صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : بیوگرافی دیکتاتور کره ای شمالی کیم جونگ اون
ads

بیوگرافی دیکتاتور کره ای شمالی کیم جونگ اون

کیم جونگ اون

کیم جونگ اون در سال 2011 به مقام رهبر کره شمالی رسید و جانشین پدرش کیم جونگ ایل شد.

کیم جونگ اون کیست؟

بسیاری از زندگی اولیه کیم جونگ اون برای رسانه های غربی ناشناخته است. کیم احتمالاً در کره شمالی متولد شده است، اما پسر کو یونگ هی، خواننده اپرا، و کیم جونگ ایل، رهبر دیکتاتوری این کشور تا زمان مرگش در سال 2011 است. نقض حقوق بشر و سرکوب وحشیانه مخالفان همچنان در دوران حکومت او گزارش می شود.

او همچنین آزمایش‌های هسته‌ای کشور و توسعه فناوری موشکی را در مواجهه با محکومیت‌های بین‌المللی ادامه داد، اگرچه از طریق دیدارهای تاریخی با مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در سال 2018 اعلام کرد قصد دارد در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشد.

اوایل زندگی

تاریخ تولد و اوایل کودکی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در هاله ای از ابهام قرار دارد. مشخص است که او سومین و کوچکترین پسر رهبر نظامی کره، کیم جونگ ایل (همچنین جونگ ایل) است، که تحت حزب کمونیست کارگری، از سال 1994 بر کره شمالی حکومت می کرد. و نوه کیم ایل سونگ، سلف پدرش.

مادر کیم جونگ اون خواننده اپرا کو یونگ هی بود که دو فرزند دیگر داشت و گمان می‌رود که قبل از مرگ کیم جونگ اون در سال 2004 برای جانشینی پدرش در مبارزات انتخاباتی شرکت کرده است. گزارش شده است که کیم جونگ ایل به کیم علاقه داشته است. جونگ اون با اشاره به اینکه در جوانی خلق و خوی شبیه خودش را می دید.

همچنین تصور می شود که کیم جونگ اون ممکن است قبل از حضور در دانشگاه نظامی کیم ایل سونگ (به نام پدربزرگش) در پایتخت پیونگ یانگ در اواسط دهه 2000 در خارج از کشور در سوئیس تحصیل کرده باشد.

کیم جونگ ایل در سال 2010 شروع به آماده کردن کیم جونگ اون برای جانشینی رهبری کرد. پس از مرگ پدرش در دسامبر 2011، کیم جونگ اون قدرت را به دست گرفت. در آن زمان تصور می شد که او در اواخر دهه 20 زندگی خود باشد.

سرکوب مخالفان

پس از اینکه کیم رهبری عالی کره شمالی را بر عهده گرفت، بنا به گزارش ها بسیاری از مقامات ارشد را که از رژیم پدرش به ارث برده بود، اعدام یا عزل کرد. در میان کسانی که پاکسازی شدند، عموی خودش، جانگ سونگ تائک (همچنین با نام چانگ سونگ تئک شناخته می‌شود) بود که گمان می‌رود در دوران حکومت کیم جونگ ایل نقش مهمی ایفا کرده و یکی از اعضای کیم جونگ اون محسوب می‌شود. مشاوران برتر

در دسامبر 2013 جانگ به دلیل خائن بودن و توطئه برای سرنگونی دولت دستگیر و اعدام شد. همچنین اعتقاد بر این است که اعضای خانواده جانگ به عنوان بخشی از پاکسازی اعدام شدند.

کیم جونگ اون

کیم جونگ اون

در فوریه 2017، کیم جونگ نام، برادر ناتنی بزرگتر کیم در مالزی درگذشت. اگرچه بسیاری از جزئیات نامشخص باقی مانده است، اما گمان می رود که او در فرودگاه کوالالامپور مسموم شده است و چندین مظنون دستگیر شدند. کیم جونگ نام سال ها در تبعید زندگی می کرد و در این مدت به عنوان منتقد سرسخت رژیم برادر ناتنی خود خدمت می کرد.

