صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر و بازیگران و کارگردان ها : بیوگرافی استندآپ کمدین آمریکایی الن دی جنرس
ads

بیوگرافی استندآپ کمدین آمریکایی الن دی جنرس

الن دی جنرس

الن دی جنرس با برنامه گفتگوی خود، یکی از شناخته شده ترین کمدین های آمریکایی است. او همچنین مدافع حقوق LGBTQ است.

الن دی جنرس کیست؟

الن دی جنرس قبل از بازی در کمدی کمدی خود، الن، به عنوان یک استندآپ کمدین موفق شد. در سال 1997، او به عنوان همجنسگرا ظاهر شد و به یک مدافع سرسخت حقوق LGBTQ تبدیل شد. او از سال 2003 مجری برنامه گفتگوی برنده جوایز خود به نام The Ellen DeGeneres Show بوده است و در سال 2008 با دوست دختر پورتیا د روسی ازدواج کرد.

اوایل زندگی

الن دی جنرس در 26 ژانویه 1958 در متایری، لوئیزیانا، از یک فروشنده بیمه و یک مادر شاغل به دنیا آمد که زمانی که دی جنرس نوجوان بود، طلاق گرفت. زمانی که دی جنرس بزرگ شد، رویای دامپزشک شدن را در سر می پروراند، اما او این ایده را رها کرد زیرا “باهوش کتاب” نبود. در عوض، او منتظر میزها بود، جاروبرقی می فروخت، خانه ها را رنگ می کرد و به عنوان منشی حقوقی کار می کرد.

برادر بزرگتر الن دی جنرس، ونس، بازیگر/کمدین و خبرنگار سابق دیلی شو، مدتها به عنوان عضو شوخ طبع خانواده شناخته می شد. سپس یک بار، در طول یک رویداد سخنرانی عمومی، دی جنرس خود را در ترس از جمعیت دید و از طنز برای عبور از این تجربه استفاده کرد. او موفق شد و پیشنهادهایی برای اجرای استندآپ کمدی دریافت کرد. او در سال 1981 با حمایت معنوی و مالی مادرش شروع به اجرا کرد.

استندآپ کمدی

الن دی جنرس در سن 23 سالگی شروع به اجرا در یک قهوه خانه محلی کرد. او اولین کار بزرگ خود را در سال 1986 انجام داد، زمانی که بر اساس انعام جی لنو، نمایش امشب با بازی جانی کارسون، یک مامور رزرو را فرستاد تا نقش او را در Improv در هالیوود جلب کند. در نتیجه آن نامزدی، دی جنرس در The Tonight Show ظاهر شد و به عنوان تنها کمیک زنی که توسط جانی کارسون دعوت شد تا در اولین دیدارش روی «کاناپه» معروف بنشیند، تمایز را به دست آورد

الن دی جنرس پس از آن شروع به حضور منظم در مدار تاک شو کرد، از جمله اجرا در نمایش های دیرهنگام با دیوید لترمن، نمایش امشب با جی لنو، نمایش اپرا وینفری، بعدها با گرگ کینیر، لری کینگ زنده، و صبح بخیر، آمریکا. او همچنین با جزئیات در برنامه PrimeTime Live ABC معرفی شد.

بیوگرافی کیم کارداشیان
بیشتر بخوانید

در برنامه تلویزیونی “الن”

شوخ طبعی او مخاطبان را به خود جلب کرد رسو دی جن سرانجام به عنوان یک بازیگر با کمدی کمدی خود – سریال تلویزیونی الن – به عنوان یک بازیگر موفق شد. این سریال در ابتدا با عنوان This Friends of Mine نامگذاری شد، اما در سال 1994 نام آن تغییر کرد. از آن نقطه، این سریال از ابتدا به عنوان یک تلاش گروهی به ویترینی برای دی جنرس تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کمونیسم بزرگ فیدل کاسترو

این سریال زمانی که در آوریل 1997، شخصیت دی جنرس به اولین شخصیت اصلی در تاریخ کمدی کمدی تبدیل شد که آشکارا همجنسگرایی او را روی آنتن اعلام کرد، با انتقاد شدید روبرو شد. یکی از شعبه های ABC در بیرمنگام، آلاباما، از پخش این قسمت مهم خودداری کرد. برخی از حامیان برنامه، از جمله دایملر کرایسلر، از ترس جنجال، تبلیغات را پس گرفتند.

چندین قسمت بعد از افشای او دارای مضامین همجنس‌گرایان بود و در ادامه فصل، الن دی جنرس و مدیران ABC با طوفانی از انتقادات مواجه شدند. اما این نمایش همچنین با تشویق فعالان همجنس‌باز- از جمله مادر الن دی جنرس، بتی دی جنرس، که در برنامه‌های گفتگوی متعدد در حمایت از دخترش حضور داشت، مورد تشویق قرار گرفت. با وجود تماشاگران حمایت کننده، جایزه امی برای قسمت آینده و جایگاه پیشگامانه سریال در تاریخ تلویزیون، الن در سال 1998 لغو شد.

