صفحه اصلی > معرفی سریال : معرفی و نقد سریال From
ads

معرفی و نقد سریال From

سریال From

سریال From که یک ترسناک مرموز را به نمایش می گذارد را می توان یک اثر سرگرم کننده برای طرفداران فرنچایز Silent Hill در نظر گرفت.

فرنچایز Silent Hill یکی از محبوب‌ترین ساخته‌های ژانر ترسناک در صنعت بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آید و برخی از عناوین آن همچنان لرزه بر دل هر بیننده‌ای فرو می‌برند. فرنچایزی که فراز و نشیب های خود را در صنعت سینما داشته و چندین فیلم بر اساس آن متاسفانه نتوانسته اند از پتانسیل ترسناک این مجموعه بهره ببرند.

با این حال در سال 2022 و در سکوت کامل شاهد انتشار سریالی ترسناک بودیم که همان عناصر عرفانی و ترسناک فرنچایز Silent Hill را داشت. یک اثر علیرغم ایرادات و هنجارهایش می تواند طرفداران فرنچایز مذکور را سرگرم کند و در ارائه مجموعه این هفته، زاویه ای از داستان و جهت گیری آن را به شما نشان خواهیم داد.

نام سریال: From

نام سریال فارسی: از چیز | شخص

ژانر: علمی تخیلی و ترسناک

سال پخش: 2022

وضعیت: تاکنون فصل 2 منتشر شده است

سازنده سریال: جان گریفین

بازیگران: هارولد پرینو، کاتالینا ساندینو مورنو، ایان بیلی، دیوید آلپی، الیزابت سندرز، شان مازومدار و اسکات مک کورد

سریال From در سال 2022 کار خود را آغاز کرد و پس از اتمام فصل اول، برای تبدیل شدن به فصل دوم تمدید شد تا در سال 2023 شاهد ادامه این سریال باشیم.

نقد فیلم جن گیر (The Exorcist) | اثر ویلیام فریدکین
سریال From

سریال From

این سریال به خصوص بعد از فصل دوم بسیار مورد توجه قرار گرفت و به یکی از پرحرف‌ترین عناوین دوستان تبدیل شد. یکی از دلایل این موضوع، داستان منحصر به فرد مجموعه فیلم است و یکی دیگر از دلایل تماشای این فیلم، این است که سازندگان شبیه سازندگان سریال رایگان هستند.

این اتفاق باعث شد خیلی ها این سریال را با سریال Lost مقایسه کنند که مشخصا با هم همخوانی ندارد. سریال From در ژانر درام، معمایی و ترسناک تعریف شده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

در مورد شهرهای مخفی صحبت نکنید، شهرهایی که نمی توانید عمداً آنها را ترک کنید. بسیاری از مردم به شهرهای مختلف رانندگی می کنند و ناگهان خود را در شهری می بینند که هر چقدر هم که تلاش می کنند نمی توانند از آن خارج شوند. به عبارت دیگر، همه در این شهر یک زندانی هستند که نمی توانند از آن خارج شوند و خطر زندگی در این شهر وجود دارد.

سریال سرگذشت یک شیطان (Evilive 2023)
بیشتر بخوانید
در ادامه ممکن است بخشی از داستان فاش شود

اگر می خواهید با فصل اول و قسمت اول شروع کنید، باید بگویم که سریال Od شروع خوبی دارد. او به محض شروع سریال سعی می کند وضعیت موجود را برای بیننده روشن کند و او را با روند سریال آشنا کند. ابتدای سریال با تاکید بر مادر و دختر مخاطب را با کل شهر می کشاند.