تست سلاح

تحت اقتدار کیم جونگ اون، کره شمالی به برنامه های آزمایش تسلیحات خود ادامه داد. اگرچه این کشور در فوریه 2012 با توقف آزمایش های هسته ای و توقف پرتاب موشک های دوربرد موافقت کرد، اما در آوریل 2012 این کشور ماهواره ای را به فضا پرتاب کرد که اندکی پس از برخاستن با شکست مواجه شد.

سپس، در دسامبر همان سال، دولت یک موشک دوربرد پرتاب کرد که یک ماهواره را در مدار قرار داد. دولت ایالات متحده بر این باور بود که این پرتاب ها برای سرپوش گذاشتن بر کار و آزمایش بر روی فناوری موشک های بالستیک بوده است.

در فوریه 2013، کره شمالی سومین آزمایش هسته ای زیرزمینی خود را انجام داد. این اقدام توسط جامعه جهانی از جمله ایالات متحده، روسیه، ژاپن و چین به شدت محکوم شد.

در مواجهه با تحریم‌های بیشتر، تحلیلگران اظهار داشتند که تمرکز مداوم کیم بر تسلیحات در حالی که خواستار مذاکرات صلح با ایالات متحده شده بود، راهبردی برای قرار دادن کره شمالی به عنوان یک نهاد قدرتمند و تثبیت جایگاه او به عنوان یک رهبر منطقه بود.

ونسان ون گوگ
بیشتر بخوانید

طبق گزارش ها، تا سپتامبر 2016، این کشور پنجمین آزمایش هسته ای زیرزمینی خود را انجام داد، علیرغم سابقه تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده، سایر کشورها به شدت این اقدام را محکوم کردند و خواستار خلع سلاح هسته ای کره شمالی شدند و پارک گئون هی، رئیس جمهور کره جنوبی، به ویژه نگران پیامدهای امنیتی بود. از ادامه آزمایش اسلحه و وضعیت روانی کیم.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی برترین ژنرالنظامی تاریخ و اوسطوره فرانسوی ناپلئون بناپارت

در فوریه 2017، کره شمالی آنچه را که رسانه دولتی این کشور به عنوان یک موشک بالستیک دوربرد متوسط توصیف کرد، پرتاب کرد و گفته شد که کیم برای نظارت در سایت حضور دارد. این آزمایش خشم بیشتر جامعه بین المللی را برانگیخت و خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل شد.

کیم جونگ اون به طور قابل توجهی پس از انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر 2016 با دونالد ترامپ سر زد. در نوامبر 2017، پرزیدنت ترامپ در جریان یک تور آسیایی، موضع ملایم تری اتخاذ کرد و از کره شمالی خواست که برای بحث در مورد خلع سلاح «پای میز مذاکره بیاید».

پس از پایان سفر ترامپ، مقامات کره شمالی گفتند تا زمانی که کره جنوبی و ایالات متحده در تمرینات نظامی مشترک شرکت کنند، این رژیم به توسعه توانایی های هسته ای خود ادامه خواهد داد. کیم این بیانیه را با خطاب به ترامپ یک “مرد فاسد و احمق” نقطه‌گذاری کرد و رئیس‌جمهور ایالات متحده در 20 نوامبر با معرفی رسمی کره شمالی به عنوان کشور حامی تروریسم پاسخ داد.

در اواخر نوامبر، کره شمالی با پرتاب موشک هواسونگ-15 خود که به ارتفاع تقریبی 2800 مایلی از سطح زمین رسید، از آستانه دیگری عبور کرد و سپس در سواحل ژاپن به پایین پرتاب شد. پس از آن، کیم اعلام کرد که کره شمالی “بالاخره به علت بزرگ تاریخی تکمیل نیروی هسته ای دولتی پی برده است.”

جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده اعتراف کرد که موشک آزمایشی “بیشتر از هر شلیک قبلی که آنها گرفته اند، بالاتر رفته است” و تایید کرد که کره شمالی اکنون قادر است با یک حمله به هر نقطه از کره زمین برسد. این پرتاب با محکومیت سریع ژاپن و کره جنوبی مواجه شد، در حالی که رئیس جمهور ترامپ به صراحت گفت: “ما از آن مراقبت خواهیم کرد.”

