نقد و بررسی بازی Godfall :
کنسول های جدید دارای تاریخچه ای درخشان از بازی های روز راه اندازی هستند که نسبتاً سرگرم کننده و از نظر فنی چشمگیر هستند ، اما تأثیر چندانی بر نسلی که به آنها کمک می کند ندارند. Godfall مانند یک بازی است که احتمالاً آن فضا را برای PlayStation 5 اشغال می کند (که کنسول اختصاصی آن زمان بندی شده است) ،
و آن را در کنار بازی هایی مانند Ryse: Son of Rome در Xbox One ، Red Steel در Wii ، یا حتی (به جرات می توانم بگویم) بازی روی پلی استیشن 4. این یک هک و اسلشر مبتنی بر غارت است که دارای ظاهری زیبا و انتخاب های زیادی برای بارگذاری است ، اما یک داستان نازک کاغذی و کمبود تنوع باعث می شود که زیاد نباشد. بیش از تفریح سطحی
علی رغم لیست ویژگی هایی که شامل همکاری سه نفره آنلاین ، مأموریت های تکرار شونده با غنیمت تصادفی و یک بازی نهایی سنگین است ، توسعه دهنده Counterplay Games می گوید بازی Godfall یک بازی به عنوان یک سرویس نیست به همان سرنوشت-و اینطور نیست کاملاً شبیه به یک است ،
اگرچه تأثیرات آن قالب به عنوان روز روشن است. در عوض ، تقریباً 10 ساعت طول کشید تا من بتوانم کمپین خود را به پایان برسانم ، مانند یک بازی خطی تر با پوشیدن پوست “سرویس زنده” ، بدیهی است که برای پخش مجدد طراحی شده است ، اما بدون تله های تراکنش های کوچک برای اجتناب و یک چرخه به روز رسانی بی پایان که منتظر آن هستید.
بازی Godfall
شما خیانت می کنید و Yada Yada Yada شما با خدا مبارزه می کنید
بخشی از آن پوست یک داستان کاملاً فراموش شدنی است که همان تعریف قابل قبول است. افتتاحیه سینمای بازی Godfall (که در زیر می توانید مشاهده کنید) حداقل کارها را می کند تا بتواند به زیبایی جهان طراحی شده و یک نزاع جنگی بین شما – یک پادشاه سقوط کرده به نام اورین – و ماکروهای بد بزرگ ، برادر شما که حتی در تلاش برای تبدیل شدن به یک خدا است ، ایجاد کند.
اگر به معنای نابودی جهان در نتیجه باشد. تلاش شما برای متوقف کردن او یک راه حل موضوعی برای مبارزه با دوستان است که عمدتا از طریق اطلاعات جمع آوری شده در پایگاه شما گفته می شود ، هیچ کاری نمی تواند من را از یک ماموریت به ماموریت دیگر بکشد ، اما آنقدرها هم بد نیست که باعث حواس پرتی شود. بدون خراب کردن چیزی ، نقطه اوج آن به همان اندازه صاف و بی معنی است که سفر به آنجا نیز وجود دارد.
مأموریت های تشکیل دهنده این داستان بر روی سه نقشه جهان باز به نام realms صورت می گیرد که در آنها انواع مختلفی از دشمنان برای کشتن ، صندوق ها برای باز کردن و منابع برای جمع آوری وجود دارد. یک مأموریت به شما هدف یا هدفی خاص می دهد که باید به سمت آن حرکت کنید ، اما شما همچنین آزاد هستید که در این مکان گشت و گذار کنید و چیزهای دیگری مانند صندوقچه و وسایل صنایع دستی را پیدا کنید .
یا حتی پس از ماموریت برای ملاقات های اضافی به طور یکنواخت بمانید. غارت تر این ساختاری است که من را شگفت زده کرد ، ساختاری که بسیاری از سطوح گسترده و پر از پاداش Warframe را به من یادآوری کرد اما با یک طرح بندی بجای یک ساختار که از نظر رویه ترکیب شده بود.
