صفحه اصلی > ادبیات جهان : بهترین رمان های کلاسیک تاریخ
ads

بهترین رمان های کلاسیک تاریخ

بهترین رمان های کلاسیک تاریخ

بهترین رمان های کلاسیک تاریخ

100 کتاب از بهترین رمان های کلاسیک تاریخ که  پیشنهاد میکنیم کاربران مجله هنری بامدادی ها ،بخوانند.

این کتاب ها مرزها را شکستند و تصورات را به چالش کشیدند. ما به کتاب های کلاسیک هایی که باید بخوانید را پیشنهاد میکنیم. چنانچه در این لیست کتابی جا افتاده بود در بخش نظرات درج بفرمایید.

همه عاشق یک رمان کلاسیک هستند ، اما از کجا شروع کنیم؟ از جین آستین گرفته تا چارلز دیکنز ، تونی موریسون تا فیودور داستایوسکی ، داستان ها آنقدر گسترده است که می توانید به راحتی در آن گم شوید. بنابراین ما از خوانندگان خود خواسته ایم تا درباره کتابهای کلاسیک مورد علاقه خود برای ما بگویند لیست به دست آمده از معرفی کاربران سایت بامدادی ها میباشد و یک راه عالی برای الهام گرفتن برای شروع ماجراجویی کلاسیک خواهد بود. داستان های برای همه وجود دارد ، از حماسه های خانوادگی و داستان های دیستوپی تا عاشقانه ها و داستان های تاریخی. و اگر از این کار لذت می برید ، می توانید در مورد کتابهای مورد علاقه خوانندگان ما توسط نویسندگان زن ، بیشتر کتابهای دوست داشتنی کودکان و بهترین خاطرات آنها که خوانده اند ، اطلاعات کسب کنید. از ابتدای لیست ما شروع کنید (کتاب ها بدون ترتیب خاصی رتبه بندی شده اند) و با رفتن به این لیست قابل بارگیری مفید ، آنها از طریق اپلیکیشن بامدادی ها از بخش مطالعه آفلاین این مطلب را برای خود ذخیره بکنید تا همواره در دسترس شما باشد.

1. غرور و تعصب نوشته جین آستین (1813)

غرور و تعصب نوشته جین آستین (1813)

بهترین رمان های کلاسیک تاریخ : این حقیقتی است كه به طور جهانی تصدیق شده است كه وقتی بیشتر مردم به جین آستین می اندیشند ، به این داستان جذاب و طنزآمیز عشق ، خانواده های دشوار و وظیفه دشوار یافتن یك شوهر خوش تیپ و خوش شانس می اندیشند. شما گفتید: فلسفه ، تاریخ ، شوخ طبعی ، و پرشورترین داستان عشق.

2. To Kill a Mockingbird نوشته هارپر لی (1960)

2. To Kill a Mockingbird نوشته هارپر لی (1960)

بهترین رمان های کلاسیک تاریخ : یک رمان قبل از زمان خود ، برنده جایزه هارپر لی ، پولیتزر ، موضوعات نژادی ، نابرابری و تفکیک را با دوستی و دلسوزی را بیان می کند. این قصه از زبان سربازان دوست داشتنی Scout و Jem شنیده میشود ، همچنین یکی از محبوب ترین قهرمانان ادبیات – آتیکوس فینچ ، مردی مصمم به اصلاح نادرستی های نژادی جنوب عمیق را ایجاد کرد.

نظر خوانندگان: داستانی ناموزون و دلهره آور درباره نحوه برخورد انسانها با یکدیگر.

3. گتسبی بزرگ اثر F. Scott Fitzgerald (1925)

The Great Gatsby

 جی گتسبی ، میلیونر معمایی که مهمانی های انحطاطی برپا می کند اما در آنها شرکت نمی کند ، یکی از شخصیت های بزرگ ادبیات آمریکا است. این اف. اسکات فیتزجرالد درخشان ترین و ویران کننده ترین حالت خود است.

نظر خوانندگان : بزرگترین ، شدیدترین کالبدشکافی از دلهره در قلب رویای آمریکایی است. خواب آور ، تراژیک ، هم در زمان خود و هم کاملاً مرتبط.