الن دی جنرس

الن دی جنرس

الن دی جنرس بعداً مشکلاتی را که برای بیرون آمدن با آن روبرو بود فاش کرد – از مدیران الن که او را از انجام این کار توصیه کردند، تا واکنش‌هایی که برای عمومی کردن زندگی شخصی‌اش با آن مواجه شد. او با حضور در پادکست Armchair Expert Dax Shepard در سال 2018، احساس تحقیرآمیز بودن سوژه شوخی‌های تاک شوی آخر شب را به یاد آورد، در حالی که این فرض را رد کرد که او یک “رهبر” LGBTQ است فقط به این دلیل که نمی‌خواست راز را حفظ کند. دیگر

نمایش الن دی جنرس

در سال 2003، الن دی جنرس با برنامه گفتگوی خود به نام الن به محبوبیت زیادی در بین بینندگان روزانه تبدیل شد. از زمان آغاز به کار، این برنامه برنده جوایز زیادی شده است، از جمله 64 جایزه امی روزانه برای یک برنامه گفتگوی روزانه.

زندگینامه تام کروز | زندگی شخصی و لیست آثار
بیشتر بخوانید

در می 2021، دی جنرس اعلام کرد که در سال 2022 به برنامه گفتگوی خود پایان می دهد.

فیلم ها

تا زمانی که نمایش او لغو شد، دی جنرس قبلاً به پرده بزرگ رفته بود و در کمدی تاریک آقای اشتباه (1996) در نقش زنی در جستجوی مرد کامل بازی کرد. او همچنین در کمدی EdTV (1999) با بازی متیو مک‌کانهی، و تولید تلویزیونی If This Walls Could Talk 2 (2000) ظاهر شد، که در آن صحنه عاشقانه‌ای را با شارون استون به اشتراک گذاشت.

“Finding Nemo” و میزبان نمایش جوایز

همچنین در سال 2003، الن دی جنرس صدای خود را به انیمیشن باکس آفیس Smash Finding Nemo قرض داد، که در آن او نقش یک ماهی آبی کوچک دوستانه و در عین حال فراموشکار به نام دوری را بازی می کند. سال بعد او دو نامزدی جایزه امی را برای استندآپ کمدی ویژه الن دی جنرس: اینجا و اکنون دریافت کرد. دی جنرس بعداً با دنباله 2016، Finding Dory، به فرانچایز Nemo بازگشت.

الن دی جنرس، ترکیبی منحصر به فرد از مهربانی و خنده دار بودن، به گزینه ای محبوب برای میزبانی جوایز بزرگ تلویزیونی تبدیل شد. او در سال‌های 1996 و 1997 میزبان مراسم گرمی شد. جوایز Primetime Emmy در سال 2001 و 2005; و جوایز اسکار در سال‌های 2007 و 2014. الن دی جنرس در سال 2009 با تاکید بر محبوبیت خود، برای پرکردن جایگاه پرطرفدار چهارم به عنوان داور در امریکن آیدل، به جای پائولا عبدل انتخاب شد.

کتاب و تهیه کننده اجرایی

الن دی جنرس همچنین نویسنده چندین کتاب از جمله نقطه من … و من یکی دارم (1995)، جدی … شوخی می کنم (2011) و خانه (2015) است.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی رونالد ریگان

کار سینمایی او پس از شروع برنامه گفتگویش کند شد، اما او بیشتر در پشت صحنه به عنوان تهیه کننده اجرایی چندین برنامه تلویزیونی از جمله Bethenny (2012-2014)، Repeat After Me (2015)، One Big Happy (2015) به کار ادامه داد. Little Big Shots (2015) و برنامه مسابقه واقعیت HGTV او، چالش طراحی الن.

پروژه ها و افتخارات دیگر

الن دی جنرس با بازی در نقش های زیادی در هالیوود به ساختن امپراتوری خود ادامه داده است. او صاحب شرکت ضبط موسیقی خود به نام “eleveneleven” و همچنین یک برند سبک زندگی به نام Ed by Ellen (که در سال 2015 راه اندازی شد) دارد که کفش، وسایل خانه و نوزاد، لوازم جانبی و خط تولید حیوانات خانگی را می فروشد. او یک فعال حقوق حیوانات و همجنسگرایان مشتاق و همچنین یک گیاهخوار است.

بیوگرافی امیلی برونته
بیشتر بخوانید

در نوامبر 2016، الن دی جنرس مدال آزادی ریاست جمهوری را از رئیس جمهور باراک اوباما به دلیل مشارکت در هنر دریافت کرد.

در اوایل سال 2018، به عنوان بخشی از هدیه تولد 60 سالگی د روسی، این شخصیت تلویزیونی از برنامه هایی برای ایجاد پردیس الن دی جنرس از صندوق گوریل دیان فوسی در رواندا، اولین ابتکار صندوق جدید حیات وحش الن دی جنرس مطلع شد.

