صفحه اصلی > سینما : نقد فیلم همسر جیکوب
ads

نقد فیلم همسر جیکوب

نقد فیلم همسر جیکوب

نقد فیلم همسر جیکوب

نقد فیلم همسر جیکوب : فیلم همسر جاکوب یک فیلم ترسناک و مهیج آمریکایی در سال 2021 به کارگردانی و تهیه کنندگی تراویس استیونز از فیلمنامه ای از استیونز ، کتی چارلز و مارک استینزلند است. در این فیلم بازیگرانی چون باربارا کرامپتون (که به عنوان تهیه کننده نیز فعالیت می کند) ، لری فسدن و بونی آرونز بازی می کنند.

نقد فیلم همسر جیکوب

این فیلم اولین نمایش جهانی خود را در South by Southwest در 17 مارس 2021 انجام داد و در 16 آوریل 2021 توسط RLJE Films و Shudder در سینما ، به درخواست و دیجیتال در ایالات متحده اکران شد.
بازیگران

باربارا کرامپتون در نقش آن فدر
لری فسدنن در نقش کشیش یاکوب فدر
بانی آرونز به عنوان یک خون آشام
نیشیا بل در نقش آملیا همفریس
سارا لیند در نقش کارول فدر
کلی را به عنوان باب فدر مارک کنید
رابرت روسلر در نقش تام لاو
جی دیون جانسون در نقش کلانتر مایک هس
سانتی متر. پانک به عنوان معاون کلتون
عمر سالازار در نقش اسکار
ند یوسف در نقش نوید الامین
جیووانی کروز در نقش ماریانا الامین
آرمانی دزیره در نقش دختر کوچک
مونیکا ال. هنری در نقش دکتر مدا
اسکیتا جنکینز در نقش قصاب
کته نیوکامب در نقش ماتی
مورگان پیتر براون
آنجلی دنیزارد در نقش الی

زمان پخش فیلم همسر جیکوب

اولین نمایش جهانی فیلم در South by Southwest در 17 مارس 2021 بود و فیلم های RLJE Films و Shudder از ماه قبل حق پخش ایالات متحده را به دست آوردند. در 16 آوریل 2021 در ایالات متحده ، به سفارش و به صورت دیجیتالی در سینماها اکران شد.

نقد فیلم همسر جیکوب

نقد فیلم همسر جیکوب و نمرات این فیلم

وب سایت گرد آورندگان نقد ها Rotten Tomatoes گزارش داد که 84٪ از 63 منتقد فیلم را مورد بررسی مثبت قرار داده اند ، با میانگین امتیاز 6.9 / 10. در مورد اتفاق نظر منتقدین سایت آمده است: ” فیلم همسر جیکوب به افسانه ژانر به باربارا كرمپتون فرصتی می دهد تا یك داستان ترسناک در مكتب قدیمی را به نمایش بگذارد

– و او خونینانه آن را تحویل می دهد.” وب سایت Metacritic به فیلم امتیاز متوسط 58 یا 100 امتیاز در 13 منتقد ، نشانگر “بررسی مختلط یا متوسط” است.
باربارا کرامپتون کار خود را از اواسط دهه 80 با بازی منظم در سریال صابون NBC “روزهای زندگی ما” آغاز کرد و در طول سال ها به کار در صابون های مختلف ادامه داد. اما از طریق فیلم های ترسناک است که او با “Re-Animator” (1985) ، “Chopping Mall” (1986) و “From Beyond” (همچنین 1986) به یک نماد تبدیل شد.

بیوگرافی پدر انیمیشن‌سازی آمریکایی والت دیزنی
بیشتر بخوانید

در یک زمان خاص ، آن نقش ها متوقف شدند. دوره بازگشت اخیر او با “تو بعدی هستی” “ارباب سالم” و “ما هنوز اینجا هستیم” برای طرفداران وحشت که حضور او را از دست داده بودند خوشحال کننده بود.

نقد فیلم همسر جیکوب

کرامپتون پس از 40 سال عجیب در تجارت ، اکنون در حال توسعه پروژه های خود است و اگر ” فیلم همسر جیکوب ” عالی باشد ، این یک پیشرفت بسیار هیجان انگیز است. در ” فیلم Jakob’s Wife” ، موضوع کلاسیک خون آشام به یک تفسیر بصیرت آمیز و اغلب بسیار خنده دار در مورد ازدواج و محدودیت های اعمال شده برای زنان تبدیل شده است.

وقتی آن كرمپتون ، همسر كشیش مطیع ، توسط یك خون آشام گزیده می شود ، این تغییر را نشاط آور می داند. شوهر او ، که توسط یک نماد ترسناک دیگر ، لری فسدنن بازی می شود ، خیلی هیجان زده نیست. وضع موجود ازدواج تهدید می شود. Hijinx پیگیری می شود.
” فیلم همسر جاکوب ” با فیلمنامه ای از کتی چارلز ، مارک استینزلند و تراویس استیونز (که کارگردانی وی را نیز بر عهده داشت) در آن خط کمدی ترسناک پخش می شود ، خطی که برای بسیاری از کارگردانان دشوار هستند. اما استیونز از امکانات کمدی و همچنین دراماتیک آگاه است.

