شارژ بی سیم

بی سیم 1

تکنولوژی بسیار پر جنجال شارژ بی سیم در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. تعدادی با این تکنولوژی موافق هستند و تعدادی هم مخالف. ززمانی که آشنایی کاملی با این فناوری نداشته باشید با خود می‌گویید چه چیزی بهتر از این است که دیگر از کابل شارژ برای تلفن های خود استفاده نکنیم. اما آیا این فناوری این توانایی را دارد تا آینده ی شارژ را متحول کند؟ آیا این فناوری بی خطر است؟

شارژ بی سیم چیست؟

در تعریف خیلی کوتاه شارژ بی سیم می‌توانیم بگوییم این فناوری درواقع یک تکنولوژی برای شارژ کردن وسایلی که مجهز به باتری هستند بدون نیاز به کابل یا سیم شارژی است و انتقال برق بی سیم را به دستگاه گیرنده امکان پذیر می‌کند.

تاریخچه شارژ بی سیم

تاریخچه آغاز انتقال نیرو بدون سیم به سال 1891 برمی‌گردد. زمانی که نیکولا تسلا در همان سال موفق شد یک سیم پیچ به نام سیم پیچ تسلا بسازد و با ایجاد کردن یک میدان مغناطیسی و انتقال بی سیم جریان برق در هوا این کار را انجام داد.

تسلا با تلاش های فراوان برای عملی کردن این تکنولوژی به موفقیت های زیادی دست یافت و در سال 1899 برجی با نام برج تسلا (tesla tower) ساخت و این تصمیم را داشت که میلیون ها ولت نیروی برق را از همان برج به صورت بی سیم به تمام شهر ها کارخانه ها و منازل شخصی انتقال دهد.

سالیان قبل اگر به انسان ها می‌گفتی که چند سال بعد می‌توانی تلفن خود را بی سیم شارژ کنی بهت می‌خندیدند اما حالا این فناوری به واقعیت تبدیل شده اکثر تلفن های همراه که اکنون به بازار وارد می‌شوند از این تکنولوژی برخوردار هستند و شما می‌توانید با خرید پد های شارژر بی سیم این قابلیت را برای خود داشته باشید.

در اول ارائه این تکنولوژی برای تلفن ها تنها قدرت 5 واتی داشت یعنی اگر تلفن شما با کابل دو ساعت طول می‌کشید شارز می‌شد با پد بی سیم حدود 4 ساعت طول می‌کشید که بسیار زمان زیادی به حساب میاد و اصلا کارآمد هم نبود.

اما اکنون در سال 2021 بسیار همه چیز پیشرفت کرده و این قدرت تا 120 وات هم رسیده که تلفن را در 28 دقیقه شارژ می‌کند

بررسی سورفیس مایکروسافت
بیشتر بخوانید

اما کمی هزینه بالایی دارد ولی ارزشش را دارد چون نه دیگر نیازی به وصل کردن کابل های کوتاه و اذیت کننده است و نیازی به صرف زمان های طولانی.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

3 + سه =