الن دی جنرس

الن دی جنرس

در گلدن گلوب ژانویه 2020، جایزه افتخاری کارول برنت برای برتری در تلویزیون به الن دی جنرس اهدا شد. او دومین دریافت کننده این افتخار پس از همنام آن در سال 2019 شد.

زندگی شخصی

برای چندین سال، الن دی جنرس با بازیگر آنه هچه قرار گرفت و در سال 1999، این زوج خانه ای در لس آنجلس خریدند. اگرچه در مقطعی آنها تمایل خود را برای ازدواج علنی اعلام کردند، این زوج در آگوست 2000 از هم جدا شدند.

ازدواج با پورتیا دی روسی

پس از آن الن دی جنرس برای چند سال با الکساندرا هدیسون قرار گرفت تا اینکه در دسامبر 2004 با هنرپیشه پورتیا دی روسی درگیر شد. دی جنرس در 16 آگوست 2008 با دی روسی ازدواج کرد که شاید بالاترین ازدواج همجنسگرایان پس از قانونی شدن اتحادیه ها در کالیفرنیا بود. در سال 2010 به د روسی اجازه داده شد تا نام خود را به صورت قانونی به پورتیا لی جیمز دی جنرس تغییر دهد.

افشاگری های سوء استفاده جنسی

الن دی جنرس اولین بار در مصاحبه ای با مجله Allure در سال 2005 ادعا کرد که توسط ناپدری خود مورد آزار جنسی قرار گرفته است. او در طول حضور در برنامه نتفلیکس دیوید لترمن در سال 2019 این موضوع را توضیح داد و به یاد آورد که چگونه ناپدری اش پس از تشخیص سرطان سینه در دهه 1970 برای مادرش اصرار داشت که سینه هایش را از نظر وجود توده بررسی کند.

حقایق کلی

نام: الن دی جنرس
سال تولد: 1958
تاریخ تولد: 26 ژانویه 1958
ایالت محل تولد: لوئیزیانا
شهر تولد: Metairie

الن دی جنرس

الن دی جنرس

کشور تولد: ایالات متحده آمریکا
جنسیت: مؤنث
شناخته شده ترین: الن دی جنرس با برنامه گفتگوی خود، یکی از شناخته شده ترین کمدین های آمریکایی است. او همچنین مدافع حقوق LGBTQ است.
صنایع
تلویزیون
علامت نجومی: دلو
مدارس
دبیرستان گریس کینگ
دانشگاه نیواورلئان
دبیرستان آتلانتا

بهترین فیلم های اینگرید برگمن
بیشتر بخوانید

نقل قول ها

فکر می کنم آنچه مرا نجات داد صادق بودن است. فکر می کنم به نحوی جرات انجام کاری و گفتن چیزی را داشتم که می دانستم احتمالاً به کارم پایان می دهد. به جای اهمیت دادن به تجارت، روح و زندگی ام را مهم تر کردم. و من فکر می کنم با راستگویی و صادق بودن، این من را نجات داد.

من رفتار مردم را تماشا می کنم و به چیزهایی توجه می کنم. فکر می کنم به همین دلیل کمدین شدم. متوجه شدم کارهایی که انجام می دهیم چقدر احمقانه هستند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی اخرین امپراطوره ژاپن هیروهیتو

من فکر می کنم بزرگسالان باید بدانند که همان کار را انجام می دهند. فقط بچه ها نیستند. بزرگسالانی هستند که قلدری می کنند و باید مهربان باشند.

هیچ چیز مثل چوب پنیر نمی گوید تعطیلات.

الن دی جنرس

الن دی جنرس

مادربزرگ من در 60 سالگی شروع به پیاده روی روزانه 5 مایل کرد. او اکنون 97 سال دارد و ما نمی دانیم او کجاست!
گاهی تا زمانی که خود را از چشم دیگران نبینید نمی توانید خود را به وضوح ببینید.

حالا تعلل کن آن را به تعویق نیندازید.

مثبت فکر کنید، متوجه تفاوت خواهید شد. به جای «فکر می‌کنم یک بازنده هستم»، «من قطعاً یک بازنده هستم» را امتحان کنید. از هوس باز بودن در مورد چیزها دست بردارید! اگر حتی ندانید که یک بازنده هستید چقدر بیشتر می توانید بازنده باشید؟ یا بازنده هستی یا نیستی. کدومش احمق

انواع و اقسام کتاب‌هایی وجود دارند که در مورد نحوه برخورد با موقعیت‌های تهدید کننده زندگی توصیه می‌کنند، اما توصیه‌هایی برای مقابله با موقعیت‌های شرم‌آور کجاست؟

زندگی کوتاه است. اگر باور ندارید از یک پروانه بپرسید. میانگین طول عمر آنها فقط 5 تا 14 روز است.

من مثل آدم های افسرده نیستم. اما من از اینکه چگونه مردم با یکدیگر رفتار می کنند و چگونه از یکدیگر دور هستیم و چگونه یکدیگر را قضاوت می کنیم ناراحت هستم، در حالی که حقیقت این است که ما همه یک چیز مرتبط هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

15 + پانزده =