صفحه اصلی > نقد فیلم : نقد فیلم با من حرف بزن | صحبت با مردها
ads

نقد فیلم با من حرف بزن | صحبت با مردها

فیلم با من حرف بزن

برادران فیلیپو به‌عنوان یکی از معروف‌ترین یوتیوب‌برهای استرالیا، درام روح‌انگیزی را در « فیلم با من حرف بزن » تداعی می‌کنند، که به خاطر توسل به خشونت شدید و خزنده‌های ماوراء طبیعی شهرت دارد. در نقد و بررسی فیلم با من حرف بزن با بامدادی ها همراه باشید تا در مورد اینکه آیا این اثر می تواند کلمه جدیدی در ژانر وحشت داشته باشد یا خیر.

خلاصه داستان فیلم با من حرف بزن

 

میا (سوفی وایلد)، نوجوانی که در سالگرد مرگ مادرش به دنبال حواس پرتی می گردد، مصمم است تا به یک عمل ماورایی دست یابد. در این اتاق، یک دست پیچیده شده مرموز به میا و گروهی از دوستانش اجازه می دهد تا روح مردگان را وارد بدن خود کنند. با این حال، زمانی که آنها قوانین بازی را زیر پا می گذارند، زندگی همه به یک کابوس تبدیل می شود. (گاهی اوقات یک دست دادن می تواند راهی به جهنم باشد.)

ژانر وحشت دوران افسردگی را پشت سر می گذارد. به تصویر کشیدن تاریک ترین جنبه های زندگی روزمره از طریق ترسناک چیز جدیدی در فیلم ها نیست، اما به نظر می رسد اخیراً فیلم های ناراحت کننده و افسرده بر این ژانر غالب هستند.

« فیلم با من حرف بزن » چنین فیلمی است، یعنی از آن دسته داستان‌های ترسناک ناپیوسته نیست که برای ترساندن تماشاگر کاملاً بر حس یک پرش متکی است. فیلم با من حرف بزن خنده دار پر از تصاویر وحشتناک است که به گونه ای ارائه شده است که در حال حاضر بینندگان را نمی ترساند. اما مدت ها بعد از تیتراژ فیلم ذهن شما همچنان درگیر موضوعات این فیلم است.

فیلم با من حرف بزن

دوقلوهای استرالیایی دنی و مایکل فیلیپو از طریق کانال یوتیوب خود RackaRacka، 6.7 میلیون مشترک وفادار دارند. از آنجایی که هرگز نام آنها را نشنیده بودم، برخی از ویدیوهای آنها را تماشا کردم. آن‌ها داستان‌هایی می‌سازند که از طریق آن ویدیوهای کوتاهی با محتوای تحریک‌آمیز و آزاردهنده ایجاد می‌کنند که در درجه اول بر ترس تمرکز دارد. با توجه به این نقش ها، حرکت حرفه ای ساخت یک فیلم ترسناک برای این دو نفر عالی به نظر می رسد.

اول از همه، من می خواهم فیلم با من حرف بزن را به دلیل ایده اصلی ارائه شده در مورد احضار ارواح، شکستن کلیشه دیرینه این ژانر از فیلم ها تحسین کنم. داستانی که ارواح و تسخیر اهریمنی را در هم می آمیزد، جایی که یک نوجوان غمگین دری به دنیای مردگان می گشاید و با وجود طرح استاندارد فیلم، ارزش توقف تعلیق برای این موقعیت ناامیدکننده و ترسناک را دارد. بیایید شیرجه بزنیم

فیلم من کاپیتان هستم | Me Captain 2023
بیشتر بخوانید

فیلم با من حرف بزن اولین فیلم از برادر فیلیپو، این فیلم هوشمندانه زمان خود را صرف پذیرش مفهوم وحشت بی امان می کند. این نشان می دهد که شخصیت ها چگونه موقعیت های وحشتناکی را که با آن روبرو می شوند تجربه می کنند. این بدان معنی است که ترس درک شده ممکن است در ابتدا کوتاه و هیجان انگیز باشد، اما در نهایت گسترده و اجتناب ناپذیر می شود. دستیابی به این انتخاب هوشمندانه مستلزم افزودن درام بین فردی معمولی به داستان فیلم است.

نمونه ای از این نوع کلیشه ها مرگ فرعی بین شخصیت اصلی و دوستش است. این کلیشه بسیار غیر ضروری به نظر می رسد. اما در عمل بدون استفاده از این الگو ممکن است فیلم نتواند هوشمندانه و موثر حرکت کند. پس در اینجا باید گفت که برادران استرالیایی دنی و مایکل فیلیپو، سازندگان کانال یوتیوب «RackaRacka» بدون تغییر قوانین ژانر، فیلم را با روندهای مدرن و تکنیک های کلاسیک مدیریت می کنند.

