صفحه اصلی > ورزش و بازی : نقد و بررسی بازی The Texas Chain Saw Massacre
ads

نقد و بررسی بازی The Texas Chain Saw Massacre

بازی The Texas Chain Saw Massacre
در این مقاله به بررسی آخرین تجربه ترسناک تعاملی نامتقارن از یکی از تاثیرگذارترین سریال های ترسناک، بازی The Texas Chain Saw Massacre می پردازیم.

اگرچه The Texas Chain Saw Massacre در سال 1974 را نمی توان آغازگر ژانر اسلشر دانست، اما مطمئناً می توان گفت که این فیلم بیش از هر اثر دیگری این ژانر را ارتقا داد و به بلوغ رساند و به این ترتیب راه را برای خلق آثار دیگر هموار کرد. این یکی از آثار برجسته فیلم در ژانر کلاسیک ترسناک بود.

تنها بازی اقتباس شده از این فرنچایز قبل از این اثر به کنسول آتاری 2600 در سال 1983 برمی گردد و از آن زمان او تنها در عناوینی مانند Dead By Daylight یا Mortal Kombat X به عنوان شخصیت مهمان در دنیای بازی های ویدیویی حضور داشته است.

دلیل اینکه تا این لحظه هیچ بازی دیگری ساخته نشد این بود که Leather Face و خانواده‌اش لزوماً جزو موفق‌ترین‌ها در این ژانر در طول دهه‌های زندگی نبودند و کار باکیفیتی از خود نشان ندادند، بنابراین هیچ‌کس سرمایه‌گذاری نکرد. در این تا کنون فرنچایز برای ایجاد یک اثر تعاملی در نظر گرفته نشده بود.

اما آیا The Texas Chain Saw Massacre می تواند شایسته عنوانی نمادین در ژانر وحشت باشد؟

به خانواده خوش آمدید!

طی چند سال گذشته، تجربیات مختلف تعاملی نامتقارن در ژانر وحشت یا به اصطلاح وحشت نامتقارن به طور قابل توجهی افزایش یافته است و به همین دلیل محیطی پویا و انعطاف پذیر فراهم کرده ایم تا بسیاری از IP های محبوب این ژانر بتوانند وارد شوند.

دنیای بازی های ویدیویی است و اکنون زمان آن رسیده است که بازی The Texas Chain Saw Massacre خود را در این سبک ارائه کند، اما سوال اینجاست که با اثری مانند Dead By Daylight که تنوع زیادی در اختیار بازیکنان قرار می دهد، این بازی چیزی ندارد. . اصلا جدید برای ارائه ?? پاسخ این پرسش “بلی” است!

این اثر نیز همانند اقتباس از Evil Dead از قوانین کلی ژانر پیروی می کند اما شخصی سازی تجربه ای که با توجه به دنیای خود ارائه می دهد و در این قسمت مشخص است که شاهد جذابیت در گیم پلی و در کل هستیم.

روند بازی. آره. این تجربه بازیکن را به دو تیم نامتقارن تبدیل می کند، چهار قربانی نگون بخت که باید برای زنده ماندن تلاش کنند و سه عضو خانواده ساویر که تنها هدفشان کشتن این جوانان است.

اگر دقت کنید اولین ویژگی خاص این بازی را در این قسمت می توانید پیدا کنید و حضور سه قاتل در یک گروه تاثیر بسزایی در تجربه این بازی نسبت به سایر عناوین مشابه دارد. شاهد ورود پنج نفر از این خانواده به نام های Hitchhiker، Cook، Johnny، Sissy و در نهایت Leatherface هستیم که در این میان دو شخصیت Johnny و Sissy برای این اثر اصلی و منحصر به فرد هستند و سه نفر دیگر از اولی گرفته شده اند. فیلم .. لازم به ذکر است که هر کدام از این افراد شیوه بازی، قدرت و روند پیشرفت و پیشرفت خود را دارند.

بازی The Texas Chain Saw Massacre

بازی The Texas Chain Saw Massacre

در تیم مقابل شاهد پنج شخصیت کاملا جدید با توانایی های خاص خود مانند قاتل هستیم که به طور مستقل ارتقا یافته و به طور خاص برای این بازی ساخته شده اند.

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌هایی که تأثیر بسزایی در شکل‌دهی فرآیند و استراتژی دارد، توانایی‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر شخصیت در بازی است. مثلاً من شخصاً جانی را به عنوان قاتل اصلی خود انتخاب کردم، مخصوصاً به خاطر توانایی های خاصش.

