فیلم سواران عدالت
فیلم سواران عدالت وحشیانه ، غمگین ، خنده دار و خلع سلاح شیرین طبع ، ” فیلم سواران عدالت ” نه چندان فیلم انتقام بلکه فیلم انتقام جویی است. این ممکن است تمایزی بدون تفاوت به نظر برسد تا زمانی که به پایان این ویژگی شگفت آور نویسنده / کارگردان آندرس توماس جنسن (“پس از عروسی” ، “جاده سرخ” ، “نجات”) می رسید و به هر مکانی نگاه می کنید تو را گرفته است.
داستان فیلم سواران عدالت
داستان چند روز قبل از کریسمس در استونی شروع می شود. دختری که با پدربزرگش در خیابان تزئین شده برای تعطیلات قدم می زند دوچرخه ای قرمز رنگ را که توسط یک فروشنده خیابانی برای فروش ارائه شده ، مشاهده می کند اما به جای آن یک دوچرخه آبی می خواهد.
فروشنده – بخشی از یک حلقه جنایی – با یک همکار تماس می گیرد ، که یک آبی متعلق به ماتیلد (آندره هیک گادبرگ) را می دزدد ، که مادر مادر ماتیلد را (آن بیرگیت لیند) می کند تا او را در ایستگاه قطار تحویل دهد ، فقط برای داشتن آنها اتومبیل شروع به کار نمی کند ، که باعث می شود با قطار مسافرتی به خانه بروند.
بیشتر بخوانید : بهترین سریال های خارجی
یک کارشناس آمار و احتمال به نام اتو (نیکولا لی کائاس) صندلی مادر خود را به مادر دختر می دهد و اندکی پس از آن ، یک قطار باری به داخل قطار مسافربری اصابت می کند و چندین مسافر کشته می شوند ، از جمله مادر ماتیلد و یک همکار خالکوبی ، کچل ، مضروب که قرار بود علیه یک باند ترسناک ، سواران عدالت شهادت دهد.
با نقد فیلم سواران عدالت همراه ما باشید
اتو دید که یک نفر دیگر درست قبل از سقوط از قطار پیاده می شود ، در حالی که بیرون می رود به طرز عجیبی یک نوشیدنی کامل و یک ساندویچ تقریباً نخورده را در سطل زباله ریخته و متقاعد می شود که این سقوط واقعاً یک ترور بوده است ، به این معنی که دیگر قربانیان ، از جمله مادر ماتیلد ، خسارت جانبی بود.
همانطور که اتفاق می افتد ، پدر ماتیلد یک سرباز سنگ چهره به نام مارکوس (مادس میکلسن ، یک رهبر برجسته نویسنده / کارگردان) است و اطمینان از اینکه انتقام جویی نه تنها توجیه پذیر است بلکه ضروری است ، خیلی طول نمی کشد. اگر این تقریباً هر فیلم دیگری بود ، می توانید بقیه این مرور را خودتان بنویسید.
بیشتر بخوانید : فیلم خوشه های خشم
اما از لحن صحنه های اولیه فیلم سواران عدالت ، که جایی برای یادداشت های لطیف شخصیت پردازی و اجرا ایجاد می کند ، و به شخصیت ها اجازه می دهد از آنچه فقط بحث های جانبی بی ربط به نظر می رسد ، رد شوند ، می فهمید که این نوعی فیلم نیست که تنظیم شود عناصر استاندارد و به خلبان اتوماتیک تغییر می کند.
یک چیز ، جنسن اوتو را فقط پیام رسان که داستان را به حرکت در می آورد و سپس ناپدید می شود ، نمی کند ، بلکه یک نتیجه دوم مهم است و بخشی از یک سه نفره است که توسط یک متخصص احتمال دیگر به نام لنارت (لارس بریگمن) پر شده است ، انزجار منبع ثابت عوارض طرح است.
و یک هکر رایانه ای احساسی و زخمی ، احساسی به نام Emmenthaler (نیکولاس برو). هر سه شخصیت با چنان مهارت نوشته و اجرا می شوند که سه گانه کلاسیک کمدی را تشکیل می دهند: پاسخی روشنفکرانه با دهان موتور به سه Stooges. مانند ماتیلد ، مارکوس و هر کس دیگری که از جلوی منظره یاب جنسن عبور می کند ، به اوتو ، لنارت و امنتالر پس زمینه هایی پیچیده و در نهایت دوست داشتنی داده می شود که جذابیت فیلم نامه را درگیر سرنوشت ، شانس ، عدالت ، کارما و سایر موضوعاتی می کند که بندرت در فیلم ها مورد بحث قرار می گیرند. جایی که قهرمان یک شخص کچل ترسناک است که می تواند گردن یک مرد را مانند زونا بزند.
