صفحه اصلی > سینما : نقد فیلم wildcat
ads

نقد فیلم wildcat

نقد فیلم wildcat

نقد فیلم wildcat یا نقد فیلم گربه وحشی

نقد فیلم wildcat : دو سرباز آمریکایی مستقر در عراق توسط تروریست ها در ” فیلم گربه وحشی ” اسیر می شوند ، درامی پرتنش با محوریت شکنجه های جسمی و روانی. لحظات اول ما را در درون خدیجه خدیجه یانگ (جورجینا کمپبل) قرار داریم. همه چیز تاریک است ، و آنچه می شنویم صداهای یک مبارزه است زیرا او اصرار دارد که روزنامه نگار است و طبق قوانین بین المللی بشردوستانه نباید دستگیر شود. سپس صحنه خاموش می شود و آنچه را می بیند می بینیم ، یک سلول غرق در تخت که بلافاصله با دستبند به آن متصل می شود. او به نشان مطبوعاتی خود اشاره می کند. اسیرکننده آن را از بین می برد. او شوکه میشود.

نقد فیلم wildcat

مرد دیگری وارد سلول می شود و بدون هیچ حرفی ، بند انگشت کوچکش را بیرون می کشد ، و بی توجه به جیغ های درد و رنجش ، او را آزار میدهد. و سپس خالد (میدو همادا) وارد می شود ، به آرامی با لحن های راحت به او می گوید “اشکالی ندارد” و آب را به اومی دهد. او هم پلیس خوب است و هم پلیس بد. هنگامی که پاسخ هایش را دوست ندارد ، گوشت شست را فشار می دهد و او را شکنجه میدهد. و هیچ یک از جوابهای او را دوست ندارد.

بهترین فیلم های 2021

شخص دیگری در سلول است. خدیجه با یک کاروان در حال سفر بود و فقط یک بازمانده دیگر وجود دارد ، یک تفنگدار دریایی زخمی به نام لوک (لوک بنوارد). او سعی می کند به او اطمینان دهد ، اما همچنین به او می گوید که فقط یک دلیل وجود دارد که مسلمانان یک زن و مرد مجرد را تنها در یک اتاق قرار دهند. آنها امیدوارند که زندانیانشان با یکدیگر صحبت کنند و آنچه را که حتی در زیر شکنجه ، به شکنجه گران اعتراف نمی کنند ، آشکار کنند. بنابراین ، از ارتباطات آنها محافظت می شود. یا ، آنها قصد دارند که باشند ، اما استرس بسیار شدید است ومرزهای شخصی تاری می شوند.

10 فیلم برتر قهرمان محور

بهترین فیلم های 2021
بیشتر بخوانید

و همین محو شدن مرزهاست که ” فیلم گربه وحشی یا فیلم wildcat ” را فراتر از یک مجموعه طاقت فرسای از صحنه های شدت دهنده شکنجه ، گمراه کننده برای مخاطب و همچنین شخصیت ها می کند. اما فقط به سختی لحظات زیادی وجود داشت که من فکر می کردم آیا ” فیلم گربه وحشی ” آنچه را که از مخاطب می خواهد به دست می آورد یا خیر ، وخیم بودن شرایط ممکن است برای کسانی که آماده آن نیستند بیش از حد سنگین باشد.

اما من در کنار فیلم ، بازیگران استثنایی آن و نویسنده / کارگردان آن جاناتان دبلیو استوکس ماندم که با افشای اطلاعات بیشتر درباره شخصیت ها در طول فیلم علاقه من را حفظ کردند. فیلمنامه , خالد را شیطان نمی داند و به ما نیز اجازه چنین کاری را نمی دهد. وقتی خالد احساس عدالت و همدلی دخترش را به خدیجه می گوید ، روشن است که او نمی خواهد به عنوان یک هیولا دیده شود. شاید او دخترش را به یاد او بیاورد. آیا خالدبه او می گوید تا خالد به او اعتماد کند و به او بگوید که می خواهد در مورد کدهای امنیتی در سفارت آمریکا بداند؟ یا اینکه خالد به او می گوید زیرا او در تلاش است تا بفهمد چگونه فردی شد که می خواهد عذاب وصف ناشدنی را که متحمل شده را برای خانواده های دیگر ایجاد کند؟ احتمالاً هر دو.

10 مبارزه برتر فیلم مورتال کمبت

در نقد فیلم wildcat میخوانیم

خالد خدیجه را هل می دهد تا دردناک ترین خاطراتش را برای او تعریف کند. آیا او داستان دبیرستان را برای او تعریف می کند زیرا ، همانطور که جان لو کاره در جاسوس سرباز Tinker Tailor Sailier Spy نوشت ، “بعد از مدتی همه چیز به جز حقیقت تمام می شود؟” یا او در این بازی موش و گربه گربه سان است و داستانی را برای او تعریف می کند که می خواهد بشنود؟ آیا او به همان اندازه که به نظر می رسد ترسیده است یا می خواهد او فکر کند که او هست؟ احتمالاً هر دو.

فیلم Creed 3

لحظاتی که فیلم گربه وحشی از صحنه فراتر رفت و به معنای یافتن معنا و مفهوم بشر در وخیم شرایط بود ، من را نیز تحت تأثیر قرار داد. استوكس گفت كه وی از كتاب كلاسیك ویكتور فرانكل ، بازمانده و روانپزشك هولوكاست ، با عنوان “جستجوی انسان برای معنا” الهام گرفته است و به ما توصیه می كند كه هدفی از زندگی را تعریف كرده و سپس نتیجه آن را تصور كنیم. لوک و خدیجه قبل از اینکه اسیر شوند هدف مشخصی دارند و سعی می کنند گاهی اوقات با تکنیکهایی از آموزش ، گاهی فقط با شجاعت ساده ، این هدف را به عنوان راحتی و راهنما حفظ کنند. در این زمینه ، س questionsالات خالد در مورد اینکه چه کسی هستند و چرا اینجا هستند معنای عمیق تری می یابد.

نقد فیلم چشمان آبی کم‌رنگ | The Pale Blue Eye 2022
بیشتر بخوانید

اکنون در سینماها بازی می کند و از 27 آوریل از طریق دیجیتال و در صورت تمایل موجود است.

پایان مقاله نقد فیلم wildcat به قلم رضا حقی.امیدوارم استفاده لازم را برده باشید.

همچنین میتوانید از بخش سینما و تلویزیون به بهترین عناوین فیلم و سریال دسترسی داشته باشید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

«پست قبلی

پست بعدی»

دیدگاهتان را بنویسید

2 × پنج =