بیرون از خانه این اطلاعات و پیشینه شخصیت ماریا هیچ ربطی به فیلم ندارد. این اطلاعات برای مخاطب ندانسته فرقی نمی کند و کارگردان می خواست بگوید من هم چیزی می دانم.با وجود تمام نقاط ضعف، فیلم می تواند از این پس زمینه برای ترس و تردید در رفتار ماریا در جنگل استفاده کند.

اما در عوض، وینی پو و پیگلت دخترها را یکی یکی بدون هیچ ترسی می کشند و بیشتر شبیه یک مستند قتل عجولانه است تا یک فیلم ترسناک یا اسلشر.هرچه بیشتر جستجو کنید، اطلاعات بیشتری در مورد وینی پو پیدا خواهید کرد.شخصیت کریستوفر رابین در این فیلم کاملا قابل حمل است.

حذف این شخصیت از داستان کاملاً امکان پذیر است بدون اینکه اتفاقی بیفتد.او هیچ تاثیری در فیلم ندارد. البته حضور کریستوفر رابین باید تاثیر زیادی روی فیلم می گذاشت، اما هرگز این اتفاق نیفتاد. او از سقف کل فیلم آویزان است و در نهایت نمی تواند تاثیری روی پو بگذارد.

در واقع این فیلم می‌توانست بدون کریستوفر رابین و دیگر شخصیت‌های آشنا ساخته شود و به نظر می‌رسد تنها دلیل استفاده از آن‌ها استفاده از محبوبیت آن‌ها بوده است.

فیلم Blood and Honey

فیلم Winnie the Pooh Blood and Honey

علاوه بر تمام موارد ذکر شده، فیلم پر از اشتباهات و تناقض است. وینی پو که می تواند جمجمه انسان را با لگد له کند، نمی تواند شیشه ماشین را بشکند. با این حال همه چیز کودکانه و مضحک است.

بیشتر بخوانید: نقد فیلم بیگانه ۱۹۷۹

اما مهمترین چیز ترس است. در یک فیلم ترسناک، مخاطب لحظه ای احساس اضطراب، نگرانی و نگرانی نمی کند و فیلم حتی با یک فریم هم نمی تواند تعلیق ایجاد کند تا در هر موقعیتی کمکی نباشد. فیلم Blood and Honey با فیلمنامه کودکانه و دکوپاژهای بدوی و بدون شک هوش مخاطب را به سخره می گیرد و در تاریخ سینمای وحشت و ژانر ترسناک تا به حال دیده نشده است و همه عوامل با این فیلم سروکار دارند. ابتدا اضافه کردن به فیلم را متوقف کنید. نیم ساعت..

دیدگاهتان را بنویسید

17 − 2 =