اتو به هیئت مدیره ای متشکل از مشتریان شرکت هایی که الگوریتمی را رد می کنند ، گفت: “از آنجا که ما اغلب داده های ناکافی داریم ، ما رویدادها را به عنوان همزمانی طبقه بندی می کنیم.” این بیانیه او از صحنه های بعدی ، از جمله مراسم کلیسایی که مادر ماتیلد و همسر مارکوس آرام می گیرند ، بازتاب می یابد. کشیش می گوید: “وقتی معجزات اتفاق می افتد ، ما غالباً یک شخصیت الهی به آنها نسبت می دهیم.
بیشتر بخوانید : بهترین فیلم های تاریخی
با این حال در فیلم سواران عدالت ، هنگام صاعقه ، وقتی فاجعه به واقعیت تبدیل می شود ، ما برای تعیین آدرس بازگشت مشکل داریم و بنابراین از آن به عنوان تصادف یاد می کنیم. ” به محض ورود مرواریدها به زندگی مارکوس ، خونریزی بدنبال آن رخ می دهد ، اما نه به روشی قابل پیش بینی ، به لطف برخورد ماشین های پین بال با همه شخصیت های قوی درگیر (خصوصاً مارکوس ؛ او هم خونگرم است و هم کشنده ، نه یک ترکیب ایده آل) .
سوال اصلی در اینجا این است که آیا سقوط قطار یک جنایت از پیش برنامه ریزی شده است یا اوج مجموعه ای از اتفاقات کاملاً ساده است. بخش بزرگی از جذابیت ” فیلم سواران عدالت ” (از نظر گذشته چه عنوانی کنایه آمیز است!) از این طریق ناشی می شود که ما را وادار می کند حدس بزنیم که در کدام طرف معادله ، به اصطلاح ، ادامه خواهد یافت یا اینکه آیا موضع گیری خواهد کرد؟ برای مثال ، ما باید یک محاسبه دقیق توسط اتو انجام دهیم که احتمال سقوط با آن نتیجه 234،287،121 برابر یک باشد؟
یا ، برای همین ، آگاهی نادرست فیلم است که مهم نیست هرچقدر اوضاع بد شود ، آنها همیشه می توانند بدتر شوند؟ ماتیلد به اتو می گوید: “تنها چیزی که وجود دارد این است که ، بعد از این همه چرند و گند زدن ، بعید است اتفاق دیگری بیفتد.” اتو پاسخ می دهد: “اینطور نیست که همه چیز کار می کند.” “بسیاری از اتفاقات افتضاح ممکن است در زندگی شما رخ دهد.”
توطئه هایی مانند آنچه ” فیلم سواران عدالت ” را به حرکت در می آورند ، در تریلرهای اکشن تصادف و آتش سوزی ظاهر می شوند که در آن مرگ یا قساوت پرده ای وجود دارد تا به قهرمان (یا قهرمانان) بهانه ای برای گناهکاری تماشایی و تا حد زیادی بدهد داد و بیداد رایگان ، انباشته اجسام مانند هیزم.
بیشتر بخوانید : بهترین مینی سریال های نتفلیکس
جنسن و بازیگران و خدمه او به مسیری متفاوت می روند و گروهی از شخصیت های اصلی (و چندین شخصیت کوچک رنگارنگ) را با روانشناسی های متناقض و متناقض ایجاد می کنند که هر بار لایه ای از آن رونمایی می شود ، هر افشاگری به درک ما از کارهایی که انجام داده اند اطلاع می دهد. صحنه قبلی ، یا آنچه ممکن است بعداً قادر به انجام آن باشند.
تصور اینکه مایک لی (“رازها و دروغ ها”) فیلمساز بداهه ، متخلف و متمرکز بر شخصیت ، یک فیلم انتقام جویانه انتقام را بسازد دشوار است ، اما اگر چنین می کرد ، ممکن است اینگونه باشد. بعضی اوقات ممكن است آنقدر بی فایده باشد و با جزئیات زیادی توسعه یافته باشد كه شما و شخصیت ها به نوعی چیز انتقام را فراموش كنید ، كه كاملاً این است.
