صفحه اصلی > هنرهای تجسمی : آموزش عکاسی ماکرو : چگونه از جزئیات ریز عکس بگیریم
ads

آموزش عکاسی ماکرو : چگونه از جزئیات ریز عکس بگیریم

عکاسی ماکرو

آموزش عکاسی ماکرو : به عنوان یک عکاس ، یافتن جایگاه خلاقانه شما می تواند به زمان و آزمایش نیاز داشته باشد. انواع مختلفی از عکاسی برای امتحان وجود دارد. برخی از عکاسان به سمت کار در استودیو یا عکاسی پرتره می روند ، در حالی که سایر عکاسان در فضای باز احساس راحتی می کنند. عکاسی ماکرو یک سبک منحصر به فرد و همه کاره در عکاسی است که به عکاسان امکان می دهد از فواصل نزدیک تصاویر واقعی منحصر به فرد از اشیا کوچک را ثبت کنند.

عکاسی ماکرو چیست؟

عکاسی ماکرو نوعی عکاسی از نمای نزدیک است که در اصل برای تحقیقات علمی ایجاد شده است. دقیق ترین تعریف از عکاسی ماکرو واقعی این است که از سوژه با بزرگنمایی 1: 1 عکسبرداری می شود – به عبارت دیگر ، سوژه به اندازه زندگی در عکس ظاهر می شود. با این حال ، اکثر افراد از اصطلاح “عکاسی ماکرو” برای اشاره به هر عکسی که تصویری از نمای نزدیک و بسیار دقیق از یک موضوع کوچک را به تصویر می کشد ، استفاده می کنند.

به چه نوع لنزهای ماکرو نیاز دارید؟

مهمترین تجهیزات برای عکاسی ماکرو ، لنزهای ماکرو خوب است. لنز ماکرو به طور خاص برای فوکوس نزدیک به سوژه با بازتولید 1: 1 (اندازه واقعی) طراحی شده است.

عکاسی ماکرو

اندازه های مختلفی از لنزهای ماکرو برای انتخاب وجود دارد ، از فاصله کانونی 35 تا 200 میلی متر. اکثر متخصصان در زمینه عکاسی توصیه می کنند که یک مبتدی یا آماتور بسته به نوع دوربینی که دارید ، بین 100 تا 150 میلی متر ، وسطی بیندازد – اعم از DSLR ، بدون آینه یا فیلم ، کانن ، سونی یا نیکون. لنزهایی که فاصله کانونی آنها کوتاه است به این معنی است که شما باید بسیار نزدیک به سوژه خود باشید. یک فاصله کوتاه فوکوس می تواند سایه ایجاد کند و (بدتر) می تواند سوژه شما را بترساند.

4 نکته برای شروع عکاسی ماکرو

عکاسی ماکرو نیاز به یک مجموعه مهارت خاص دارد که با تمرین می توان آن را برطرف کرد. در اینجا چند نکته برای شروع وجود دارد:

فاصله را در ذهن داشته باشید. هنگام انتخاب لنز ماکرو ، می خواهید فاصله کار را در نظر داشته باشید. این فاصله فوکوس بین انتهای لنز ماکرو و سوژه است. هرچه لنز کوچکتر باشد ، فاصله کار نیز کمتر می شود. یک لنز خیلی کوچک است و باید آنقدر به سوژه خود نزدیک شوید که ممکن است آن را بترسانید.

تحلیل تابلو گرنیکا
بیشتر بخوانید

به سایه ها توجه کنید. هنگامی که فاصله کار خیلی نزدیک است خطر ایجاد سایه روی عکس خود را دارید. این ممکن است هنوز با یک لنز بزرگتر اتفاق بیفتد ، اما وقتی فاصله کار شما بزرگتر است ، فضای بیشتری برای تنظیم خواهید داشت. سعی کنید یک لنز 100 تا 150 میلی متری تهیه کنید ، که باید فاصله کاری کافی برای سایه انداختن را فراهم کند.

