نقد و بررسی بازی Battlefield 4 :
64 سبک خطر
بازی Battlefield 4 بزرگترین آلبوم از میراث تیرانداز اول شخص چند نفره DICE است. این نرم افزار DNA تعیین کننده Battlefield 1942 را حفظ می کند ، حالت فرماندهی درخشان Battlefield 2 را مجدداً پذیرفته و تخریب Battlefield: Bad Company 2 را اغراق می کند.
در حالی که واقع گرایی ، سازماندهی مجدد طبقه و گرافیک زیبا از Battlefield 3. را در بر می گیرد ، در بیشتر مواقع ، مبارزه رقابتی غیرقابل پیش بینی و مبتنی بر وسایل نقلیه میدان جنگ بسیار قابل پیش بینی است. چیزی که من پیش بینی نمی کردم این بود که DICE راه خودش را پیدا کرد.
بازی Battlefield 4
چیزی که ما قبلاً در بازی Battlefield ندیده بودیم ، روش شدید و غالباً ناسازگار است که بازی Battlefield 4 دو تیم بزرگ 32 نفره خود را مجبور می کند تا با شرایط محیطی در حال تحول سازگار شوند. یک سد می ترکد و همه چیز را در زیر آن با تن سنگریزه و سیل خرد می کند. نیمی از هتل متلاشی می شود ، یک نقطه کنترل در معرض دید قرار می گیرد و تک تیراندازها را از یک جای پر ارزش محروم می کند.
تخریب وسیع مانند این ، طرح اصلی یک منطقه را تغییر می دهد و رزمندگان را مجبور می کند واکنش هوشمندانه ای نشان دهند و استراتژی ها و بارهای خود را در حال تغییر تغییر دهند. حتی پس از از بین رفتن جادو و شگفتی ،
تیم ها همیشه باید برای واکنش خود آماده باشند هنگامی که یک برج فروریخته تانک های خود را از قلمرو دشمن دور نگه می دارد. بالا آمدن به این دلیل که استراتژی جدید شما با طرح سطح جدید سازگار شده و از آن استفاده می کند حتی رضایت بخش تر از XP و باز کردن قفل های زرهی است که در این راه به دست می آورید.
با این اوصاف ، هر نمونه از ویرانی وحشتناک به اندازه این موارد عالی نیست. غالبا،
شروع رویداد چند دقیقه طول می کشد ، و نتیجه گاهی اوقات اضافی است ، بیشتر شبیه وظیفه DICE است که آن را در هر نقشه قرار دهد تا چیزی که به هر چیزی با ارزش دست می یابد. به عنوان مثال ، یک ماهواره خرد شده در مرکز نقشه برای خودروها ناراحتی جزئی ایجاد می کند.
یک برج سرنگون شده در واقع حرکت در یک منطقه زیرزمینی را آزاردهنده می کند و انفجار دستی مواد منفجره زیرزمینی از یک ترمینال شما را در یکی از بزرگترین نقشه ها از فعالیت دور می کند.
توهین آمیزتر از همه ، بالا آمدن سطح آب شهرهای سیل زده به طور قابل توجهی مانع از تحرک می شود-و به خصوص اگر شما در کشاکش شدید برای بمب منفجر کننده پایه در حالت فوق العاده جدید Obliteration هستید ، بسیار ناامید کننده است.
اگر در این زمینه هوشمند هستید ، می توانید از بیشتر جلوه های نقشه استفاده کنید – از جمله برخی از آثار با شکوه کمتر ،
بازی Battlefield 4
چیزهای ظریف تر کاهش دید در اثر حمله طوفان به جزیره ممکن است به معنای تغییر دید مورد علاقه شما برای نقاط قرمز در چیزی باشد که در تاریکی مشاهده می شود. شکار حاملان بمب در هنگام طلوع آفتاب به این معنی است که با پیشروی مسابقه آسیب پذیرتر می شوند – هرچه سریعتر نقاط کنترل را به سرعت مسلح کنند ، زندگی آنها دیرتر راحت تر خواهد بود.
