صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : زندگی نامه باب بارکر | فعالیت های بیاد ماندنی و زندگی شخصی
ads

زندگی نامه باب بارکر | فعالیت های بیاد ماندنی و زندگی شخصی

باب بارکر
باب بارکر از سال 1972 تا 2007 مجری برنامه بازی تلویزیونی محبوب The Price Is Right بود.

آخرین خبر: بر اثر آلزایمر درگذشت

باب بارکر که اواخر آگوست در سن 99 سالگی درگذشت، بر اثر بیماری آلزایمر درگذشت. علت مرگ در گواهی فوت وی مشخص شده است. مجری مشهور سابق تلویزیون درباره تشخیص خود به طور عمومی صحبت نکرده بود. به گزارش ABC7، دوست نانسی برنت در بیانیه ای گفت: «تا دو ماه قبل از مرگ باب بارکر، او به طور معمول در گفتگو و در کنار تمرینات شرکت می کرد.

باب بارکر که بود؟

باب بارکر یکی از نمادین ترین مجریان برنامه های تلویزیونی بود که بیشتر به خاطر اجرای چندین دهه اش در The Price Is Right شناخته شد. او سرگرمی را در سال 1950 با برنامه رادیویی خود به نام The Bob Barker Show شروع کرد، قبل از اینکه به عنوان مجری برنامه Truth or Consequences در سراسر کشور حضور پیدا کند، یک برنامه بازی تلویزیونی که او به مدت 18 سال مدیریت کرد.

در سال 1972، بارکر به نمایش بازی محبوب The Price Is Right پیوست و شاهد رسیدن آن به سطوح جدیدی از موفقیت بود.

زمانی که در سال 2007 به عنوان مجری برنامه بازنشسته شد، پس از نزدیک به 35 سال، The Price Is Right هم به اولین نمایش بازی یک ساعته و هم طولانی‌ترین نمایش روزانه بازی در تاریخ تبدیل شد. بارکر که 18 جایزه روز امی را دریافت کرد، در سن 99 سالگی در آگوست 2023 درگذشت.

نقد فیلم روزی روزگاری در هالیوود

زندگی اولیه و شروع در صدا و سیما

رابرت ویلیام بارکر در 12 دسامبر 1923 در دارینگتون، واشنگتن به دنیا آمد. پدر بارکر وقتی خیلی جوان بود درگذشت و تا کلاس هشتم با مادرش ماتیلدا که معلم بود در منطقه رزرواسیون سرخپوستان رزباد در میشن داکوتای جنوبی زندگی می‌کرد. وقتی ماتیلدا دوباره ازدواج کرد، خانواده به اسپرینگفیلد، میسوری نقل مکان کردند.

باب بارکر در اوایل دهه 1940 از دبیرستان فارغ التحصیل شد و با بورسیه بسکتبال در کالج دروری اسپرینگفیلد تحصیل کرد. او در سال 1943 مدرسه را ترک کرد تا به عنوان خلبان جنگنده در نیروی دریایی ایالات متحده آموزش ببیند، اما جنگ جهانی دوم قبل از اینکه به او مأموریتی برای انجام وظیفه فعال داده شود، پایان یافت. بارکر به دروری بازگشت و در سال 1947 در رشته اقتصاد فارغ التحصیل شد.

بیوگرافی لیل ناس ایکس
بیشتر بخوانید

کار باب بارکر در یک ایستگاه رادیویی در فلوریدا منجر به نقل مکان او در سال 1950 به کالیفرنیا شد تا حرفه ای در پخش را دنبال کند. نمایش رادیویی خود به نام The Bob Barker Show به او داده شد که به مدت شش سال در خارج از بربانک اجرا می شد.

“حقیقت یا پیامدها”

در سال 1956، او به عنوان مجری نسخه تلویزیونی روزانه برنامه مسابقه رادیویی طولانی مدت حقیقت یا پیامدها استخدام شد. رالف ادواردز، تهیه‌کننده، صدای او را از رادیو شنیده بود و قبل از پیشنهاد این کار در یک روز دسامبر، او را برای تست بازیگری دعوت کرد. بارکر در سال 2007 به لس آنجلس تایمز گفت: “این بود، این بود و همیشه مهمترین تماس زندگی حرفه ای من خواهد بود.”

Truth or Consequences شرکت کنندگان خود را در صورتی که در عرض یک ثانیه به سوالی پاسخ ندهند، مجبور به انجام بدلکاری های عجیب و غریب می کرد. این برنامه در سال 1966 پخش شد. بارکر تا سال 1974 به عنوان میزبان آن باقی ماند، زمانی که پخش آن متوقف شد. (نسخه به روز شده، به نام حقیقت یا پیامدهای جدید، از سال 1977 تا 1989 با میزبانی متفاوت پخش شد.)

