صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : بیوگرافی آشپز مشهور گوردون رمزی
ads

بیوگرافی آشپز مشهور گوردون رمزی

گوردون رمزی

گوردون رمزی، سرآشپز مشهور اسکاتلندی، رستوران‌هایی را در سرتاسر جهان افتتاح کرده و برنامه‌های تلویزیونی محبوبی مانند «آشپزخانه جهنمی» و «مسترشف» را میزبانی کرده است.

گوردون رمزی کیست؟

گوردون رمزی که در سال 1966 در اسکاتلند به دنیا آمد، یک حرفه ورزشی اولیه را پشت سر گذاشت و به یک سرآشپز مشهور در لندن تبدیل شد. در اوایل دهه 2000، او به عنوان مجری سرسخت برنامه‌های Ramsay’s Kitchen Nightmares و Hell’s Kitchen، نمایش‌هایی که انتقال موفقیت‌آمیز به تماشاگران آمریکایی را انجام داد، در تلویزیون بریتانیا نقش‌آفرینی کرد.

این سرآشپز برنده جایزه از آن زمان برند مشهور خود را از طریق برنامه هایی مانند MasterChef و Hotel Hell و افتتاح رستوران های بیشتری در سراسر جهان گسترش داده است.

گوردون رمزی

گوردون رمزی

اوایل زندگی

گوردون جیمز رمزی در 8 نوامبر 1966 در جانستون، اسکاتلند به دنیا آمد و پس از اینکه در سن 5 سالگی با خانواده اش به آنجا نقل مکان کرد، در استراتفورد آپون آون، انگلستان بزرگ شد. اولین عشق رمزی فوتبال بود و او هدف خود را مشخص کرد. در یک حرفه ورزشی حرفه ای رمزی با استعداد در سن 15 سالگی به تیم حرفه ای گلاسکو رنجرز پیوست.

دوران او در این تیم سه سال طول کشید، تا اینکه در سال 1985 آسیب دیدگی زانو به دوران حرفه ای او پایان داد. رمزی که مجبور شد از نو شروع کند، به مدرسه بازگشت و در سال 1987 مدرک مدیریت هتل گرفت.

سرآشپز و کارآفرین برتر

گوردون رمزی پس از پایان تحصیلاتش، خود را تحت هدایت برخی از سرآشپزهای برتر اروپا قرار داد. او نزد مارکو پیر وایت در هاروی در لندن شاگردی کرد، برای آلبر روکس در Le Gavroche کار کرد و سپس زیر نظر سرآشپزهای چیره دست جوئل روبوشون و گای ساووی در فرانسه کار کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی نیل دگراس تایسون

در سال 1993، رمزی به تنهایی به عنوان سرآشپز رستوران تازه افتتاح شده بادمجان در لندن دست به کار شد، جایی که در طی سه سال، رتبه دو ستاره میشلن را به این رستوران کسب کرد. در سال 1995، زمانی که رمزی در جوایز معتبر کیتی، رویدادی مشابه اسکار، به عنوان تازه وارد سال، جایزه دریافت کرد، اعتبار شخصی بیشتری به دنبال داشت.

بیوگرافی جیمز له برون
بیشتر بخوانید

هنگامی که پشتوانه مالی رستوران متزلزل شد، رمزی Aubergine را ترک کرد و در سال 1998 مؤسسه خود را به نام Restaurant Gordon Ramsay در لندن افتتاح کرد. این رستوران که به عنوان مقصدی برای غذاهای گران‌قیمت شناخته می‌شود، در نهایت رتبه سه ستاره میشلن را دریافت کرد.

چندین سال بعد برای رمزی جاه طلب، سخت گیر و با خلق و خو، گردبادی بود. او چندین رستوران جدید از جمله پتروس و دومین رستوران گوردون رمزی در لندن و در نهایت Verre در دبی افتتاح کرد.

گوردون رمزی

گوردون رمزی

گوردون رمزی  که در سال 2000 در جوایز کیتی به عنوان سرآشپز سال و در سال 2006 به عنوان رستوران مستقل سال انتخاب شد، کسب و کار رستوران خود را در سال 2006 با افتتاح دو موسسه در نیویورک نیویورک به ایالات متحده آورد. این سرآشپز مشهور از آن زمان دامنه فعالیت خود را در سراسر جهان گسترش داده است و برند خود را به کشورهایی مانند آفریقای جنوبی، استرالیا و کانادا آورده است.