علاوه بر آن حوادث بزرگ تخریب ، DICE یک عامل اصلی را که عظمت میدان جنگ را در بین دیگر تیراندازان نظامی مدرن مشخص می کند ، کشف کرده است: سرانجام ، برای اولین بار پس از Bad Company 2 ،
تیم ها می توانند اکثر سازه های ساده را خراب کنند. بیرون ریختن پشتیبان ها برای سرنگونی خانه ها و فرو ریختن جاده ها به اندازه غرق شدن آسمان خراش در خلیج هیجان انگیز نیست ، اما برای دور نگه داشتن دشمنان از نقاط مشکل ساز یا ایجاد یک مکان خزنده برای پنهان شدن بسیار عالی است. یکی از نقشه های مورد علاقه من – راه آهن گلمود ، جایی که طراحان DICE از مقیاس عظیم آن ، چندین نقطه کنترل پراکنده و جنگ هوایی استفاده می کنند – دارای یک نقطه کنترل متحرک به شکل قطار است. مبارزه برای کنترل یک مبارزه سرگرم کننده و متحرک است.
بیش از هر چیز و علیرغم ویژگی های جدید ، بازی Battlefield 4 بیشتر شبیه به Battlefield 3 است ، فقط به دلیل حس مشابه سلاح های فیزیکی و ترسناک آن. محاسبه میزان پرتاب گلوله به عنوان تک تیرانداز-که اکنون به لطف محدوده های هدف گیری صفر قابل تنظیم ، ریاضیات ذهنی بیشتری را شامل می شود-یکی از مهمترین چیزها در مورد بازی های تفریحی مبتنی بر مهارت Battlefield باقی می ماند.
در جاهای دیگر ، یکی از کوچکترین خروجها ، مهمترین آنها است ، حداقل برای جنگجویان چاقو. حملات مخفیانه از پشت ، طبق معمول ، مجموعه جدیدی از برچسب های سگ را برای مجموعه چاقوکشی شما تضمین می کند. با این حال ، چاقو زدن به کسی از جلو ، فرصتی مختصر به او می دهد تا حمله را معکوس کند.
ضد کشتار یک راه فوق العاده رضایت بخش برای سرنگونی کسی است که به اندازه کافی مراقب شما نبود تا پشت شما را بچرخاند ، و یک لایه تاکتیکی جدید جالب برای دکمه وحشت.
جایی که بازی Battlefield 4 بسیار درخشان فاصله دارد Battlefield 3 در طراحی نقشه آن قرار دارد. بهترین نقشه های Battlefield چالش برانگیز و رضایت بخش هستند و از شما می خواهند از همه چیز در اختیار خود استفاده کنید و بازی Battlefield 4 این کار را به خوبی انجام می دهد.
جیغ کشیدن در زمین در حشره دار جدید و خارج از جاده یک انفجار بزرگ است ، اما آسیب پذیری آن ممکن است شما را مجبور به انتخاب تانک کند. اما حتی قسمت عقب آن نیز در برابر موشک های پیاده نظام آسیب پذیر است. رابطه جالب میدان جنگ بین پیاده نظام و وسایل نقلیه در اینجا عمیق تر است ،
با ابزارهای اضافی برای سرنگونی دشمنان ، چه وسایل نقلیه را بی حرکت کنید و چه آنها را با تیمی برای حمله قوی پر کنید. سربازان در آن سواری به احتمال زیاد از تنوع بیشتری نسبت به گذشته برخوردار خواهند بود ، زیرا کلاس های شخصیتی و وسایل نقلیه دارای گزینه های سفارشی سازی گسترده تری در بازی Battlefield 4 هستند.