در آوریل 2018، کیم پیش از دیدار با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی، اعلام کرد که آزمایش های هسته ای و موشکی این کشور را به حالت تعلیق در می آورد و سایتی را که در آن شش آزمایش هسته ای قبلی انجام شده بود، تعطیل می کند. به گزارش خبرگزاری مرکزی کره، وی گفت: ما دیگر نیازی به آزمایش هسته ای یا پرتاب موشک های بالستیک میان برد و قاره پیما نداریم و به همین دلیل سایت آزمایش هسته ای شمال ماموریت خود را به پایان رسانده است.

روابط با کره جنوبی و المپیک 2018

کیم جونگ اون در طول سخنرانی روز سال نو خود برای افتتاحیه 2018 لحن سنجیده‌ای داشت و در آن بر نیاز به “کاهش تنش نظامی در شبه جزیره کره” تاکید کرد و پیشنهاد کرد که هیئتی را برای شرکت در بازی‌های المپیک زمستانی آینده در پیونگ چانگ، جنوبی بفرستد. کشور کره. با این وجود، او مطمئن شد که یکی از تهدیدهای معمول خود را علیه مخالفان خارج از کشور خود صادر می کند و به ایالات متحده هشدار می دهد که “دکمه سلاح های هسته ای روی میز من است.”

پیشنهادهای او که از سوی برخی تحلیلگران به عنوان تلاشی برای ایجاد شکاف بین روابط آمریکا و کره جنوبی تلقی می شود، مورد استقبال همسایگانش قرار گرفت: «ما همیشه آمادگی خود را برای گفت و گو با کره شمالی در هر زمان و هر مکان اعلام کرده ایم، اگر این به بازیابی روابط بین دو کشور کمک کند. سخنگوی مون رئیس جمهور کره جنوبی گفت: روابط کره و منجر به صلح در شبه جزیره کره می شود.

بیوگرافی مورگان والن
بیشتر بخوانید

در 9 ژانویه 2018، نمایندگان کره شمالی و جنوبی در روستای آتش بس پانمونجوم، در مرز بین دو کشور، برای اولین گفتگوی خود پس از بیش از دو سال ملاقات کردند. این مذاکرات به ترتیبی منتهی شد که در آن کره شمالی در المپیک زمستانی ماه بعد شرکت خواهد کرد.

چون هائه سونگ، معاون وزیر اتحاد کره جنوبی گزارش داد: «شمال گفت که یک هیئت بلندپایه شامل نمایندگان کمیته المپیک، ورزشکاران، یک تیم تشویق کننده، یک گروه نمایش هنری، تماشاگران، تظاهرکنندگان تکواندو و مطبوعات را اعزام خواهند کرد».

کره شمالی همراه با هیئت خود، با حضور برجسته کیم یو جونگ، خواهر کوچکتر رهبر و اولین عضو خانواده حاکم کره شمالی که به کره جنوبی سفر کرد، نشان خود را در بازی ها گذاشت. او در طی ضیافت شام با رئیس جمهور مون به صلح ابراز امیدواری کرد و گفت: “امیدواریم که بتوانیم مردم خوش آب و هوا (جنوب) را دوباره در پیونگ چانگ ببینیم و آینده ای را که دوباره یکی هستیم، نزدیک کنیم.”

مدت کوتاهی پس از پایان بازی‌های المپیک، دو تن از دستیاران ارشد رئیس‌جمهور مون برای اولین دیدار مقامات کره جنوبی از زمان روی کار آمدن کیم در سال 2011 به پیونگ‌یانگ سفر کردند. اگرچه جزئیات کمی در مورد بحث‌ها مشخص شد، اما این نشست برنامه‌هایی را برای نشستی بین دو کشور ارائه کرد. رهبران کره شمالی و جنوبی در منطقه غیرنظامی (DMZ) که دو کشور را از هم جدا می کند.

نشست سران با رئیس جمهور کره جنوبی

در 27 آوریل 2018، کیم و مون در پانمونجوم ملاقات کردند و به سمت کره جنوبی رفتند، اولین باری که یک حاکم کره شمالی این کار را انجام داد. این دیدار که تا حدی از تلویزیون پخش شد با لحظاتی خوش‌رویی همراه بود و کیم به شوخی از اینکه خواب همتای خود را با آزمایش موشکی اواخر شب قطع کرد، عذرخواهی کرد.

