صفحه اصلی > سینما : نقد فیلم شب زنده داری
ads

نقد فیلم شب زنده داری

فیلم شب زنده داری

” فیلم شب زنده داری ” یک فیلم ترسناک مدرن یهودی و آمریکایی است ، فقط به این معنا که به مشکلات شخصی – از جمله گناه و مسئولیت خانوادگی و قبیله ای – اشاره دارد ، بدون آن که هرگز از سبک های ژانر که در “جن گیر” تاسیس شده است ، فراتر رود.

من می خواهم این نوع دستورالعمل های ترسناک را کنار بگذارم زیرا ” فیلم شب زنده داری ” اغلب بیشتر از مواردی است که اخیراً در “The Unborn” از 2009 و “The Apparition” در سال 2012 پیش آمده احساس می شود.

نقد فیلم شب زنده داری

نقد فیلم شب زنده داری

اما آنچه “Vigil” را بسیار ناامید کننده می کند این است که این احساس می شود مانند یک محصول است و نه انعکاسی از بحران هویت موضوع آن: پسر خجالتی یاکوف (دیو دیویس) پس از او شروع به دیدن چیزها می کند ، به پول احتیاج دارد ، نقش یک “لرزاننده” یا “یک نگهبان” را می گیرد که برای نشستن یک شبه پول پرداخت می کند همانطور که در عنوان اولیه توضیح داده شده ، اگر متوفی فاقد دوستان یا عزیزان در دسترس باشد ، با یک جسد مرده همراه است.

یاکوف چنان شکست که حتی توانایی تهیه داروی ضد روان پریشی خود را هم ندارد ، بنابراین اشباحی که در ” فیلم شب زنده داری ” از او دیدار می کنند ممکن است همه در ذهن او باشد یا نباشد. او به هر حال آنها را می بیند ، و در تاریکی و تاریکی خانه Boro Park که زمانی متعلق به روبین لیتواک (رونالد کوهن) بود ، اکنون مرده است. اتفاقاً روبین همسر دارد و حتی لین بزرگ کوهن نیز او را بازی می کند ، اما این نمایش یاکوف است.

” فیلم شب زنده داری ” ظاهراً درباره مبارزه او برای حفظ ارتباط شخصی با دینی است که با آن قطع رابطه کرده است ، تحت شرایطی که فقط به طرز ناچیزی توضیح داده می شود. اما به هر حال ، یاکوف به این آزمایشات روان رنجورانه تن می دهد ، زیرا “برای هزاران سال ، یهودیان مذهبی آیین” مراقبت “را اجرا می کردند” ، همانطور که خزنده افتتاحیه افتخارآمیز فیلم به ما می گوید.

نقد فیلم برباد رفته
بیشتر بخوانید

اما هنوز: شخصی ترین چیز در مورد ” فیلم شب زنده داری ” و در نظر گرفتن احساسات یاکوف این است که همه چیز کدر است. او کلیشه هایی در مورد چگونگی دیدن هزاره های سکولار دنیا – آنها با یکدیگر پیام کوتاه و FaceTime ، گاهی اوقات در شب شب! – و چگونگی شکل دادن به چشم انداز محدود آنها غرق شده است.

یاکوف اغلب کاملاً به معنای واقعی کلمه در تاریکی قرار دارد و مسیر او تنها گاهی با سخنان مردان مسن یهودی مانند دکتر ماروین کوهلبرگ (فرد ملامد) درمانگر او ، که به عنوان صدایی مجسم از طریق تلفن ظاهر می شود ، و روبین لیتواک ، که به عنوان یک تاری خاکستری نقره ای در CRTV قدیمی ظاهر می شود ، و در مورد شیاطین و غیره غر می زند.

نقد فیلم شب زنده داری

فیلم شب زنده داری

همچنین خاخام هاسیدی شولم (Menashe Lustig) هولناک اما شاید صادقانه ، مردی که این فیل سفید یک یاکوف را به یاکوف گرفت ، وجود دارد.

شولم اساساً وقتی همه چیز را تنظیم کرد ، تصویر را ترک می کند. اوه ، و خانم لیتواک ، که به یاکوف هشدار می دهد که باید از خانه او بیرون بیاید ، اما سپس نظر خود را عوض می کند ، و می گوید که بیرون آمدن خیلی دیر است ، زیرا هرچه در داخل است اکنون بیرون او را دنبال می کند. بنابراین ، حدس می زنم او نیز حساب کند.

نکته مهم: پسر یاکوف ، و بعداً این را می بینیم که او ناگزیر خود را با تفیلین خود مسلح می کند ، یک پیوند محافظتی برای گذشته (همانطور که در Exodus شرح داده شده است) که قبل از فرو رفتن در خانه Litvaks در اطراف بازو و پیشانی خود می پیچد .

نمره سینتی سایزر مکمل تحول یاکوف است و ظهور مجدد او به عنوان یک قهرمان انتقام جویانه ، مانند رمبو یهودی ، را فقط با بند چرمی به جای چاقوی بووی تأیید می کند.

این نوع روایت ترسناک رنگ آمیزی به سختی سطح موضوعات سنگینی را که به آن اشاره می شود ، خراشیده می کند ، به ویژه در فلش بک فوق الذکر ، که نشان می دهد یاکوف نمی داند چگونه هویت دوگانه خود را به عنوان یهودی و آمریکایی ترکیب کند. . یاکوف احتمالاً می خواهد از گذشته خود دور شود ، اما سرکوب به خودی خود بسیار جالب است.

فیلم سوزاندن
بیشتر بخوانید

بخشهایی از ” فیلم شب زنده داری ” اشاره به ملاحظه عمیق تری نسبت به عبور و خودزنی در گفتگوهای اولیه با شولم دارد. من مخصوصاً دوست دارم که آنها فقط وقتی از هم جدا می شوند که شولم از یاکوف بپرسد که حالش خوب است یاکوف مانند یک اسکناس غیرمنتظره کلمه “خوب” را به سمت شولم پرتاب می کند … سپس شولم آن را با شانه بالا می فرستد: “خوب!” فراتر از آن ، فقط یک شوخ طبعی سفید درباره خانه ol Litvak وجود دارد ، به دلایلی که مبهم نیز هستند.

تصور می کنم پوچی محض ” فیلم شب زنده داری ” عمدی باشد ، نوعی دعوت از بینندگان برای طرح مشکلات خود بر روی یاکوف ، شیره خالی. اما برای حقیقت داشتن ، شما باید چیزی ترسناک در مورد رفتارهای جن زده یاکوف پیدا کنید. اندامش به طور غیرطبیعی ترک می خورد و گاهی زیر فشار یک حضور غیبی سگک می زند ، دستانش مانند آنچه در “دافعه” از دیوارها بیرون می زند و صورتش به اندازه بازتاب بی خاصیت است. من چیزی در هوای مرده ” فیلم شب زنده داری ” ندیدم ، اما اگر چشمانتان را بریزید شاید چیزی پیدا کنید؟

نقد فیلم شب زنده داری

فیلم شب زنده داری

پایان مقاله نقد فیلم شب زنده داری

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی جان اشتاین بک|نقد فیلم بیوه سیاه|فیلم همچون در یک آینه|لئوناردو داوینچی|سریال Vincenzo|اصطلاح کانن در موسیقی|کسب و کار اینترنتی از همکاری فروش|سبک موسیقی اپیک|فیلم نوبت عاشقی|بیوگرافی مارلون براندو

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

دو × دو =