با افراد با اخلاق رفتار کنید. اگر از موجودات زنده عکس می گیرید ، به یاد داشته باشید که اخلاق مدار باشید. سعی کنید محیط و عادت های روزمره آنها را به هم نزند. حشرات را دستگیر نکنید و آنها را در مکان دیگری قرار دهید که ممکن است بیشتر فتوژنیک باشد – یا بدتر از آن ، آنها را منجمد نکنید و سپس از آنها عکس بگیرید. به یاد داشته باشید ، اگر بیگانگان بیایند و شروع کنند به قرار دادن یک لنز اینچ از شما ، چه احساسی خواهید داشت؟ با موضوع به روشی که می خواهید با شما رفتار شود رفتار کنید.

عکاسی ماکرو

از سه پایه استفاده کنید. چسباندن عکس ها (به عنوان مثال ترکیب چندین عکس با نقاط کانونی مختلف در نرم افزار پس از پردازش) تقریباً غیرممکن است هنگام نگه داشتن یک دوربین با دستان خود ؛ هنگام تلاش برای استفاده از این روش برای افزایش عمق میدان ، یک سه پایه ضروری است. یک سوژه ثابت نیز برای این روش ایده آل است ، زیرا یک سوژه سرگردان یا متحرک تمرکز و تداوم را مختل می کند. سه پایه ها نیز توسط عکاسان حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند که در استودیوهای کار از محصولات عکاسی می کنند.

چگونه می توان عمق میدان مناسب را در عکاسی ماکرو بدست آورد

یافتن تنظیمات مناسب دوربین برای عکاسی ماکرو شامل آزمایش و آزمون و خطا است ، اما موارد اساسی وجود دارد که باید بخاطر بسپارید:

فاصله کانونی را تنظیم کنید. هنگام استفاده از هر گونه لنز ماکرو یا لوله های ماکرو ، عمق میدان و فاصله کانونی به طور فوق العاده ای باریک می شود. هنگامی که با بزرگنمایی 1: 1 (اندازه واقعی) کار می کنید ، عمق میدان شما می تواند آنقدر کوچک باشد که سر مورچه ممکن است در فوکوس باشد در حالی که قسمت پشتی آن نیست.

طراحی تخت (Flat design) چیست؟
بیشتر بخوانید

از دیافراگم فلش استفاده کنید یا تنظیم کنید. اگر فلاش دارید ، می توانید با دیافراگم بسیار کوچک مانند f/16 یا f/22 عکس بگیرید. با این کار عمق میدان شما کمی افزایش می یابد و فضای کافی برای تمرکز یک حشره کوچک فراهم می شود. با این وجود ، یک فلاش ممکن است سوژه را به وحشت بیاندازد ، بنابراین ممکن است یک دیفیوزر فلاش مفید باشد تا نور را ملایم کرده و سوژه شما را بدون مزاحمت رها کند.

اگر فلاش ندارید یا نمی خواهید از آن استفاده کنید ، می توانید دیافراگم خود را در وسیع ترین تنظیمات (یا یک f/stop از وسیع ترین تنظیمات) باز نگه دارید تا حداکثر نور ممکن وارد شود. این بهترین عملکرد هنگام دریافت تصویر ماکرو از چیزی بزرگتر ، مانند یک پروانه ، در یک منطقه با نور طبیعی است.

عکسهای خود را روی هم قرار دهید. یک روش فنی تر برای بدست آوردن عمق بیشتر میدان این است که عکس های ماکرو خود را با استفاده از یک نرم افزار پس از پردازش مانند Photoshop روی هم قرار دهید. انباشت کانونی به معنای ترکیب تعدادی از تصاویر ماکرو است که همه آنها دارای کانون متفاوتی هستند. این به معنای گرفتن چندین عکس از یک چیز دقیقاً بدون حرکت در فواصل کانونی متفاوت است.