اما آنها همچنین به موضوعات جدی در دست پرداختند و در مورد کنفرانس احتمالی با ایالات متحده و چین که به طور رسمی به جنگ کره پایان می دهد، و همچنین تلاش برای از بین بردن سلاح های هسته ای که رژیم کیم در حال توسعه بود، بحث کردند. در بیانیه ای که هر دو رهبر آن را امضا کردند، آمده است: «کره جنوبی و کره شمالی هدف مشترک تحقق، از طریق خلع سلاح کامل، شبه جزیره کره عاری از سلاح هسته ای را تأیید کردند.

بازدید از چین

در اواخر مارس 2018، یک قطار سبز رنگ به ایستگاه مرکزی پکن، چین، که دارای نشانه هایی از انواع زرهی بود که قبلا توسط رهبران کره شمالی استفاده می شد، وارد شد. بعداً تأیید شد که این قطار حامل کیم و دستیاران ارشد او بوده است که گمان می‌رود اولین سفر خارجی وی از زمان به قدرت رسیدن در سال 2011 باشد.

به گفته رسانه های چینی و کره شمالی، کیم و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در تالار بزرگ مردم گفتگو کردند. علاوه بر این، شی یک ضیافت برای کیم و همسرش ترتیب داد و از آنها با اجرای هنری پذیرایی کرد.

کیم جونگ اون

کیم جونگ اون

گزارش شده است که کیم این نان تست را ارائه کرد: «بجاست که اولین سفر من به خارج از کشور در پایتخت چین باشد و مسئولیت من این است که ادامه روابط NK-چین را به اندازه زندگی ارزشمند بدانم.»

این دیدار غافلگیرکننده اندکی قبل از مذاکرات برنامه ریزی شده کره شمالی با کره جنوبی و نشست تاریخی دیگری با ایالات متحده در افق برگزار شد.

دیدار با ترامپ رئیس جمهور آمریکا

در 12 ژوئن 2018، کیم جونگ اون و ترامپ در استراحتگاه منزوی Capella در سنگاپور، قبل از رفتن برای گفتگوهای خصوصی با مترجمان خود، دست دادند. دیدار آنها، اولین دیدار بین یکی از اعضای خانواده کیم و رئیس جمهور مستقر ایالات متحده، تنها چند هفته پس از آن صورت گرفت که آخرین دور از لفاظی های ستیزه جویانه تهدید به نابودی این تلاش ها شد.

پس از اینکه کارمندان ارشد برای گفتگوهای گسترده به آنها پیوستند، دو رهبر بیانیه مشترکی را امضا کردند که در آن ترامپ “متعهد به ارائه ضمانت های امنیتی” به کره شمالی شد و کیم نیز “تعهد محکم و تزلزل ناپذیر خود را برای خلع سلاح کامل شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای تایید کرد.” این بیانیه در مورد جزئیات کوتاه بود، اگرچه این دو نفر گفتند که مذاکرات در مدت کوتاهی از سر گرفته خواهد شد.

بیوگرافی کیلین مورفی
بیشتر بخوانید

کیم جونگ اون در مراسم امضای قرارداد گفت: ما یک جلسه تاریخی داشتیم و تصمیم گرفتیم که گذشته را پشت سر بگذاریم و با اشاره به اینکه جهان شاهد تغییر بزرگی خواهد بود، گفت:

علیرغم تعهدات ابراز شده کیم به روند صلح، کارخانه های کره شمالی به تولید مواد شکافت پذیر مورد استفاده در ساخت سلاح های هسته ای ادامه دادند. در اواخر جولای، واشنگتن پست گزارش داد که رژیم به طور بالقوه در حال ساخت موشک های بالستیک قاره پیما با سوخت مایع جدید است.

کیم جونگ اون و ترامپ برای دومین بار در هتل متروپل در هانوی، ویتنام، در 27 فوریه 2019 ملاقات کردند. رهبران سخنان دوستانه ای را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند که ترامپ به پتانسیل بزرگ اقتصادی کشور اشاره کرد و کیم از “تصمیم شجاعانه” همتای خود برای مشارکت در این کشور تمجید کرد. صحبت می کند.

