صفحه اصلی > ورزش و بازی : نقد و بررسی بازی Under the Waves
ads

نقد و بررسی بازی Under the Waves

بازی Under the Waves
در اقیانوس یا در خشکی، آدم ها در بازی Under the Waves یکی هستند.

بازی Under the Waves اثری است که منبع اصلی خود را بسیار جدی می گیرد. مشاهده می شود که تیم توسعه آن با شرکت های متخصص در عملیات زیر آب در تماس است. و نکته اینجاست که تو دنیای بازی سازی فرانسوی بجز یوبی سافت وقتی همچین اتفاقی میفته باید مطمئن بشی که پروژه تموم شده که حداقل چهار تا با انیمیشن دستی و داستان دستی و صادقانه داشته باشی. می تواند اعداد بسازد نوشتن.

در زیر امواج اقیانوس، این چیزی است که در واقع اتفاق می افتد، بنابراین بر روی سطح فلزی باقی مانده پس از نابودی شرکت های چند میلیارد دلاری، انیمیشن های دستی وجود دارد که در آن حرکات شخصیت های اصلی به عنوان یک احساس واقع گرایانه به نظر می رسد. وزن آب اتفاق افتاد امواج روی سر استن. این احساس باید رویای هر بازی ساز باشد.

نقد فیلم بیگانه ۱۹۷۹
بازی Under the Waves

بازی Under the Waves

اینگونه است که بازی Under the Waves شروع می شود و اغلب ادامه می یابد. تعدادی از جوانان، شاید تحصیلکرده و شاید در حال تحصیل، با آرزوی اینکه نشان دهند معلوم نیست در درازمدت جواب می دهد یا نه، یک بازی ویدیویی در مورد محیط دریایی و دریایی و اهمیت درک این موضوع ساخته اند. شرایط خاص “مردم” اکنون شاید خطرناک ترین هیولاهای ناشناخته هستند، آنها در عمق هزار متری شنا می کنند.

در ظاهر، این یک مشکل است و مطمئناً مشکل جدیدی نیست. در زمینه تولیدات مستقل، یک بازی ویدئویی قدیمی، کوچک و جمع و جور به نام «آبزو» نیز دست به اقدامی مشابه زد. اما در عمق وجود بازی Under the Waves این را می داند و به نوعی مانند «Firewatch» سعی می کند از لایه توصیفی و تبلیغاتی اولیه فراتر رفته و بازیکن را غافلگیر کند و ناگهان از وضعیت انسان صحبت کند.

و در چنین شرایطی است که می‌فهمی «رویای کوانتیک» به‌عنوان ناشر چقدر به چنین اثری علاقه‌مند است و با اینکه در روند خلق آن دخالتی ندارد، اما به نظر می‌رسد که با روح بیشتر آشناست.

از این بازی و معنای این دیالوگ ها را درک کنید. سبک و مدل طراحی کاراکتر و محیط اقیانوسی بازی و دیالوگ نویسی چیزی است که در هیچ بازی مستقلی نخواهید یافت. استودیو موازی قبلاً دیدگاه خود را در مورد این نوع طراحی تعریف کرده است.

نقد و بررسی بازی GHOSTWIRE: TOKYO
بیشتر بخوانید

او می خواست در آثار هنری خود به آثار آینده نگر و علمی تخیلی دهه 1970 اشاره کند و سپس با افزودن لایه های بیشتری از طراحی چهره کارتونی و موجودات زیر آب، موضوع را گسترش داد و مجوز بازی های سورئال خود را گرفت و به نوعی بودجه شما را توجیه کرد.

بازی Under the Waves

بازی Under the Waves

و محدودیت‌های سخت‌افزاری. آهسته نتیجه خیلی ناامیدکننده نیست. نتیجه اتفاقاً تولید مناظر مختلف به روش خاص خود است. پس از آن حتی این مناظر را به موازات آن با نوعی ظرافت خاص طراحی می کند. از حدود 30 نوع آب مختلف در آب های بازی می توان فهمید.

مهم ترین موضوعی که در بازی Under the Waves به آن پرداخته شده، چندان دور از این صحنه ها نیست. یعنی اصولاً از طریق محیط می توان کلمات بازی را با بازیکن رد و بدل کرد; چه با شخصیت های درون بازی و چه در مقادیر زیاد، دانش مهم دریایی که در دفترچه شخصی Stan آشکار شده است در واقع پشتیبان می شود.

ماهیت بازی های ویدیویی؛ هر چه شخصیت ها و نوشته های کمتری داشته باشند، اقیانوس مشکلات خود را بیشتر نشان می دهد. هر چه خروجی بازی جالب تر باشد. مخصوصاً وقتی تعاملی هستیم و روی برچسب‌های روایی و پایه‌های داستان تمرکز می‌کنیم، در این مورد وقتی در مورد یک بازی ویدیویی صحبت می‌کنیم. در این زمینه کار کارآمد است و می توان روی برداشت های محیطی حساب کرد.

چه استنلی صبح در زیردریایی کوچک خود از خواب بیدار شود، چه به محیط خسته نگاه کند یا قهوه درست کند. داستان چیزی بیشتر از جزئیات شخصی نیست، چه شرکت هایی که با دست های آهنین شرکت های ناشناس از استخوان های صخره های بی دفاع پول استخراج می کنند. می شکند و در جایی که نباید باشد ظاهر می شود.

