صفحه اصلی > ادبیات جهان : بهترین رمان های جهان
ads

بهترین رمان های جهان

بهترین رمان های جهان

بهترین رمان های جهان

بهترین رمان های جهان : منتقدان ادبی ، مورخان ، خوانندگان مشتاق و حتی خوانندگان معمولی ، نظرات متفاوتی درباره اینکه کدام رمان واقعاً “بهترین رمان جهان ” است ، متفاوت خواهند بود. آیا این یک رمان با زبانی مجازی زیبا و فریبنده است؟ یا یکی با واقع گرایی ریگ دار؟ رمانی که تأثیر اجتماعی بی نظیری داشته است؟ یا یکی که با ظرافت بیشتری بر جهان تأثیر گذاشته است؟ در اینجا تعدادی از بهترین رمان های جهان آورده شده است که به دلایل مختلف از بزرگترین آثار ادبیات نوشته شده است.

بهترین رمان های جهان

همچنین میتوانید عنوان بهترین رمان های کلاسیک تاریخ را مطالعه بفرمایید.

1.Anna Karenina

هر شخصی که طرفدار داستان هایی مانند موضوعات مهیج مانند زنا ، قمار ، توطئه های ازدواج ، و همچنین فئودالیسم روسی باشد ، فوراً آنا کارنینا را در اوج لیست ” بهترین رمان های جهان ” خود قرار می دهد. و این دقیقاً همان رده بندی است که نشریاتی مانند مجله تایم از زمان انتشار کامل این رمان در سال 1878 به آن اعطا کرده اند. کتاب آنا کارنینا توسط داستان نویس برجسته روسی لئو تولستوی ، داستان برجسته هشت قسمتی داستان دو شخصیت اصلی را روایت می کند: زن خانه دار ناراضی ، تیتر آنا ، که با معشوق جوان خود فرار می کند ، و یک ملاک عاشق زمین به نام کنستانتین لوین ، که در ایمان و فلسفه مبارزه می کند. تولستوی بحث های متفکرانه ای راجع به عشق ، درد و خانواده در جامعه روسیه با بازیگران قابل توجهی از شخصیت هایی که به دلیل انسانیت واقع بینانه شان مورد توجه قرار می گیرند ، شکل می دهد. این رمان به ویژه در برخورد با زنان انقلابی بود و تعصبات و معضلات اجتماعی آن زمان را با احساسات زنده به تصویر می کشید.

2.To Kill a Mockingbird

هارپر لی ، اعتقاد بر این است که یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان تاکنون بوده است ، فقط یک رمان مشهور منتشر کرد (تا اینکه دنباله جنجالی آن درست در سال 2015 درست قبل از مرگ او منتشر شد). Lee’s To Kill a Mockingbird در سال 1960 منتشر شد و به عنوان یک کتاب اصلی ادبیات شناخته شد. این رمان نژادپرستی را در جنوب آمریکا از طریق چشمان گشاده و معصوم یک دختر جوان باهوش به نام ژان لوئیز (“پیشاهنگ”) فینچ بررسی می کند. شخصیت های شاخص آن ، به ویژه وکیل دلسوز و عادل پدر و آتیکوس فینچ ، در زمانی که تنش ها در مورد نژاد زیاد بود ، به عنوان الگو عمل کردند و دیدگاه ها را تغییر دادند. کتاب کشتن مرغ مقلد در سال 1961 جایزه پولیتزر را برای ادبیات داستانی بدست آورد و در سال 1962 به یک فیلم برنده اسکار تبدیل شد و به داستان و شخصیت های آن حیات و نفوذ بیشتری در حوزه اجتماعی آمریکا بخشید.