با این حال، دو طرف به طور ناگهانی مذاکرات خود را در روز دوم به پایان رساندند، بنا بر گزارش ها به دلیل امتناع آمریکا از پیشنهاد کره شمالی برای برچیدن تاسیسات اصلی هسته ای خود – اما نه کل برنامه تسلیحاتی آن – در ازای پایان همه تحریم ها. ترامپ گفت که دیدار بدون توجه به شرایط خوب به پایان رسید و کیم متعهد شده است که از آزمایش های هسته ای و موشک بالستیک خودداری کند.

کیم جونگ اون و ترامپ برای سومین بار در 30 ژوئن 2019 با یکدیگر ملاقات کردند، نامزدی آنها در DMZ اولین باری بود که یک رئیس جمهور مستقر ایالات متحده وارد کره شمالی شد. در پی ابراز همبستگی آنها، اعلام شد که دو طرف مذاکره کنندگانی را برای از سرگیری مذاکرات تعیین کرده اند.

دیدار با ولادیمیر پوتین

در اواخر آوریل 2019، کیم با قطار زرهی به ولادی وستوک روسیه رفت تا از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدن کند. قطاری که پدرش با پوتین در همان شهر روسیه در سال 2002 ملاقات کرد، منعکس شد.

به نظر می رسید این دیدار برای نشان دادن همبستگی بین رهبران دو کشور در زمانی که مذاکرات کره شمالی با ایالات متحده متوقف شده بود، طراحی شده بود. هیچ توافق رسمی از تعامل با پوتین حاصل نشد، اگرچه کیم مذاکرات آنها را “بسیار معنادار” توصیف کرد.

شخصیت عمومی و همسر

در تابستان 2012، فاش شد که کیم جونگ اون همسری به نام ری سول جو گرفته است. در حالی که تاریخ دقیق ازدواج این زوج مشخص نیست، یکی از منابع آن را سال 2009 گزارش کرد. در ماه‌های پس از فاش شدن این ازدواج، بانوی اول کشور بارها در رسانه‌ها ظاهر می‌شد – که یک انحراف چشمگیر از پروتکل‌های قبلی بود. همچنین گمانه زنی ها مبنی بر داشتن فرزند این زوج مطرح شده است.

کیم جونگ اون، بخشی از نسل سایبری، نسبت به پدرش سبک رسانه‌ای بیشتری دارد و کیم جوان‌تر برنامه سال نو را اجرا می‌کند، با همسرش اجراهای موسیقی می‌گیرد و بیشتر با سربازان درگیر می‌شود. و کارگران

او همچنین سلیقه های فرهنگی غربی بیشتری را پذیرفته است، به ویژه زمانی که دنیس رادمن، بسکتبالیست حرفه ای سابق آمریکایی، در فوریه 2013 به کره شمالی سفر کرد. در طول اقامت رادمن، کیم او را برای تماشای یک بازی بسکتبال همراهی کرد. رادمن مدعی شد که می خواهد به بهبود روابط بین ایالات متحده و کره شمالی کمک کند.

کیم جونگ اون

کیم جونگ اون

در سال 2018، زمانی که او در حال گسترش شاخه زیتون به کره جنوبی برای گفتگوهای خلع سلاح هسته ای بود، کیم همچنین به دنبال نشان دادن جنبه مهربان تر و ملایم تری از خود بود. نسخه جدید کیم زمانی آشکار شد که او در کنسرت گروه پاپ Red Velvet کره جنوبی در پیونگ یانگ شرکت کرد و او آن را “هدیه” به شهروندانش خواند.

جی کی رولینگ
بیشتر بخوانید

جنگ سایبری

کره شمالی ظرفیت خود را برای حملات سایبری در سال 2014 با انتشار فیلم The Interview از سونی نشان داد، کمدی ست روگن/جیمز فرانکو که در آن یک گزارشگر تبلوید برای ترور یک کیم خیالی استخدام می شود. پس از انتقاد مقامات کره شمالی علیه این فیلم، FBI اعلام کرد که این کشور مسئول نقض بعدی فایل‌های Sony Pictures است که منجر به انتشار ایمیل‌ها و سایر اطلاعات خصوصی شد.

در دسامبر 2017، دولت ترامپ کره شمالی را به عنوان منبع ویروس رایانه‌ای قدرتمند WannaCry معرفی کرد که در آن سال تقریباً 230000 رایانه را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده بود. توماس پی باسرت، مشاور امنیت داخلی ترامپ گفت: این یک حمله بی پروا بود و قرار بود ویرانگری و ویرانی ایجاد کند.