این شخصیت در واقع یک شکارچی با توانایی تشخیص و یافتن رد قربانیان است و ویژگی های قدرت او بر این اساس است و او را بسیار بادوام و پایدار می کند و در ردیابی و مبارزه با بازماندگان بسیار موثر است.

نقد و بررسی بازی Detroit: Become Human
بیشتر بخوانید

نقش جانی برای ردیابی، تعقیب و کشتن قربانیان نیاز به صبر و استراتژی غیر خشونت آمیز دارد، زیرا خشونت او به اندازه شخصیتی مانند Leatherface نیست، بنابراین او باید در حملات خود دقیق و حساب شده باشد.

در تیم مقابل، شخصیتی مانند لیلند توانایی لگد زدن و پرتاب قاتلان را به زمین دارد که نه تنها برای خودش بلکه برای کار گروهی نیز بسیار مهم و موثر است که در مورد همه شخصیت های دیگر صدق می کند. ورزش، می تواند تنوع زیادی را در زمینه بازی و استراتژی در هر دو تیم ببیند.

همچنین یکی از تفاوت های اصلی این اثر با عناوینی مانند Dead By Daylight این است که قربانیان توانایی دفاع از خود را دارند و هر دو گروه بسیار متعادل هستند و این موضوع شگفت انگیز است و علاقه به چنین کاری در آن زمان چه بوده است. رهایی..

تیم قاتل ها علاوه بر ویژگی های خاص، دارای شخصیت پدربزرگ نیز می باشد که مکانیزم پشتیبانی در بازی است، بنابراین می توانید از کانتینرهای پراکنده روی نقشه خون جمع آوری کنید یا قربانیان را ضرب و شتم یا بکشید، بله و می توانید. او را با دوز خون بکشید و در نتیجه رسیدن به هر سطح از اشباع نه تنها توانایی پدربزرگ خاصی را برای شما فعال می کند، بلکه قربانیان متحرک را برای چند ثانیه روی نقشه نشان می دهد.

در مورد ضربه ها، بد نیست به یک مشکل بازی اشاره کنیم و آن دوربین است، مخصوصاً هنگام بازی در یک تیم قاتلان، به طوری که هر بار قربانی خود را شناسایی کرده و سعی در ضربه زدن داشته باشید، زیرا اغلب حرکت پخش کننده دوربین ناگهان زاویه عجیبی می گیرد یا آنقدر به شما نزدیک می شود که نمی توانید بفهمید چه اتفاقی افتاده و هدف شما کجا رفته است.

همچنین در کنسول PS4 شاهد افت فریم در هنگام برخورد هستیم که خود باعث تاخیر در حرکت دوربین و کاراکتر می شود و زاویه دید بازیکن را کاملا کور می کند و آنها را تسخیر شده نشان می دهد. . روند.

اما برای غلبه بر آن باید گفت که عناوینی مانند Friday The 13th مربوط به یکی از بزرگترین ژانرهای ترسناک تمام دوران است و آن توانایی دفاع در برابر قاتل است، در حالی که حتی بیشتر به ترس و پایبندی به آن محدود می شود. منطق قدرت بحث را دارد، با این حال، قربانیان، مانند همه، توانایی دفاع از خود، حتی به صورت محلی، برای زنده ماندن را دارند.

شما در نقش قربانیان چندین مرحله فرار مختلف را پشت سر می گذارید، بنابراین ابتدا باید با کاوش در محیط بازی ابزارهای مختلفی را پیدا کنید تا درها را باز کرده و از زیرزمین خارج شوید و سپس یکی از چهار خروجی اصلی را از نقشه پیدا کنید. پیدا کردن و پیدا کردن.

لازم به ذکر است که برخی از این خروجی ها نیاز به قسمت های مختلفی برای باز شدن دارند، به عنوان مثال یکی از آنها نیاز به یک پازل کوچک برای اتصال فیوزها و باز شدن در دارد و همه این خروجی ها دارای دهانه خاصی هستند که چالش خوبی است. مچ بازی برای مدت کوتاهی است، اما در مقاله ای دیگر در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

در این بین، اقلام بهداشتی و همچنین خرده های استخوان را خواهید یافت که می توانید با استفاده از آنها از پشت به اعضای خانواده حمله کرده و آنها را برای مدت کوتاهی متوقف کنید یا می توانید مستقیماً آنها را درگیر نبرد کنید. پایگاه قفل است و در صورت موفقیت، آن ها را برای کشتن متوقف کنید و دوباره برای مدتی بیهوش کنید تا یک پنجره مناسب برای فرار به شما داده شود.