فیلم هیچکدام را فدا نمی کند. خطر (چوبی و غیره) نمی تواند بیشتر باشد. Fessenden و Crampton هر دو نقش خود را با شدت دراماتیک بازی می کنند ، موفق به کمدی و دلخراشی می شوند ، در حالی که شخصیت های سه بعدی را نیز ایجاد می کنند. آماتورها نیازی به درخواست ندارند! این به نظر می رسد وقتی دو بازیگر بسیار باتجربه در حال نوشتن فیلمنامه ای هستند که شایسته آنها باشد.

کرامپتون و فسندن با جدیت کامل به نقش های خود نزدیک می شوند و به یک رابطه واقعی و پیچیده بین کشیش و همسرش می رسند. اولین بار کشیش Fessenden یاکوب دیده می شود که در حال سخنرانی درمورد ازدواج به جماعت خود است ، و به زنان و مردان هشدار می دهد که نقش های مندرج در کتاب مقدس را به عهده بگیرند.

در خارج از منبر ، او غیرقابل تحمل و بدون کنترل است. او هرگز اجازه نمی دهد همسرش یک جمله را تمام کند. او هر روز صبح انتظار صبحانه گرم را دارد. به سختی نگاهش می کند.
در ضمن ، آن ، جوش می زند و حرص میخورد. او در گودال نشسته و به سخنان شوهرش در مورد ازدواج گوش می دهد و نگاه او می تواند آب را به یخ تبدیل کند.

جدیدترین فیلم های اکشن 2021
بیشتر بخوانید

هنگامی که او مسواک می زند ، او با نگاه چنان تحقیری که از امنیت او می ترسید ، او را تماشا می کند. وقتی آن با شعله ای قدیمی (رابرت روسلر) روبرو می شود و با یک چیز غیب در یک آسیاب قدیمی رها شده تغییر می کند.

او یک زن تغییر یافته به خانه می آید. او خودش می تواند مبل را بلند کند. او از نظر جنسی هوشیار است. او یک عطش ناگهانی خاموش کننده خون دارد. او از عینک آفتابی غول پیکر Gena Rowlands استفاده می کند. او افسار رابطه خود را به دست می گیرد. دیگر خانم نیس همسر نیست.
خون آشام ها ، به طور معمول ، فقط موجودات جاودانه نیستند. آنها با چمدان های جنسی زیادی همراه هستند و ” فیلم همسر جیکوب ” با این ایده سرگرم می شود.

خون آشام ها فقط گرسنه خون نیستند: آنها در حالت پیش بینی جنسی وجود دارند و بدنبال اشباع و گرسنگی بی وقفه هستند. ممکن است دلالت های جنسی از روی علامت های گزش روی گردن ناشی شود – این یک روش اروتیک برای “چرخش” است. کشیش بیچاره یاکوب نمی داند با این همسر جدید ، با اعتماد به نفس ، صریح ، سرکش چه کند.
” فیلم همسر جیکوب ” همانطور که آن “نوبت” گرفت ، نوبت می گیرد. هنگامی که جاکوب می فهمد همسرش به چه موجودی تبدیل شده است ، به وحشتناک ترین شکل ممکن ، با ناآرامی نقش شکارچی خون آشام قهرمان را به عهده می گیرد.

نقد فیلم همسر جیکوب

و هر دو در تلاشند تا “استاد” ، خون آشام “تبدیل شده” را پیدا کنند یاکوب بدون هیچگونه احساس کنایه اعلام می کند: “من یک فرستاده خداوند هستم. این همان چیزی است که برای آن آموزش دیده ام. برای مبارزه با شیطان.” اگر آن تغییر شکل داده باشد ، یاکوب نیز تغییر شکل داده است.
از آنجا که Crampton و Fessenden بسیار ماهرانه ریتم این زوج سرکوب شده را بازی می کنند ، دو نفری که به سختی می دانند چگونه با یکدیگر خارج از نقش های تجویز شده از نظر کتاب رفتار کنند ، نیازی به مونولوگ آخرین اقدام در مورد محدودیت های بیان خود زنان نیست .

فیلم Howards End
بیشتر بخوانید

کرامپتون قبلاً افتخارات آزادی خود را در آن ساقه پر زرق و برق عامدانه از طریق فروشگاه مواد غذایی به ما نشان داده است و فسندن قبلاً ترکیبی از ترس و هیجان را که جاکوب هنگام مواجهه با این موجود غیرقابل پیش بینی جدید که ازدواج کرده احساس می کند.

او از اینکه چه کسی شده کاملا ناراضی نیست ، حتی اگر او نیز از او وحشت داشته باشد. وقتی آن در لحظه پریشانی به جاکوب می گوید: “شما نمی دانید چگونه برای من بجنگید زیرا هرگز این کار را نکرده اید” ، ما کل داستان را در آنجا داریم.
هرچند که چگونه آنها به پایان می رسند ، لذت آن است. چند سکانس بسیار خوب تصور شده و اجرا شده وجود دارد که جاکوب و آن سعی می کنند مشکل موجود را حل کنند.

استیونز واقعاً پوچی را به شکلی تقریباً چوبی فشار می دهد ، و سپس فسدن و کرامپتون آن را واقعی بازی می کنند. ” فیلم همسر جیکوب ” بخشی از “گرسنگی” ، قسمت “صحنه هایی از یک ازدواج” است.

نقد فیلم همسر جیکوب از رضا حقی (نویسنده مجله هنری بامدادی ها)

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

هفت + 5 =