او اعتراف کرد که ایالات متحده ابزار کمی برای انتقام علیه کشوری که قبلاً به شدت تحریم شده بود باقی مانده است، اما گفت که با این وجود مهم است که کره شمالی را به خاطر جنایات سایبری خود فراخوانی کنیم.

مشکلات اقتصادی کره شمالی

کره شمالی با قحطی ویرانگر و کمبود مواد غذایی در دهه 1990 در فقر و ویرانی اقتصادی غرق شده است. این کشور همچنین دارای یک سیستم اردوگاه کار اجباری با شرایط عذاب آور و وحشتناک برای هزاران زندانی است.

کیم جونگ اون قول داده است که بر اصلاحات آموزشی، کشاورزی و اقتصادی برای بهبود مردم کره شمالی تمرکز کند. با این وجود، کره جنوبی تاکید کرده است که نقض حقوق بشر در مرزهای همسایه شمالی خود ادامه دارد و ده ها مقام توسط دولت کیم اعدام شده اند. در ژوئیه 2016، دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، کیم را به دلیل نقض حقوق بشر تحریم کرد و اولین بار بود که رهبر کره شمالی یک تحریم شخصی از سوی ایالات متحده دریافت کرد.

اردوگاه های زندان

در دسامبر 2017، انجمن بین المللی وکلای دادگستری گزارشی را منتشر کرد که در آن سیستم زندان سیاسی کره شمالی را توصیف کرد. به گفته توماس بورگنتال، یکی از سه حقوقدان انجمن و یکی از بازماندگان اردوگاه بدنام آشویتس در آلمان نازی، زندانیان کیم شرایطی را تحمل کردند که از نظر وحشیگری بی نظیر بود.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی اخرین امپراطوره ژاپن هیروهیتو

او گفت: «من معتقدم که شرایط در اردوگاه‌های زندان [کره شمالی] به همان اندازه وحشتناک یا حتی بدتر از شرایطی است که در جوانی‌ام در این اردوگاه‌های نازی‌ها و در دوران حرفه‌ای طولانی مدت خود در زمینه حقوق بشر دیدم و تجربه کردم.» .

این هیئت از زندانیان سابق، نگهبانان زندان و دیگران به عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد سیستم زندان کره شمالی از سال 1970 تا 2006 شنیده شد. آنها به این نتیجه رسیدند که اردوگاه های زندان سیاسی کیم در 10 مورد از 11 جنایت جنگی شناخته شده بین المللی، از جمله قتل، بردگی و خشونت جنسی

سلامتی، جانشینی و خواهر

موضوع محل اختفا و رفاه شخصی کیم پس از از دست دادن جشن سالانه تولد پدربزرگش – معروف به روز خورشید – در 15 آوریل 2020 به منبع دسیسه تبدیل شد.

از آنجایی که غیبت او در انظار هفته ها طول کشید، روایت های مختلفی منتشر شد. رهبر را به عنوان بهبودی پس از عمل جراحی قلب یا احتمالاً ناتوان توصیف کرد که باعث گمانه زنی های بیشتری در مورد اینکه در صورت مرگ او چه کسی کنترل کشور را به دست می گیرد، شد.

برخی از تحلیلگران معتقد بودند که خواهر کوچکترش کیم یو جونگ برای جانشینی او آماده شده است، در حالی که برخی دیگر معتقد بودند که حزب کارگران رهبری جمعی از مردان مسن را ترجیح می دهد. در نهایت، زمانی که کیم در اوایل ماه مه در افتتاحیه یک کارخانه کود شیمیایی دوباره ظاهر شد، این موضوع فعلاً بحث برانگیز شد.

کیم جونگ اون

کیم جونگ اون

حقایق کلی

نام: کیم جونگ اون

شهر تولد: (احتمالاً کره شمالی)

جنسیت مذکر

معروف ترین: کیم جونگ اون در سال 2011 به مقام رهبر عالی کره شمالی رسید و جانشین پدرش کیم جونگ ایل شد.

صنایع

جنگ و ارتش

سیاست های جهانی

مدارس

دانشگاه نظامی کیم ایل سونگ

ملیت ها

کره شمالی (کره شمالی)

دیدگاهتان را بنویسید

1 × یک =