صفحه اصلی > نقد فیلم : نقد و بررسی انیمیشن The Monkey King
ads

نقد و بررسی انیمیشن The Monkey King

انیمیشن The Monkey King

انیمیشن The Monkey King در سال های اخیر منتشر شد و نتوانست طرفداران این سبک را راضی کند. شاه میمون هیچ مشکلی ندارد، درام فقط سعی می کند با پیروی از خطوط درام، اعمال او را قابل قبول کند، اما درام نیز فاسد است. کمدی یک پیچ مهم دارد اگر چای زیر حد باشد نمک ندارد و اگر از این حد بیشتر شود خراب می شود (به زبان مادری من ترکی این حد را خیلی خوب توضیح می دهم).

در پاراگراف اول نقد انیمیشن پادشاه میمون بیان کردم که این اثر ایرادات زیادی دارد. از اول شروع میکنم وقتی یک میمون از سنگ متولد شد! در همان لحظه اول از وجود آن آگاه شد. او کارهای عجیب و غریب انجام می داد و لیزرهای سوزان را از چشمانش پرتاب می کرد.

نکته جالب این است که این لیزر در اکثر دعواهای بعدی با میمون های شما استفاده نمی شود. اساساً انیمیشن رشد میمون ها را خیلی سریع طی می کند تا به مبارزات میمون ها برسد و این عمل منجر به یک جامپ کات عجیب می شود، در این مدت چه اتفاقی افتاد؟ میمون های ما چگونه رشد کردند؟ این پرش غیرحرفه ای سوالات بسیاری را بی پاسخ می گذارد.

بهترین فیلم های عاشقانه نتفلیکس 

انیمیشن The Monkey King

انیمیشن The Monkey King

حرف میمون دانا به شاه میمون چه معنایی دارد؟ انیمیشن The Monkey King می خواهد برای چه بنر باشد؟ میمون عاقل حریف ما را تا حد کمال شکست می دهد، درست مانند زمانی که ما بچه بودیم. اما سوال اینجاست که ریشه این کمال چیست؟ اسطوره موفقیت امروز در جهان ما و به خصوص در ایران موفقیت حکمفرماست.

وقتی کوچک بودیم، فقط یک آرزو داشتیم: بازی با دوستان همسایگی شما. اما وقتی بزرگ می‌شویم، کنار می‌رویم که ممکن است مشکل ما نباشد.

همه اینها ما را به چیزی که نمی خواهیم سوق می دهد، انسان را از خودش جدا می کند. مثلا دخترای خوشگل رو مثال میزنم. آنها (نه همه) آرایش سنگین دارند و هنگام عکس گرفتن از فیلتر استفاده می کنند. چرا؟ چرا اینقدر از خودت متنفری؟

یا در مورد پسرها معیار موفقیت چیست؟ پول، خانه و ماشین بیشتر؟ چرا؟ زیرا سرمایه داری همه را به سمتی می ترساند که مردم با کار زیاد چرخ اقتصاد را برای مردان بچرخانند.

نقد فیلم Heart of Stone | فیلم قلب سنگی
بیشتر بخوانید

البته هستند کسانی که با این گفته مخالفند و می گویند خوشبختی یعنی خانه ای در جنگل و دور از اینترنت و جامعه. سوال من این است که آیا ما می توانیم این نوع خوشبختی را داشته باشیم؟ چقدر بدون اینترنت دوام می آوریم؟ ما اصلاً نمی توانیم شادی را تحمل کنیم.

حالا نمی خواهم خیلی از انیمیشن The Monkey King دور شوم. اما اصل این انیمیشن همین است. کمال گرایی. کمال گرایی که هدفش خود میمون نیست و اطرافیانش فقط برای پذیرش جامعه در این مسیر پیش می برند.

او می خواهد جاودانه باشد، اما چرا؟ آیا آنها خواسته ای مانند تحقیقات مستقل دارند؟ یا مردم را مجبور کرده اند؟ آیا زمانی که آن را دریافت کنند، راضی خواهند شد؟ آیا این مسیر نقطه پایانی دارد؟

معرفی انیمه هلک ؛ داستان، شخصیت‌ها و امتیازات

انیمیشن The Monkey King

انیمیشن The Monkey King

خب این شخصیت اصلی انیمیشن The Monkey King است. اما آیا او توانست نظر خود را به گوش برساند؟ نه، این عنوان و مضمون به فیلم ضمیمه شده بود و هرگز به شکلی نرسید. بیشتر از همه، این طنز فیلم است که قالب را می شکند. یک کمدی به سختی می تواند خنده مخاطب را به همراه داشته باشد.

بیایید نگاهی به گرافیک و تکنیک های این فیلم بیندازیم. اول از همه، گرافیک انیمیشن The Monkey King زیاد جالب نیست. همه چیز ساده است. این فناوری نیز دست و پا چلفتی و ناشناخته است. مثلا چرا این انیمه در ژاپن هست؟ البته طبق تحقیقات من این انیمه اقتباسی از یک داستان قدیمی محلی است.

با این حال، این موقعیت در این انیمیشن هیچ فایده ای برای داستان ندارد. یا مثلا در مورد عصای جادویی. چرا این میمون داستان ما را دوست دارد؟ چرا او استادی غیر از خودش نمی خواهد؟

این میمون چیه خود این عصا چیست؟ چرا آن دو اژدهای کمکی در سرقت آن هیچ کاری نکردند؟ اما آیا وقتی شرور او را گرفت، دعوا راه انداخت؟ چرا میمون در لحظه حساس از قدرت چشمان آتشین خود استفاده نکرد؟

وقتی داشتم این انیمیشن رو می دیدم یه چیز جالب به ذهنم رسید. اگر این انیمیشن با همه اکشن هایش تبدیل به یک بازی ویدیویی شود چه جالب؟ برای مثال در این انیمیشن یک رئیس به دنبال رئیسی می آید و پادشاه میمون آنها را نابود می کند و هر بار این دشمنان از دفعه قبل قوی تر می شوند. (همان بازی)

نقد فیلم Good Will Hunting | ویل هانتینگ نابغه
بیشتر بخوانید

وقتی نمایش تموم شد توی اینترنت سرچ کردم دیدم یه همچین بازی با همین طرح و شمایل هست ولی نه با این روحیه و داستان.

به همین دلیل است که انیمیشن The Monkey King یک اقتباس نیمه وقت از این بازی ویدیویی است. اما انگار فراموش کرده از اقتباسش فیلم بگیرد. انیمیشن پادشاه میمون قطعا یک انیمیشن نیست. مثل یک تیزر بازی ویدیویی است.

نقد فیلم پدرخوانده 1 | The Godfather | عزیمتی به عظمت هنر هفتم

انیمیشن The Monkey King

انیمیشن The Monkey King

در پایان می توان گفت انیمیشن The Monkey King چیز خاصی نیست. کمدی هم نیست. تجارت هم خوب نیست. انیمیشن The Monkey King چرخش شدیدی در اجرا دارد و هیچ چیز در داستان به خوبی اداره نمی شود. شخصیت های طرح دار کمدی چند چیز مشترک دارد.

بعد روانی هم به رقم نمی رسد. انیمیشن The Monkey King همه طرحی است و سعی دارد با همین چیزهای کوچک فیلم بسازد. اما تماشاگران وقت تلف نکردند. اگر قرار است بنشینیم و فیلمی ببینیم، حداقل باید از آن لذت ببریم، اما شاه میمون آنقدرها هم سرگرم کننده نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

پنج × پنج =