Recon دیگر محدود به نقش تیرانداز از خفا/تیرانداز نیست ، به او اجازه می دهد تا یک DMR میان برد را برای انجام برخی از Recon های واقعی مجهز کند. کلاسها به جای اسلحه توسط گجت ها تعریف می شوند و سبک بازی تهاجمی تری را برای انواع واحدها که قبلاً با گزینه های بارگذاری آنها محدود شده بود ، مجاز می داند. همانند گیم پلی بازی Battlefield 4 ، سفارشی سازی آن بیش از پیش آزاد شده است.
طراحی سطح فوق العاده مسئول بسیاری از چیزهایی است که این کار را خوب انجام می دهد ، و من شرط می بندم که بخش بزرگی از نقشه های بازی Battlefield 4 به صورت کلاسیک زندگی کنند. همه چیز ، مثل همیشه ، در اطراف حالت کنترل Conquest کنترل سرزمین Battlefield طراحی شده است. Hainan Resort ،
بازی Battlefield 4
با مرکز تخریب پذیر هتل و ترکیب فوق العاده ای از گزینه های نبرد هوایی/زمینی/دریایی ، در سطح بی نظیر جزیره ویک قرار دارد. فرصت های شگفت انگیزی برای هر کلاس ، هر خلبان ، هر چترباز تهاجمی وجود دارد تا بتواند یک کشتار باورنکردنی یا ضبط نقطه کنترل را ایجاد کند.
این تنها یکی عالی نیست نقشه انتقال Rogue به هواپیما فضای تنفسی زیادی می دهد و ATV ها می توانند از وسایل نقلیه هوایی با استفاده از معابر زیر زمینی اجتناب کنند. این نقشه ای است که نیاز به حس آگاهی فضایی و داشتن یک تیم مطمئن و هماهنگ دارد. این همچنین یکی از بهترین اقدامات متعادل کننده وسایل نقلیه در میدان جنگ است-چهارچرخ های آسیب پذیر هنوز می توانند از تانک ها فرار کنند ، که به نوبه خود دارای دید عالی و بدون مانع برای پاکسازی هوا از هلی کوپترها و جت ها هستند.
هر چند هر نقشه با هر حالت عالی کار نمی کند. هیجان مشت زدن از طریق خطوط دشمن ، از بین بردن نقاط کنترل و حرکت به سمت بعدی در برخی از نقشه های Rush استراتژیک تر از همیشه به نظر می رسد. به عنوان مثال ، طوفان پاراسل ، مهاجمان را به مجازات تنگناهای تحت سلطه مدافعان سوق می دهد. در برخی دیگر ،
جرم درنده می تواند مانند یک نیروی وحشیانه ناامید کننده باشد ، به ویژه در مسابقات با بازیکنان زیاد. نقشه های محو شدن با آب مشکل سازترین است – بمب حالت در صورت خام شدن در نوشیدنی بازنشانی می شود و منجر به سردرگمی آشفته و تلفات ناامید کننده می شود.
Domination یک نوع سریع و متمرکز Conquest با نقشه های کوچک و نبردهای پیاده نظام است ، که تغییر خوبی در روند کاوش متفکرانه نقشه های باز میدان نبرد است. از این نظر ، چه بهتر و چه بدتر ، به Call of Duty نزدیک تر از Battlefield است. به همین ترتیب ، حالت خنثی سازی یک کلون بی شرمانه Counter-Strike با پیچش در میدان جنگ است.
کاشتن بمب در پشت خطوط دشمن بدون باز شدن مجدد حتی ترسناکتر است وقتی فردی با راکت از دیوار سوراخ می کند. مواد منفجره و قرار گرفتن در معرض آن رحمت نمی کند ،
زیرا نقشه های پیچیده راههای زیادی برای فرار یا جناحین دشمنان دارند. عملیات قفسه ، یک زندان تنگاتنگ با راهروهای پر پیچ و خم و مکانهای زیادی برای کنار زدن دشمنان ، همیشه مرا بر دوش خود می اندازد و بدون شک تماشاگران اختصاصی Domination/Defuse را پیدا خواهد کرد.