ستاره تلویزیونی

مهاجرت رمزی به تلویزیون در سال 1996 با حضور او به عنوان داور در برنامه آشپزی رقابتی MasterChef بی بی سی آغاز شد. در سال 1999، او تمرکز یک مینی سریال مستند بریتانیایی به نام Boiling Point بود که زندگی کاری او را با افتتاح اولین رستورانش دنبال می کرد. موفقیت آن مستند باعث ایجاد مینی سریال بعدی به نام Beyond Boiling Point در سال 2000 شد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی نیل دگراس تایسون

گوردون رمزی به عنوان مجری دو برنامه در بهار سال 2004 انتخاب شد: در Ramsay’s Kitchen Nightmares، او به دنبال برگشت به رستوران های شکست خورده بود، و در آشپزخانه جهنمی، او مسابقه آشپزی را بین 10 نفر از افراد مشهور برگزار کرد و تماشاگران از شرکت کنندگان رای دادند.

با شکوفایی کامل تلویزیون واقعیت در ایالات متحده، زمان آن فرا رسیده بود که رمزی حرکت خود را از طریق اقیانوس اطلس انجام دهد. در می 2005، نسخه آمریکایی آشپزخانه جهنمی، که رستوران داران مشتاق را زیر نظر مجری برنامه قرار می داد، برای اولین بار در FOX پخش شد.

مانند همتایان بریتانیایی خود، مخاطبان آمریکایی یاد گرفتند که آشپز ساینده را دوست داشته باشند و از آن متنفر باشند، زیرا او میدان شرکت کنندگان را به یک برنده نهایی محدود کرد. در همین حال، او یک سری آشپزی دیگر را در بریتانیا به نام The F Word راه اندازی کرد.

بیوگرافی سیاست‌مدار و فعال حقوقی آمریکایی جان لوئیس
بیشتر بخوانید

رتبه‌بندی قوی رمزی در نمایشگرهای ایالات متحده، راه را برای اقتباسی از کابوس‌های آشپزخانه، که در سپتامبر 2007 عرضه شد، باز کرد. این به نوبه خود، منجر به تولیدات آمریکایی MasterChef (2010) و MasterChef Junior (2013) شد که رمزی سرپرستی گروه را بر عهده داشت. قضات. در سال 2012، او یک نمایش دیگر را به برنامه خود اضافه کرد، یکی از تغییرات تم “نجات یک موسسه شکست خورده” با هتل جهنم.

خارج از آشپزخانه

گوردون رمزی در کنار کارهایش در تلویزیون و رستوران هایش بیش از 20 کتاب نوشته است. کسب‌وکارهای مختلف او در گوردون رمزی هولدینگ لیمیتد ادغام شده‌اند.

گوردون رمزی

گوردون رمزی

گوردون رمزی که به خاطر سابقه موفقیت‌های چشمگیرش افتخار می‌کند، در سال 2006 به عنوان افسر نشان امپراتوری بریتانیا معرفی شد. در سال 2013، او به تالار مشاهیر آشپزی معرفی شد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی فیل مک گرو

گوردون رمزی در سال 1996 با معلم مدرسه Cayetana Elizabeth “Tana” Hutcheson ازدواج کرد. آنها پنج فرزند دارند: مگان، دوقلوهای هالی و جک، ماتیلدا و اسکار. در سال 2014، این زوج بنیاد گوردون و تانا رمزی را برای کمک به حمایت از خیریه کودکان بیمارستان بزرگ اورموند استریت تأسیس کردند.

حقایق کلی

نام: گوردون رمزی
سال تولد: 1966
تاریخ تولد: 8 نوامبر 1966
شهر تولد: جانستون
کشور تولد: اسکاتلند
جنسیت مذکر
معروف ترین: گوردون رمزی، سرآشپز مشهور اسکاتلندی، رستوران هایی را در سرتاسر جهان افتتاح کرده و برنامه های تلویزیونی محبوبی مانند «آشپزخانه جهنمی» و «مسترشف» را میزبانی کرده است.
صنایع
تلویزیون
علامت نجومی: عقرب
ملیت ها
اسکاتلند

دیدگاهتان را بنویسید

3 + 3 =