صفحه اصلی > سینما : فیلم مطالعات ایتالیایی
ads

فیلم مطالعات ایتالیایی

مطالعات ایتالیایی

فیلم مطالعات ایتالیایی :

از دست دادن تمام خاطرات گذشته مانند بازگرداندن شخص به تنظیمات کارخانه است. یکی از ویژگی‌های استاندارد انسانیت برخوردار است، اما نه تجربیات زنده‌ای که از موفقیت، شکست و بودن در کنار دیگران به دست می‌آید.

ونسا کربی با نشان دادن چنین تجربه ای در «مطالعات ایتالیایی» خفیف فرخنده و در نهایت ناامیدکننده به چالش کشیده می شود. از نویسنده/کارگردان آدام لئون، این درام مبهم زنی (کربی) را دنبال می کند که قادر به به خاطر سپردن نام و سایر جزئیات هویتش نیست.

یک روز پیش پا افتاده، او وارد یک فروشگاه سخت افزار می شود. وقتی بیرون می‌رود، انگار سوئیچ را باز کرده‌اند و همه چیز را فراموش کرده است. او که سرگردان است، سپس در شهر بدون جهت برای یک شب یا چند روز سرگردان است. در حالی که شخصیت کربی در خیابان ها راه می رود، گاهی اوقات گام های بی پایان او از دور و از بالا به تصویر کشیده می شود،

گویی تحت نظر است، در حالی که در میان هرج و مرج شهری بیش از حد تحریک کننده، حس نزدیکی به او وجود دارد. منظره صوتی که با تصاویر همراه است، صداها و نویزهایی که از مرزهای صوتی یکدیگر فراتر می روند، سردرگمی ما را تشدید می کند. نورهای شب روشن با حرکات پرانرژی و التقاطی دوربین فیلمبردار برت جوتکیوویچ، که آثار متحول کننده او داستان را در بر می گیرد، جفت می شود.

مطالعات ایتالیایی

مطالعات ایتالیایی

حتی اگر اثر تند این انتخاب‌ها پس از چند صحنه اول از بین برود، روشی که تیم تدوین (چهار تدوینگر اعتبار دارند) چیزی را خلق می‌کنند که می‌توان سیناپس‌های سینمایی را با نوعی سیالیت جریان‌آگاهی توصیف کرد. به عنوان یک قطعه تجربی تا داستانی.

زن به‌عنوان صفحه‌ای خالی بدون گذشته و هیچ چیز، به انگیزه‌ها، به انگیزه ارتباطات بین فردی خود به خود و نیازهای بیولوژیکی خود پاسخ می‌دهد. او تمام دلهره‌های دیکته شده اجتماعی از صحبت کردن با غریبه‌ها را نادیده می‌گیرد، و علاوه بر این، موافقت می‌کند که با آنها معاشرت کند. با سر پاک شده او سطحی از آزادی بی پروا، اختراع مجدد دائمی به دست می آید. او به دروغ هایی که در طول راه ساخته است می رسد، و ما را متعجب می کند که آیا حافظه در تمام مدت تنها باری برای لذت بردن ما از زندگی بوده است.

نقد فیلم مرداب | فیلم Stillwater
بیشتر بخوانید

با در نظر گرفتن رفتار شخصیت کربی در طول مدت سختی به دلیل شرایط شناختی او، شخص متوجه می شود که اگر شخصیت اصلی یک فرد رنگین پوست بود، شفقت و درک اعطا شده به او ممکن بود یکسان نباشد. از آنجایی که یک زن سفیدپوست با لباس‌های مد روز است، اطرافیان او را عجیب و غریب می‌دانند، نه تهدیدآمیز، حتی اگر نامنظم رفتار کند.

اما آیا او، حتی در سطح ناخودآگاه، این امتیاز به همان اندازه ترسناک و هیجان‌انگیز را به خاطر خواهد آورد که با جریان همراه شود؟ یک صحنه اولیه تأیید می کند که این خطا ممکن است موقتی باشد، اما جزئیات دیگری ارائه نمی دهد. با این حال، همان‌قدر که جمع کردن اطلاعات گمراه‌کننده در کنار هم می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، تعهد لئون به ابهام کافی نیست تا فرد را متقاعد کند که کاملاً تسلیم احساسات شود و نگران معنای همه آن نباشید.

مطالعات ایتالیایی

مطالعات ایتالیایی

در نیمه راه، زن کربی متوجه می شود که او ممکن است آلینا رینولدز، نویسنده مجموعه داستان کوتاهی با عنوان مطالعات ایتالیایی باشد، که درک او را از خودش تغییر می دهد. اگرچه در انتقال عدم قطعیت و گیجی مؤثر است، اما متاسفانه عملکرد او یک نت است زیرا او به ندرت از حالت همیشه مبهم بیرون می آید: خیره شدن به دوردست. دزد صحنه فیلم سایمون بریکنر است که نقش نوجوانی از خانواده‌ای آشفته را بازی می‌کند که از مسیر او عبور می‌کند و او را به گروه خود می‌آورد. عملکرد بریکنر جذابیت مسخره و آسیب پذیری دارد.

با پیشروی این قسمت، اکنون با این ادعا که ممکن است نویسنده باشد، لئون شروع به جایگزینی بین کربی و تکرار جوان‌تر شخصیت می‌کند. لئون همچنین مصاحبه‌های دوستان سایمون را در هم می‌ریزد و احساسات آنها را بررسی می‌کند. این عبارات از نظر احساسی خوشحال کننده هستند، هر چند شماتیک. خطوط بین حافظه و واقعیت بارها در این نقطه عبور کرده اند و به عدم وضوح عمدی دست یافته اند.

سومین ویژگی لئون که در تکرارش ناامیدکننده است، مانند یک تمرین روایی است که مجذوب حافظه و جوانی است. “مطالعات ایتالیایی” بی وقفه با فرم آزمایش می کند، اما نمی تواند به طور کامل تثبیت شود.

نقد فیلم تراژدی مکبث
بیشتر بخوانید
مطالعات ایتالیایی

مطالعات ایتالیایی

پایان مقاله فیلم مطالعات ایتالیایی

مجله با دوربین 

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم زن شگفت انگیز ۱۹۸۴ | نقد و بررسی شیائومی Mi 11 | فلگ‌شیپ کیلر پرقدرت | نقد فیلم بانوی زیبای من | My Fair Lady | راهنمای عکاسی عروسی: ۹ نکته برای ثبت روز بزرگ | فناوری OLED چیست و چگونه کار می کند؟ | کتاب بیگانه اثر آلبرکامو | فیلم خانه ای روی آب | نقد فیلم روز هفتم | آموزش نوشتن بیوگرافی آنلاین | با مثالهای کوتاه | حرفه ای و دیگر بیوگرافی | نقد فیلم جذابیت پنهان بورژوازی |

«پست قبلی

پست بعدی»

دیدگاهتان را بنویسید

2 × دو =