نقد و بررسی بازی Just Cause 3
بیشتر بخوانید

این توانایی ها تاثیر زیادی بر تجربه بازی به عنوان یک قربانی دارند، آنها کار بزرگی را انجام می دهند تا تجربه را به سطح برسانند و شما را از تعقیب و گریز یک طرفه خارج کنند و به بازیکن اجازه می دهند واقعاً برای زنده ماندن تلاش کند.

این موضوع نه تنها تاثیر منفی بر تجربه تیم قاتلان نمی گذارد، بلکه باعث ایجاد شتاب و شتاب بیشتری در طول بازی می شود و علاوه بر آن، آنها اقدامات خود را به صورت برنامه ریزی شده و آگاهانه انجام می دهند و از فرصت های خود استفاده می کنند. .

این جنبه از بازی و همچنین توانایی های ویژه اهمیت کار گروهی بین دو تیم را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد که تا حدودی تنها راه پیروزی است و همین مشکل انعطاف پذیری این تجربه کاری را افزایش می دهد. تنها ویژگی این بازی نیست. این تأثیر بسزایی در تجربه او دارد.

کشتن، زنده ماندن و همه چیز در این بین

در قسمت قبل به وجود مزایا و ویژگی های خاص اشاره کردیم، حال در این قسمت در مورد این قسمت و سیستم کلی ساخت بازی و ابعاد مختلف آن صحبت خواهیم کرد. سیستم توسعه و ارتقاء بازیکن در این تجربه بسیار عمیق، متنوع و کامل است و درهای زیادی را برای شخصی سازی شخصیت و سبک بازی شما باز می کند.

در قسمت قبل در مورد توانایی های شخصیت های قابل بازی صحبت کردیم. حال بد نیست بگوییم که تمامی این مهارت ها سیستم ارتقای مخصوص به خود را دارند که می توانید با جمع آوری XP مورد نیاز در لیست ارتقاء مخصوص مهارت خاص خود، آن را ارتقا دهید.

شایان ذکر است که این ویژگی را می توان تا سه سطح ارتقا داد و در هر ردیف از درخت آن سه ارتقا مختلف وجود دارد که می توانید بسته به نحوه بازی آن شخصیت را به ویژگی خاص هر شخصیتی ارتقا دهید.

علاوه بر این، شما دو منوی Perks و Greater Abilities دارید که به شما این امکان را می دهد تا با پیشروی در درخت مهارت های گسترده ای که در دسترس شماست و استفاده از آنها بر روی تجهیزات خاص قاتل یا قربانی مورد نظر خود، قفل توانایی ها و آمارهای جدید را باز کنید.

این نام همانطور که از نامش پیداست توانایی ها و ویژگی های عملکردی متفاوتی را به شما می دهد و تطبیق پذیری بسیار بالایی دارد، بنابراین می توانید با توجه به سبک بازی و شخصیت خود قفل آن ها را باز کنید و با ترکیب آن ها با یکدیگر ساختار بسیار کارآمدی به دست آورید. دریابید که کدام یک شانس شما را برای کشتن و زنده ماندن افزایش می دهند.

به عنوان مثال، شخصیتی مانند کوک دارای استقامت پایینی است، بنابراین می توانید این ضعف را با انتخاب Perks که حداقل به صورت محلی بر این ویژگی تاکید دارد و استراتژی استفاده از شخصیت خود را بر اساس آن برنامه ریزی می کند، جبران کنید یا شخصیتی مانند سیسی بی رحم است.

بسیاری از قاتل های دیگر، بنابراین شما می توانید با قرار دادن توانایی هایی در تجهیزات او که می تواند اثربخشی او را افزایش دهد، از هم تیمی های خود حمایت کنید.

و در نهایت بعد از Perk به توانایی هایی می رسیم که با افزایش سطح پدربزرگ بعد از خون رسانی فعال می شوند و مختص تیم قاتل هستند. هر یک از اعضای تیم این امکان را دارند که توانایی خاصی را انتخاب کنند که در طول بازی فعال می شود و سطح پدربزرگ خانواده را افزایش می دهد.

این ویژگی ها تنوع عملکردی بسیار بالایی دارند و می توانند به صورت مستقل از بازیکن استفاده شوند و یا دارای افکت های تیمی باشند به طوری که فعال سازی برخی از آنها باعث می شود همه اعضای تیم ویژگی های خود را داشته باشند. شخصیت و توانایی هایی که او برای تصمیم گیری در مورد استفاده از توانایی تیمی یا تمرکز مستقل روی خود انتخاب می کند.