بازی Godfall واقعا عالی به نظر می رسد ، با محیط های پر جنب و جوش و شخصیت های باورنکردنی ، طراحی جهان و تجهیزات. هر سه قلمرو آن – زمین ، آب و هوا – زیبا هستند ، و طرح های سفارشی آنها به این معنی است که گهگاه می توانند منطقی برای آنها داشته باشند که من از آن قدردانی کردم. به عنوان مثال ، بر روی نقشه زمین ، یک قلعه بزرگ ساخته شده در کوهی است که از نظر بصری از میدان جنگ مسطح که با سلاح های محاصره نابود شده در بیرون دروازه آن متمایز است ،
متمایز است. با این اوصاف ، بخشی از احساس “نسل بعدی” آنها این است که همه چیز در این جهان مانند خورشید درخشان با نور بالای شکوفه می درخشد. این را می توان در منو تنظیم کرد ، اما اثر آن به طور پیش فرض آنقدر قوی است که گاهی اوقات سخت است که برخی دشمنان را در زیر تمام جلوه های ذرات درخشان آنها مشاهده کنیم.
کاوش نقشه های سفارشی برای کشف سرگرم کننده است … حداقل چند بار اول
خود نقشه ها مملو از مناطق زیبا هستند که دیدن آنها سرگرم کننده است … حداقل در چند بار اول. ممکن است از نظر بصری بسیار متمایز باشند ، اما هر سه قلمرو از نظر عملکردی یکسان هستند: اساساً فقط یک سری عرصه های ساده و عمدتا دایره ای که با مسیرهای کوتاه به هم متصل شده اند ،
گاهی اوقات مانع قابل جمع آوری یا عبور از زمین می شوند (بیشتر شکاف هایی که فقط با نگه داشتن دایره آنها را برطرف می کنید). پراکنده در سراسر. مأموریت های بازی Godfall شما را بارها و بارها در این مناطق اجرا می کند ، بنابراین اگر در ابتدا به منابع پنهان و مکان های مرتب دست پیدا کنید ، سرگرم کننده است ، اما در ملاقات های مکرر درخشندگی خود را از دست می دهند.
این به هیچ وجه به اهداف ماموریت شباهت ندارد ، زیرا تقریباً هر یک از آنها خلاصه می شود که “بدون در نظر گرفتن این مسیر و کشتن این رئیس کوچک”. گاهی اوقات کارهای ساده “مبارزه با موج دشمنان” یا “شکستن این اشیاء” را مشاهده می کنید ، اما در اکثر موارد شما در جایی روی نقشه قرار می گیرید ،
به جایی که باید بروید اشاره می کنید ، و سپس با یک فرد کمی بزرگتر مبارزه می کنید. وقتی به آنجا رسیدی. این اولین بار است که مأموریت خاصی را انجام می دهید واقعاً سرگرم کننده است ، اما بازی Godfall با استفاده از مأموریت های تکراری کمپین خود را به طرز کاملاً ناامید کننده ای به پایان می رساند (و سپس کل بازی نهایی خود را بر اساس آن مفهوم بنا می کند).
با وجود تفاوت های جالب بین هر نوع ، تنوع دشمن می تواند به همان اندازه نازک باشد. با قاتلانی که لباس سیاه پوشیده اند باید متفاوت از شوالیه هایی که در پشت سپرهای غول پیکر پنهان شده اند برخورد کرد ، و من از اولویت بندی اهداف پشتیبانی ضعیف تر در ابتدا در حالی که باید از متحدان قوی تر اما سنگین تر آنها اجتناب می کردم لذت می بردم.
اما وقتی مأموریت ها بارها گروه های مشابه خود را به سمت من پرتاب کردند ، درگیری های کوچکتر در راه رسیدن به هدف نهایی من سرانجام به یک کار سخت تبدیل شد. (گاهی اوقات حتی به سادگی از کنار آنها می گذرم و هیچ نتیجه ای فراتر از فرصت از دست رفته برای کسب تجربه ندارم.)