باب بارکر

باب بارکر

’The Price Is Right’

باب بارکر قبل از اینکه اجرایش در Truth or Consequences به پایان برسد، میزبانی یک برنامه بازی دیگر به نام The Price Is Right را بر عهده گرفته بود که از سال 1950 قبل از یافتن خانه، در زمان ورود بارکر در سال 1972، از NBC و ABC پخش می شد. CBS. این نمایشگاه تقریباً 60 بازی مختلف را به نمایش گذاشت که هر کدام از آنها نیاز به حدس زدن قیمت محصولات مختلف از کارد و چنگال گرفته تا ماشین های لوکس را از شرکت کنندگان داشت.

این نمایش موفقیت‌آمیز بود، به خاطر جمله مهم «بیا پایین!» توسط گوینده اصلی برنامه، جانی اولسون فقید، و به تعداد باورنکردنی جوایزی که توسط بارکر خوش صحبت و خوش صحبت اعطا شد (که ارزش کلی آن از سال 1972 تا 1999 حدود 200 میلیون دلار تخمین زده شد).

بارکر، فعال برجسته حقوق حیوانات، هر نمایشی را با یادآوری رفاه حیوانات به پایان می رساند و می گوید: «به کنترل جمعیت حیوانات خانگی کمک کنید. حیوانات خانگی خود را عقیم کنید.”

ویلیام شکسپیر
بیشتر بخوانید
راهنمای کامل سفر به تایلند | صفر تا صد سفر به تایلند
باب بارکر

باب بارکر

در نوامبر 1975، The Price Is Right به اولین نمایش بازی یک ساعته در تاریخ تلویزیون تبدیل شد. سپس در سال 1990، به عنوان طولانی‌ترین نمایش روزانه بازی در تاریخ، از Truth or Consequences پیشی گرفت. بارکر در آن سال به لس آنجلس تایمز گفت: «هرگز به ذهن من خطور نکرده بود که قیمت را طولانی‌تر از حقیقت یا پیامدها انجام دهم. هرگز به ذهنم خطور نکرده بود که دیگر کاری انجام دهم. هرگز به ذهنم خطور نکرده بود که حتی بیشتر عمر کنم.»

بارکر در طول مدت تصدی خود در این برنامه 18 جایزه امی دریافت کرد، از جمله 14 جایزه برای میزبانی برجسته بازی.

در سال 2006، او پس از حدود 35 سال حضور در این کار، اعلام کرد که از میزبانی The Price Is Right بازنشسته شده است. آخرین قسمت او در ژوئن 2007 پخش شد و او درو کری را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد.

در طول سال‌ها، بارکر برای بازدید برگشت، از جمله در سال 2013، زمانی که 90 ساله شد. در 1 آوریل 2015، بارکر بینندگان The Price Is Right را به عنوان یک شوخی اول آوریل غافلگیر کرد. بارکر در مورد بازگشت موقت به برنامه بازی به عنوان مجری به شوخی گفت: “من می دانم که دنیا پر از احمق است، اما من یک احمق هستم که با دقت انتخاب شده است.”

رسوایی آزار و اذیت

در سال 1994، دیان پارکینسون، مدل سابق سریال The Price Is Right از سال 1975 تا 1993، از باب بارکر به دلیل آزار جنسی شکایت کرد و ادعا کرد که او را تهدید کرده است که اگر با او رابطه جنسی نداشته باشد، او را اخراج خواهد کرد. بارکر این اتهامات را رد کرد و اظهار داشت که با پارکینسون رابطه صمیمانه ای داشته اما توافقی بوده است.

پارکینسون و وکلای او توسط قاضی پرونده به دلیل عدم ارائه اسنادی که ادعاهای خسارت بارکر را تأیید می کند به وکلای او جریمه شدند. پارکینسون از دادخواست خود صرف نظر کرد و گفت که دیگر توان پرداخت هزینه های قانونی را ندارد و روند دادگاه باعث استرس روحی و جسمی او شده است. حتی اگر این شکایت در نهایت کنار گذاشته شد، رسوایی عمومی ایجاد کرد که برای همیشه شهرت بارکر را لکه دار کرد.

بیوگرافی بدنساز و بازیگر مشهور آرنولد شوارتزنگر
بیشتر بخوانید
باب بارکر

باب بارکر

سایر شغل ها و فعالیت های میزبانی و ‘Happy Gilmore’

سلطنت بارکر در The Price Is Right منجر به حضور او در مرکز برنامه های برجسته متعدد دیگری شد، از جمله Pillsbury Bake-Off، که او از سال 1969 تا 1985 از آن استفاده کرد، و تورنمنت سالانه روز سال نو رژه رزها، که او میزبان آن بود. 1969 تا 1988.

باب بارکر خستگی ناپذیر همچنین از سال 1966 تا 1988 هر سال میزبان مسابقات Miss Universe و Miss U.S.A بود. در سال 1980، او به عنوان مجری برنامه واریته کوتاه مدت به نام That’s My Line که توسط سازندگان What’s My ساخته شده بود ظاهر شد. Line، طولانی‌ترین نمایش بازی پربیننده تلویزیون.