بهترین کتاب های ادبیات ایتالیا
بیشتر بخوانید

3.The Great Gatsby

گتسبی بزرگ اسكات فیتزجرالد به عنوان یكی از بزرگترین متون برای آشنایی دانش آموزان با هنر انتقادی خواندن ادبیات (كه به معنای آن است كه شما در مدرسه آن را خوانده اید) متمایز است. این رمان از دیدگاه جوانی به نام نیک کاراوی نقل می شود که به تازگی به شهر نیویورک نقل مکان کرده و با همسایه عجیب و غریب جدید و ریشه های مرموز خود ، جی گتسبی دوست شده است. گتسبی بزرگ ، نگاهی بصیرتی به دوران جاز در دهه 1920 در تاریخ ایالات متحده ارائه می دهد و در عین حال ایده “رویای آمریکایی” را نقد می کند. شاید مشهورترین جنبه رمان ، هنر جلد آن باشد – چهره ای سوراخ كننده به آسمان آبی تیره شب و نور از منظره شهر – تصویری كه با پیكربندی كمی متفاوت ، در متن خود به عنوان كلید نیز یافت می شود. سمبل.

رمان های برتر ادبیات فرانسه

4.One Hundred Years of Solitude

گابریل گارسیا مارکز ، نویسنده فقید کلمبیایی ، مشهورترین اثر خود را با نام “صد سال تنهایی” در سال 1967 منتشر کرد. این رمان داستان هفت نسل از خانواده بوئندیا را روایت می کند و تأسیس شهر ماکوندو آنها را تا نابودی آن همراه با آخرین مورد دنبال می کند. از فرزندان خانواده. در شکل خیالی ، رمان ژانر رئالیسم جادویی را با تأکید بر ماهیت خارق العاده چیزهای عادی در حالی که چیزهای عرفانی رایج نشان داده شده است ، کاوش می کند. مارکز شیوع و قدرت افسانه و داستان عامیانه را در ارتباط تاریخ و فرهنگ آمریکای لاتین برجسته می کند. این رمان جوایز زیادی را برای ماركز به ارمغان آورد و منجر به افتخار نهایی وی برای جایزه نوبل ادبیات در سال 1982 برای كل مجموعه کارهایش شد ، كه صد سال تنهایی غالباً پیروزترین وی است.

5.A Passage to India

E.M.Forster رمان خود «گذری به هند» را پس از سفرهای متعدد به این کشور در طول زندگی اولیه نوشت. این کتاب در سال 1924 منتشر شد و پیرو یک پزشک مسلمان هندی به نام عزیز و روابط وی با یک استاد انگلیسی ، سیریل فیلدینگ و یک معلم ملاقات کننده انگلیسی به نام آدلا کوئستد است. هنگامی که آدلا معتقد است عزیز هنگام سفر به غارهای مارابار در نزدیکی شهر خیالی چاندراپور ، جایی که داستان در آن جریان دارد ، به او تعرض کرده است ، تنش ها بین جامعه هند و جامعه استعمار انگلیس افزایش می یابد. امکان دوستی و ارتباط بین مردم انگلیس و هند ، علی رغم اختلاف فرهنگی و تنش های شاهنشاهی ، در این درگیری بررسی می شود. توصیف های رنگارنگ این رمان از طبیعت ، چشم انداز هند و قدرت مجازی که در متن به آنها داده می شود ، آن را به عنوان یک اثر داستانی عالی تقویت می کند.

اگزیستانسیالیسم چیست به قلم رضا حقی
بیشتر بخوانید

6.Invisible Man

رالف الیسون ، مرد نامرئی ، که اغلب با رمان علمی-تخیلی H.G. Wells تقریباً به همین نام اشتباه گرفته می شود ، یک رمان نویس پیشگام در بیان هویت برای مرد آمریکایی آفریقایی تبار است. راوی این رمان ، مردی که هرگز نامی از او برده نمی شود اما معتقد است از نظر اجتماعی برای دیگران “نامرئی” است ، داستان حرکت خود را از جنوب به کالج و سپس به شهر نیویورک تعریف می کند. او در هر مکان با سختی و تبعیض شدید مواجه می شود ، در یک کار ، روابط و جنبش های اجتماعی سوال برانگیز در یک ذهنیت منحرف و اثیری قرار می گیرد. این رمان به دلیل سبک سورئال و تجربی خود در نوشتن که نمادهای پیرامون هویت و فرهنگ آمریکایی آفریقایی تبار را کاوش می کند ، مشهور است. مرد نامرئی در سال 1953 برنده جایزه ملی کتاب داستانی ایالات متحده شد.