زن جوانی پنجره را باز می کند تا ببیند پیرمردی به نظر می رسد و باعث می شود مادر و دخترش به طرز وحشتناکی بمیرند. بنابراین این سریال از ابتدا مشخص می کند که باز کردن پنجره ها یا بیرون ماندن در شب خطر بزرگی است. اما چرا این انتخاب سازندگان انتخاب درستی است؟

بعد از این ماجرا با خانواده جیم آشنا شدیم. آنها امیدوارند به زودی او را به این شهر مرموز بیاورند. قرار بود سریال با آمدن جیم و خانواده‌اش شروع شود، اما اولین تصمیم خوب او وضعیت شهر را تعیین می‌کند و به بینندگان این امکان را می‌دهد تا با خطراتی که این خانواده با آن روبرو هستند آشنا شوند و اتفاقات پیرامون این خانواده را احساس کنند. البته متأسفانه این روند در سریال ادامه پیدا نکرد.

سریال From در ده قسمت اول فصل اول خود سعی در معرفی این مکان، شرایط و قوانین آن و البته شخصیت های متعدد آن دارد. باید گفت که سریال From به دلیل کانسپت جذاب و توانایی ایجاد هیجان در بین بینندگان، عملکرد قابل قبولی در فصل اول خود دارد.

وقتی سراغ شخصیت ها می رود سعی می کند آنها را به مخاطب معرفی کند، موفق می شود فضایی خزنده ایجاد کند و مخاطب را وارد آن فضا کند. در پایان فصل، چیزی وجود دارد که مخاطب را برای یک فصل دیگر گرسنه نگه می دارد.

قبل از اینکه وارد فصل دو و نقاط ضعف سریال شویم، به قسمت ترسناک آن اشاره می کنیم. همانطور که گفته شد کلمه وحشت در ژانر این سریال به چشم می خورد اما این بدان معنا نیست که هدف سریال فقط ترساندن بینندگان به هر قیمتی است.

ترس در سریال از ترسی با کیفیت است که در سرتاسر سریال و در متن روایی وجود دارد و بیننده مدام وجود خطر را احساس می کند، اما این ترس هر چند وقت یکبار به مخاطب یادآوری می کند کم است و گاهی باعث خسته شدن مخاطب می شود. سریال می توانست لحظات هیجان انگیزتری داشته باشد تا کمیت و کیفیت ترس خوبی داشته باشد.

معرفی سریال سووشون | معرفی بازیگران، زمان پخش و نقدها
بیشتر بخوانید

درباره قهرمانان سریال باید گفت که سریال از تنوع شخصیتی خوبی برخوردار است که به بیننده حس اجتماع کامل با افراد در مدل های مختلف را القا می کند. اما برای اکثر شخصیت ها، این تنوع شخصیتی در حد یک برچسب باقی می ماند و عمق و بعد دیگری ارائه نمی کند.

معرفی و تاریخ پخش فیلم ناپلئون ۲۰۲۳

می توان گفت موفق ترین قسمت های سریال در سرنوشت شخصیت ها مربوط به شخصیت مرموز کلانتر بوید و ویکتور است.

از طرفی اگرچه تنوع شخصیت یک جامعه را به مخاطب نشان می دهد، اما سریال باید سعی کند شخصیت هایش را یکسان کند که سریال هرگز موفق نمی شود و برخی شخصیت ها غیرممکن است. برای طرفداران، این تفاوت در نهایت ضربه ای به سریال است

به عنوان مثال، شخصیت دکتر شهر ما، کریستی، در ابتدای فصل دوم با دوست دختر خود آشنا می شود که تغییر بزرگی در داستان است، اما به دلیل عدم عمق و توجه، آنقدرها هم مهم نیست. همانطور که باید برای مخاطب باشد.

سریال From

سریال From

نقطه ضعف اصلی سری Od وجود معماهای بسیار زیاد بدون راه حل برای پازل های قبلی است. سریال Od یک شاهکار معمایی است، اما به اشتباه فرض می‌کند که هر چه اسرار بیشتری ایجاد کند، جالب‌تر است. سریال از ابتدا معماها را برای مخاطب توضیح می دهد، اما با پیشرفت سریال، به خصوص در فصل دوم. هیچ خبری برای حل معمای سریال نیست.

در واقع شخصیت های سریال برای حل معماها تلاش خاصی نمی کنند. وقتی سعی می کنید این کار را انجام دهید، با معماهای جدیدی روبرو می شوید. با توجه به این اتفاق، داستان و روایت سریال From پیش نمی رود و بیشتر برای مخاطب سردرگم می شود.