طرح های دشمن از نظر مفهومی هوشمندانه شامل کارفرمایان و رئیس کوچک نیز می شود. همه آنها دارای توانایی های منحصر به فرد و استراتژی های خاصی برای از بین بردن آنها هستند ، و من از چالشی که در ابتدا می توانستند ارائه دهم واقعاً لذت بردم. رئیس کوچک شامل یک تمساح غول پیکر است که می تواند نامرئی شود ، یک شوالیه طیفی که ارواح را احضار می کند ، و یک تکان دهنده مطلق از یک قاتل که وقتی به شما نزدیک می شود چاقوها را به سمت شما پرتاب می کند و دور می کند. ریسای بزرگی که (عمدتاً) هر قلمرو را کنار می گذارند ،
برخوردهای بزرگتر و مفصل تری با عرصه های خاص دارند و واقعاً سرگرم کننده هستند … دوباره ، اولین بارهایی که با آنها روبرو می شوید. به اعتقاد من ، فقط حدود 12 رئیس کوچک و 6 رئیس مناسب وجود دارد که اولین آنها در طول مبارزات انتخاباتی بازیافت می شوند و همه آنها در بازی نهایی بازی Godfall مورد استفاده مجدد قرار می گیرند. حتی قبل از پایان داستان ، کاملاً مشخص می شود که گادفال چیزهای جدیدی را برای نشان دادن به شما نشان داده است ، و این زمانی است که به سرعت از رمان بودن دست می کشد.
این احساس که بخشی از محتوا در اینجا گم شده است بسیار واقعی است
و اگر می توانید کمی از حدس و گمان خودداری کنید ، به نظر من فوق العاده برجسته است که یک رئیس زمین برای قلمرو زمین ، یک رئیس آب برای قلمرو آب وجود دارد ، و سپس به طور غیرقابل توضیح فرماندهان آتش و هوا هر دو در قلمرو هوا هستند ، با یکی از آنها بیشتر با تکرار ماموریت های قبلی باز می شود. اگر این فریاد نزند “ما مجبور شدیم قلمرو آتش را قطع کنیم تا به تاریخ عرضه PS5 برسیم” نمی دانم چه می کند – اما حتی اگر با این فرض از پایه خارج شوم ، حداقل این احساس که بخشی از محتوا در اینجا گم شده است بسیار واقعی است
سم خود را انتخاب کنید
چیزی که بازی Godfall را تا آنجا ادامه می دهد این است که مبارزه به خودی خود می تواند بسیار سرگرم کننده باشد. در حالی که مطمئناً گاهی اوقات تکان دهنده است-به عنوان مثال ، راهی برای جابجایی آسان بین اهداف قفل شده وجود ندارد ، و در حالی که دوربین مانند God of War نزدیک شده است ،
بازی Godfall
شاخص های آنچه دشمنان خارج از دید شما انجام می دهند به طور قابل توجهی کمتر است. واضح است – اما ریتمی که در نهایت به آن رسیدم رضایت بخش و قابل انعطاف بود. بازی Godfall دارای مکانیک های مختلف جنگی برای کشف است ، بدون توجه به اینکه از کدام یک از سلاح های متمایز خود تصمیم می گیرید از آنها استفاده کنید ، راههای قدرتمندی به نظر می رسند.
برخی از آنها آشنا هستند ، مانند استفاده از حملات سنگین برای ساخت سریع معیار نقض دشمن ، قرار دادن آنها در معرض اتمام حرکت و آسیب بیشتر هنگام پر شدن. اما در حالی که این امر بر هدایت سنگین (به ویژه در محافظت از دشمنان) تأکید می کند ، رمان مکانیک Soulshatter برعکس را تشویق می کند: علاوه بر آسیب های معمول آنها ، حملات سبک اساساً بخشی از نوار سلامتی دشمن را متصل می کند ،
و هنگامی که با ضربه ای شدید پیگیری می کنید. این تأثیر را برای جبران تمام خسارت هایی که در یک انفجار وارد کرده اید ایجاد می کند. از آن برای پایان دادن به دشمن استفاده کنید و آنها در واقع در یک پف دوست داشتنی از ذرات منفجر می شوند. Soulshatter به هر مبارزه یک مکانیک ترکیبی جذاب و قابل درک می افزاید ، و من از تلاش برای پیدا کردن میزان مناسب حملات سبک قبل از استفاده از یک ضربه سنگین برای ضربه زدن به دشمن مانند بادکنک لذت بردم.