7.Don Quixote

کتاب «دون کیشوت» ساخته میگل دو سروانتس ، شاید تأثیرگذارترین و شناخته شده ترین اثر ادبیات اسپانیا ، برای اولین بار در سال 1615 به طور کامل منتشر شد. مردی که نام او “دون کیشوت د لا منچا” است و با وسواس زیادی نسبت به رمان های عاشقانه درباره جوانمردی برای احیای این رسم و تبدیل شدن به یک قهرمان قهرمان می شود. شخصیت دون کیشوت به یک بت و تا حدودی به یک شخصیت کهن الگویی تبدیل شده است و از زمان انتشار رمان ، بر بسیاری از آثار مهم هنری ، موسیقی و ادبیات تأثیر می گذارد. متن به قدری تأثیرگذار بوده است که کلمه ای کیشوتیک ، مبتنی بر شخصیت دون کیشوت ، برای توصیف شخصی ایجاد شده است که “” احمقانهاً غیر عملی در دستیابی به آرمان ها ؛ به ویژه: با ایده های رمانتیک عجیب و غریب یا اقدام جوانمردانه ای همراه است. “

8.Beloved

رمان معنوی و دلهره آور تونی موریسون در سال 1987 داستان یک برده فراری به نام سته را روایت می کند که در سال 1873 به سین سیناتی ، اوهایو فرار کرده است. این رمان آسیب های برده داری را حتی پس از آزادی به دست می آورد ، گناه و درد عاطفی سته را به تصویر می کشد بعد از اینکه فرزند خودش را که او را معشوق نامید ، کشت تا او را از زندگی برده ای دور نگه دارد. یک شخصیت طیفی در زندگی شخصیت ها ظاهر می شود و با همان نام کودک روبرو می شود ، درد و رنج خانواده را تجسم می بخشد و احساسات و گذشته آنها را اجتناب ناپذیر می کند. این رمان به دلیل پرداختن به تأثیرات روانشناختی برده داری و اهمیت خانواده و جامعه در بهبودی مورد ستایش قرار گرفت. معشوق در سال 1988 جایزه پولیتزر را به دلیل ادبیات داستانی دریافت کرد.

سلمان رشدی : 12 کتاب قابل توجه سلمان رشدی
بیشتر بخوانید

9.Mrs. Dalloway

بهترین رمان های جهان : خانم دالووی ، ویرجینیا وولف ، احتمالاً منحصر به فردترین رمان این لیست است ، دقیقاً یک روز از زندگی یک جامعه اجتماعی انگلیسی را به نام کلاریسا دالووی توصیف می کند. این رمان با استفاده از ترکیبی از روایت شخص سوم و افکار شخصیت های مختلف ، از سبک آگاهی از تمام طول استفاده می کند. نتیجه این سبک ، نگاهی کاملاً شخصی و آشکار به ذهن شخصیت هاست ، زیرا رمان بیشتر به شخصیت متکی است و نه برای طرح داستانش. افکار شخصیت ها شامل پشیمانی و افکار مداوم درباره گذشته ، مبارزات آنها با بیماری روانی و استرس پس از سانحه ناشی از جنگ جهانی اول و تأثیر فشارهای اجتماعی است. سبک ، موضوع و موقعیت زمانی منحصر به فرد رمان ، آن را به یکی از بهترین رمان های جهان مورد توجه ترین آثار در تمام دوران تبدیل کرده است.

