صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : بیوگرافی دیکتاتور جمهوری دومینیکن رافائل تروخیلو
ads

بیوگرافی دیکتاتور جمهوری دومینیکن رافائل تروخیلو

رافائل تروخیلو

رافائل تروخیو چندین دهه دیکتاتور جمهوری دومینیکن بود. او در سال 1961 ترور شد.

رافائل تروخیلو که بود؟

دیکتاتور رافائل تروخیلو در سال 1930 با مانورهای سیاسی و شکنجه رئیس جمهور دومینیکن شد. او تا سال 1938 رسماً این دفتر را بر عهده داشت، تا اینکه جانشینی عروسکی را انتخاب کرد. او از سال 1942 تا 1952 سمت رسمی خود را از سر گرفت، اما تا زمان ترورش در 30 مه 1961 به حکومت با زور ادامه داد.

اوایل زندگی

رافائل تروخیلو با نام رافائل لئونیداس تروخیلو مولینا در خانواده ای متوسط در 24 اکتبر 1891 در سن کریستوبال جمهوری دومینیکن به دنیا آمد. او و 10 خواهر و برادرش در یک شهر کوچک روستایی توسط والدین اسپانیایی، هائیتی و دومینیکن بزرگ شدند.

رافائل تروخیلو در کودکی در مدارس غیررسمی که در خانه های روستاییان مختلف برگزار می شد، شرکت می کرد. تحصیلات او در شرایط مناسب و شروع و در بهترین حالت ابتدایی بود. از آنجایی که تروخیو پس از به قدرت رسیدن شخصی را برای بازنویسی تاریخچه خانواده اش استخدام کرد، حقایق واقعی پیشینه او نامشخص است.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی دیکتاتور کره ای شمالی کیم جونگ اون

هنگامی که تروخیو 16 ساله بود، به عنوان یک اپراتور تلگراف مشغول به کار شد. تروخیلو پس از پیوستن به یک باند و ارتکاب یک سری جنایات، به دلیل جعل چک دستگیر شد و متعاقباً شغل خود را از دست داد. در سال 1916، تروخیو با همسر اول خود، آمینتا لدسیما ازدواج کرد که دو دختر به او داد.

رافائل تروخیلو در سایه تبدیل شدن به یک مرد خانواده، زندگی جنایتکارانه خود را با یک شغل روزانه ثابت معاوضه کرد. در پایان سال 1916، او در یک مزرعه قند در موقعیت وزن کشی قرار گرفت. تروخیلو با نشان دادن ویژگی های رهبری، بعداً به سمت پلیس خصوصی در مزرعه ارتقا یافت.

شغل نظامی

در سال 1919، رافائل تروخیلو بی قرار بود و مشتاق فرار از یکنواختی زندگی روستایی خود بود. هنگامی که تفنگداران دریایی ایالات متحده، که در آن زمان جمهوری دومینیکن را اشغال کرده بودند، به او این فرصت را دادند که به عنوان یک افسر برای اولین نیروی پلیس شهری کشور، گارد پاسبانی آموزش ببیند، رافائل تروخیلو از این فرصت استفاده کرد.

بیوگرافی مرلین مونرو
بیشتر بخوانید

رافائل تروخیلو پس از اتمام تمرینات خود به سرعت در رتبه های بالاتری قرار گرفت. در سال 1924 به سمت فرماندهی گارد و در ژوئن 1925 به فرماندهی کل منصوب شد.

دوران دیکتاتوری

در اوایل سال 1930، پس از اینکه رئیس جمهور دومینیکن هوراسیو واسکز با شورش ها مواجه شد و دولت موقت تأسیس شد، تروخیو خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری جدید معرفی کرد.

رافائل تروخیلو

در طول مبارزات انتخاباتی رافائل تروخیلو ، او یک نیروی پلیس مخفی را برای شکنجه و قتل حامیان نامزد مخالف سازماندهی کرد. جای تعجب نیست که تروخیو با قاطعیت در انتخابات پیروز شد.

اندکی پس از اولین دوره ریاست جمهوری تروخیو، سانتو دومینگو، پایتخت دومینیکن، توسط یک طوفان ویران شد. رافائل تروخیلو از این فاجعه به عنوان بهانه ای برای اعمال حکومت نظامی بر همه شهروندان استفاده کرد. او همچنین «مالیات اضطراری» وضع کرد و حتی حساب های بانکی مخالفانش را نیز توقیف کرد. رافائل تروخیلو شش سال بعد را صرف بازسازی شهر و ساخت چندین بنای تاریخی به افتخار خود کرد. پس از تکمیل بازسازی، تروخیلو نام سانتو دومینگو را به «سیوداد تروخیلو» تغییر داد.

رافائل تروخیلو در طول سال‌های بعدی ریاست خود، همچنان از قدرت خود برای سود شخصی استفاده می‌کرد. او کنترل کامل تمام صنایع بزرگ و مؤسسات مالی را در دست گرفت. این کشور شاهد پیشرفت هایی در اقتصاد خود بود، اما این پیشرفت ها عمدتاً به پایتخت محدود می شد. در همین حال، در مناطق روستایی بیشتر، کل جوامع دهقانی از بین رفتند تا راه برای مزرعه جدید شکر تروخیلو باز شود.

خود رافائل تروخیلو صریحاً از سلطنت خود با این ادعا دفاع کرد که “کسی که فریب دادن نمی داند، نمی داند چگونه حکومت کند.”

بیشتر بخوانید: بیوگرافی صدام حسین

رافائل تروخیلو به رفتاری بسیار شدید با مهاجران هائیتی جمهوری دومینیکن و بی توجهی عمدی به آزادی های مدنی آنها معروف بود. در سال 1937، او تا آنجا پیش رفت که کشتار هزاران مهاجر هائیتی را سازماندهی کرد.

مرگ

رافائل تروخیلو تا سال 1938 رسماً ریاست جمهوری را برعهده داشت، تا اینکه جانشینی دست نشانده انتخاب کرد. او پست رسمی خود را از سال 1942 تا 1952 از سر گرفت اما متعاقباً تا زمان مرگش در سال 1961 به حکومت با زور ادامه داد. در اواخر عمرش با مخالفت فزاینده ای از سوی شهروندان دومینیکن و همچنین فشارهای خارجی برای کاهش حکومت خود مواجه شد. او همچنین با مانور سیا برای برکناری او از قدرت، شروع به از دست دادن پشتیبانی نظامی از ارتش کرد.

بیوگرافی مکالی کالکین
بیشتر بخوانید

نقل قول ها

کسی که فریب دادن بلد نیست حکمرانی کردن را هم بلد نیست.

رافائل تروخیلو

حقایق کلی

نام: رافائل لئونیداس تروخیلو مولینا
سال تولد: 1891
تاریخ تولد: 24 اکتبر 1891
شهر تولد: سن کریستوبال
کشور تولد: جمهوری دومینیکن
جنسیت مذکر
معروف ترین برای: رافائل تروخیلو برای چندین دهه دیکتاتور جمهوری دومینیکن بود. او در سال 1961 ترور شد.
صنایع
جنایت و تروریسم
جنگ جهانی دوم
سیاست های جهانی
علامت نجومی: عقرب
ملیت ها
دومینیکن
سال مرگ: 1961
تاریخ مرگ: 30 می 1961
شهر مرگ: کویداد تروخیلو
کشور مرگ: جمهوری دومینیکن

دیدگاهتان را بنویسید

13 − 3 =