علاوه بر این ، سیستم Polarity نیز وجود دارد ، که یک روش جالب برای ایجاد انگیزه در شما است تا هم به هم چسبیده و هم بین دو شکاف سلاح مجهز خود تعویض کنید. جبران خسارت با یک سلاح ، قطبیت سلاح دیگر را متقبل می شود و تغییر به سلاح کاملا شارژ حملات آن را برای مدتی تقویت می کند – اما اگر خیلی زود تعویض کنید ، شارژ دوباره شروع می شود. جلوه های چرخ دنده می تواند از این طریق به طرز جالبی نیز استفاده کند:
من بخشی از مبارزات انتخاباتی را با استفاده از Longsword (که تعادل خوبی بین سرعت و قدرت ارائه می دهد) استفاده می کنم که Polarity را سریعتر شارژ می کند ، در حالی که سلاح ثانویه من مجموعه ای از دو تیغه بود (بسیار جایگزین سریعتر) که وقتی بیماری Polarity خود را فعال می کند ، باعث بیماری می شود. این یک مکانیک شسته و رفته است که انتخاب سلاح ثانویه را به اندازه مهمترین سلاح اصلی من حس کرد.
Soulshatter یک سیستم ترکیبی سرگرم کننده و در دسترس ایجاد می کند که به شما امکان می دهد دشمنان را مانند بادکنک ها بکشید
حتی یک سیستم Weakpoint وجود دارد که من را به یاد Fortnite می اندازد و گهگاه نمادهای کوچکی به قسمت هایی از دشمن اضافه می کند که می توانید در حالی که برای آسیب بیشتر به آن می چرخید ، در حال چرخش به سمت گوش خود باشید. این را با طفره رفتن ، یک پارگی با پنجره فعال سازی بسیار بخشنده و مجموعه ای از راه های اصلاح همه این موارد با تجهیزات و بازی Godfall ، مطمئناً به شما این امکان را می دهد که در طول مبارزه با آنها سر و کار داشته باشید و به آن فکر کنید. با این حال ،
اصلی ترین چیزی که می تواند این همه را کوتاه بفروشد این است که هک و اسلش مستقیم چقدر می تواند کار کند ، حداقل در شرایط سختی عادی (که همه چیز را کمی ناچیز می کند و مرگ را کاملاً بی اهمیت می کند ، حتی گاهی اوقات شما را مستقیماً بازتولید می کند) در مقابل دشمنی که شما را کشته است). بازی در همکاری با دوستان البته یک استقبال خوب است ، اما این مسئله را بیشتر آشکار می کند زیرا همه شما دیوانه وار به هر دشمنی متأسفانه در آن زمان جلوی شما می چرخید.
اما بازی Godfall به شما ابزارهای زیادی می دهد تا ترجیحات سبک بازی خود را تغییر دهید ، بیشتر در انتخاب Valorplate – در اصل یک زره که قابلیت های شما را کمی تغییر می دهد و فوق العاده جالب به نظر می رسد. در کل 12 عدد وجود دارد که با پیشرفت نسبتاً سریع باز می شوند و هر یک سطح و تجهیزات کلی شخصیتان را به اشتراک می گذارند.
هر Valorplate برای تقویت یکی از مکانیک های دیگر بازی Godfall طراحی شده است: یکی آسیب های Breach را افزایش می دهد و دیگری Soulshatter را افزایش می دهد و برای هر بیماری از جمله Ignite ، Chill ، Shock و Poison یک مورد وجود دارد. یکی از موارد مورد علاقه من برای مدتی Bulwark بود ، یک Valorplate که شانس Bleed را افزایش می دهد ، زیرا می توانم آن را با سلاح های قدرتمندی که باعث خونریزی می شود جفت کنم و به دشمنان آسیب دیده آسیب بیشتری وارد کنم.