 

4. صد سال تنهایی توسط گابریل گارسیا مارکز (1967)

One Hundred Years of Solitude

کتاب صد سال تنهایی گابریل گارسیا مارکز نقطه عطفی در ادبیات اسپانیا بود. رئالیسم جادویی در بهترین حالت. این کتاب هم خنده دار و هم هیجان انگیز ، باعث شد هفته ها در راهپیمایی نابجای زمان تأمل کنم.بدون شک در لیست بهترین رمان های کلاسیک جهان جایگاه ویژه ای دارد.

5. به خونسردی نوشته ترومن کاپوته (1965)

5. به خونسردی نوشته ترومن کاپوته (1965)

نمایش / پادکست تلویزیونی «جنایت واقعی» که شما وسواس دارید احتمالاً بدهکار این شاهکار گزارشگری ترومن کاپوته بشوید. خنک کننده و درخشان است. در این رمان پیشگامانه ، پس از شش سال تحقیق و تحقيق ، كاپوته ژانر جدیدی را ابداع كرد – “رمان غیر داستانی” – كه از فنون نثر در واقعیت استفاده می كند. این باعث ایجاد مدرسه روزنامه نگاری جدید شد و ژانر جنایی واقعی را همانطور که می شناسیم اختراع کرد.به یقین این اثر در گروه رمان های معروف جایگاه ویژه ای دارد.

راهنمای استفاده از کولون و نقطه ویرگول
بیشتر بخوانید

۶. گردابی چنین هایل، جین ریس (1966)

گردابی چنین هایل، جین ریس

ژان ریز این پیش درآمد فمینیستی و ضد استعماری را در رمان جین ایر از شارلوت برونته نوشت که وقایع ازدواج فاجعه آمیز آقای روچستر با آنتوانت کانوی یا برتا را هنگام شناختن او شرح می دهد.
ریس شخصیتی را از یک رمان کلاسیک گرفت و بر اساس تجربیات / جهان بینی خودش روح تازه ای به “زن دیوانه در اتاق زیر شیروانی” دمید. او به زیبایی نشان داد که چگونه داستان هایی که می خوانیم در زندگی ما جمع می شوند تا داستان های جدید بسازند.این رمان در گروه بهترین رمان های کلاسیک جهان جایگاه ویژه ای دارد.

۷. دنیای قشنگ نو، آلدوس هاکسلی (1932)

دنیای قشنگ نو، آلدوس هاکسلی (1932)

یکی از بهترین رمان های کلاسیک تاریخ که تاکنون نوشته شده است ، این باید در لیست خوانده شده همه باشد.

 با توجه به رشد نموی هوش مصنوعی ، یادگیری ماشین و رباتیک ، دید هاکسلی به عنوان یک هشدار عمل می کند. آیا آنها که می خواهند آینده یا راهپیمایی ما را به سمت مطبوع سازی با استفاده از فناوری شکل دهند ، بر علیه آنان قیام خواهیم کرد؟

8. من قلعه را تصرف کردم توسط دودی اسمیت (1948)

8. من قلعه را تصرف کردم توسط دودی اسمیت (1948)

تربیت کاساندرا مورتمین در یک قلعه در حال فروپاشی با خانواده عجیب و غریبش در حال زندگی میباشد ، اما ما می توانیم تضمین کنیم که داستان روی سن او با تمام لحظات جذاب و دلهره آور آن برای بسیاری از مردم طنین انداز خواهد شد. “كتابی برای كودكان” كه درمورد عشق بی پاسخ و خانواده های ناكارآمد حجم زیادی دارد بی انتها و خنده دار. (و ما در لیست 100 رمان کلاسیک به تمامی شاهکار ها نیاز داریم.!)

