صفحه اصلی > موسیقی : معرفی سبک موسیقی کانتری
ads

معرفی سبک موسیقی کانتری

سبک موسیقی کانتری

معرفی سبک موسیقی کانتری : ایجاد و تولد سبک کانتری را می توان در اوایل قرن 19 از موسیقی اهالی بخش کوهستانی آپالاچ که در در شرق ایالات متحده آمریکا واقع هستند می توان یافت .

گرچه آپالاچیان ژانر موسیقیایی سنتی و منحصر به فرد خود را داشتند ولی باید توجه داشت این موسیقی در ادامه در اوایل 1920 دست مایه فرم گیری ژانر نوینی در صنعت موسیقی به اسم موسیقی کانتری شد.

عبارت کانتری اخیرا در برگیرنده ی ژانر ها و زیر دسته های فراوانی می باشد. ولیکن پیشینه و ریشه اصلی آن حالت ترکیبی از آهنگ های پاپ ، نغمه های ایرلندی و اهالی حوزه ی منظقه ی معروف سلتیک اسکاتلند ، موسیقی کابوی ها (گاوچران های استرالیایی و غرب کشور آمریکا )، تصنیف های عاشقانه اصیل- کهن انگلیسی و علاوه بر آن موسیقی دسته های گوناگونی از مهاجرین اروپایی می باشد.

بعضی از شنوندگان سفید پوست که به موسیقی تین پن اَلی که توسط دسته های سویینگ اجرا می شد گوش نمی کردند.

این مردم به طور عموم از طبقه ی کارگر بودند که در بخش های روستایی و اکثرا در بخش جنوبی آمریکا گذران عمر را سپری می کردند که در مسیر جریان اصلی زندگی آمریکایی پس از جنگ داخلی قرار نگرفته بودند.

شما قطعا در بهترین فیلم های تاریخ سینما موسیقی کانتری را شنیده آید حتی در بهترین سریالهای خارجی نیز انواع این موسیقی مورد استفاده قرار میگیرد.

این دسته اجتماعی موسیقیایی می نواختند که ما اخیرا به آن سبک کانتری می گوییم. به آن موسیقی هیلبیلی نیز می گفتند و در ادامه به نام کانتری و وسترن به محبوبیت خاصی رسید.

در اصل می توان گفت که سبک غربی کانتری یکی از نخستین انواع سبک‌ های موسیقی به روز و عامه پسند آمریکا است و یکی از نخستین سبک های آن old-time music است.

این سبک موسیقی بصورت کلی شامل قطعه های با ملودی های پر انرژی است که با آلات موسیقی عمدتاً زهی شامل گیتار باس، درامز و هارمونیکا ، بانجو، ویولن، گیتار الکتریک و آکوستیک، همراهی می‌شود.

معرفی سبک موسیقی کانتری

معرفی سبک موسیقی کانتری

از سایر آلات موسیقی که اکثرا در سبک کانتری مورد استفاده قرار میگیرند می‌توان به ماندولین،,Flat top دوبرو (Dobro),و پیانو اشاره کرد.

معرفی موسیقی کلاسیک
بیشتر بخوانید

این سبک جذاب مثل هر سبک محلی دیگری که در اصل ساختار آسانی دارد که به راحتی هرچه تمام به خاطر می‌ماند.

پیش از بوجود آمدن و معروف شدن تلویزیون، خانواده‌ های آمریکایی شب‌ ها دور هم جمع می‌ شد و به ترانه های رادیو گوش می‌کردند.

رادیو در آن وقت یک برنامه لایو موسیقی کانتری داشت که Grand Ole Opry نامیده می‌شد. کسانی که گوش میدادند رادیو دو تا از سبک های اصلی کانتری را از این برنامه می‌شنیدند : موسیقی کهن و قدیمی و سبک موسیقی وسترن (western music).

به مرور زمان از دهه 1930 الی 1940 زمانی که کابو های فیلم‌ های هالیوود ترانه می‌خواندند، این ژانر موسیقی، به سینما هم وارد شد.

این فیلم‌ ها در ادامه  «سینمای وسترن» را ایجاد کردند.

به نظر می‌رسید که پوشش کابوها برای نوازندگان ژانر کانتری متناسب تر است. از همین سو بود که اسم این ژانر به «موسیقی کانتری-وسترن» تغییر یافت و نوزاندگان آن اکثرا با ظاهری و لباس کابویی می‌پوشیدند.

تکامل در خیلی از سبک های موسیقی محبوب از الگوی آشنایی پیروی می کند. تازه واردان بی ترس یا ستارگان بزرگ موسیقی مستقر و دارای اعتبار برای دور شدن از زیبایی شناسی تسلط زیاد ، اتخاذ رویکردهایی در ساخت موسیقی که به عنوان اصلاحاتی باهوش برای آنچه عادت دارند .

اگر کاری که آنها انجام می دهند واقعاً آغاز به جلب توجه کند ، ترانه هایی به جریان اصلی جذب می شوند ، با تغییر ماهرانه یا قابل توجهی مرکز سبک های گوناگون ، قبل از اینکه چیز کاملاً متفاوتی برای جلب توجه عموم ایجاد شود.

این مطلب ادامه دارد پس با مجله بامدادی ها همراه باشید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

هجده + چهار =