صفحه اصلی > مطالب انگیزشی : ۶ نکته برای از بین بردن حس خجالت
ads

۶ نکته برای از بین بردن حس خجالت

1610123800ashley light ZLC990k4OYc unsplash

۱. با لحظه های کوچک و فاقد تهدید آغاز بکنید

این نکته ممکن است جزو مغازه ها، نمایشگاه ها یا حتی مکانی به نظر برسد که به مدت کمی با نفرات بیشتری برخورد خواهید داشت. توانایی آن را خواهید داشت برخوردهای اجتماعی را با خندیدن و سلام کردن به هر چند نفری که میشود اغاز بکنید. از شخصی ساعت را سوال بکنید، از فردی دیگری تعریف بکنید و یا به شخصی یاری برسانید. راه‌های راحت تری برای سخن گفتن با دیگران جستجو بکنید. در معرض موقعیت‌های تهدید‌کننده واقع شدن ممکن است به آرامی یاری برساند تا با ترس‌های خود مقابله بکنید.

۲. تکنیک های صحبت کردن را تمرین بکنید

چند مسئله حاضر برای سخن گفتن با انسانهای که مشاهده میکنید به همراه خود داشته باشید. مانند موارد خبری و یا اظهار نظر در مورد اتفاقات پیرامون خود. پرسش های با پایانِ باز بکنید و پاسخ های شخصی روبرو را پیگیری بکنید. حتی میشود پیش از آنکه در موقعیت واقع شوید، برخی از این موارد را با خود تمرین بکنید.

۳. به خاطر بسپارید که بیشتر مردم آنقدر‌ها نیز به شما اهمیت نخواهند داد

آدمهای بسیار زیادی از آنچه فکرش را کرده اید به ظاهر و گفت و گوهای خود اهمیت زیادی خواهند داد. آنها بسیار کم از چیزی که شما از توانایی ها اجتماعی خود و موارد مربوط به آن می‌ترسید، به رفتارهای شما توجه خواهند کرد. این واقعیت به‌تنهایی می بایست بتواند میزانی از حس ترس، استرس و غمگین بودن شما را پایین بیاورد.

۴. کارهای صحیحی که انجام میدهید را هدفمند بکنید

پس از برخوردهای اجتماعی به جای آنکه به مشکلات و ایرادهای خود دقت زیاد بکنید، به کارهای پسندیده ای که در آن موقعیت انجام داده اید و اینکه به چه شکل بر یک لحظه‌ی خجالت‌آور غلبه میکنید، متمرکز بشوید. تمرین بسیار، موفقیت‌های زیادتری را به دنبال خود می آورد.

۵. توقعات حقیقی از خود انتظار داشته باشید

اکثریت انسانهای خجالتی، زمانی که بحث موقعیت‌های اجتماعی وسط می‌آید، خود را پایبند ایده آل های کمال و بهبودهایی ناممکن و دست‌نیافتنی خواهند کرد. آنها زمانی به چیزی که تصمیم دارند، دست پیدا نخواهند کرد، خود را به شدت سرزنش کرده. شما نمیبایست برای آنکه برخورد خوبی با انسانها داشته باشید، به اصطلاحا مجلس گرم‌ کن لقب بگیرید. پیش از آنکه راهی موقعیتی اجتماعی هستید، برای خود هدف‌های حقیقی و ایده آل مشخص بکنید.

13 نقل قول الهام بخش از لس براون
بیشتر بخوانید

۶. قبول بکنید که چند مورد رد خواهش و قبول نشدن بسیار عادی میباشد

هر‌ چند‌ وقت یکبار، تمامی انسانها، چه خجالتی به نظر برسند یا نه، مدلی از پس زده شدن و پذیرفته نشدن از سمت بقیه را تجربه کرده اند. تمامی آدمها قرار نیست از شما خوش‌شان بیایید و این ایرادی نخواهد داشت. توقع های خود را از این بابت به شکلی صحیح مدیریت بکنید. معمولا پس زدن هیچ ارتباطی به شخصی که طرد شده نخواهد داشت. هدف شما انجام کوشش های معمولی برای مرتبط شدن با جامعه میباشد و می بایست درک بکنید که برخی از برخورد‌ها جواب خواهد داد و بعضی نیز خیر. می بایست بر روی برخورد‌هایی که جواب داده‌اند متمرکز بشوید.

چنانچه از اعتماد‌ به نفس کم رنجور هستید و یا تجربه‌ی مقداری از کمرویی، شما را از لذت ‌بردن با بقیه منع خواهد کرد، میشود کارهای ظریف و قابل مدیریتی انجام بدهید تا از دست این شرایط خلاصی پیدا بکنید. هر موقعیت ظریفی منجر به پیشرفت‌های بیشتری در اعتماد‌ به نفس شما خواهد شد.

پشت رایانه خود قایم نشوید و برای کوشش نکردن بهانه تراشی نکنید یا از دیدار با انسانهای جدید دوری نکنید. شما تنها کسی میباشید که میشود خود را از رابطه‌های عالی که ممکن است برای شما خوشحالی به ارمغان آورد و افق‌های به روزی را به روی‌تان باز بکند، محروم بکند.

با ایجاد ارتباطی دوباره با آدم‌های واقعی، با زندگی عهدی دوباره ببندید و به بقیه اجازه بدهید لذتِ بودن با شما را تجربه بکنند.

ترجمه : تیم نویسندگی بامدادی ها

برگرفته از: Liveboldandbloom

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

پانزده − چهارده =