9. جین ایر اثر شارلوت برونته (1847)

9. جین ایر اثر شارلوت برونته (1847)

جین ایر در زندگی کوتاه خود ، یکی از قهرمانان فولادین ادبیات ، بر دوران کودکی آسیب زایی غلبه کرده است ، اما در خانه جدید خود در تالار تورنفیلد با اسرار ، صداهای عجیب و آتش سوزی مرموز روبرو شده است. همه در حالی که عاشق کارفرمای خود ، آقای روچستر می شوند. شاهکاری گوتیک که در استفاده صمیمی از روایت اول شخص پیشگامانه بود.

 از آنجا که جین یک الگو است: او برای خودش ، دیگران و آنچه که به آن اعتقاد دارد ایستادگی می کند ، اما برای دادن فرصت های دوم به کسانی که وقتشان تمام می شود خیلی افتخار نمی کند.

10. جنایت و مکافات فیودور داستایوسکی (1866)

10. جنایت و مجازات فیودور داستایوسکی (1866)

این رمان تصویری استادانه و کاملاً گیرا از مردی است که یک گره گشایی ذهنی عمیق را تجربه می کند. هیچ مقدار معامله اخلاقی از طرف راسکولنیکوف نمی تواند او را از گناه انگلی که در روح او قرار دارد آزاد کند. خواندن درخشان اگر شما عاشق سریال بریکینگ بد هستید. هیچ رمان دیگری اینقدر احساس شخصیت های اصلی را در من ایجاد نکرده که نویسنده آن را عمیقاً ترسیم کرده است. وقتی آن را تمام کردم احساس یتیمی کردم و این تنها رمانی است که چندین بار دوباره خوانده ام.

11. The Secret History نوشته دونا تارت (1992)

The Secret History

کتاب دونا تارت دنباله ای از دانشجویان باهوش و جذاب در یک دانشگاه نخبه و یک فرد خارجی است که خود را مجبور به پنهان کردن یک راز تاریک می کند. خواندن چنگ و گنگ. یک کلاسیک مدرن – بسیار خوش بیان و نوشته شده (چیزی که این روزها سخت به دست می آید). همچنین ، زمین عالی!

12. آوای وحش، جک لندن
آوای وحش

جک لندن یک جستجوگر طلا در بیابان کانادا بود و از تجربیات خود برای نوشتن در مورد سگی به نام باک که یک رهبر حیات وحش می شود استفاده کرد. با مضامین کاوش در طبیعت و مبارزه برای وجود در چشم انداز یخ زده آلاسکا. شما گفتید: زیرا هر کسی که زمین را دوست دارد واقعیت را می داند.

ادبیات قرن نوزدهم به قلم رضا حقی
بیشتر بخوانید

13. Chrysalids نوشته جان ویندام (1955)

Chrysalids

دیستوپی تمثیلی که در پی جنگ جهانی دوم نوشته شده است ، The Chrysalids با زیرکی تلاش می کند اقدامات گذشته را محکوم کند در حالی که درخواست عمیق تحمل را دارد. یک رمان پس از آخرالزمانی ، در مورد عدم تحمل ، تنهایی ، دوستی و معنای انسان بودن. یک رمان علمی-تخیلی خارق العاده ، امروز به همان نسبت دهه 50 مرتبط است.

ادامه لیست بهترین رمان های کلاسیک تاریخ

14.ترغیب توسط جین آستین (1818)

 آخرین رمان کامل آستین قبل از مرگ نابهنگام او با درد و تأسف همراه بود. احساسات آن الیوت نسبت به کاپیتان خوش چهره ونتورث هنگام بازگشت از دریا دوباره برافروخته می شود. آیا آنها فرصتی دیگر برای خوشبختی پیدا می کنند؟ این همچنان رمان مورد علاقه من است. این یک داستان عاشقانه بالغ تر ، پر از مشاهیر طنزآمیز ، لذت بخش از رفتار انسان است. این یک نگاه اجمالی به رستگاری به ما ارائه می دهد. ما هرچه رشد می کنیم تغییر می کنیم و می توان بر اشتباهاتی که در دوران جوانی انجام داده ایم غلبه کرد.