بسیار جالب است که ترکیبات خود را با تجهیزات خود بیابید و بر اساس آن همکاری کنید – تنها مشکل این است که هر Valorplate در واقع فقط طعم کمی متفاوت از یک پازل است. چه از فینیکس برای آسیب های ناشی از آتش سوزی استفاده کنید یا از Typhon برای آب ، از نظر عملکردی در گرمای جنگ تغییر چندانی نمی کند. در واقع ، با توجه به نکات ابزار بارگذاری صفحه ، بیماریهای وضعیتی مانند Ignite ، Chill ، Shock ، Poison ، Bleed و حتی Curse همه دارای اثر مشابه “آسیب های ناشی از گذشت زمان” هستند ،
که اساساً آنها و Valorplates کمی در اطراف آنها ایجاد شده است. بیشتر از مبادله پالت این برای Valorplates که در اطراف سایر سیستم ها ساخته شده است ، مانند Greyhawk متمرکز بر Soulshatter ، که مورد علاقه من بود و باعث شد بیشتر به آن مکانیک متمایل شوم ،
کمتر صادق است-اما حتی توانایی “منحصر به فرد” Archor Fury در هر Valorplate عملاً یکسان است ، به شما کمک می کند تا به طور موقت به هر مکانیکی یا بیماری که در آن متمرکز هستند کمک کنید. در نتیجه ، نحوه بازی شما بسیار بیشتر تحت تأثیر انواع سلاح هایی است که انتخاب می کنید تا زره های فانتزی که بر تن می کنید.
همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید ، استفاده از Greatsword یا Warhammer یک تجربه بسیار متفاوت از یک جفت تیغه دوگانه یا Polearm است. و علیرغم تمایل من به گزینه های سریعتر ، آنقدر غنیمت به سمت شما پرتاب می شود که با انتخاب گزینه های قوی تر ، خودم راضی به مبادله مکرر می شوم. تأثیرات متفاوتی که اینها می توانند داشته باشند بسیار متغیر است ، باعث تغییر در شارژ قطبی ،
توانایی سلاح ، اثرات بیماری و موارد دیگر می شود و به شما این امکان را می دهد که تصمیم بگیرید چه مسیری برای شما بیشتر مورد علاقه است. و در صورتی که این روند هنوز مشخص نبود ، آنها همچنین بسیار زیبا هستند ، با تنوع بصری بسیار زیاد حتی در یک نوع سلاح – شمشیرها می توانند از برنده های فانتزی گرفته تا هیبریدهای تزئین شده با طراحی قدیمی و آینده ای متفاوت باشند. من هرگز از یافتن گزینه های جدیدی که همچنان تحت تأثیر قرار می گرفت دست بر نداشتم.
سلاح ها ترکیبی بسیار سرد و بسیار تزئین شده از طراحی باستانی و آینده نگر به نظر می رسند
با این حال ، من آرزو می کنم که استفاده از منوها و سیستم های ارتقا بازی Godfall کمی کمی دست و پاگیر باشد. مدیریت موجودی و ارتقاء تجهیزات نسبتاً ساده است و من قدر می دانم که اگر می توانید از منابع مناسب صرفه جویی کنید ، چقدر فرصت دارید که وسایل مورد علاقه خود را طولانی تر نگه دارید ، اما هنگام انتخاب بارگیری ، نقاط ضعف زیادی وجود دارد: هنگامی که اقلام را روی آنها می گذارید ، بر روی کارت آنها اسلاید می شود ، که این امر هنگام سنجش گزینه های شما یا جستجوی آن چکش با آسیب ناشی از آتش سوزی تا حد زیادی کند می شود.
شما نمی توانید یک مورد را از صفحه ای که مجهز کرده اید نجات دهید و نمی توانید از صفحه ای که در آن نجات می دهید تجهیز کنید. و شاید از همه ناامیدکننده تر ، شما نمی توانید یک مورد را در صورتی که بر روی Valorplate دیگری مجهز شده است نجات دهید ، اما هیچ نشانه ای وجود ندارد که به کدام یک از دوازده کت و شلوار وصل شده باشد و هیچ راهی آسان برای تشخیص آن وجود ندارد ، به جز اینکه به آرامی هر یک را بررسی کنید. اینها مسائل مهمی نیستند ، اما اصطکاک را به شیوه همیشه زحمت کش مدیریت موجودی اضافه می کنند.