از فوکوس دستی استفاده کنید. تمرکز یک چالش اضافی برای عکاسی ماکرو است. هنگام عکاسی از چنین سطوح بزرگنمایی ، ویژگی فوکوس خودکار دوربین دیجیتال متوقف می شود زیرا نمی تواند به طور خودکار یک نقطه کانونی پیدا کند. اساسی ترین راه برای تمرکز بر روی یک موضوع هنگام انجام عکاسی ماکرو ، نزدیک شدن هرچه بیشتر و استفاده از فوکوس دستی روی دوربین است.

به منظره یاب نگاه کنید و بعد از اینکه تا حد امکان به فوکوس نزدیک شدید ، بدن خود را با یک حرکت تکان دهنده به جلو و عقب شروع کنید ، که باعث می شود قسمت های مختلف تصویر در فوکوس قرار گیرد. هر زمان که سوژه در کانون توجه قرار دارد ، یک عکس بگیرید. اگر نمی توانید کل سوژه را در کانون توجه قرار دهید ، سعی کنید چندین عکس را با قسمتهای مختلف سوژه بگیرید.

سبک معماری استعماری اسپانیا چیست؟ | 5 عنصر کلیدی طراحی
بیشتر بخوانید

عکاسی ماکرو

چه موضوعاتی برای عکاسی ماکرو بهتر است؟

برای اولین بار از عکاسی ماکرو برای ثبت حشرات و گیاهانی استفاده شد که چشم غیر مسلح نمی توانست آنها را با جزئیات ببیند – دانشمندان می خواستند این موجودات را مطالعه و ثبت کنند. تا به امروز ، عکاسی ماکرو راهی عالی برای گرفتن عکس های نزدیک از مگس ها ، زنبورها ، سنجاقک ها ، پروانه ها ، کرم ها ، گل ها ، برگ ها ، علف ها و موارد دیگر است. در اینجا برخی از موضوعات کلان اختیاری آمده است:

طبیعت: عکاسی ماکرو راهی عالی برای کشف زندگی مخفی گیاهان و جانوران است. می توانید برای یافتن سوژه هایی برای عکاسی به پارک محلی یا حتی حیاط خانه خود بروید. اگر مطمئن نیستید کجا بروید ، به مکانی با آب بروید – بسیاری از گیاهان در نزدیکی آب رشد می کنند و حشرات دوست دارند در نزدیکی آب باشند. برای محافظت از خود در برابر گزش حشرات ، پوشیدن شلوار بلند ، آستین بلند ، روکش گردن و در صورت نیاز دستکش ، حتماً خود را کاملاً بپوشانید.

پرتره: بسیاری از سوژه های دیگر برای عکاسی در مقیاس کلان خارج از اشکالات و گیاهان وجود دارد. عکاسان ماکرو می توانند با استفاده از مهارت های خود پرتره ای بی نظیر از شخص ایجاد کنند. می توانید از نزدیک ، از چشم ها ، گوش ها یا بینی آنها عکس بگیرید – فقط مطمئن شوید که ناحیه ای است که فرد راحت زیر ذره بین لنز شما قرار می گیرد.

غذا: غذا یکی دیگر از راه های عالی برای آزمایش عکاسی ماکرو است. رنگ و بافت غذا را می توان با استفاده از لنز ماکرو تأکید کرد.

محصولات: در سطح تجاری تر ، عکاسان از عکاسی ماکرو برای ایجاد عکس های دقیق از محصولات مختلف استفاده می کنند. اگر می خواهید از کارهای کلان برای کمک به کسب و کار عکاسی خود استفاده کنید ، تمرین کنید که جزئیات محصولات مختلف در اطراف خانه خود را ثبت کنید – برای مثال یک برس ریمل یا مجموعه ای از مداد.

منبع سایت با دوربین

بیشتر بخوانید:

چگونه نویسنده بازی های ویدیویی شوید |

دیدگاهتان را بنویسید

15 − 10 =