نحوه نگارش فیلمنامه به مخاطب اجازه نمی دهد که کل سریال را به یک علامت سوال بزرگ تبدیل کند. البته یک معمایی باید رمز و راز داشته باشد، اما این معماها، معماها و پیچیدگی ها باید ایجاد شود، اما سریال «سریال» به جای ایجاد آنها، هیچ اطلاعاتی به بیننده نمی دهد و مدام معماهای جدیدی را معرفی می کند که تنها توهین آن است. . مخاطب در فیلمنامه این کمبود اطلاعات می تواند مخاطب را ناامید و سردرگم کند.

معرفی سریال زن ترکی (Kadın)
بیشتر بخوانید

فیلمنامه سریال From گاهی به سمت کشش پیش می رود. این امر به ویژه در فصل دوم به وضوح قابل مشاهده است. جایی که سریال تمام اتفاقات مهم را نادیده می گیرد و اغلب داستان را به جای دیگری می برد. این رفتار اهمیت آن رویدادها را از بین می برد.

به عنوان مثال، در پایان فصل اول، جیم به صورت بی سیم با یک فرد مرموز که او را کاملا می شناسد، ارتباط برقرار می کند. با این حال، تا قسمت‌های بعدی سریال به این رویداد پرداخته نمی‌شود و خود شخصیت تا حداقل سه یا چهار قسمت از این رویداد مهم نگذشته است.

یا در موردی دیگر شخصیت تابیتا پس از فروریختن خانه به زیر شهر رفت و اطلاعات جالبی به دست آورد که تا چند قسمت دیگر از آن صحبت نمی کند. شخصیت جید مدام نمادی را در ذهن خود می‌بیند، که متوجه می‌شود دقیقاً همان نماد در غازهای زیرزمینی است، اما دو یا سه قسمت طول می‌کشد تا به آنجا برود تا پاسخ را دریافت کند.

همه این موضوعات و موارد مشابه دیگر که کم هم نیستند تا حدی قابل قبول هستند، اما سریال From در آن ها مبالغه می کند و تلاش بیهوده ای برای رسیدن به فصل های بعدی می کند.

همه این مسائل می تواند یک مشکل بزرگ برای سریال ایجاد کند که به یکباره به همه این ابهامات پاسخ می دهد. برای اینکه ببینم سریال From کامپایل شده یا نه.

اما اگر از قسمت مرموز فیلمنامه فاصله بگیریم، باید گفت که سریال From در دپارتمان درام خود با موفقیت فاصله زیادی دارد. این عدم موفقیت در روایت، گیم پلی و دیالوگ مشهود است. برای اثبات این موضوع، روند ازدواج و عشق بین آلیس و فاطمه را به یاد بیاورید.

نقد فیلم چشمان بدون چهره | Eyes Without A Face
سریال From

سریال From

از سوی دیگر فروم روایتی موازی را آغاز کرد و سعی کرد چندین روایت مختلف را همزمان توسعه دهد. به طور کلی روایت موازی بسیار دشوار است و سوتی نیز در حفظ جذابیت روایت ناکام است. برخی جذاب و برخی خسته کننده، کشیده و بیهوده و در نهایت این روایت های موازی گاهی شلخته و پراکنده می شوند.

معرفی سریال آینه سیاه
بیشتر بخوانید

در نهایت باید گفت سریال From از نظر ایده و داستان اثری جدید و جذاب است و فصل اول آن خوب است اما فصل دوم نسبتا ضعیف است. سریال باید در فصل بعد به سمتی برود که اطلاعات بیشتری به مخاطب بدهد و عوارض مصنوعی بیشتری ایجاد نکند.

چون در نهایت یک سورپرایز بزرگ، یک کار را به سریال خوبی تبدیل نمی کند. فروم پتانسیل خوبی برای بازگشت به مسیر از فصل تازه کار خود دارد و می تواند کار بزرگی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

سه + 13 =