در سال 1996، بارکر با بازی خود در فیلم شاد گیلمور، کمدی با بازی آدام سندلر، روی پرده بزرگ ظاهر شد. در یک سکانس به یاد ماندنی، او و سندلر در یک تورنمنت گلف افراد مشهور با هم درگیر می شوند.

این صحنه برنده جایزه بهترین سکانس مبارزه در جوایز فیلم MTV در آن سال شد. این صحنه منجر به افزایش امتیاز فیلم The Price is Right در بین بینندگان جوان شد و باب بارکر گفت پس از اکران فیلم، تماشاگران مرتباً از او می‌پرسیدند: «آیا واقعاً می‌توانی آدام سندلر را شکست بدهی؟»

علیرغم همه تلاش‌هایش برای میزبانی، او در سال 1999 جایزه امی روز برای یک عمر دستاورد را به کابینه جایزه خود اضافه کرد. پنج سال بعد، او به تالار مشاهیر آکادمی تلویزیون راه یافت.

راهنمای سفر به ترکیه

فعالیت حقوق حیوانات

در اواخر دهه 1980، بارکر درگیر اختلاف با سازمان دهندگان Miss U.S.A بر سر موضوعی شد که در قلب او عزیز شده بود: حقوق حیوانات. بارکر پس از اینکه برگزارکنندگان از حذف کت های خز از بسته های جایزه دریافتی توسط برندگان، همانطور که او درخواست کرده بود، خودداری کردند.

حمایت او از حقوق حیوانات با تأسیس بنیاد DJ&T در سال 1995 به اوج رسید، سازمانی مستقر در بورلی هیلز که برای کاهش جمعیت بیش از حد حیوانات اهلی با ارائه عقیم سازی رایگان یا ارزان برای گربه ها و سگ ها تلاش می کند. بارکر برای همسرش، دوروتی جو گیدئون، و مادرش، تیلی، بنیاد DJ&T را نامگذاری کرد.

بیوگرافی دیوید بکهام
بیشتر بخوانید

در اکتبر 2013، بارکر تقریباً یک میلیون دلار هزینه کرد تا سه فیل آفریقایی را از باغ وحش تورنتو به PAWS، پناهگاه حیوانات در کالیفرنیا برساند. شورای شهر تورنتو در سال 2011 پس از ابراز نگرانی فعالانی مانند بارکر در مورد نگهداری حیوانات بزرگ در باغ وحش ها، اجازه حذف آنها را داد. با اضافه شدن توکا، ایرینگا و تیکا، مجموعه ARK 2000 PAWS در مجموع 9 فیل دارد.

بارکر بیش از 40 سال گیاهخوار بود.

همسر

باب بارکر در سال 1945 با دوروتی جو گیدئون ازدواج کرد که در دبیرستان با او آشنا شد. بارکر اغلب داستان اولین ملاقات آنها را تعریف می کرد، زمانی که او در ایوان هتلی که در آن کار می کرد نشسته بود. او دستش را به دسته ای از کارت ها برد و 10 عدد بیل را بیرون آورد و به بارکر گفت: “اینجا، این شانس تو خواهد بود.” بارکر این کارت را بیش از شش دهه نگه داشت.

این زوج بچه نداشتند اما با هم کار می کردند. گیدئون تا زمان مرگ او در سال 1981 بر اثر سرطان، نمایش های بازی همسرش را تولید می کرد. بارکر هرگز دوباره ازدواج نکرد.

باب بارکر

باب بارکر

مرگ

باب بارکر در 26 آگوست 2023 در سن 99 سالگی در خانه خود در لس آنجلس بر اثر بیماری آلزایمر درگذشت. مجری مشهور سابق تلویزیون درباره تشخیص خود به طور عمومی صحبت نکرده بود. نانسی برنت دوستش در بیانیه ای گفت: «تا دو ماه قبل از مرگ باب بارکر، او به طور معمول در گفتگوها و در کنار تمرینات شرکت می کرد. در گواهی فوت او فشار خون، کم کاری تیروئید و چربی خون به عنوان عوامل موثر ذکر شده است.

باب بارکر قبل از مرگش درخواست کرده بود که مراسم خاکسپاری یا یادبود برگزار نشود. او در کنار همسر فقیدش، دوروتی جو گیدئون، در گورستان Forest Lawn Memorial در لس آنجلس به خاک سپرده خواهد شد.

راهنمای کامل سفر به کشور روسیه

نقل قول ها

کاری که من برای امرار معاش انجام می دهم، هیچ جایگزینی برای تجربه وجود ندارد.

برایم مهم نیست که چقدر استعداد طبیعی دارید… در نوع نمایشی که من انجام می دهم، می توانید به شگفتی ها وابسته باشید.

من ترجیح می‌دهم سگ‌هایم مرا ببوسند تا افرادی که می‌شناسم.

دیدگاهتان را بنویسید

پانزده − 10 =