نقدو بررسی بازی Visage
بیشتر بخوانید

غروب و صدای اره گرسنه

بازی The Texas Chain Saw Massacre واقعاً خوب به نظر می رسد، و در حالی که لزوماً در بخش گرافیک “باحال” به نظر نمی رسد، دارای دنیایی خوش ساخت است که مطابق با نام خود است.

نقشه های بازی دارای جزئیات بصری خوبی هستند و شخصیت ها نیز به خوبی طراحی شده اند و علاوه بر آن نورپردازی این بازی نیز بسیار خوب انجام شده و اتمسفر و سختی فوق العاده ای را ایجاد کرده و به نمایش می گذارد.

صداهای محیط ها و شخصیت های بازی یکی دیگر از نقاط قوت این اثر است به طوری که تمامی شخصیت ها به خصوص قاتلان بازی دارای دیالوگ های متفاوتی هستند که نشان دهنده شخصیت وحشیانه آنهاست و از این نظر حتی ادوین نیل بازیگر اصلی بازی شخصیت Hitchhiker در فیلم ابتدایی برای صداپیشگی این شخصیت برمی گردد که به نظر من بسیار جالب است.

طراحی نقشه ها عمدی است و تاثیر بسزایی در رویکرد طرفین دارد، به عنوان مثال، نقشه راه های فراری مانند جدول برای بازماندگان دارد که مسیرها را مسدود می کند و به آنها اجازه می دهد از قاتل تعقیب کننده فاصله بگیرند.

برخی از این موانع را تنها می توان توسط Leatherface از بین برد، در حالی که برخی دیگر، مانند شکاف های دیوارهایی که قربانیان از آن عبور می کنند، فقط توسط Hitchhiker و Sissy قابل عبور است.

بازی The Texas Chain Saw Massacre

بازی The Texas Chain Saw Massacre

اگر دقت کنید، می بینید که بیشترین تاکید بر روی بازی تیمی، به خصوص برای قاتلان، روی طراحی نقشه است، به طوری که اگر بازیکنی که نقش چرمی را بازی می کند، موانعی را که از آستانه عبور کرده اند، از بین ببرد، سایر اعضا از تیم می تواند در طول تعقیب و گریز کشته شود، با هم برخورد کند و طعمه خود را به طور کامل از دست بدهد.

به طور کلی، طراحی نقشه بازی شاید یکی از اختصاصی ترین ساختارهای محیطی فنی باشد که تا به امروز در این سبک دیده ایم، با حفظ عمق فراتر از چند درخت و صخره و یکی از موثرترین رویکردهای سازندگان برای ایجاد تعادل.

هر دو تیم اما در میان همه این نکات مثبت، ویژگی های منفی نیز وجود دارد و یکی از آنها تعداد نقشه های بازی در زمان انتشار است که تنها به سه عدد کاهش می یابد که عبارتند از Slaughter House، Family House و Gas Station.

همه این نقشه ها طراحی خاص و منحصر به فردی را در زمینه ساختار خود نشان می دهند، اما طولی نمی کشد که بازیکن پس از چند بار بازی، تمام نکات ظریف آنها را درک می کند و تا حدی قابل پیش بینی است.

همچنین، در قسمت افتتاحیه بالا به خاطر دارید که به طور خلاصه به چهار خروجی نقشه بازی اشاره کردم؟ این یکی دیگر از مشکلات بازی است زیرا این خروجی ها در تمام نقشه های بازی دقیقاً یکسان هستند، مکان آنها تغییر نمی کند و به طور تصادفی تجربه بازیکن را به چالش نمی کشند.

این مشکل در نقشه بزرگی مانند بازی جمعه سیزدهم مشکلی ندارد، اما از آنجایی که نقشه های این بازی خیلی بزرگ نیستند، پس از کمی تجربه، بازیکنان متوجه می شوند که از چه چیزی خارج می شوند و عمدتاً یک مشکل است. در مورد باز کردن انجام این کار آنها را نابود می کند.

بازی ای مانند Day of the Dead از یک ژنراتور برای کاهش سرعت دویدن بازیکن استفاده می کند، اما در این بازی باید فضای مورد نیاز برای باز کردن در را پیدا کنید و به راحتی باز و اجرا شود.