15.موبی دیک از هرمان ملویل (1851)

هر نویسنده آمریکایی از سال 1851 تاکنون همان نهنگ را تعقیب کرده است: به نوعی رمانی به اندازه حماسه و تأثیرگذاری ملویل بنویسد. رمان بزرگ آمریکایی: شخصیت های عالی ، زبان شگفت انگیز ، با کتاب مقدس و توماس براون ضخیم و بهترین جمله آغازین تاکنون. چه چیزی دوست ندارد؟

16.شیر ، جادوگر و کمد لباس نوشته سی. اس. لوئیس (1950)

 داستان بی انتها سی. اس. لوئیس با دنیای خارق العاده خود از طریق کمد لباس ، پر از جانوران ، کوتوله ها و حیوانات انسان شکسته ، قلب کودکان را در همه جا تسخیر کرد. چه پیتر باشید ، ادموند ، سوزان یا لوسی ، همه ما می خواستیم کت خز بپوشیم و با آقای Tumnus به یک ماجراجویی پر از برف برویم. یک داستان بی انتها و زیبا از بی گناهی ، شگفتی و فداکاری برای پیر و جوان به طور یکسان. این یکی از اولین کتابهایی بود که من از جلد به جلد بدون گذاشتن زمین خوندم!

بهترین رمان های جهان

17.به فانوس دریایی نوشته ویرجینیا وولف (1927)

 برای فانوس دریایی یک رمان جسورانه است که کم توجهی به قوانین دارد. هیچ راوی ثابت ، گفتگوی کم و تقریباً هیچ طرح و نقشه ای وجود ندارد. با از بین رفتن همه چیز ، یک مراقبه نفس گیر و غنایی درباره روابط ، طبیعت و حماقت ادراک برای ما باقی می ماند. احساس می کنید بالای یک صخره ایستاده اید و نسیم دریا از بین استخوان هایتان می وزد.

18.مرگ قلب نوشته الیزابت بوون (1938)

 این رمان شاهکار الیزابت بوون است ، این داستان پورتیا 16 ساله است که پس از مرگ مادرش برای زندگی با عمه اش در لندن فرستاده می شود. در آنجا او عاشق ادی جادوگر جذاب می شود. کاوش ویرانگر عشق و بی گناهی نوجوان به آن خیانت شده است. این کتاب تنش و اضطراب ناشیانه دوران جنگ بین جنگ را از طریق یک دختر عمیقا بازتاب دهنده ، اما عجیب ساده لوح و دوست داشتنی به تصویر می کشد.

پرفروش ترین کتاب های جهان

19.Tess of d’Urbervilles توسط توماس هاردی (1891)

 این نظرات متفاوتی را دریافت كرد و برای اولین بار منتشر شد ، تا حدی به این دلیل كه آرمان های پاكی و اخلاق جنسی ویكتوریا را به چالش می كشید. اما روایت دست نخورده توماس هاردی از تلاش تس برای نجات در جامعه ای که آماده محکوم کردن وی است ، خواندن آزاردهنده و قدرتمندی است. این رمان به ما در مورد موقعیت زنان در گذشته و لحظات شکنندگی آنها در برابر لحظات قدرت می آموزد. اصولاً یک بینش مهم برای همه وجود دارد!

کتاب عقاید یک دلقک
بیشتر بخوانید

20.Frankenstein توسط مری شلی (1823)

وقتی مری شلی فقط 18 ساله بود نوشته شده است ، اما اجازه ندهید شما را افسرده کند. Frankenstein یک شاهکار گوتیک است که دارای قطعات مجموعه سرگرم کننده بسیار زیادی است. برای همه سوالاتی که درباره عواقب و مسئولیت کارهای خود به وجود می آورد ، انتخاب شده اید. طبیعت در برابر پرورش؛ ارزش دوستی می توانم ادامه دهم.

21. کتاب استاد و مارگاریتا توسط میخائیل بولگاکوف (1966)

کتاب بعدی لیست بهترین رمان های کلاسیک تاریخ : این داستان تحریک کننده ستون فقرات توسط استالین سانسور شد و متأسفانه تنها پس از مرگ میخائیل بولگاکوف منتشر شد.