10.Things Fall Apart

قانون غربی “ادبیات عالی” اغلب بر نویسندگانی متمرکز است که از آمریکای شمالی یا اروپا می آیند و اغلب نویسندگان برجسته و آثار شگفت انگیز ادبیات دیگر مناطق جهان را نادیده می گیرند. Chinua Achebe’s Things Fall Apart ، چاپ شده در سال 1958 ، یکی از این آثار ادبیات آفریقایی است که باید بر تعصب برخی محافل ادبی غلبه کند و یکی از آنها است که با وجود آن توانسته است به رسمیت شناخته شود. این رمان پس از یک مرد ایگبو به نام Okonkwo ، در توصیف خانواده اش ، دهکده ای در نیجریه که در آن زندگی می کند و تأثیرات استعمار انگلیس بر کشور زادگاهش است. این رمان نمونه ای از ادبیات پسااستعماری آفریقا است ، ژانری که از اواسط دهه 1900 به بعد اندازه و شناخت بیشتری پیدا کرده است زیرا مردم آفریقا توانسته اند از منظر مستعمرات داستانهای غالباً ناشناخته امپریالیسم خود را به اشتراک بگذارند. این رمان اغلب برای خواندن در دوره های ادبیات جهان و مطالعات آفریقایی اختصاص داده می شود.

11.Jane Eyre

بهترین رمان های جهان : کتاب جین ایر از شارلوت برونته ، رمان دیگری که اغلب برای مطالعه در مدرسه تعیین می شد ، در ابتدا در سال 1847 با نام مستعار Currer Bell منتشر شد تا واقعیت زن بودن نویسنده را پنهان کند. خوشبختانه از سال 1847 در ادبیات چیزهای زیادی در مورد زنان تغییر کرده است و برونته اکنون اعتباری را که شایسته آن است برای یکی از پیشگامانه ترین رمان های تاریخ زنان دریافت می کند. در زمانی که نویسنده احساس کرد مجبور است هویت واقعی خود را پنهان کند ، جین ایر داستانی از فردگرایی برای زنان ارائه داد. شخصیت مشهور رمان از یتیم و فقیر شدن به یک زن موفق و مستقل تبدیل می شود. این اثر ترکیبی از مضامین ادبیات گوتیک و ویکتوریا است و با تمرکز بر رشد حساسیت جین با کنش و نوشتار درونی ، انقلابی در هنر رمان ایجاد می کند.

معرفی کتاب کمدی الهی | اثر دانته آلیگری
بیشتر بخوانید

12.The Color Purple

بهترین رمان های جهان : گرچه رمان نامه ای (رمانی به شکل نامه هایی که توسط یک یا چند شخصیت نوشته شده است) بیشترین محبوبیت را داشت قبل از قرن نوزدهم ، آلیس واکر با رمان برنده جایزه پولیتزر و جایزه کتاب ملی در سال 1982 قهرمان این سبک شد. رنگ بنفش. این داستان در جنوب آمریکا پس از جنگ داخلی رخ داده است و دختر جوان آفریقایی آمریکایی به نام سلی را در بزرگسالی در نامه هایی که به خدا و خواهرش نتی می نویسد دنبال می کند. سلی با سو abuse استفاده جنسی توسط پدرش و سرانجام شوهرش روبرو می شود و رنج و رشد خود و همچنین دوستان و خانواده اش را شرح می دهد. این رمان از طریق گروه بندی شخصیت های محروم و آسیب دیده که با گذشت زمان رشد می کنند و زندگی خود را شکل می دهند ، موضوعات جنسیت گرایی ، نژادپرستی ، جنسیت ، گرایش جنسی و معلولیت را بررسی می کند. این داستان در سال 1985 به یک فیلم کاندیدای اسکار اقتباس شد که علی رغم تحسین گسترده منتقدان ، در بین 11 جایزه ای که نامزد شده بود ، مورد بی مهری قرار گرفت.

مقاله بهترین رمان های جهان به پایان رسید امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

چهار × پنج =