اما شاید سوال مهمتر این باشد که فیلم درباره چیست و چه چیزی شما را می ترساند؟ این فیلم نمونه بارز زندگی با تروما و درد به بدترین شکل ممکن است. بنابراین «با من صحبت کن» حاوی مفهوم دردناکی است که در آثار غم انگیزی مانند رفع آسیب های گذشته گنجانده شده است. این یک موضوع تکراری است که در این فیلم نیز نقش اساسی دارد. اما باید توجه داشت که درک این فیلم مشکلی ندارد.

به عنوان مثال، اگر درک پلان های پیچیده فیلم های جردن پیل گاهی نه تنها به دانش فرهنگی خوب بلکه به تحلیل عمیق نیز نیاز دارد، این فیلم ساخته شده توسط دوقلوهای استرالیایی این روند را به دنبال دارد.

فیلم با من حرف بزن

به لطف درک مخاطب از برادران فیلیپو، زیرمتن این فیلم به راحتی قابل درک است. دیدن و اظهار نظر مکرر درباره آثار کوتاه این فیلمسازان استرالیایی بدون شک ریشه کار و تعامل آنها با مخاطبان در یوتیوب است.

به طور کلی فیلمسازان استرالیایی برخی از کاستی های متون و فیلمنامه های خود را با سطح فنی قوی جبران می کنند. خوشبختانه دنی و مایکل افراد با استعداد و باهوشی هستند که به ژانر وحشت احترام می گذارند و پتانسیل داستان سرایی آن را درک می کنند. به غیر از این، خود فیلم واقعاً لذت بخش است. اما چرا؟ چون خلاقانه فیلمبرداری می شود و سریع شما را می گیرد و تا آخر در تعلیق نگه می دارد. با این حال، سیستم تعلیق در میان تیزترین مدل ها نیست.

نقد انیمیشن Incredibles 2 | شگفت انگیزان ۲
بیشتر بخوانید

از نظر فنی، فیلمبردار آرون مک‌کلیسکی شایسته ستایش ویژه است. دوربین او مدام غافلگیر می‌کند، چه با استفاده از یک زاویه غیر استاندارد، چه از یک پیچش موفق یا یک اثر جالب با تمرکز بر چهره یک شخصیت جن زده. این نوع فیلم ها لحظات تکان دهنده یا ترسناک کمی دارند و این فیلم نیز از همین رویه پیروی می کند. اما برخی از تصاویر ترسناک این فیلم تا مدت ها در خاطر خواهند ماند.

اما شاید به همین دلیل است که فیلم با من حرف بزن چندان ترسناک نیست. البته فیلم در کل جذاب و هیجان انگیز است اما ترسناک نیست. فضای وهم آلود و ناراحت کننده ای دارد، اما فقط ناراحتی خفیفی در پس زمینه ایجاد می کند و بعید است که خواب بدی به شما بدهد. همچنین نکته دیگر درباره فیلم با من حرف بزن است که استعداد کمدی برادران فیلیپو در یوتیوب نیز در فیلم به چشم می خورد.

آنها توانستند تعادل ملایمی بین درام و کمی کمدی حفظ کنند و از تبدیل شدن مکالمات و اجراها به دلقک جلوگیری کنند. همه ما فیلم هایی را می شناسیم که در آنها کمدی داستان را روشن می کند و کاملاً حال و هوا را خراب می کند. اما کار موفق شد از این نمایه اجتناب کند.

جالب است که مایکل فیلیپو به عنوان یکی از سازندگان فیلم قبل از اکران اعلام کرده بود که یکی از منابع الهام این اثر فیلم مورد علاقه اش «فیلم خاطرات قتل» به کارگردانی بونگ جون هو بوده است. در این تریلر کره ای، ما به ویژه تحت تأثیر ترکیب ماهرانه ژانرها قرار گرفتیم، ژانرهایی که به قدری روان در یکدیگر جاری می شدند که گاهی اوقات نمی توان کمدی را از درام جدا کرد.

فیلم با من حرف بزن

در خاتمه باید گفت: « فیلم با من حرف بزن » بدون شک به یک فیلم کلاسیک یا حتی کالت تبدیل نخواهد شد، اما قطعا ارزش آن را دارد که به تماشاگرانی که خود را با آثار کوچک تری از این ژانر مرتبط می کنند، توصیه شود. داستان پیشگامانه نیست، اما خود فیلم به لطف بازی متقاعد کننده و نمایش خشن اما متعادل شیطان همچنان جذاب است. باید اعتراف کنید که طرح در جاهایی کمی شل است و هیچ ترس واقعی وجود ندارد، اما فیلم Talk to Me هنوز هم موفق می شود یک تجربه ترسناک مناسب را برای مخاطب صبور ارائه دهد.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

18 − چهارده =