این رمان شیطان را در اطراف مسکو با یک گربه سیاه عظیم الجثه ترغیب کرده است. اوه ، و یک خانم پرواز برهنه وجود دارد.

22.کتاب بین رفتن

اکتشاف حیرت انگیز L. P. Hartley در مورد از بین رفتن بی گناهی یک پسر جوان و نگاه انتقادی به جامعه در پایان دوران ویکتوریا.

من به عنوان یک جوان 17 ساله کاملاً مجذوب این داستان شدم ، کاش لئو برادرم بود تا بتوانم از او در برابر ناامیدی که در انتظار او بود محافظت کنم.

رمان های برتر ادبیات فرانسه

با ادامه مطلب بهترین رمان های کلاسیک تاریخ در خدمت شما هستیم.

23. کتاب دیوانه ای از قفس پرید

بخش روانپزشکی در اورگان توسط یک پرستار مستبد حاکم اداره می شود ، اما هنگامی که یک بیمار سرکش وارد می شود ، رژیم او بهم می ریزد. داستانی از زندانیانی که با تشکیلات مبارزه می کنند.

داستانی که نشان می دهد زندگی بیش از پیروی از قوانین است. داشتن شادی و خود به خودی به اندازه هر چیز دیگری در زندگی مهم است.همچنین از روی این کتاب سریال رچد نیز ساخته شده است.

24. 1984 جورج اورول

رمان قطعی دیستوپیا ، دیدگاه جورج اورول در مورد یک جامعه نظارت عالی از صفحه اول تا آخرین صفحه درگیر است.

من اولین بار این کتاب را سالها پیش خواندم و خوشحالم که هرگز مجبور نیستم بخشی از این نوع جامعه باشم. با این حال ، من در سال 2018 هستم ، و بسیاری از آن رمان محقق شده است.

25. کتاب بادنبروک نوشته توماس مان

وی در حماسه خانوادگی نیمه زندگینامه توماس مان ، کاهش آهسته یک خانواده بازرگان ثروتمند و بسیار گرامی را در شمال آلمان طی چهار نسل به تصویر می کشد ، زیرا آنها با مدرنیسم قرن بیستم دست و پنجه نرم می کنند.

شما گفتید: این یک رمان عالی در مورد ظهور و سقوط یک خانواده ، رابطه پدر و پسر و تعارض بین هنر و تجارت است. خوب ، و باید بگویم که من عاشق حماسه های خانوادگی هستم.

10 رمان برتر ادبیات آلمان

26. کتاب خوشه های خشم توسط جان استین بک (1939)

گفتیم: شاید بهترین رمان جان استین بک باشد ، این یک قرائت زیبا خاطره انگیز و در آخر ویرانگر است.

شما گفتید: مهاجرت در جستجوی کار و آینده بهتر. یک داستان امروزی. هنوز هم پوست من سوزن سوزن می شود.

همچنین میتوانید نقد فیلم خوشه های خشم را مطالعه بفرمایید.

27. کتاب عزیز توسط تونی موریسون (1987)

گفتیم: رمان تونی موریسون داستان یک برده کنتاکی سابق است که با آسیب دیدگی زندگی گذشته اش روبرو شده و در سال 1988 برنده جایزه پولیتزر برای داستان است.

شما گفتید: این کتاب شگفت انگیز است. زیبایی نوشته شده ، دلهره آور و میزان جزئیات افرادی که برای محافظت از خانواده های خود در برابر بردگی رفته اند بسیار خارق العاده است.

آموزش نوشتن دعوت نامه اجتماعی
بیشتر بخوانید

28. کتاب قانون خرابکاران

گفتیم: این سومین رمان کامل است که در آن مشهورترین ساخته های P. G. Wodehouse ، برتی ووستر احمق دست و پا چلفتی و سرایدار سریع Jeeves او است. در این گردش ، این دونفره طرحی جسورانه و خنده دار را برای سرقت یک گاو خامه ساز قرن 18 انجام می دهند. چه مشکلی ممکن است پیش بیاید؟

شما گفتید: بهترین رمان های برتی و جیوز توسط ودهاوس ، استاد قرن بیستم رمان کمیک سبک. توطئه ای پیچیده و فرماندهی درخشان نثر انگلیسی.