Command Mode بهترین ها را در بازی Battlefield 4 به نمایش می گذارد. هنگامی که یک بازیکن در هر تیم از اسلحه خود فاصله می گیرد و دستورات را از صفحه تاکتیکی از بالا به پایین به 31 هم تیمی خود می دهد ،
اتفاقات شگفت انگیزی می تواند رخ دهد. باورش سخت است که شرکت در جنگ به صورت دستی می تواند اینقدر رضایت بخش باشد! فرماندهان هماهنگ که با تیم های خود به خوبی کار می کنند ، دشمنانی را که نمی توانند به حرکت درآورند پیدا می کنند.
رابطه همزیستی بین سرباز و فرمانده پاداش چرخه ای ایجاد می کند که در صورت استفاده از آن استراتژی های جدیدی را در Conquest ، Rush و Obliteration ایجاد می کند. فرماندهانی که نیروهای کمکی خود را به یک گروه سرکوب شده می فرستند یا پهپادهای دشمن را در بالای نقاط حساس می فرستند ،
بازی Battlefield 4
اعتماد یک تیم را جلب خواهند کرد. جوخه هایی که نقاط کنترل تخصصی را به تصرف خود در می آورند ، گزینه های اضافی برای استقرار رهبر خود مانند حمله موشکی دریافت می کنند. همانند Battlefield 2 ، Commander Mode شیوه بازی بازیکنان جدی در یک بازی Battlefield را تغییر خواهد داد. این بیشتر از تکامل گاه شگفت انگیز مناظر ، یک ویژگی قابل اطمینان جالب است که DICE هرگز نباید آن را رها کند.
همچنین درک آن دشوار است که چگونه کمپین بازی Battlefield 4 از این همه برای انجام کارهای کمی استفاده می کند
شاید شما اولین ویدئوی 17 دقیقه ای را که DICE از گیم پلی بازی Battlefield 4 منتشر کرد ، دیده باشید که شامل اولین ماموریت داستانی است: یک سکانس فرار دیوانه کننده در آذربایجان. این یک نمایش فوق العاده از قابلیت های فنی باورنکردنی موتور Frostbite 3 ، توانایی ماهرانه DICE در ایجاد تنش و قدرت Battlefield به عنوان یک تیرانداز انعطاف پذیر در سندباکس است. همچنین نماد ناتوانی کامل بازی Battlefield 4 در مهار خود است.
کمپین آن حمله ای ناپسند به انفجارها ، خون ، فحاشی و عصبانیت است که با تمسخر ظاهری یک تیرانداز اول شخص پیچیده شده است. در پنج ساعت ، بازی Battlefield 4 تقریباً بر روی هر کلیشه قابل پیش بینی قرار می گیرد: ماموریت تانک ، ماموریت قایق ، ماموریت مخفی کاری ، فرار از زندان ، فاضلاب ، خیانت ناگهانی اما اجتناب ناپذیر ، روس های وحشتناک ، سرپیچی از دستورات و البته سکانس شکنجه. بازخوانی قلمروهای کاملاً ترسیم شده در اینجا هیجان انگیز نیست و بازی Battlefield 4 به طور منظم نقاط قوت خود را در طراحی این سطوح هدر می دهد یا از آنها استفاده نمی کند.
این دستورات تیم را معرفی می کند و به شما امکان می دهد به هم تیمی های خود دستور حمله دهید ، اما این کار به همین سادگی است. نقطه ، متحدان حمله می کنند ، و سپس شما ادامه می دهید. چرا آنها در ابتدا به این گونه دشمنان شلیک نمی کنند؟ با پیشبرد کمپین ،
طراحی سطح به طور فزاینده ای محدود می شود و راهروها و دیگر فضاهای تنگ فضای کمی برای گزینه ها ، بازی تیمی و انعطاف پذیری که در برخوردهای بزرگتر و زودهنگام خودنمایی می کنیم ، باقی می گذارد. به نظر می رسد فضاها با گذشت زمان کوچک می شوند و عمودی به نفع آتش سوزی های رو به جلو کنار گذاشته می شود.