نقد و بررسی بازی Nier: Automata
بیشتر بخوانید

داشتن خروجی‌های مختلف و مختص نقشه، تجربه غوطه‌وری قربانی را افزایش می‌دهد و چالش‌های جدیدی را بسته به محیط و نقشه ارائه می‌دهد، اما خروجی‌ها در همه نقشه‌های بازی یکسان هستند و بازی هر نقشه را دشوار می‌کنند.

گاهی اوقات بازی یکی از نقشه ها از بازیکن می خواهد که خروجی ها و نحوه باز کردن آنها را به خوبی شناسایی کند و این مشکل گاهی به این ختم می شود که قربانی می تواند با سرعت بالا در را باز کند و فرار کند.

با قرار دادن تصادفی این خروجی ها در هر نقشه. سازندگان می توانند یک لایه چالش برای قربانیان ایجاد کنند. این گیم پلی را که در رابطه با اهداف Evil Dead می بینیم بهتر می کند. اینکه این اهداف در هر شلیک در نقاط مشخص و تصادفی از نقشه بازی قرار دارند. این یک چالش جدید برای بازیکنان برای رسیدن به آن نقطه است. در عین حال، در هر تجربه باید تغییرات استراتژیک در هیولاهای بازی وجود داشته باشد.

بازی The Texas Chain Saw Massacre

بازی The Texas Chain Saw Massacre

نقد فیلم کشتار با اره برقی در تگزاس (Texas Chainsaw Massacre)

در نهایت، اگرچه طراحی نقشه‌ها عمیق و هدفمند است، اما عدم تنوع آن‌ها و همچنین عدم تغییر یا جابجایی تصادفی در خروجی‌های اصلی نقشه‌ها، تقریباً مشخص می‌کند که پس از آن چه خواهند کرد. قربانیان زیر زمین فرار می کنند، زیرا برخی از خروجی ها راحت تر از بقیه باز می شوند، بنابراین معمولا بازیکنان قوی به سراغ آنها می روند و شخصاً در طول تجربه خود بارها این مشکل را دیده ام، مخصوصاً در مادر Gas Station که کمی ناامید کننده است و پویایی تجربه بازیکن را از بین می برد.

عنوان بازی The Texas Chain Saw Massacre را می توان تجربه ای مفرح و عمیق در رده ترسناک دانست که فرصت جدیدی را به طرفداران می دهد. وجود تیمی متشکل از سه قاتل تفاوت زیادی در تجربه این بازی ایجاد می‌کند که با تیمی که در آن بازی می‌کنید متفاوت است و بسیاری از جنبه‌های بازی به گونه‌ای اجرا می‌شوند که هر دو طرف را می‌سازد.

لذت بردن از بازی یک کابوس است و نه تنها تیم قاتلان می توانند از بازی در بازی لذت ببرند. باز هم سیستم گیم پلی عمیق بازی یکی از منحصر به فردترین ویژگی های آن محسوب می شود که تجربه آن را چند برابر کرده و تجربه کلی بازی را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

با این حال، مسائل خاصی مانند بارگذاری نقشه و روش های خروجی یا سایر مسائل فنی وجود دارد که تا حدودی بر تمام فعالیت های پروژه تأثیر می گذارد.

اما در پایان، اگر از من بپرسید، بازی The Texas Chain Saw Massacre قطعا یکی از بهترین و شاخص ترین رویدادهای این سبک است و پتانسیل زیادی برای آینده ای روشن و محتوای گسترده دارد، بنابراین من مشتاقانه منتظرم. به آن توسعه دهندگان با انتشار موارد جدید برخی از مشکلات ذکر شده را حل می کنند و موارد مختلفی را در اختیار بازیکنان قرار می دهند.

بازی The Texas Chain Saw Massacre

بازی The Texas Chain Saw Massacre

بازی The Texas Chain Saw Massacre

عنوان بازی The Texas Chain Saw Massacre مطمئناً یکی از ارزشمندترین تجربیات ژانر وحشت نامتقارن است و در درک دنیایی که سعی در تطبیق و معرفی آن به دنیای بازی های ویدیویی دارد به خوبی انجام می دهد. در عین حال قطعاً مشکلاتی وجود دارد که تجربه بازی را تحت تأثیر قرار می دهد، اما در نهایت تجربه کلی این اثر قطعا جالب و جذاب خواهد بود، به خصوص برای طرفداران ترسناک اسلشر کلاسیک و به طور کلی ترسناک نامتقارن.

دیدگاهتان را بنویسید

شش + 2 =