29. کتاب دراکولا توسط برام استوکر (1897)

گفتیم: رمان برام استوکر توسط راویان متعددی در یک سری ورودی های خاطرات ، نامه ها ، مقالات روزنامه ها و سیاهههای مربوط به کشتی نقل می شود یک داستان عامیانه قدیمی برای وکیل جاناتان هارکر و دوستانش پس از بازدید از کنت دراکولا به واقعیت ترسناکی تبدیل می شود. و کنت مانند خون آشام های مدرن ما با نام ادوارد کالن قهرمان نیست.

شما گفتید: یک داستان گوتیک از ترس و عشق. آیا شخصی به قیمت اخلاق و روح خود خواهان جاودانگی است؟ تنهایی چنین مسیری خطرناک و ترسناک را دنبال می کند.

30. کتاب ارباب حلقه ها نوشته J. R. R. Tolkien (1954)

گفتیم: شاید بزرگترین داستانی که تاکنون گفته شده است ، سه گانه باورنکردنی جی آر آر آر تالکین دنیایی از هابیت ها ، کوتوله ها ، الف ها و اورک ها را به روشی که قبلاً هرگز خوانده نشده بود ، زنده کرد. سرانجام یک داستان همراهی و نبرد بین خیر و شر ، دنیای خیالی سرزمین میانه تحمل کرده است که به مراتب بزرگتر از مجموع قطعات آن است.

شما گفتید: این داستان جنجالی عالی ، عاشقانه ، قهرمانی ، ایثار ، تفسیر اجتماعی است … این فقط جادو و جن نیست!

31.کتاب ماجراهای هاکلبری فین توسط مارک تواین (1884)

 در کنار رودخانه می سی سی پی با هاک فین و تام سویر پیچ و خم کنید. در ظاهر ، این یک ماجراجویی ساده است ، اما کمی بیشتر در رمان مارک تواین فرو رفته و زیربارهای بردگی ، سو abuse استفاده و فساد را در آنچه که همینگوی به عنوان “بهترین کتاب ما” توصیف کرده کشف کنید.

 این کتاب نشان می دهد که چگونه یک پسر جوان یاد می گیرد که خودش فکر کند و همچنین به ما نشان می دهد که چگونه می توانیم. خنده دار ، شیرین و غم انگیز است – گاهی اوقات همه در یک پاراگراف هستند.

32. کتاب انتظارات بزرگ توسط چارلز دیکنز (1860)

گفتیم: از یک محکوم فراری که در کمین ماسه های وحشی کنت گرفته تا خانم هاویشام عجیب و غریب که از روزی که لرزیده با لباس عروسی خود باقی مانده است ، داستان روی سن رویش یتیم پیپ یکی از به یادماندنی ترین و برجسته ترین رمان های چارلز دیکنز است.

این کتاب نه تنها به عنوان یک شاهکار ادبی و یک داستان پرهیجان مهم است – بلکه از جذابیت جهانی برخوردار است زیرا متأسفانه بسیاری از کودکان در دنیای امروز رنج همان پیپ را متحمل می شوند.

33. Catch- توسط جوزف هلر (1961)
بهترین خواندن برای یک لحظه سیاسی کاکوفون. شاهکار گیج کننده جوزف هلر به طرز درخشان روش احتکار و استفاده از قدرت را مانند سحر و جادو نشان می دهد ، با ترفندهای دست و نیرنگ های بلاغی مانند سلاح ها به کار گرفته می شود تا افراد عادی گیج و خسته شوند.

 به نظر من هیچ کتابی نیست که بتواند ماهیت انسان و بی فایده بودن درگیری را بهتر به تصویر بکشد. از طرف دیگر عصبانی ، سرحال و دیوانه بیرون خواهید آمد.

با بخش ادبیات جهان همراه ما باشید. مقاله بهترین رمان های کلاسیک تاریخ ادامه دارد…

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

«پست قبلی

پست بعدی»

دیدگاهتان را بنویسید

یک + 13 =