من این را به شما می گویم: تک نفره بازی Battlefield 4 هرگز کاملاً در همان سطح خطی ظالمانه Battlefield 3 ، ساختار پیرو رهبر و عدم تعامل مرزی قرار نمی گیرد. همچنین بسیار زیبا است و نورهای ستاره ای ، ذرات ، اثرات فیزیکی و محیطی در محیط های پر جنب و جوش و از نظر بصری بسیار چشمگیر است. اما این یک موفقیت سطح است که عمق زیادی در آن وجود ندارد.
بازی Battlefield 4 با استفاده از این واقع گرایی ، تجربه ای برانگیزاننده ، احساسی را هدف گرفته است و کاملاً شکست می خورد. من داستان جدا از هم را جزو کمترین احساساتی می دانم که با یک بازی تجربه کرده ام (که در واقع برای یک نفر تلاش شده است). هرگونه ادعای قابل قبول یا عمق زمانی از بین می رود که یک نقطه عطف برای بدن شما یک پاداش شلیک سر ،
باز کردن قفل سلاح یا یک مدال طلا به شما نشان دهد. بازی Battlefield 4 بین عدم تمایل خود برای به خطر انداختن شخصیت های اصلی و یک فینال بی معنی اخلاقی ، تقریباً هر ضربه احساسی را به خود جلب می کند.
در همین حال ، قطعه قطعات متحرک زیادی دارد و زمان کافی برای دادن اعتبار به آنها وجود ندارد. مطمئن نیستید که بر رنج تیم خود تمرکز کنید یا مزخرفات ژئوپلیتیک. نوشتن لباس قوی بازی Battlefield 4 نیست. گاهی اوقات نمی توان پیشرفت روایت را به روشنی توضیح داد. سایر مواقع ناجور ، بی جا و شرم آور است.
یکی از گیج کننده ترین غافلگیری های داستانی آن با بیانی مزخرف بیان شده است: “همه چیز مرتب شد. سپس آنها تغییر نکرده بودند. ” وقتی یک شخصیت ثانویه وارد صحنه بعدی نمی شود ، یک هم تیمی بی دلیل می گوید که “مرد مرده است”. مورد علاقه شخصی من: “اگر از انفجار هسته ای جان سالم به در برده اید” شروع واقعی جمله ای است که کسی می گوید.
راستش را بخواهید ، احساس می کنید چیزی اینجا کم است. شکاف “دو روز بعد” باعث ایجاد تغییرات ناگهانی در رفتار شخصیت ها و تنظیمات و لیست انجام کارهای جدید می شود. گویی نیمی از کمپین و کل انسانیت آن در این راه گم شده است.
بازی Battlefield 4
حکم
بازی Battlefield 4 یک بازی چند نفره عالی است که از جاه طلبی های خود حداکثر استفاده را می کند و بار دیگر ثابت می کند که تخریب یک استراتژی ارزشمند برای مبارزه رقابتی است که با دو فرمانده قاتل در تیم های خود بهترین ها را به نمایش می گذارند. از سوی دیگر ، کمپین تک نفره آن یک بازی ناامید کننده ، اما عملکردی و آشنا با اکشن فوق العاده و تماشای چشمگیر است.
پایان مقاله نقد و بررسی بازی Battlefield 4
مجله نگاه
بیشتر بخوانید:
بهترین فیلم های سیدنی لومت | آموزش عکاسی از سوژه متحرک | سریال ویچر | نقد سریال گامبی وزیر | مهارت های گوش دادن به موسیقی | ۵ نکته برای گوش دادن فعال | بهترین فیلمهای جنیفر لارنس | نقد فیلم نشویل | سریال نه غریبه کامل | نقد فیلم شوالیه سبز | The Green Knight | بهترین فیلم های ۲۰۲۱ |