بازی Godfall
کابوس های مکرر
هنگامی که شما کمپین بازی Godfall را شکست دادید ، سعی می کند با معرفی یک حالت آخر بازی جالب اما فوق العاده تکراری به نام Dreamstones ، توپ را حفظ کند. اینها به گونه ای طراحی شده اند که شما را به سطح 50 برسانند ، کمی همان ماموریت های دقیق کمپین را تغییر دهید و آنها را در مجموعه های کوچک گروه بندی کنید ،
زیرا اورین “خاطرات خود را کاوش می کند” – نه این که من در وهله اول هیچ یک از این ماموریت ها را به یاد ماندنی دیدم. ایده های جالبی در پشت Dreamstones وجود دارد ، اما اجازه دهید وقتی می گویم که اگر بازی Godfall را مرور نمی کردم ، احتمالاً بیش از دو یا سه مورد از آنها را قبل از اینکه علاقه خود را از دست بدهم و دور شوم ، انجام دهم.
احتمالاً قانع کننده ترین ترفندهایی که Dreamstones معرفی می کند عناصری است که آنها از ساختارهای بازی roguelike وام می گیرند ، با اعمال اصلاح کننده های تصادفی در اجراهایی که مکانیک ها و عناصر خاصی را تضعیف یا ضعیف می کند ، و شما را تشویق می کند تا Valorplates و سازه های مختلف سلاح را کشف کنید.
همچنین به شما پیشنهاد می شود که دو ماموریت مختلف را برای تکمیل هر دور انتخاب کنید ، و با انتخاب موافقت موقت بین آنها ، همه به نسخه سخت تری از مبارزه با باسی که احتمالاً قبلاً چندین بار شکست داده اید – یا به زودی منتهی می شود.
در تمام طول مدت ، وسایل بیشتری با جلوه های قوی تر و اعداد بیشتر در اختیار شما قرار می گیرد تا به شما کمک کند تا به تعداد بیشتری از رو به رشد سنگ های رویایی برسید. اما از آنجا که قبلاً با همه چیزهایی که می جنگید مبارزه شده است ، هیچ مقدار اصلاح کننده یا غارت نمی تواند این بازی نهایی را برای مدت طولانی جالب نگه دارد.
همانطور که گفتم ، گزینه های زیادی برای سبک بازی و مکانیک های مبارزه وجود دارد که می توانید با آنها کار کنید ، اما سنگ زنی برای همه این موارد فقط شما را برای نسخه های آماری قوی تری از همان آسیابی که شما برای دستیابی به آن انجام داده اید آماده می کند.
حکم
بازی Godfall می تواند یک بازی اکشن لذت بخش و دوست داشتنی باشد ، در حالی که طول می کشد ، اما تکرار ماموریت های آن قبل از پایان مبارزات انتخاباتی بسیار ضعیف و در بازی نهایی پس از آن حتی نازک تر می شود. مبارزات آن مملو از تصمیمات و آمیزه ای سالم از مکانیک های آشنا و واقعاً بدیع است ،
اما کت و شلوارهای Valorplate آنقدرها از نظر مکانیکی متنوع نیستند که در ابتدا به نظر می رسید. نه با یک داستان جالب و نه با محتوای متنوع ، همه انتخاب هایی که بازی Godfall ارائه می دهد بیشتر از یک سرگرمی کوتاه و سطحی نیست.
بازی Godfall
پایان مقاله نقد و بررسی بازی Godfall
مجله با دوربین
بیشتر بخوانید:
۳۰ نکته برای تقویت بازی پوکر | نکات استراتژی | کسب درآمد از اینستاگرام | نحوه عکاسی از پروانه ها | مراسم اسکار ۲۰۲۱ | فیلم بایسیکل ران | نحوه ساخت شخصیت های خیالی : ۶ نکته برای نوشتن شخصیت های بزرگ | فیلم موربیوس | نقد فیلم آپارتمان | The Apartment | « غریبهای در نیویورک » | فیلم شبزندهداری با بزن و بکوب | نقد سریال see |