استنلی نیز مردی ساده است. یک غواص باتجربه سازه های زیر آب را برای یک شرکت چندملیتی ثروتمند و ناشناس تعمیر می کند. هر روز که از خواب بیدار می شود، سرپرستش «تیم» به او کمک می کند تا کارهای روز را خلاصه کند. تاریخ تعیین شده بود، ماموریت مشخص بود و استن می‌دانست که بسیاری از مردم فکر می‌کنند شغل او یا خسته‌کننده‌ترین شغل دنیاست یا بدترین شغل دنیا.

نقد و بررسی بازی Unravel Two
بیشتر بخوانید

جالب اینجاست که کسالت در کار او در گیم پلی او نیز مشهود است. بیشتر کارهای استن به یافتن اقلام یا تعمیر یا یافتن اقلام دیگر خلاصه می شود، و ماهیت چالش برانگیز کارها از پازل هایی تشکیل شده است، که اکثر آنها، علیرغم گاه و بی گاه، به وضوح چیزی بیش از یک معما عمومی و کامل نیستند.

فرمت بازی اکشن فلج شده است و تیم سازنده به خوبی از دلایل آن آگاه است. بنابراین خط داستانی اصلی حدود شش ساعت طول می کشد تا کامل شود. در موارد باقیمانده، بازی Under the Waves از طرحی شبیه به بازی‌های Half-World استفاده می‌کند، جایی که امکانات ناوبری نسبتا محدود است و می‌توان ماموریت‌ها را به هر ترتیبی انجام داد. با این حال، عناصر جهان باز در اینجا خلاصه می‌شوند و فراتر از ساختن مختصر و مفیدی نیستند که در ماموریت‌های خاص به کار می‌آیند.

نقد و بررسي فيلم ماشینیست | عذاب وجدان
بازی Under the Waves

بازی Under the Waves

بازیکن اگر بخواهد خودش محیط را جستجو کند و ابزار لازم را بازیابی کند می تواند خط اصلی را ترک کند. این رویداد نمونه خوبی از تلاش Parallel برای توضیح وسعت اقیانوس است، اما تنها به قیمت ارائه مراحلی که خلأ ساعت ها گیم پلی را پر می کند.

به دلیل وجود برخی از این عناصر جهان باز، به راحتی می توان فهمید که محیط های مختلف بازی و پردازشی که به بازیکن ارائه می دهند، نقش مهمی در تولید کلی دارند.

راه رفتن بر روی سطوح فلزی دشوارتر و آهسته تر و ناراحت کننده تر است، اما فقط به آب های صاف اقیانوس قدم بگذارید و انیمیشن های حرکتی صاف و بی نقص هستند. تمثیلی بسیار آرام از استنلی که به نوعی سعی می کند با مخفی شدن در اقیانوس از اتفاقاتی که در اوایل زندگی برایش افتاده فرار کند.

در ساعاتی که Stan را دنبال می کنید، بازی عمداً کند است و استن بیشتر از گذشته خود می گوید و با افزایش تنش های ذهنی استن در مورد وقایع گذشته، به نظر می رسد که امواج اقیانوس متلاطم شده و طوفانی از دور در حال آمدن است.

تاریخ انقضا را با خود بیاورید اصالت لازم را به ارمغان می آورد. طوفان شدیدتر می شود، استن بیشتر گذشته را به یاد می آورد و تصمیم گیری مهم برای او اهمیت بیشتری پیدا می کند و مهمترین ستاره نمایش صداپیشگی عمیق و صمیمانه شخصیت هاست.

نقد و بررسی بازی Chorus
بیشتر بخوانید

از این نظر بازی شبیه به Firewatch است که خود تا حد زیادی مدیون صداگذاری قوی بازیگرانش است. استن در هر جمله و به هر شکلی که کلمات را تلفظ می کند، از ناهماهنگی صدا و حالات صورت خود جلوگیری می کند و با وجود ظاهر پر جنب و جوش مدل ها، می تواند خستگی را در صدای خود نشان دهد که کار دشواری است و به ندرت مورد نیاز است.

سرمایه گذاری عاطفی به همین ترتیب، بقیه شخصیت های بازی در تصویر نیستند، اما صدای آنها به اندازه کافی منحصر به فرد است. هر شخصیت با هویت خاص خود در این سفر ذهنی و عاطفی که با استن اتفاق می‌افتد، نقشی را ایفا می‌کند و نتیجه این است که بازی Under the Waves پر از لحظاتی است که به عنوان یک درام باکیفیت برجسته می‌شود که می‌تواند از همان احساسات قدیمی یک فیلم استفاده کند. همراه تعاملی . تبدیل شدن به یک بازیکن به قلب شخصیت اصلی می رسد.

بازی Under the Waves

بازی Under the Waves

 Under the Waves

بازی Under the Waves مخاطب را همراهی می کند و با همه ایراداتش، به عنوان یک اثر مستقل می ایستد، می تواند روی پاهای خود بایستد، چند کلمه ای بداهه به نوازنده اش بگوید و بعد خیلی سریع از بین می رود، شاید چون چند نقطه تار ایرادات روایی آن اما به نوعی اثر مستقل دیگری خلق شد که می خواست مدتی در کنار مخاطبانش بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

دوازده + 20 =