فیلم سواران عدالت فیلمی است که نحوه تماشای آن را به شما می آموزد. وقتی عادت کردید ، می فهمید که وقتی یک شخصیت اصلی تصمیمی می گیرد که خیلی احمقانه به نظر می رسد – یا به راحتی با منافع شخصی او مغایرت دارد – این همیشه ریشه در یک حادثه یا راز گذشته آسیب زا دارد و آنها هیچ کنترل آگاهانه ای بر آن ندارند : این چیزی بود که باید اتفاق می افتاد ، به لطف سیم کشی آنها. Mikkelsen ، فعال ترین و واکنش پذیرترین مجری ، به نظر می رسد علامت سوال گرانیتی باشد تا زمانی که کمی وقت را با شخصیت او بگذرانید و ریشه های رواقی و همچنین فوران خشم او را درک کنید.
نکاتی در ارتباط غیر منتظره بین او و مروارید و مشخص تر ، بین ماتیلد و اممنتالر وجود دارد که هر دو از نظر وزن حساس هستند. و ماتیلد ، اتو و مارکوس که یک نوع خاص از دست دادن مشترک دارند و جای خالی زندگی یکدیگر را پر می کنند.
هرکدام از این شخصیت ها می توانستند شخصیت اصلی پروژه خود باشند ، بنابراین فیلمنامه فیلم سواران عدالت با توجه به تفاوت های ظریف شخصیت با دقت است. Emmenthaler ، به خصوص ، یکی از شخصیت های ثانویه عالی در تریلرهای اکشن است ، در آنجا با آل پاول از “Die Hard” اصلی – مرد حساس که وقتی دوستی وزن خود را مسخره می کند ، اشک عصبانی می کند و به وضوح حمل کرده است در اطراف بمبی منفجر نشده از خشم سرکوب شده در طول زندگی اش. او اولین فردی است که درخواست آموزش سلاح می کند.
اما حتی این موضوع همانطور که شما پیش بینی می کنید پیش نمی رود ، زیرا این یک تصویر ژانری است که در آن داستان به جای شخصیت برعکس ، توسط شخصیت پردازی هدایت می شود. نه تنها هیچ پاسخ ساده ای وجود ندارد ، بلکه فیلم سواران عدالت این تلاش خود را می کند تا فکر کند قرار است چیزی را به طور منظمی گره بزند ، فقط با این پرسش که “اگر این شخصیت ها واقعاً وجود داشته باشند چه اتفاقی می افتد؟” و در عوض انجام آن
“آیا یک درمانگر این را نوشت؟” جمله ای نیست که یک بار انتظار داشته باشد در یادداشت های یک فیلم ببینید که در آن Mads Mikkelsen مردان را با یک اسلحه حمله می کند. اما با بیانیه ماموریت آشکار این فیلم عجیب و غریب ، که با مفاهیم فلسفی ، کلامی ، اخلاقی و اخلاقی پر شده است (و برای تمایز بین آنها مراقبت می شود) و تصاویر کلیساها و تکه های کرال مذهبی را در سراسر خود می بافد.
بیشتر بخوانید : سریال وانداویژن
زمان اجرا فیلم سواران عدالت ، گویی که آرمانهای مسیحی فیض ، شفا و رستگاری را به ما یادآوری می کند ، که برای بسیاری از شخصیت ها دور از دسترس نیست. داربست زمینه ای فیلم با چنان احتیاط ساخته می شود که وقتی شخصیتی اصرار می ورزد که شطرنج تنها بازی است که در آن جایی که شانس عامل نیست اختراع شد ، غریزه شما این است که فکر کنید ، “آیا این درست است؟” هست و نیست. نزدیکترین نکته ای که جنسن به جمع بندی همه چیز می دهد عبارت ماتیلد است که می گوید “زندگی فقط وقتی کسی باشد که بتوانید از او عصبانی شوید” زندگی راحت تر است.
با چه چيزي مانده ايم؟ در بهترین دنیای ممکن ، خطی از اوتو ، هنگامی که باند در حال رفتن به یک مسابقه خونین است ، پیشنهاد می شود: “بیایید این کار را به صورت تیمی تمام کنیم تا بتوانیم به خانه برویم و کیک موز بخوریم”
پایان نقد فیلم سواران عدالت